aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Mr.M

Quote from: sultankat on February 20, 2017, 18:35:59
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook wat verbaasd was over al die loftuitingen mbt deze Bryston cd speler. Ik weet wel dat ze prima versterkers maken.
We gaan het meemaken. Zat cd spelers om het mee te vergelijken! Dus dat moet wel goed komen. Ervaring zal het leren!
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Thanathos was net hier om even een kijkje nemen naar de nieuwe speelgoed  en we hebben even ale 3 voortrappen naast elkaar op zelfde muziek gehoord en normaal ben ik niet gauw eens met Thanathos maar dit keer waren we het eens.

De Ayre klinkt het meest rustig en romantisch.

De bryston het "schoonst" en aanwezigst  EN DE ARC was eigenlijk een mix daar tussen in.

Wat opviel bij de bryston was dat de opnames iets meer van elkaar scheelden en af en toe wat minder lekker klonken. (Eerlijker voortrap denk ik??)

De Ayre maakt alles heerlijk romantisch Die heeft echt een karakter  (wat mij heel erg bevalt) ,
Dus wat men eerder van een BUIZEN vv "verwacht " zoals de Arc, (warm romantisch)dat doet in het gevoelsmatige de AYRE.

THANATHOS vond de ARC het mooiste spelen.
Niet te romantisch en niet te schoon. Mooi balans van open klant en warmte.

Ik kan me hier zeker in vinden , hoewel ik de warme en romantische " eigen" karakter van de Ayre ook heel erg kan waarderen. 

Bij mij staat voorlopig de AYRE VV EN ARC voorop de peiling en de Bryston als opvolger.
Voor mijn smaak is de Bryston TE EERLIJK naar zijn bron matriaal toe, dus geen lekker sausje voor bij de biefstuk.





Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Thanatos

Quote from: maz on February 20, 2017, 22:08:16
Voor mijn smaak is de Bryston TE EERLIJK naar zijn bron matriaal toe, dus geen lekker sausje voor bij de biefstuk.


Alleen een slechte biefstuk verdoezel je met een lekker sausje  :D een goede steak eet je zo  O0

Maar allemaal mooi spul en het is echt een nuance smaak kwestie inderdaad. Mooie aanwinsten  :thumbs-up:

Mr.M

#12603
Quote from: Thanatos on February 20, 2017, 22:19:57
Alleen een slechte biefstuk verdoezel je met een lekker sausje  :D een goede steak eet je zo  O0

Maar allemaal mooi spul en het is echt een nuance smaak kwestie inderdaad. Mooie aanwinsten  :thumbs-up:

Leuk dat je er weer was Thanathos,

Ga jij maar lekker een rauw biefstuk eten wat net van de slachthuis afkomt.:). Doe mij maar een lekker 30 dagen gemarineerd en gerijped biefstuk. ;)

Ik ben nu weer naar de Ayre aan luisteren en ik denk Dat ik dit prefereer kwa sound over de BRYSTON EN ARC! het zijn inderdaad nuance verschillen in manier van weergaven en klank balans, maar ik vind de Warme sausje en de stilte van de Ayre toch  makkelijker luisteren naar mijn smaak.

Ik weet niet waarom , maar ik zet liever de Ayre aan dan de andere 2 is me onopgemerkt gebleken?

Net zat ik dezelfde lied door de Arc te beluisteren en nu weer door de Ayre en dit brengt toch meer glimlach op me gezicht lijkt erop.

Owjeee, me trouwens Arc ls 17se heeft serieus concurrentie gekregen!
**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Word het geen tijd voor een Arc Ref 5SE?;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

Quote from: Mitch-- on February 20, 2017, 23:31:57
Word het geen tijd voor een Arc Ref 5SE?;)
Ik weet het niet mitch, de ref 5 is een serieus mooi ding, maar dan heb je weer de ref 5se  ! Als naar de ref 5 ga , dan wil ik meteen de se! Anders blijft het steeds jeuken. Niet dat het uitmaakt voor mij want na de ref 5se gaat het waarschijnlijk jeuken naar een ref 40 anniversary ofzo. ;).
Dus het is een eindeloze put . Zucht !!!!

Gelukkig is er nog zat tijd , dus wie weet!
**UNDER CONSTRUCTION**

Richi

Quote from: maz on February 21, 2017, 01:55:23
Ik weet het niet mitch, de ref 5 is een serieus mooi ding, maar dan heb je weer de ref 5se  ! Als naar de ref 5 ga , dan wil ik meteen de se! Anders blijft het steeds jeuken. Niet dat het uitmaakt voor mij want na de ref 5se gaat het waarschijnlijk jeuken naar een ref 40 anniversary ofzo. ;).
Dus het is een eindeloze put . Zucht !!!!

Gelukkig is er nog zat tijd , dus wie weet!
Dat is ook precies de reden dat fabrikanten limited editions, reference versions, extended reference, superior extraordinairy reference, enzovoorts op de markt brengen.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

i2Paq

Jeetje, zo blijf je bezig.

Gelukkig heb ik het idee kunnen loslaten dat je van iets een hele set moet hebben, dood moe werd ik er van. Het combineren van losse componenten, van verschillende merken, geeft vaker een beter resultaat dan alles van één merk.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Ruud-

Quote from: maz on February 21, 2017, 01:55:23
Ik weet het niet mitch, de ref 5 is een serieus mooi ding, maar dan heb je weer de ref 5se  ! Als naar de ref 5 ga , dan wil ik meteen de se! Anders blijft het steeds jeuken. Niet dat het uitmaakt voor mij want na de ref 5se gaat het waarschijnlijk jeuken naar een ref 40 anniversary ofzo. ;).
Dus het is een eindeloze put . Zucht !!!!

Gelukkig is er nog zat tijd , dus wie weet!

Of een Sonore passieve potmeter, ben je gelijk klaar ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Mr.M

#12609
Quote from: Richi on February 21, 2017, 08:15:45
Dat is ook precies de reden dat fabrikanten limited editions, reference versions, extended reference, superior extraordinairy reference, enzovoorts op de markt brengen.  ;D
Klopt ook. Ik zie het bij mij in de branche ook dat er steeds upgrade paths zijn die nergens op slaan.

Terwijl je met 2 keuzes al klaar klan zijn.maargoed dit is eenmaal een mooie truk om extra omzet te creeren en ervoor te zorgen dat mensen ROULEREN  met hun spullen, want technisch gezien kan een vv jaaaaaren mee zonder problemen.

Maargoed, je weet het en bent er van bewust dat het geen wereld van verschil is tussen de ref 5 en 5se en toch ropet er iemand diep van binnen . "mazzzzzzz neem de SE! SE!!!!!!!! want op de gewone 5 staat de dure SE teken niet. Verder klinken ze zelfde! " lol

Quote from: i2Paq on February 21, 2017, 08:46:44
Jeetje, zo blijf je bezig.

Gelukkig heb ik het idee kunnen loslaten dat je van iets een hele set moet hebben, dood moe werd ik er van. Het combineren van losse componenten, van verschillende merken, geeft vaker een beter resultaat dan alles van één merk.

Quote from: Ruud- on February 21, 2017, 10:14:59
Of een Sonore passieve potmeter, ben je gelijk klaar ;D


Passieve potmeter heb ik in meerdere soorten en maten gehad en was geen succes.

Bedoel klinkt niet verkeerd maar mist net  dat sausje. Of je moet een cd speler hebben met een goed sausje overheen. (Buis).
**UNDER CONSTRUCTION**

Spijkie

Ach t upgraden kan ook n leuk onderdeel van de hobby zijn als t maar niet te onrustig word voor jezelf. Ik heb mezelf een beperking opgelegd , 1 merk luidsprekers en versterker blijft ( voorlopig).

Zolang je er plezier van hebt en de balans tussen lekker muziek luisteren en upgraden goed is dan is het prima toch ?  :pompom:

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Carrol

Maz...ik denk dat je nóóit de rust zal vinden bij
het vinden van jouw ultieme set.
Vraag mij echt af waar houd dit op,constant bezig met up en downgraden!
Desondanks vind ik wel interessant jouw leven zo een beetje te volgen!!
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

MauZ

#12612
Quote from: Carrol on February 21, 2017, 12:46:36
Maz...ik denk dat je nóóit de rust zal vinden bij
het vinden van jouw ultieme set.
Vraag mij echt af waar houd dit op,constant bezig met up en downgraden!
Desondanks vind ik wel interessant jouw leven zo een beetje te volgen!!
Interessant? Ja.. Volgen? Mwah ! Klein beetje maar.... Maar vaak onnavolgbaar! 😜😉

Maar dat maak het ook leuk... Gewoon omdat het kan... 😉

Verstuurd vanaf mijn Letv X910 met Tapatalk
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

Mr.M

Quote from: Spijkie on February 21, 2017, 12:15:30
Ach t upgraden kan ook n leuk onderdeel van de hobby zijn als t maar niet te onrustig word voor jezelf. Ik heb mezelf een beperking opgelegd , 1 merk luidsprekers en versterker blijft ( voorlopig).

Zolang je er plezier van hebt en de balans tussen lekker muziek luisteren en upgraden goed is dan is het prima toch ?  :pompom:

Gr Spijkie
Daarom , en het is echt niet onrustig bij mij hoor. Heb nu weer een combi wat ik heel erg goed vindt spelen. En ik had dat niet ontdekt als ik niet aan de hobby en switchen was.

Dus dit is een deel van me hobby. En ik ervaar geen moment onrust! Ik hobby!

Ik denk Dat de toeschouwers eerder onrust hebben dan ik. Want ik ben TRANKILLO. ;)

Quote from: Carrol on February 21, 2017, 12:46:36
Maz...ik denk dat je nóóit de rust zal vinden bij
het vinden van jouw ultieme set.
Vraag mij echt af waar houd dit op,constant bezig met up en downgraden!
Desondanks vind ik wel interessant jouw leven zo een beetje te volgen!!

Dat zal nooit Carroll.

Ik hobby niet om rust te vinden en daar ben ik ook niet naar opzoek want ik ben al in RUST!Heb je mij in alle die jaren forum ooit zien stressen of zorgen maken om me set? Je ziet mij echt niet stressen hier van alle mooie dingen die over de vloer voorbij komen.

Het is een genot om dit te doen Carroll en ik vindt dat ik geluk heb dit te kunnen doen op deze wijzen.

Ik stress me pas als er iets echt ergs aan de hand is in leven.

Van audio zie je mij niet stressen. Ik heb eerder RUST als ik me HOK induik en ga schuiven met me spullen. Dan vergeet ik voor een paar uur alles om me heen en ben echt voor mezelf en met mezelf bezig. Dat geeft mij meer rust dan je zou je kunnen bedenken.

Dit wat jullie "ONRUST" noemen is juist wat "RUST BRENGT" in mijn drukke leven terwijl ik 6 dagen werken al 3 jaar lang.

De door jullie ervaren onrust is mijn medicijn tegen 6 dagen werk! Er is meer dan werk alleen na werk! Me hobby , me familie en me doelen in het leven.

De doelen zijn: maximaal genieten van me dagen en zorgen dat me familie dat ook kan ,  gezien ik 6 dagen werk is dit een van de weinig manieren waarmee ik geniet van me tijd buiten werk.

Nu is het leven nog beetje variërend. Geen standaard :

9.15 uur opstaan.- werk- thuis- buis- slapen.

Nu ben ik vaak de deur uit enkel om dingen op te halen , wegbrengen,testen.

Zo ben ik het weekend naar Amsterdam gegaan en geshopt met me vriendin en vervolgens  door geredennaar Zwolle om een kabel weg te brengen en daarna door naar Utrecht om de bryston set te kopen.

Zo heb ik met me vriendin een hele leuke dag gehad , uit eten gegaan , geshopt , bij iemand over de vloer gekomen in amsterdam met een mooie penthouse en dijk van een set, sorry 3 sets , lol.


Dus door me hobby heb ik een meer variërend leven.







**UNDER CONSTRUCTION**

Ruud-

Quote from: maz on February 21, 2017, 11:51:58
Passieve potmeter heb ik in meerdere soorten en maten gehad en was geen succes.

Bedoel klinkt niet verkeerd maar mist net  dat sausje. Of je moet een cd speler hebben met een goed sausje overheen. (Buis).

Dit is niet zomaar weer een uit de reeks, deze is bijzonder genoeg om hem toch een keer te proberen Maz. Kan in de buurt bij jou.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

CZ79

heb hem gehoord op een set Avalons en DcS (clock, SACD, DAC en PSU), bizar :o
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ruud-

Quote from: cz79 on February 21, 2017, 14:38:28
heb hem gehoord op een set Avalons en DcS (clock, SACD, DAC en PSU), bizar :o
Hoor je het ook van een ander Maz ;D ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Mr.M

Quote from: Ruud- on February 21, 2017, 14:02:27
Dit is niet zomaar weer een uit de reeks, deze is bijzonder genoeg om hem toch een keer te proberen Maz. Kan in de buurt bij jou.
Ben benieuwd! Ik vond tot nu toe potmeters/passief spul  iets te droog voor mijn smaak.

Maargoed , in ieder opstelling Kan het anders werken.

Met de juiste setup kan dat juist de puntjes op de i leggen.
**UNDER CONSTRUCTION**

BuSpu

Quote from: cz79 on February 21, 2017, 14:38:28
heb hem gehoord op een set Avalons en DcS (clock, SACD, DAC en PSU), bizar :o
en waar hebben we het dan over?

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

BuSpu


Mr.M

#12622
Quote from: BuSpu on February 21, 2017, 22:10:02
Mmmmm geef mij maar Spectral  ;D
Lol. Geef mij maar iets wat ik later weer kwijt kan als ik hem zat ben. Lol.

Zulke niesje spul uit "onbekende" hoeken is voor de liefhebber die niet rouleert en vaste onderdelen in de keten heeft.

Enige wat bij mij vast is in de keten ben ik.
De rest rouleert om mij heen. Hahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

Ruud-

Quote from: BuSpu on February 21, 2017, 22:10:02
Mmmmm geef mij maar Spectral  ;D
Je mag jezelf natuurlijk tekort doen ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Ruud-

Quote from: maz on February 21, 2017, 22:12:11
Lol. Geef mij maar iets wat ik later weer kwijt kan als ik hem zat ben. Lol.

Zulke niesje spul uit "onbekende" hoeken is voor de liefhebber die niet rouleert en vaste onderdelen in de keten heeft.

Enige wat bij mij vast is in de keten ben ik.
De rest rouleert om mij heen. Hahaha
Bij mij kun je hem zo weer kwijt(voor een goede prijs ;D)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..