aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

GOOS88

Quote from: maz on March  5, 2018, 23:55:59

Heb het nog altijd naar me zin abel. :).


Tov de standaard kabel wel denk ik. Heb ze nooit 1 op 1 kunnen vergelijken zelf naar mensen die dat in die tijd wel hebben gedaan vonden dit een "UPGRADE".De MEISTRO is wel een mooier en beter kabel dan de standaard dun snoertjes wat origineel in lag.

Had niet gehoeven van mij maar het zat er al in  dus, gratis upgrade. De origineel bekabeling heb ik ook erbij.





Nee hoor , ziet er prima uit. Misschien op foto wat rommelig omdat de kabels dik zijn maar beter dan dit zijn ze niet aan elkaar te bundelen . Wegwerken lukt je ook niet van de MAESTRO kabel is een vrij stug kabel.

Soldeerwerk is ook prima gedaan. Ik VINDT het goed. Alles zit goed vast waar die vast moet zitten en de soldering maakt prima contact met de plekken waar die contact moet maken.

Voor een bijna 40 jaar oud soldering/upgrade/apparaat  is die SUPER MOOI....

Of dacht je dat dit een modern ding is van 2000 waar alles mooi en netjes machinaal in elkaar is gezet. Lol.






40 jaar geleden was dit een " poppetje". Lol.

Ziet er misschien  DRAMATISCH uit voor  2018 begrippen  ..... maar klinkt beter dan welke versterker en phono dan ook die  Maz heeft gehad. En ik heb er een boel gehad. ;).

Dit is de Zeldzaamste audio researche Voortrap die er is.

Denk niet dat je er een tekoop vindt momenteel wereld wijd op een erkend verkoopsite.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Heb redelijk wat ervaring in deze werkzaamheden;
Het ziet er niet prima uit & het is niet "SUPER MOOI", 40 jaar geleden was het ook gewoon mogelijk om strak en netjes te werken.

Als jij er tevreden mee bent is het natuurlijk prima, ik hoop alleen niet dat je dezelfde kwaliteit standaard hanteert & accepteert in je brillen zaak.. ;)
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Sirius666

40 jaar geleden kon er anders nog niks van het betreffende merk worden gesoldeerd hoor:

http://straightwire.com/firsts.html

:D :D

scrutinizer

Quote from: GOOS88 on March  6, 2018, 09:23:25
Heb redelijk wat ervaring in deze werkzaamheden;
Het ziet er niet prima uit & het is niet "SUPER MOOI", 40 jaar geleden was het ook gewoon mogelijk om strak en netjes te werken.

Als jij er tevreden mee bent is het natuurlijk prima, ik hoop alleen niet dat je dezelfde kwaliteit standaard hanteert & accepteert in je brillen zaak.. ;)

De sp10 heeft begin '90 een Cable upgrade van de Jong Systems verkregen.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

ik ben geen techneut dus voor mij ziet het er goed uit .

Ik was er op aangewezen door Scrutinizer dat het MOOIER kon met die SOLDERINGEN maar ik dacht ik laat het lekker hoe die is.
Hij doet het naar behoren en klinkt als een klok Dus niet aan zitten.

Met sommige dingen is het regel ...."if it aint broke,  dont fix it" . 

Hij doet het naar behoren dus geen behoefte  gehad om solderingkjes opnieuw te doen.

Misschien dat ik het toch even wat "mooier"   maak gezien iedereen er zo over valt. Lol.

Dit Apparaat verdient het wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

#15554
Zo te zien heeft iemnd eind 1980 / begin 90 maestro kabel upgrade gedaan in de amp.

Toen ik hem kocht stond die al 10 jaar stil in een schuur.  Dus ik ben de eerste na 10 jaar die deze machine aangesloten heeft. ;)


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

#15555
Het is natuurlijk altijd makkelijk vanaf de zijlijn te roepen.. De beste stuurlui staan immers aan wal.......
Maar gezien de Str. Wire Maestro verre van makkelijk verwerkt is het degelijk uitgevoerd door van Willenswaard.

Dat er voor eye candy wat silicon sleaves en krimpkous gebruikt had kunnen worden is een keuze.......

Verder werkt deze machine, na 40 jaar, binnen specs.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Quote from: scrutinizer on March  6, 2018, 12:39:40
De sp10 heeft begin '90 een Cable upgrade van de Jong Systems verkregen.
Ahhh dank u voor de info.... kan me herinneren dat je dat had gezegd  toen je de buizen aan meten was. ik was al aan brainstormen over de naam ...DE JONG SYSTEMS ... was het idd.







Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

GOOS88

Quote from: scrutinizer on March  6, 2018, 13:25:57
Het is natuurlijk altijd makkelijk vanaf de zijlijn te roepen.. De beste stuurlui staan immers aan wal.......
Maar gezien de Str. Wire Maestro verre van makkelijk verwerkt is het degelijk uitgevoerd door van Willenswaard.

Dat er voor eye candy wat silicon sleaves en krimpkous gebruikt had kunnen worden is een keuze.......

Verder werkt deze machine, na 40 jaar, binnen specs.

Diegene die dit "degelijk" noemt word hopelijk ver van dit soort werkzaamheden vandaan gehouden.

Dat het apparaat meet technisch in orde is geloof ik ook wel.

Silicon sleaves, krimp kousen etc hebben meer functies dan alleen dienen als "eye candy"
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

scrutinizer

#15558
Quote from: GOOS88 on March  6, 2018, 14:17:15

Diegene die dit "degelijk" noemt word hopelijk ver van dit soort werkzaamheden vandaan gehouden.

Dat het apparaat meet technisch in orde is geloof ik ook wel.



Je hebt het net kunnen lezen.....  ::)

En ja...is degelijk.


QuoteSilicon sleaves, krimp kousen etc hebben meer functies dan alleen dienen als "eye candy"

Echt waar........


Misschien ben je niet bekend met het orgineel ...... Is op een zelfde wijze toegepast. ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

GOOS88

Quote from: scrutinizer on March  6, 2018, 14:44:58
Je hebt het net kunnen lezen.....  ::)

En ja...is degelijk.

Als jij dat vind, en Maz er tevreden mee is. Prima  ;)

Quote
Echt waar........

Ja echt waar.....................................................

Quote
Misschien ben je niet bekend met het orgineel ...... Is op een zelfde wijze toegepast. ;)

Inderdaad niet bekend mee, is dan ook niet relevant, kijk enkel naar het werk van de upgrade.



* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Roksan

Quote from: GOOS88 on March  6, 2018, 14:17:15

Diegene die dit "degelijk" noemt word hopelijk ver van dit soort werkzaamheden vandaan gehouden.

Dat het apparaat meet technisch in orde is geloof ik ook wel.

Silicon sleaves, krimp kousen etc hebben meer functies dan alleen dienen als "eye candy"

Knap dat jij op basis van deze foto's kunt zien of er degelijk gesoldeerd is. En ik kan mij voorstellen dat dergelijke kabel best lastig is om heel netjes te solderen. Het ziet er nu ook niet uit als bak en braad met Croma.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

GOOS88

Quote from: Roksan on March  6, 2018, 15:45:00
Knap dat jij op basis van deze foto's kunt zien of er degelijk gesoldeerd is. En ik kan mij voorstellen dat dergelijke kabel best lastig is om heel netjes te solderen. Het ziet er nu ook niet uit als bak en braad met Croma.

Ik vind het dan weer knap dat jij het niet ziet.

Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat een dergelijke kabel lastig te verwerken is. Te lastig blijkbaar voor de betreffende meneer.

Het kan natuurlijk altijd erger, maar dit als degelijk/super mooi etc. te benoemen: NEE
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Mr.M

Kap erop en je ziet er niets van. Het klinkt en da's belangrijkste.
En eerlijk gezegd , ik vond het netjes uitzien  , kabels zijn mooi bij elkaar gebracht en lopen mooi samen. Tjaaa iets meer of minder soldeer op ..... mij stoort het niet , Maargoed ben ook geen techneut die kritisch naar ieder soldering kijkt.

Tis dat de kap eraf moest om de buizen te verwisselen dat ik een foto van heb gemaakt anders kijk je daar toch nooit in.


Zelf zou ik denk ik niet aan het origineel bekabeling gezeten hebben, want hoe origineler zoeen "cult apparaat" hoe beter .

De ex eigenaar heeft hem laten "upgraden" met andere kabels en daar moeten we het maar mee doen.

De originele bekabeling heb ik ook nog dus paar draadjes kunne nog altijd terug.

Iedergeval.... HIJ SPEELT ALS EEN KLOK.









Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

genesis

'Functionality above visuality' lijkt me simpel, je koopt een boek toch ook niet om de kaft?!

Of wel?..... ::)

Genesis
Carpe Diem

GOOS88

#15564
Quote from: maz on March  6, 2018, 16:07:36
Kap erop en je ziet er niets van. Het klinkt en da's belangrijkste.
En eerlijk gezegd , ik vond het netjes uitzien  , kabels zijn mooi bij elkaar gebracht en lopen mooi samen. Tjaaa iets meer of minder soldeer op ..... mij stoort het niet , Maargoed ben ook geen techneut die kritisch naar ieder soldering kijkt.

Tis dat de kap eraf moest om de buizen te verwisselen dat ik een foto van heb gemaakt anders kijk je daar toch nooit in.


Zelf zou ik denk ik niet aan het origineel bekabeling gezeten hebben, want hoe origineler zoeen "cult apparaat" hoe beter .

De ex eigenaar heeft hem laten "upgraden" met andere kabels en daar moeten we het maar mee doen.

De originele bekabeling heb ik ook nog dus paar draadjes kunne nog altijd terug.

Iedergeval.... HIJ SPEELT ALS EEN KLOK.


Dat blijkt :D

Kap erop en genieten dan. Met "het genieten van je spulletjes"  ben je wel goed in volgens mij :D  :thumbs-up:
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Mr.M



Quote from: genesis on March  6, 2018, 17:34:47
'Functionality above visuality' lijkt me simpel, je koopt een boek toch ook niet om de kaft?!

Of wel?..... ::)

Genesis

Da's ook waar, vroeger was ik meer een "visualist" dan "functionalist" lol.

Vond Audio research vroeger niet om aan te zien , met dat lelijke handvaten , lelijke knopjes en schakelaars .. bedoel... waarom zet je een handvat aan de voorkant van een voorversterker???? Het is toch geen koffer Die je mee moet zeulen overal heen?

Maargoed , na het te hebben gehoord dan vergeet je  de handvaten , oude knopjes en Gebrek aan XLR ingang enz enz.

Het heeft me even tijd en veel geswitch gekost en heb veel geleerd.

Belangrijkste les was.....

nieuwer is niet beter.
Duurder klinkt niet mooier.
DSP is niets voor mij.




Quote from: GOOS88 on March  6, 2018, 17:43:19
Dat blijkt :D

Kap erop en genieten dan. Met "het genieten van je spulletjes"  ben je wel goed in volgens mij :D  :thumbs-up:

Ja dat is een van mijn sterkste punten. Genieten van me spulletjes. Geld heb ik niet maar spulletjes zat. Lol.


Hier wordt je toch gelukkig van...en het staat nog niet eens aan. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M



Quote from: genesis on March  6, 2018, 17:34:47
'Functionality above visuality' lijkt me simpel, je koopt een boek toch ook niet om de kaft?!

Of wel?..... ::)

Genesis

Da's ook waar, vroeger was ik meer een "visualist" dan "functionalist" lol.

Vond Audio research vroeger niet om aan te zien , met dat lelijke handvaten , lelijke knopjes en schakelaars .. bedoel... waarom zet je een handvat aan de voorkant van een voorversterker???? Het is toch geen koffer Die je mee moet zeulen overal heen?

Maargoed , na het te hebben gehoord dan vergeet je  de handvaten , oude knopjes en Gebrek aan XLR ingang enz enz.

Het heeft me even tijd en veel geswitch gekost en heb veel geleerd.

Belangrijkste les was.....

nieuwer is niet beter.
Duurder klinkt niet mooier.
DSP is niets voor mij.




Quote from: GOOS88 on March  6, 2018, 17:43:19
Dat blijkt :D

Kap erop en genieten dan. Met "het genieten van je spulletjes"  ben je wel goed in volgens mij :D  :thumbs-up:

Ja dat is een van mijn sterkste punten. Genieten van me spulletjes. Geld heb ik niet maar spulletjes zat. Lol.


Hier wordt je toch gelukkig van...en het staat nog niet eens aan. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Leeuwarden

Quote from: Roksan on March  6, 2018, 15:45:00
Het ziet er nu ook niet uit als bak en braad met Croma.

Zeker wel...

Het origineel heeft dunnere bekabeling, passend bij de aansluiting waarp het gesoldeerd wordt. Dat had vast een reden. Zoals dit gesoldeerd is geeft het nu kennelijk geen problemen maar dat komt, vroeg of laat, vanzelf.

Mr.M

#15568
Quote from: Leeuwarden on March  6, 2018, 19:00:58
Zeker wel...

Het origineel heeft dunnere bekabeling, passend bij de aansluiting waarp het gesoldeerd wordt. Dat had vast een reden. Zoals dit gesoldeerd is geeft het nu kennelijk geen problemen maar dat komt, vroeg of laat, vanzelf.

Als die maar later komt dan mijn vertrek vindt ik het best. Lol :)

De oude eigenaar heeft het helaas niet gered om deze soldering te zien losschieten , lol, wie weet misschien maak ik dat wel mee....


Voor mij is dit al bewijs dat het "goed" functioneel is en betrouwbaar.


Als een (upgrade /apparaat ) zijn eigenaar  ruim overleeft  dan is het een goed en betrouwbaar upgrade. ;) lol.

Zolang je niet aan de bekabeling trekt dan moet het gewoon zijn werk doen zelfs tot na mijn vertrek.

We gaan het meemaken wie het langer vol houdt... deze soldering of maz.... lol


Ik ga maar eens de boel opstarten... met al deze buizen moet het rond 23.00 uur een beetje warm zijn gelopen en luisterklaar. Hahahah lol
**UNDER CONSTRUCTION**

Jumping Jack

Je spreekt jezelf een beetje tegen Maz  ;). De set staat er erg mooi bij zo!

Quote from: maz on March  6, 2018, 08:21:58


Ik zou het zelf ook hebben geüpgrade vanuit original bedrading mocht dat er niet in zitten denk ik.

Quote from: maz on March  6, 2018, 16:07:36
Kap erop en je ziet er niets van. Het klinkt en da's belangrijkste.
En eerlijk gezegd , ik vond het netjes uitzien  , kabels zijn mooi bij elkaar gebracht en lopen mooi samen. Tjaaa iets meer of minder soldeer op ..... mij stoort het niet , Maargoed ben ook geen techneut die kritisch naar ieder soldering kijkt.

Tis dat de kap eraf moest om de buizen te verwisselen dat ik een foto van heb gemaakt anders kijk je daar toch nooit in.


Zelf zou ik denk ik niet aan het origineel bekabeling gezeten hebben, want hoe origineler zoeen "cult apparaat" hoe beter .

De ex eigenaar heeft hem laten "upgraden" met andere kabels en daar moeten we het maar mee doen.

De originele bekabeling heb ik ook nog dus paar draadjes kunne nog altijd terug.

Iedergeval.... HIJ SPEELT ALS EEN KLOK.









Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

#15570
Quote from: Roksan on March  6, 2018, 15:45:00
Knap dat jij op basis van deze foto's kunt zien of er degelijk gesoldeerd is. En ik kan mij voorstellen dat dergelijke kabel best lastig is om heel netjes te solderen. Het ziet er nu ook niet uit als bak en braad met Croma.
Al zag het er zo slecht uit.... als dat een deel uitmaakt van het uiteindelijk geluid wat uitkomt dan heeft CROMA mijn zegen. Lol.

Misschien accentueert / beinvloed deze CROMA soldeer het geheel wel... hoedan ook het uiteindelijk resultaat is MAGISCH....

Ik zou niet eens willen om hieraan te zitten.... ben bang dat het straks anders gaat klinken als ik ineens met zilver soldeer erin gaat solderen. Lol.

Dit klinkt goed ZOALS DIE NU IS met CROMA...

Ik hield toch al van een sausje over mijn muziek...
**UNDER CONSTRUCTION**

GOOS88

Quote from: maz on March  6, 2018, 18:44:37

Ja dat is een van mijn sterkste punten. Genieten van me spulletjes. Geld heb ik niet maar spulletjes zat. Lol.

Hier wordt je toch gelukkig van...en het staat nog niet eens aan. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Dikke mancave hoor, mooie spulletjes 8), zal lekker genieten zijn s avonds met een goed glas whisky.

Mis alleen nog een scherm, subwoofer, center, surrounds, ps4, etc... :D
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Mr.M



Quote from: GOOS88 on March  6, 2018, 20:04:50
Dikke mancave hoor, mooie spulletjes 8), zal lekker genieten zijn s avonds met een goed glas whisky.

Mis alleen nog een scherm, subwoofer, center, surrounds, ps4, etc... :D

Tnx Goos88...

Was een droom die werkelijk is geworden.

Wat dat glaasje whisky betreft....


Ik zit er niet ver vandaan.:)



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: GOOS88 on March  6, 2018, 20:04:50
Dikke mancave hoor, mooie spulletjes 8), zal lekker genieten zijn s avonds met een goed glas whisky.

Mis alleen nog een scherm, subwoofer, center, surrounds, ps4, etc... :D
Ps.... wat dat scherm / ps4 betreft....


Ik heb er serieus over nagedacht.... zou het wel afmaken hier....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Ben ondertussen in de onderhandelingen voor een zeer zeldzaam  GRAND PRIX Monaco modulair audio rack voor de transrotor platenspeler...

Zooi mooiii dit....  zeldzaamheden zijn het tweedehands..

https://www.stereophile.com/content/grand-prix-audios-grand-new-racks

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**