aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: maz
Dus daarom heb ik nu voor de GALILEI EXQUISITE GEKOZEN. 
Net andersom en andere klinker ;)

QuoteExquisite Galileo   Pair   $70,000

Mr.M

Quote from: take5 on September  1, 2016, 21:34:45
Wat een verrassing inderdaad... NOT  :D
Ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk (nog) beter gaan bevallen dan de DB7s - ik hoop het voor je!
Wat een vreselijke berg geld eigenlijk zeg. Daar heb je ook veel andere (erg) mooie speakers voor (bijv. Magico S7)
In de basis zijn ze de zelfde " syssteem".

Tweeter en 2x 7 inch units. De db7 was goed , db7s met de "mooiere" units uit de exquisite line was zeker een upgrade en nog mooier.
De exquisite galileo ,  is een db7s alleen met nog mooier kast matriaal, diamant tweeter, beter demping, zilverspoelen, enz enz. Dus in werkekijk, is de galileo een "doorontwikkelde" db7  speaker alleen nog meer gepimped.

Als de Galileo alles wat de db7s deed ook doet ben ik al blij.Dan heb ik mijn droom exquisite speakers.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M



Quote from: twani on September  1, 2016, 22:10:12
Dat riep ik inderdaad meteen, werd toen keihard ontkent want waren droomspeakers.. (Hebben we overigens allemaal al wel eens geroepen en tóch anders gedaan :tounge:)

Ook MAZ z'n nieuwe speakers gaan niet lang blijven. 

De grootste kunst in het leven is om ergens écht blij van te kunnen worden/blijven.

Daar valt voor MAZ nog veel bij te leren, komt wel is nog jong.

Hij roept namelijk wel dat hij heel erg blij met dingen is maar weet zelf nog niet dat daar geen snars van waar is.

Enfin, dat besef komt (wellicht) nog eens.

Verder is het best wel aandoenlijk vanaf de zijlijn alle strapatzen te aanschouwen dus ga lekker zo door :D

Klopt, je hebt het toen geroepen en ik heb idd de switch gemaakt nu het nog kon.
Ik had vanaf begin me twijfeld tussen de galileo en MINI dus de twijfel was er al.

De keuze was altijd tussen galileo en Mini.
Ik koos voor de Mini en had eigenlijk diep van binnen spijt.
Heb nog van alles geprobeerd om de MINI aan de "praat" te krijgen en te laten zingen naar mijn "smaak" maar dat kwam maar niet. Ze kwame heel ver maar nog net niet zo ver als de grotere broer. Er zat dus niets anders voor me op  dan over gaan naar de Galileo.
Dit had ik meteen moeten doen toen ik naar de EXQUISITE over ging.

Denk niet dat ik hierna snel een speaker switch zou doen. Maar goed , bind je niet vast aan wat ik denk. Wat ik vanavond denk kan morgen ochtend al vervlogem zijn. ;).

Heb altijd geroepen dat de EXQUISITE mijn  droomspeakers zijn.

En IK HEB ME DROOM WAARGEMAAKT. Daar zit bij mij de grootste voldoening in.

Een doel bepalen en zsm bereiken. Dat is mijn grootste hobby. ;).

Of dit een jong/ onvolwassen manier van denken is weet ik niet,  maar ik heb er behoorlijk veel lol mee en geeft een heerlijk gevoel en voldoening,  En Daar gaat het mij om.
Blij en gelukkig de dagen doorbrengen;).

Hoop dat ik ooit terug kijk en denk : dat waren leuke tijden. En niet : wat was ik kinderachtig met hoe ik dacht en deed.

We gaan het meemaken hopelijk. Tot zover , heeft MAZ nergens spijt van wat die heeft gedaan en doet. Dus we zetten deze manier van leven gewoon door tot het tegendeel is bewezen.

Als het ooit aankomt dat ik er heel ander over gaat denken dan ben jij de  eerste die in me gadachten zal komen. ;).


Quote from: pameijer on September  1, 2016, 23:14:42
Ik zou zeggen: geniet van je volwassenheid!  [emoji23]
Ik zou zeggen GENIET , ONGEACHT  wie , wat en hoe bent .
volwassen, kind, oud, jong, ...... zolang je geniet , ben je goed bezig. ;)

Quote from: Kerkhoffd on September  1, 2016, 23:15:37
Hij zat er aan te komen Maz. Gefeliciteerd met weer een hele mooie upgrade!

Dankjewel, kerkhoffd.

Dit was onvermijdbaar.
Als jullie een beetje hebben gevolgd hoevaak ik terug refereerde aan de db7s na de komst van de MINI, dan had je dit kunnen raden.

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M



Quote from: Sirius666 on September  1, 2016, 17:50:37
Op zich niet echt want er werd direct door meerdere personen gezegd dat de Mini's niet bij Maz' eh audiofielprofiel passen. Maz' posts verklapten dit ook meerdere malen. De Mini's waren een verplicht tussendoortje....onder het mom van 'die moet ik sowieso hebben gehad'. Dat zal weer ongetwijfeld een x aantal verbaasde posts opleveren :D

Idd. Dit heb je goed verwoord. Mini was een verplicht tussendoor , terwijl ik eigenlijk de Galileo wilde. ;).

Wat de verbaasde posts betreft, die krijg ik al vanaf de eerste blz in deze topic , dus ben al wat gewend ;).
Quote from: Erwin B on September  1, 2016, 18:24:05
Ik blijf het allemaal maar vreemd vinden...

Erwin B
U bent vast niet de enige. ;)
Quote from: Rusher on September  1, 2016, 18:29:39
Of bedoel je eigenlijk het positievere "extraordinaire", zoals ze dat in La Douce France zo mooi kunnen uitspreken?
Lol.  Dat extraordinair vond ik wel wat hebben. :)
Quote from: Bama on September  1, 2016, 18:42:54
Je moet het ook niet willen begrijpen, gewoon meekijken en genieten. ;)
Jij snapt me tenminste Ton, jij bent er ook een,  . Hahahah
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: doorofnight on September  1, 2016, 21:49:45
Als ik het geld had, en de ruimte, zou ik het ook wel weten met



Maar dat is het punt niet. Maz houdt van Kharma.
Die kende ik nog niet abel:) dat gouden aatje spreekt me wel aan ;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: take5 on September  1, 2016, 21:34:45
Wat een verrassing inderdaad... NOT  :D
Ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk (nog) beter gaan bevallen dan de DB7s - ik hoop het voor je!
Wat een vreselijke berg geld eigenlijk zeg. Daar heb je ook veel andere (erg) mooie speakers voor (bijv. Magico S7)
Ik heb magico aantal keren gehoord , maar heb nooit een klik met die speakers gehad. Sommige klinken echt goed(grotere) maar het heeft mij nooit aangetrokken.
**UNDER CONSTRUCTION**

Dolby

[quote author=maz link=topic=145469.msg2962320#msg2962320 date=1472770002

We gaan het meemaken hopelijk. Tot zover , heeft MAZ nergens spijt van wat die heeft gedaan en doet. Dus we zetten deze manier van leven gewoon door tot het tegendeel is bewezen.

Goed motto!

Ik zou zeggen GENIET , ONGEACHT  wie , wat en hoe bent .
volwassen, kind, oud, jong, ...... zolang je geniet , ben je goed bezig. ;)

Niets tegen in te brengen! Hele goede instelling
[/quote]

Mvrgr, Peter

chansig

Quote from: maz on September  2, 2016, 00:46:42



Of dit een jong/ onvolwassen manier van denken is weet ik niet,  maar ik heb er behoorlijk veel lol mee en geeft een heerlijk gevoel en voldoening,  En Daar gaat het mij om.
Blij en gelukkig de dagen doorbrengen;).

Hoop dat ik ooit terug kijk en denk : dat waren leuke tijden. En niet : wat was ik kinderachtig met hoe ik dacht en deed.



Nee joh....je bent pas volwassen als je in je blote piemel van de Euromast afspringt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

patsijb

Quote from: chansig on September  2, 2016, 08:22:49
Nee joh....je bent pas volwassen als je in je blote piemel van de Euromast afspringt.

Gr. Hans

die eer krijgt de euromast niet..

DofN

Quote from: maz on September  2, 2016, 01:00:56
Die kende ik nog niet abel:) dat gouden aatje spreekt me wel aan ;)

Voor mij is dit bling maar dan mét stijl :)



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Graphtuner

Quote from: doorofnight on September  1, 2016, 21:59:39
Steinway-Lyngdorf. Dit is een instapmodel van rond de 80.000 euro. Als je de concerts, inclusief processors zou willen, ben je rond de 250.000 kwijt.

het ziet er niet uit (smaakkwestie) maar mijn god, wat klinkt het goed...  :wub: :wub: :wub:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

blue-eyes

Ik wil nog graag omvallen van je nieuwe platenspeler :) Nieuwsgierig!

En gefeliciteerd met je droomspeaker!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mr.M

Quote from: Blue-Eyes on September  2, 2016, 12:14:57
Ik wil nog graag omvallen van je nieuwe platenspeler :) Nieuwsgierig!

En gefeliciteerd met je droomspeaker!
Als ik daar akkoord op krijg dan val ik als eerst om denk ik. Lol.


Die heeft NIEMAND op het forum gehad!

Denk dat er dan veel platenspeler liefhebbers in de rij staan om het te horen.
Maargoed de eigenaar moet het wel weg willen doen voor een acceptabel prijs, want heb geen zin om mijn mercedes in te ruilen voor een paltenspeler wat ik zelden  gebruik. Lol.

**UNDER CONSTRUCTION**

blue-eyes

Ik als BMW man snap je argument niet :P

We wachten dan maar gelaten af ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mr.M

Quote from: Blue-Eyes on September  2, 2016, 13:14:44
Ik als BMW man snap je argument niet [emoji14]

We wachten dan maar gelaten af ;)

Als ik een BMW had , dan had die platenspeler al hier gestaan.

Die had ik zo ingeruild. ;).

Ik zou vandaag een prijs horen maar die BELGEN zijn de snelste niet ;).
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Om het niet saai te maken in mijn topic ,heb ik even een AYRE V5X van een kennis hierheen gehaald om te kijken wat die doet met de rest van de set.

Om zeker te zijn dat die goed doet sluit ik hem eerst aan de kharma/emotion 1 reference , om te kijken of hij stabiel speelt , want je weet maar nooit met eindtrappen. Als ik dan iets opblaas, dan kan het beter de emotions zijn dan de EXQUISITE.lol.

In huize MAZ , De AYRE V5X  eindversterker op mijn tweede set: kharma /Ols emotion 1 REF.

Ayre heb ik nog nooit gehad en dit was de kans om het in eigen setting te horen.

Misschien bevalt het zo erg dat ik hem hou voor de emotion 1 speakers.

Aangezien ik toch ga verhuizen en een tweede set nodig heb ;).


Tune in,  want maz heeft nog wat verassingen in petto! Lol.


Ow wat is het fijn om audiofiel te zijn !
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

De voormalige top van ols/ kharma(de emo 1 ref van 5k) naast de nu top of the line kharma( exquisite van  50k) .

Top van toen naast de top van nu.....

Heel bijzonder om beide naast elkaar over de vloer te hebben en kunnen vergelijken met wat mooie audio spul. ;).

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Mr.M

Even wat fotos voor de volgers....
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Roksan on September  2, 2016, 19:07:21
Komen de Vivids al jouw kant op?
Nee. Heb besloten om van de vivid pad af te dwalen.

Past helaas niet in de huidige interiuer gelukkig.

Misschien in mijn volgende huis, als ik een VIVID GIYA tegen kom.

Heb de : v1.5 /b1 /k1 gehad en gehoord. Nu nog de GIYA.....
**UNDER CONSTRUCTION**

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mr.M

Quote from: dre73 on September  2, 2016, 19:27:12
Hoe bevalt de Ayre?
Veeeel beter match dan de boulder of  bryston 4bsst ! Eigenlijk verbaasd!

Rust en een hele stille achtergrond met een berg aan detail weergave en geen moment saai of irritant. Had ik de ayre gehad ipv de bryston of boulder , dan had ik de AR REF 110 niet gekocht.

Dit speelt als een tierelier!!!! Eerste ervaring met AYRE IS PERFECT BEVALLEN. meteen koud aangesloten en bij de eerste noten was het al RAAK! zowl met de EMO 1 REF ALS DE EXQUISITE.


Veel rust en  detail zonder dynamiek verlies en geen moment aan de volume knop gezeten sinds die aan staat.

Genit om naar te luisteren de AYRE!
**UNDER CONSTRUCTION**

Bama

Had je hier ook die reactie maar ik wilde hem niet uit mijn kast halen voor je, bang dat ik hem niet meer terug kreeg. ;)

dre73

Erg dynamisch?
En richting de warme kant of zeer neutraal?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ducman748

Daar kan je rustig bang voor Zijn Bama 😂

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk