aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Mr.M

Quote from: Martin!!! on January 13, 2018, 03:13:16
Zijn het nieuwe?
Nee,  zijn niet nieuw , maar ook niet met veel uren.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Martin!!!

Quote from: maz on January 13, 2018, 13:18:03
Nee,  zijn niet nieuw , maar ook niet met veel uren.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Blijft een lastig iets tweedehands elementjes..... veel plezier toegewenst met het testen en afstellen!
mainly British stuff

Mr.M

Quote from: Martin!!! on January 13, 2018, 14:12:23
Blijft een lastig iets tweedehands elementjes..... veel plezier toegewenst met het testen en afstellen!
Kwestie van je gehoor goed gebruiken wat als iets niet  helemaal lekker is hoor je ook terug in het geluid.


Ik zeg, zolang het goed klinkt , niets aan doen en lekker mee spelen. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Jimi Hendrix

Nou waarde Maz, dat valt me dan zéér van je tegen! Zeker gezien je affaire met die B&W Diamonds.

Vroeger was de slogan van dat merk immers 'Listen and you will see'. Die vlieger gaat omgekeerd natuurlijk ook op: see and you will listen. En dus, is het mijns inziens dan ook strikt noodzakelijk, om die elementen stuk voor stuk eerst met een oscilloscoop af te stellen. Pas zodra het plaatje er daar meettechnisch perfect uitziet, kun je op je oren gaan vertrouwen. You see?

We hebben het hier immers over een exacte wetenschap, de kwaliteit van de oren van de luisteraar en de persoonlijke wensen en smaak/sausjesvoorkeuren zijn daar totaal aan ondergeschikt.

Pas als het resultaat op het schermje eruit ziet als op het onderstaande schermpje, dan kun je met een gerust hart zeggen dan het safe en verantwoord is om eens te gaan luisteren. Just kidding Maz, veel plezier met uitproberen en experimenteren! :sigh:







What we do now echoes in eternity

Mr.M



Quote from: Jimi Hendrix on January 18, 2018, 18:48:56
Nou waarde Maz, dat valt me dan zéér van je tegen! Zeker gezien je affaire met die B&W Diamonds.

Vroeger was de slogan van dat merk immers 'Listen and you will see'. Die vlieger gaat omgekeerd natuurlijk ook op: see and you will listen. En dus, is het mijns inziens dan ook strikt noodzakelijk, om die elementen stuk voor stuk eerst met een oscilloscoop af te stellen. Pas zodra het plaatje er daar meettechnisch perfect uitziet, kun je op je oren gaan vertrouwen. You see?

We hebben het hier immers over een exacte wetenschap, de kwaliteit van de oren van de luisteraar en de persoonlijke wensen en smaak/sausjesvoorkeuren zijn daar totaal aan ondergeschikt.

Pas als het resultaat op het schermje eruit ziet als op het onderstaande schermpje, dan kun je met een gerust hart zeggen dan het safe en verantwoord is om eens te gaan luisteren. Just kidding Maz, veel plezier met uitproberen en experimenteren! :sigh:



Lol Jimmy. ;)...

B&W diamond???? Affaire???? Ik heb ze niet eens aangesloten om te horen en of laten zien hier op forum. Lol.  Daarnaast is B&W verboden in mijn muziek kamer. :).


Wat de elementen betreft, ik heb de gene die ik wilde horen  aan mijn "ossilosOOR"  gehagen en beide kanalen klinken PRIMA.
Daarna lekker naar geluisterd en Ik heb uiteindelijk besloten  de LYRA CLAVIS te houden.

Zie foto.

Die vond ik het meest naar mijn smaak klinken;).

Verder heb ik mijn kamer weer opgeruimd en de Magicos op hun plek gezet .

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Jimi Hendrix

Quote from: maz on January 18, 2018, 22:44:49

Lol Jimmy. ;)...

B&W diamond???? Affaire???? Ik heb ze niet eens aangesloten om te horen en of laten zien hier op forum. Lol.  Daarnaast is B&W verboden in mijn muziek kamer. :).

Yep!

Quote from: maz on January 10, 2018, 02:29:27
Daarvoor inruil heb ik zijn B&W 804 Diamond overgenomen maar mijn vriendin vindt ze helemaal niets voor in de woonkamer en ze staan ook niet mooi on de Woonkamer. Veelste " zwart" en lomp vierkant zoals zij het noemt.

Ik vond het toen al een beetje vreemd, want Maz is meer een man van de Kharma diamond tweeters, in plaats van die B&W diejemaarniksvond dingen ;) Ach ja, ik heb het zelf ook wel eens als ik leuke dames tegenkom tijdens het stappen. Categorie 'the hunt is greater than the catch' noem ik dat soort situaties dan altijd maar achteraf. Maargoed, is misschien niet helemaal vergelijkbaar ;)

Quote
Wat de elementen betreft, ik heb de gene die ik wilde horen  aan mijn "ossilosOOR"  gehagen en beide kanalen klinken PRIMA. Daarna lekker naar geluisterd en Ik heb uiteindelijk besloten  de LYRA CLAVIS te houden.

Kei gaaf man, zo'n ossilosOOR!  ^^ Ik heb er flink om gelachen toen ik het las net, you made my day! Thanks, mister! :thumbs-up:

Plaatjes zien er weer mooi uit. Ik kan toch zeker niet ontkennen dat het oscillosoog van je camera er flink op is vooruit gegaan!i En ja, buizen  :wub:

Lekker genieten van het moment en al het moois dat het leven te bieden heeft.
What we do now echoes in eternity

Mr.M

#15281
Maz is weer op dreef , vandaag wezen kijken en kon het weer niet laten...


Nieuwe speeltje in huize maz...


Porsche 991 carerra 4S  ... met 35k km erop en 400 schone pksssss......


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

skyfox

Gave Porsche! Lekker cabrio blijven rijden :) Erg sjieke kleur ook, Maz!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Mr.M

Quote from: skyfox on January 22, 2018, 22:23:33
Gave Porsche! Lekker cabrio blijven rijden :) Erg sjieke kleur ook, Maz!
Tnx sky... ben zo blij hiermee... jaar is meteen goed van start...

Dit jaar nog harder werken want ik ben blut...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Kerkhoffd

Oh mooooooii! Persoonlijk vind ik dit veel mooier dan de witte. Geniet er van Maz.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mr.M

#15285
Quote from: Kerkhoffd on January 22, 2018, 23:46:45
Oh mooooooii! Persoonlijk vind ik dit veel mooier dan de witte. Geniet er van Maz.
Tnx kerkhoffd...

Dit was ook "DE" Porsche die ik altijd wilde.(op de onbetaalbare Turbo S na) ,.....  je moet wat hebben om door te kunnen  dromen. Lol.

Breede heupen, bijna 10cm breder dan de witte . .. doorgetrokken achterlicht, 400+ pk (zonder turbo uit een 3.8 motor )  ,  pdk met alles op en aan...

Maz is voorlopig blut en kan niets meer met de audio hobby doen. Lol. Dus het zal wat saaier worden hier de komende tijd....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Quote from: maz on January 22, 2018, 23:53:39
Tnx kerkhoffd...

Dit was ook "DE" Porsche die ik altijd wilde.(op de onbetaalbare Turbo S na) ,.....  je moet wat hebben om door te kunnen  dromen. Lol.

Breede heupen, bijna 10cm breder dan de witte . .. doorgetrokken achterlicht, 400+ pk (zonder turbo uit een 3.8 motor )  ,  pdk met alles op en aan...

Maz is voorlopig blut en kan niets meer met de audio hobby doen. Lol. Dus het zal wat saaier worden hier de komende tijd....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Wat een bak maz! Veel vetter dan de witte! Ga je er met 1 door, of allebei voor de deur?? ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Xander32

Maz, ik had niet kunnen bedenken dat ik dit nog eens zou gaan zeggen i.c.m. een aankoop van jou; smaakvol   ;). Veel veilige en vooral ook plezierige kilometers gewenst  :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

sultankat

Prachtig Maz. Inderdaad gewoon doen zolang het kan. Dan maar de "dubbels" van de audiospullen verkopen. En brood met pindakaas  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

FWK

Zonder meer een schitterende auto in de perfecte kleur voor zo een race monster :clapping: :clapping:
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Staaled

Quote from: maz on January 22, 2018, 23:53:39
Tnx kerkhoffd...

Dit was ook "DE" Porsche die ik altijd wilde.(op de onbetaalbare Turbo S na) ,.....  je moet wat hebben om door te kunnen  dromen. Lol.

Breede heupen, bijna 10cm breder dan de witte . .. doorgetrokken achterlicht, 400+ pk (zonder turbo uit een 3.8 motor )  ,  pdk met alles op en aan...

Maz is voorlopig blut en kan niets meer met de audio hobby doen. Lol. Dus het zal wat saaier worden hier de komende tijd....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Op deze manier blut zijn heeft wel wat. :D

Gave auto Maz. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

flakkees

mooie machine maz beter dan die witte kapster bak  ;D
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

felix01

Quote from: maz on January 22, 2018, 21:58:37
Maz is weer op dreef , vandaag wezen kijken en kon het weer niet laten...


Nieuwe speeltje in huize maz...


Porsche 991 carerra 4S  ... met 35k km erop en 400 schone pksssss......


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


mooie wagen Maz!! :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

VlisChris

Enorme vooruitgang tov die witte 8)
Wat wordt de volgende? Komende stappen worden nu serieus duurder?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mr.M



Quote from: Kerkhoffd on January 22, 2018, 23:46:45
Oh mooooooii! Persoonlijk vind ik dit veel mooier dan de witte. Geniet er van Maz.

Dankjewel Kerkhoffd.

De witte is ook heel mooi maar dit is van een ander kaliber kwa looks..

Quote from: Mitch-- on January 23, 2018, 05:10:12
Wat een bak maz! Veel vetter dan de witte! Ga je er met 1 door, of allebei voor de deur?? ;)

Heb nu even allebei want kon de witte niet inruilen. De witte doe ik wel weg als de grijze afgeleverd wordt.



Quote from: mijkie on January 23, 2018, 05:43:04
WOW

Dat zei ik ook toen ik hem zag. Lol. Was helemaal niet de bedoeling dat ik dit zou kopen.

Quote from: Xander32 on January 23, 2018, 06:28:38
Maz, ik had niet kunnen bedenken dat ik dit nog eens zou gaan zeggen i.c.m. een aankoop van jou; smaakvol   ;). Veel veilige en vooral ook plezierige kilometers gewenst  :thumbs-up:.

Hahaha tnx xander.... 



Quote from: Blue-Eyes on January 23, 2018, 08:57:50
Mooi hoor!

Dankjewel bue...

Quote from: sultankat on January 23, 2018, 09:09:54
Prachtig Maz. Inderdaad gewoon doen zolang het kan. Dan maar de "dubbels" van de audiospullen verkopen. En brood met pindakaas  ;)

Hoi Sultan..


Ik was van plan deze week een setje jadis Sa80 mono blokken kopen maar , dat idee en veel andere komende audio ideeën zijn momenteel door de plee met deze onverwachte aankoop.

Ook zijn veel boodschappen plannen verminderd tot de minimale ....

Brood / thee zakjes en pindakaas met jam...

Ze zeggen dat je daar best lang mee vooruit kan.

Quote from: Marco66 on January 23, 2018, 09:12:56
Mooi, prachtige kleur ook!

Dankejwel... had liever wit gewild maar dit is ook mooi...

Quote from: FWK on January 23, 2018, 09:22:16
Zonder meer een schitterende auto in de perfecte kleur voor zo een race monster :clapping: :clapping:

Kleur is inderdaad een hele aparte kleur...


Het heet Porsche AGAAT GRIJS... heel apart grijz kleur..


Quote from: Staaled on January 23, 2018, 09:55:37
Op deze manier blut zijn heeft wel wat. :D

Gave auto Maz. :thumbs-up:

Thnx staald.... vroeger was ik ook blut en heb het overleefd... nu breng ik mijn blutte momenten  tenminste door  in een groter huis en een 2 Porsches voor de deur  . Lol.

Quote from: clockwork on January 23, 2018, 15:31:53
Gaaf zeg! Gefeliciteerd.

Dankjewel clock....

Quote from: flakkees on January 23, 2018, 16:04:06
mooie machine maz beter dan die witte kapster bak  ;D

Hahahhaahhaa. Die witte is ook een hele mooie bak.

Ben benieuwd of ik de handbak niet gaat "missen"  ....

Quote from: Kingpin on January 23, 2018, 19:09:59
Erg mooi Maz :worship:

Dankjewel Kingpin... ben er Heeel erg blij mee..

Quote from: felix01 on January 23, 2018, 22:43:53
mooie wagen Maz!! :colgate:

Ook u bedankt Felix....

Quote from: VlisChris on January 23, 2018, 22:47:14
Enorme vooruitgang tov die witte 8)
Wat wordt de volgende? Komende stappen worden nu serieus duurder?

Inderdaad een behoorlijk upgrade tov de witte.

Wat hierna komt kost "serieus" geld ... ik weet niet of ik dat zou doen ....



PORSCHE Targa 4s AGAAT GRIJS k in buitenlicht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**