aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr.M

#13225
Quote from: Sirius666 on May  9, 2017, 11:56:52
Het is toch al even bekend dat jouw luisterkamer niet ideaal is voor de Galileo's? Dat heeft m.i. niets te maken met matching van componenten maar logica bij het matchen van speakers aan de ruimte. Ik ben eerder benieuwd of de kamer dermate akoestisch kan worden behandeld zodat het laag van de Galileo's meer onder controle zal zijn.

Ben je trouwens niet meer met de zoektocht naar monitoren bezig?
Ik speelde hier voorheen met de Galileo in me kamer en niet met de Mini op de ls17se. 

De mini speelt iets te "Fel
Heb de sp11mk2 in plaats van ls17se gezet en het laag /mid veranderde.

Er zit een bepaalde bump karakteristiek in het midgebied wat met de Galileo  een hinderlijke frequentie bump geeft in mijn kamer waardoor de zelfde muziek waar ik altijd naar luister ineens "te aangezet" worden in bepaalde gebieden en daardoor niet meer in balans met de rest van het frequentie.

Zelfde muziek met de ls17se en niets anders veranderd  in de systeem en het gaat weer goed
. Geen last van de Bump en dreun in de zelfde frequentie gebied op de zelfde liedje.

Is wat is het fijn , om audiofiel te zijn. Lol.

Ik hoor het maar verklaren kan ik het niet helemaal. ;)


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Mitch-- on May  9, 2017, 11:27:32
Niet dan...?
Tuurlijk wel. Leven is een groot MY ..... vul het maar zelf in.

**UNDER CONSTRUCTION**

Markus2

Quote from: maz on May  9, 2017, 13:29:34
Tuurlijk wel. Leven is een groot MY ..... vul het maar zelf in.

...NENVELD!

:D

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Cyreg

Maz, wat heb je nu voor netspul in gebruik? (powerconditioners, stekkerdozen, netkabels etc)
Wil dat alleen maar even weten uit nieuwsgierigheid  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

scrutinizer

Quote from: Markus2 on May  9, 2017, 13:41:57
...NENVELD!

:D

Groet, Mark

...ondermijnd raak je door sommige mede forumgebruikers.


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

#13230
Quote from: Cyreg on May  9, 2017, 13:58:11
Maz, wat heb je nu voor netspul in gebruik? (powerconditioners, stekkerdozen, netkabels etc)
Wil dat alleen maar even weten uit nieuwsgierigheid  :D
Ik heb een isotek 6 orion 6 vouding stekkerdoos, als ik me niet vergis is die gefilterd. Daar zitten al me Bron materiaal aan.

De vv /ev staat rechtstreeks de muur in. Met powercords van verschillende merken. Burmester , kharma, jouw hifi ,belden/ als het maar goed afgeschermd is en niet te dun .

Dus geen dropveters.

Ik had de isotek Titan power house maat die heb ik weggedaan gezien ik niet meer in een flat woon en een aparte groep heb voor de hobby kamer.

Alleen moet een betere kabel doortrekken van meterkast de kamer in want nu is alles nog standaard kabel.

Wel op een aparte groep.
Quote from: scrutinizer on May  9, 2017, 14:23:26
...ondermijnd raak je door sommige mede forumgebruikers.

Kan iemand  dit voor me vertalen aub.

Ik raak hier ook "ondermijnd " door. Wat het ook mag betekennen.
**UNDER CONSTRUCTION**

Zweitse

Hallo MAZ, wat gebruik je zoal aan merken interlinks als ik vragen mag?
B.T.W. indrukwekkende set hoor.

chansig

#13232
Quote from: maz on May  9, 2017, 14:38:15
Kan iemand  dit voor me vertalen aub.

Ik raak hier ook "ondermijnd " door. Wat het ook mag betekennen.

Laat ik een poging doen... met het risico dat ik mis zit dus ik geef een aantal mogelijkheden:

Scrut geeft in het algemeen aan dat kennis/posts/inspanningen van forumleden ondermijnd/niet gewaardeerd wordt door bepaalde forumleden.

Scrut geeft aan dat zijn inspanningen/posts/kennis in het algemeen door bepaalde forumleden ondermijnd/niet gewaardeerd worden.

Scrut geeft aan dat zijn inspanningen/posts/kennis mbt tot jouw helpen ondermijnd/niet gewaardeerd worden door bepaalde forumleden.

Scrut maakt een grapje en bedoelt helemaal niets.

Of bovenstaande is allemaal niet goed...kan natuurlijk ook nog.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Quote from: Zweitse on May  9, 2017, 14:58:08
Hallo MAZ, wat gebruik je zoal aan merken interlinks als ik vragen mag?
B.T.W. indrukwekkende set hoor.
Heel verschillend Zweitse. Meest van mijn interlinks zijn zilver /zilvergoud.

German high end / audio note/ kharma/.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

#13234
Quote from: maz on May  9, 2017, 13:21:37

Is geen perfectie maar wel lekker luisteren . (Voor mij)Tnx Huub. We hobbyen lekker door zo.Hahaha. Lol Hans,

Wat de akoestiek betreft, die laat ik even voor wat het is, het laag krijg ik toch niet makkelijk goed ,  het mid hoog vindt ik goed gaan momenteel en juist die gedeelte van spectrum is voor mij het belangrijkste.
Precies! Alleen kan me niet voorstellen dat iemand het "lekker vindt" om naar versmeerd mid/ laag te luisteren wat bonkt en doordreunt.

Belangrijkste is dat je tevreden bent. Laag is lastig. Maar als die piek je niet stoort dan is dat alleen maar prettig.

Nu heb ik het bij jou niet gehoord, dus ik kan niet zeggen of het wel/niet versmeerd is. Of dat het laag door dreunt. Maar je weet hoe het klinkt  om heel erg weinig versmering te hebben en totaal geen bonkend laag.

Mijn dekbed doet ook net weer een schepje bovenop het hebben van minder versmering...het is minimaal maar wel beter. Ik heb alleen geen zin om iedere keer dat dekbed neer te hangen. Zonder klinkt het ook niet verkeerd.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Quote from: chansig on May  9, 2017, 15:24:30
Laat ik een poging doen... met het risico dat ik mis zit dus ik geef een aantal mogelijkheden:

Scrut geeft in het algemeen aan dat kennis/posts/inspanningen van forumleden ondermijnd/niet gewaardeerd wordt door bepaalde forumleden.

Scrut geeft aan dat zijn inspanningen/posts/kennis in het algemeen door bepaalde forumleden ondermijnd/niet gewaardeerd worden.

Scrut geeft aan dat zijn inspanningen/posts/kennis mbt tot jouw helpen ondermijnd/niet gewaardeerd worden door bepaalde forumleden.

Scrut maakt een grapje en bedoelt helemaal niets.

Of bovenstaande is allemaal niet goed...kan natuurlijk ook nog.

Gr. Hans
Lol

Als ik het zo zie dan is het zo gek nog niet dat ik niet snap waar het over gaat. Lol.

Quote from: Zweitse on May  9, 2017, 14:58:08
Hallo MAZ, wat gebruik je zoal aan merken interlinks als ik vragen mag?
B.T.W. indrukwekkende set hoor.
Meeste interlinks van mij zijn zilver/goud interlinks.

Kharma grotendeels / audionote zilver/ German highend zilver LGS/Oelbach xxl/ clearaudio sixstream..


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Paul Demo

Al weer nieuws of nog steeds aan het genieten?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Zweitse

Quote from: Paul Demo on May 12, 2017, 20:28:20
Al weer nieuws of nog steeds aan het genieten?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gezien de set denk ik het laatste ;D

Mr.M

Quote from: Paul Demo on May 12, 2017, 20:28:20
Al weer nieuws of nog steeds aan het genieten?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Nee nog niet veel nieuws. Ben wel bezig met een zeldzaam ARC Eindtrap in te ruilen met wat spullen wat ik heb staan maar kom niet echt uit denk ik met de prijs.  "Is in bespreking".

Dus ik ben bezig ergens mee maar nog geen zekerheid van aankoop/ruil.
Quote from: Zweitse on May 12, 2017, 20:53:00
Gezien de set denk ik het laatste ;D
Ook! ;) ben wel wat aan schuiven geweest hier en daar en wat spullen anders opgesteld.

Heb de ls17se en de Ref PHONO uit de rack gehaald en de sp11mk2 ervoor in plaats gezet.

Ik ga hier eens even mee doorspelen en kijken hoe dat op langer termijn bevalt.

Dit is een muzikaal combi zoals die nu speelt . (Naar mijn smaak dan).

Phototje met de sp11mk2 en  Ref 110  ev.
**UNDER CONSTRUCTION**

pameijer

Gelukkig heb je nog 2 gewichtjes op de EV staan, straks verschuift hij nog  :colgate:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Mr.M

Quote from: pameijer on May 13, 2017, 10:23:54
Gelukkig heb je nog 2 gewichtjes op de EV staan, straks verschuift hij nog  :colgate:
Je moet je spullen  goed ankeren in de buurt van Rotterdam. :).

Ps :  dat zijn geen gewichten maar ULTRA HIGH END  resonantie tuning matriaal.:) ;).


Bij de Action noemen ze het DEUR STOPPERS.
**UNDER CONSTRUCTION**

flakkees

kanonnen wat een ding man
ik dacht dat mijn xv groot was met zijn 28 x 50 x 43 
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Contour

Op de foto zie je nog niet de VT-200 volgens mij, die is nog groter!

hpapen

Volgens mij is die al vertrokken

Contour

Is dat zo? Die was toch alleen weggebracht voor schoonmaken/onderhoud? Ik was wel benieuwd hoe deze zou klinken in Maz zijn set...

michel69

Quote from: Contour on May 14, 2017, 10:18:13
Is dat zo? Die was toch alleen weggebracht voor schoonmaken/onderhoud? Ik was wel benieuwd hoe deze zou klinken in Maz zijn set...

Die staat idd bij Thanatos voor een grote beurt ;D tenminste dat was wat Maz aangaf ;)
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Contour


Mr.M

#13247
Quote from: flakkees on May 14, 2017, 09:05:04
kanonnen wat een ding man
ik dacht dat mijn xv groot was met zijn 28 x 50 x 43
De vt200 is echt een GROOT dingen.  Grootste versterk ooit in Huize maz.


Quote from: Contour on May 14, 2017, 09:17:43
Op de foto zie je nog niet de VT-200 volgens mij, die is nog groter!
De foto waar ik naast zit is de vt200. Ik gebruik nu de ref 110 nog steeds.
Quote from: hpapen on May 14, 2017, 10:11:24
Volgens mij is die al vertrokken
Ja, naar Thanathos voor een grote check  voordat ik hem aan de kharmas hang!

Er zitten in totaal 25 buizen in en ze moeten allemaal eerst op de buizen testbank voor controle en dan terug zetten in de vt200 en  kijken of de vt200 naar behoren werkt zodat ik hem VEILIG aan de KHARMAS kan hangen. De vt 200 heeft een aardig tijdje stilgestaan na de verhuizing van de eigenaar  (eerste eigenaar) dus moet zeker zijn dat die naar behoren en betrouwbaar werkt.
Quote from: Contour on May 14, 2017, 10:18:13
Is dat zo? Die was toch alleen weggebracht voor schoonmaken/onderhoud? Ik was wel benieuwd hoe deze zou klinken in Maz zijn set...
Idd. Hij is weggebracht voor een grote beurt. Alleen Thanathos heeft het redelijk druk deze week en ik heb er geen haast mee. Beter safe than sorry. ;).
Quote from: michel69 on May 14, 2017, 12:33:53
Die staat idd bij Thanatos voor een grote beurt ;D tenminste dat was wat Maz aangaf ;)
Klopt. Als goed is gaat die ergens volgende week aan beginnen. Ondertussen is maz de ls17se en de sp11 mk2 met elkaar aan vergelijke  En aan onderhandelen voor een hele zeldzame ARC AMP waar nog geen 30 stuks van ooit zijn gemaakt.

Ik ga van de week ernaar luisteren en kijken hoe en Wat!

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Fotootje van de huidige opstelling.
Ref phono en LS 17 se uit het rack en de sp11mk2 erin.

**UNDER CONSTRUCTION**

michel69

Lol nice Maz je hebt gewoon teveel staan onderhand😁 tegen de tijd dat je het laatste component hebt beluisterd kan je weer opnieuw beginnen.
Hier komt uiterlijk aan het einde v dit jaar ook een ARC set te staan heb het gehoord icm met SF op de show in Alkmaar en wat klonk dat hemels...weer alleen niet waar te beginnen zoveel modellen en met het budget wat ik in mijn hoofd heb wordt het zeker 2e hands lastig om thuis te luisteren

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x