aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

pvd_66

Wowwwww jij gaat echt snel [emoji1]
Scheelt klein beetje voor heel veel extra veel luisterplezier [emoji1]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Mr.M

Quote from: Roderick on September  1, 2016, 09:00:28
Nu ben jij weer aan de beurt Bama  ;D.
Ik heb wel een mooi setje ensemble ondiva speakers voor je  ;)
Jij mag ook niet teveel zeggen RO,

JIJ hebt ok een berg spul staan thuis.
2paar kharmas.
1paar Miles stoens
Complete ondiva set plus versterking en al.
Die canadese speakers!
Dus we zijn een beetje van de zelfde soort RODERICK.
Vroeger keek je alleen toe maar tegenwoordig ben je zelfs aan  posten. Lol;) .
Maz krijgt ze wel uit de schulp. Lol.

Ik ga wel als stootkussen vooraan lopen , nu dat iedereen het een beetje gewend is dat er enkele "gekke" audiofielen met bepaalde koop tikken rondlopen ,  kunnen jullie volgen en je GEHEIME KAMERS "ONTHULLEN" zonder teveel "gezeik" over jullie heen te krijgen . Haha
Quote from: sultankat on September  1, 2016, 10:50:46
Als ik het over kon doen ging ik ook in de brillen  ;) ;D
Lol Sultan, als ik het overnieuw kon doen dan had ik met me 18de begonnen met een Optiek zaak!. Dan was ik nu mede eigenaar bij KHARMA.lol.

Als ik zo omheen kijk , dan is optiek een van de meest rendabele branchen in de markt.

Ook dit jaar een van de weinig branchen waar rond 10 % GROEI in is geweest.

In mij. 16 jaar optiek ervaring , heb ik geen enkel optiekzaak zien FALLIET gaan.

Het mooie aan optiek is: je moet er in thuis zijn en voor opgeleid zijn.

Dus domweg geld hebben is niet genoeg .

Ik zeg nogsteeds: OPTIEK , IS EEN BRANCHE die niet " even " , zoals  een groente boer, slagerij of kleding winkel door ieder BOERE KNUL ;) met beetje geld  uit de grond te stampen is, om even te proberen en kijken of het loopt. En als het je niet bevalt over half jaar de kleding opruimen of je fruit zelf  opeten en vertrekken.lol

Daardoor is de particulier concurrentie "beperkt".

Ik ken veel mensen met geld (zaken lui)  en zepraten  allemaal  over zaakje erbij , snack bars erbij, kledingzaak erbij, nog een fiets winkel, kapperszaak enz enz.

Ze denken Allemaal het zelfde en vissen in de zelfde vijver.

Met een schaartje in je hand , 1 stoel en een spiegel ben je tegenwoordig een ondernemer.;)

Dus concurrentie is heeeel veeel . Iedereen kan het proberen voor heel weinig investering.

Geen enkel zakelijk kennis van mij komt met een OPTIEKZAAK in zijn gedachten.

GELD hebben en ONDERNEMER zijn is niet VOLDOENDE om in de OPTIEK Branche Te komen.
Vakmanschap  en kennis , Daar ligt de kracht van Optiek .
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: pvd_66 on September  1, 2016, 11:06:25
Wowwwww jij gaat echt snel [emoji1]
Scheelt klein beetje voor heel veel extra veel luisterplezier [emoji1]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat ben ik idd, snel, Ongeduldig en "spontaan". Of ierder sporadisch! Als ik het goed heb gespeld. Lol

Dat klein beetje valt ook mee als je beetje kan onderhandelen.

Als je handig bent kan je voor de prijs van een MINI ook een GALILEO uit de deal slepen. ;).


Quote from: Staaled on September  1, 2016, 11:04:48
Dure speakers lijkt mij beter. ;)

MIJ OOK ;). in de uiterlijk en componeneten gebruik in ieder geval wel.

Qua sound , muaaaahhh.......
Je ziet het , de goedkopere DB7S speelt meer naar mijn zin dan de MINI EXQUISITE.
Dus prijs is niet bepalend. Smaak en voorkeur is belangerijker.
**UNDER CONSTRUCTION**

martien


Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

vik

Kerk klokken en Vodka  :D




Quote from: maz on September  1, 2016, 09:00:41
Ja Jo, TON begon er al over dus dacht , achja, laat maar zeggen.

Zo blijft het beetje spannend toch?


Voor jullie weer een reden om aan de drank te gaan bij mij OVER DE VLOER. lol
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HJ

Ff een vraag maz (mss lees ik erover heen), jij hebt toch ook nog de kharma sub staan? Indien die goed is ingeregeld is het verschil dan nog steeds zo groot als met de db7 etc? 

Mr.M

Quote from: hans. on September  1, 2016, 15:49:46
Ff een vraag maz (mss lees ik erover heen), jij hebt toch ook nog de kharma sub staan? Indien die goed is ingeregeld is het verschil dan nog steeds zo groot als met de db7 etc?
Hoi hans,

Ja ik heb de kharma sub erbij staan. Die blijft ook gewoon als vast onderdeel van me set staan (al gebruik ik hem enkel als drank tafel) lol. Want 9 van de 10 x staat die uit.

Het verschil tussen een klein systeem(MINI EXUISITE) met sub  EN de DB7S zonder sub is nogsteeds ENORM.

De sub doet bij mij mee tot 40/50 hz max.
Alles daarboven is aan de speakers om te weergeven.

Als je naar bv naar druk opbouw en "snelheid" /"droogheid " van slagen  luisterde  dan was de DB7S gewoon wat voelbaarder dan de MINI.
Die kan gewoon niet dat droge snelle , meer voelbare druk produceren zoals de Db7s het kon.

Instrumenten hadden gewoon wat meer "body" . Niet dat de MINI dun klinkt, de DB7S Klonk gewoon wat voller over de hele linie! En dat kan je noet met een sub aanvullen is me gebleken nu.

De karakter van de  db7s speaker is gewoon wat grootser , voller , nadrukkelijker en dikker.

Db7s was gewoon een makkelijker speaker om lekker "muziek" te luisteren.

Door de db7s  klonk  alles lekker . De MINI is GENADELOOS in zijn weergave .
Het is maar wat je smaak is.

Wil je het verschil tussen opnames horen dan moet je de MINI NEMEN.
wil je gewoon lekker MUZIEK LUISTEREN , ongeacht je bron/ spotify /lp/ cd, dan moet je de DB7S nemen.


Aangezien ik vaak op de spotify zit dan vind ik de DB7S karakteristiek wat fijner voor mijn doeleind.

Dus daarom heb ik nu voor de GALILEO EXQUISITE GEKOZEN. Dat is de tot het uiterst OPGEPIMPDE DB7S.;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

ducman748

Gaaf Maz, weer een bijzondere audiofile ontwikkeling

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk


Sirius666

Op zich niet echt want er werd direct door meerdere personen gezegd dat de Mini's niet bij Maz' eh audiofielprofiel passen. Maz' posts verklapten dit ook meerdere malen. De Mini's waren een verplicht tussendoortje....onder het mom van 'die moet ik sowieso hebben gehad'. Dat zal weer ongetwijfeld een x aantal verbaasde posts opleveren :D

Oud lid


HJ

Quote from: maz on September  1, 2016, 16:36:53
Hoi hans,

Ja ik heb de kharma sub erbij staan. Die blijft ook gewoon als vast onderdeel van me set staan (al gebruik ik hem enkel als drank tafel) lol. Want 9 van de 10 x staat die uit.

Het verschil tussen een klein systeem(MINI EXUISITE) met sub  EN de DB7S zonder sub is nogsteeds ENORM.

De sub doet bij mij mee tot 40/50 hz max.
Alles daarboven is aan de speakers om te weergeven.

Als je naar bv naar druk opbouw en "snelheid" /"droogheid " van slagen  luisterde  dan was de DB7S gewoon wat voelbaarder dan de MINI.
Die kan gewoon niet dat droge snelle , meer voelbare druk produceren zoals de Db7s het kon.

Instrumenten hadden gewoon wat meer "body" . Niet dat de MINI dun klinkt, de DB7S Klonk gewoon wat voller over de hele linie! En dat kan je noet met een sub aanvullen is me gebleken nu.

De karakter van de  db7s speaker is gewoon wat grootser , voller , nadrukkelijker en dikker.

Db7s was gewoon een makkelijker speaker om lekker "muziek" te luisteren.

Door de db7s  klonk  alles lekker . De MINI is GENADELOOS in zijn weergave .
Het is maar wat je smaak is.

Wil je het verschil tussen opnames horen dan moet je de MINI NEMEN.
wil je gewoon lekker MUZIEK LUISTEREN , ongeacht je bron/ spotify /lp/ cd, dan moet je de DB7S nemen.


Aangezien ik vaak op de spotify zit dan vind ik de DB7S karakteristiek wat fijner voor mijn doeleind.

Dus daarom heb ik nu voor de GALILEO EXQUISITE GEKOZEN. Dat is de tot het uiterst OPGEPIMPDE DB7S.;)
Zit wat in. De sub speelt maar tot 40/50hz mee maar een 2e woofer van de db7 loopt mee vanaf onder tot zover het filter dat toelaat. Dat is dus duidelijk merkbaar bij het laag en midlaag.

Dan vraag ik me af, is de 3.2.2 de voorloper van de db7?

Rusher

Quote from: Erwin B on September  1, 2016, 18:24:05
Ik blijf het allemaal maar vreemd vinden...

Erwin B
Of bedoel je eigenlijk het positievere "extraordinaire", zoals ze dat in La Douce France zo mooi kunnen uitspreken?

Bama

Quote from: Erwin B on September  1, 2016, 18:24:05
Ik blijf het allemaal maar vreemd vinden...

Erwin B

Je moet het ook niet willen begrijpen, gewoon meekijken en genieten. ;)

HJ


Mr.M

Quote from: hans. on September  1, 2016, 18:28:23
Zit wat in. De sub speelt maar tot 40/50hz mee maar een 2e woofer van de db7 loopt mee vanaf onder tot zover het filter dat toelaat. Dat is dus duidelijk merkbaar bij het laag en midlaag.

Dan vraag ik me af, is de 3.2.2 de voorloper van de db7?

Ja , de 3.22 is idd de voorloper van de db7.

Als ik het goed heb begrepen is de db7 een tweeweg systeem met twee mid/laag units die beide exact het zelfde doen.
Door de veel grotere mid /laag conus oppervlakte krijg je een groter sound , beter resolutie en meer druk opbouw.

Maar kan ook naast zitten. Kan het morgen even vragen voor de zekerheid.
**UNDER CONSTRUCTION**

take5

Wat een verrassing inderdaad... NOT  :D

Quote from: take5 on July 30, 2016, 10:24:53
Ik denk dat er binnen een half jaar een set Galileo's staat. Terug naar de betere speaker tot nu toe - de DB7s - lijkt onwaarschijnlijk want die zijn goedkoper  ;D
Ben benieuwd of ze ook daadwerkelijk (nog) beter gaan bevallen dan de DB7s - ik hoop het voor je!

Quote from: maz on September  1, 2016, 10:34:52
Neee. 46 tegen 51.
Wat een vreselijke berg geld eigenlijk zeg. Daar heb je ook veel andere (erg) mooie speakers voor (bijv. Magico S7)

DofN

Als ik het geld had, en de ruimte, zou ik het ook wel weten met



Maar dat is het punt niet. Maz houdt van Kharma.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

take5

Quote from: doorofnight on September  1, 2016, 21:49:45
Als ik het geld had, en de ruimte, zou ik het ook wel weten met



Maar dat is het punt niet. Maz houdt van Kharma.
Nooit gezien of gehoord - wat is het?

DofN

Steinway-Lyngdorf. Dit is een instapmodel van rond de 80.000 euro. Als je de concerts, inclusief processors zou willen, ben je rond de 250.000 kwijt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: Sirius666 on September  1, 2016, 17:50:37
Op zich niet echt want er werd direct door meerdere personen gezegd dat de Mini's niet bij Maz' eh audiofielprofiel passen. Maz' posts verklapten dit ook meerdere malen. De Mini's waren een verplicht tussendoortje....onder het mom van 'die moet ik sowieso hebben gehad'. Dat zal weer ongetwijfeld een x aantal verbaasde posts opleveren :D

Dat riep ik inderdaad meteen, werd toen keihard ontkent want waren droomspeakers.. (Hebben we overigens allemaal al wel eens geroepen en tóch anders gedaan :tounge:)

Ook MAZ z'n nieuwe speakers gaan niet lang blijven. 

De grootste kunst in het leven is om ergens écht blij van te kunnen worden/blijven.

Daar valt voor MAZ nog veel bij te leren, komt wel is nog jong.

Hij roept namelijk wel dat hij heel erg blij met dingen is maar weet zelf nog niet dat daar geen snars van waar is.

Enfin, dat besef komt (wellicht) nog eens.

Verder is het best wel aandoenlijk vanaf de zijlijn alle strapatzen te aanschouwen dus ga lekker zo door :D

take5

Quote from: doorofnight on September  1, 2016, 21:59:39
Steinway-Lyngdorf. Dit is een instapmodel van rond de 80.000 euro. Als je de concerts, inclusief processors zou willen, ben je rond de 250.000 kwijt.
Oh ja nou je het zegt.. Toch wel gezien en gehoord  :D Volgens mij in De Doelen op de lente hi-fi een keer. Klonk daar zeer goed. Wel enorm groot inderdaad.

pameijer

Quote from: twani on September  1, 2016, 22:10:12
Dat riep ik inderdaad meteen, werd toen keihard ontkent want waren droomspeakers.. (Hebben we overigens allemaal al wel eens geroepen en tóch anders gedaan :tounge:)

Ook MAZ z'n nieuwe speakers gaan niet lang blijven. 

De grootste kunst in het leven is om ergens écht blij van te kunnen worden/blijven.

Daar valt voor MAZ nog veel bij te leren, komt wel is nog jong.

Hij roept namelijk wel dat hij heel erg blij met dingen is maar weet zelf nog niet dat daar geen snars van waar is.

Enfin, dat besef komt (wellicht) nog eens.

Verder is het best wel aandoenlijk vanaf de zijlijn alle strapatzen te aanschouwen dus ga lekker zo door :D
Ik zou zeggen: geniet van je volwassenheid!  :laugh:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Kerkhoffd

Hij zat er aan te komen Maz. Gefeliciteerd met weer een hele mooie upgrade!
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio