aMAZing quest to HIGH END heaven.;).

Started by Mr.M, September 20, 2014, 11:32:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Mr.M

Quote from: Kwabbernoot on October 21, 2014, 14:51:14
Het verschil in naalddruk zal erg minimaal zijn en ik verwacht niet dat iemand dat verschil gaat horen.
Wat m.i. wel een probleem kan zijn (afhankelijk van het element) is de stand van de naald in de groef. Deze zal meer achterover gaan staan.

Groeten...

Er zit een vta adjuster op dus kan de hoogte van de arm goed recht zetten tov plateau..

Lynch was flink bezig hier en heeft goede resultaten behaalt...mijn dank daarvoor aan Frankie..hij klinkt overigens prima,
Heel af en toe heb ik wel idee dat bij uithalen van een vrouwenstem het migebied beetje door mekaar loopt en resoneert..als of er een resonantie in het stem zit (soort vertekening) voor de rest zijn de plaatsingen en ruimtelijkheid prima...

Waar zou dat aan kunnen leggen??


Ik denk dat lynch de arm heb gesteld en me de mat erop...zal toch niet veel uitmaken,of je naaldruk en arm op de plateau met de matje erop afgesteld is of zonder??
**UNDER CONSTRUCTION**

Deleted Member 2

Quote from: Kwabbernoot on October 21, 2014, 14:51:14
Het verschil in naalddruk zal erg minimaal zijn en ik verwacht niet dat iemand dat verschil gaat horen.
Wat m.i. wel een probleem kan zijn (afhankelijk van het element) is de stand van de naald in de groef. Deze zal meer achterover gaan staan.

Groeten...

Klopt helemaal. Een mat op het plateau van Michell is een no-no.
De vervorming zou de afstelling van de bias/dwarsdruk kunnen zijn.

Ik zou het dus eerst maar eens proberen zonder mat en de Michell klem net zo aangedraaid dat de lp geklemd is en vlak ligt. Dus zeker niet zo vast mogelijk.

RobertVanWoerden

Quote from: maz on October 20, 2014, 23:20:15
Nee dit is mijn met zorg  samengestelde set.....dat is er van overgebleven...de winnaars van de kooptocht...hajaj

Owjaaa de DAc 100 is alweer verkocht en de stello da 220 mk2 is in plaats gekomen...die heeft een USB /spdif converteren en een digitaal uitgang waardoor ik alles direct aan de theta kan aansluiten digitaal en gebruik kan maken van de dac van de theta want die blijft het mooiste....


De Sony gaat er ook uit van de week, en er komt of een cec/of een denson of een stello loopwerk.

Ben nog niet uit... Moet ieder geval grijs zijn, of geborsteld aluminium...
is Atoll iets voor je? Die hebben mooie spullen met een zwarte kast en alu front. Sinds kort ook twee modellen die alleen een loopwerk zijn. DR100se2 en de DR200se2. Ik heb deze nooit gezien of gehoord maar de Atoll versterkers die ik heb bevallen uistekend.

Mr.M

Quote from: RobertVanWoerden on October 21, 2014, 19:52:43
is Atoll iets voor je? Die hebben mooie spullen met een zwarte kast en alu front. Sinds kort ook twee modellen die alleen een loopwerk zijn. DR100se2 en de DR200se2. Ik heb deze nooit gezien of gehoord maar de Atoll versterkers die ik heb bevallen uistekend.
Ik ben even goed aan denken wat ik wil en welke kant ik op wil..

Ik heb niet heel veel cd's en luister vaker muziek via laptop/stream.
Misschien beter om even te wachten met aanschaffen van CS speler...als het digitaliseren van cd's mij goed bevalt kan ik dat geld stoppen in een goed spdif /USB converter.

Even goed nadenken over wat ik wil doen welke kant ik op wil gaan...

Ieder geval bedankt voor meedenken,,
**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Quote from: maz on October 21, 2014, 20:26:20
Ik ben even goed aan denken wat ik wil en welke kant ik op wil..

Ik heb niet heel veel cd's en luister vaker muziek via laptop/stream.
Misschien beter om even te wachten met aanschaffen van CS speler...als het digitaliseren van cd's mij goed bevalt kan ik dat geld stoppen in een goed spdif /USB converter.

Even goed nadenken over wat ik wil doen welke kant ik op wil gaan...

Ieder geval bedankt voor meedenken,,

Het pad dat ik zou bewandelen in jouw geval :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

CZ79

Het waren een mooie twee weken  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mr.M

Quote from: cz79 on October 21, 2014, 22:27:39
Het waren een mooie twee weken  :D

Deze heb ik tenminste uitgepakt en beluisterd ja...
Dat is all heel wat...
**UNDER CONSTRUCTION**

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mr.M

[vimeo][/vimeo]
Quote from: YamahaRXV on October 21, 2014, 23:35:35
Op naar het volgende experiment... :D

Nou,, niet meer met versterkers,,,
Ik weet nu gewoon da ondanks dat modulair alles in een van theta dat die netzo mooi klinkt als een goede monoblok..

Hup naar een ander experiment ,, dacs en stream....
**UNDER CONSTRUCTION**

YamahaRXV

Quote from: maz on October 21, 2014, 23:50:28
[vimeo][/vimeo]
Nou,, niet meer met versterkers,,,
Ik weet nu gewoon da ondanks dat modulair alles in een van theta dat die netzo mooi klinkt als een goede monoblok..

Hup naar een ander experiment ,, dacs en stream....

Goed plan  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

felix01

Quote from: maz on October 21, 2014, 23:50:28
[vimeo][/vimeo]
Nou,, niet meer met versterkers,,,
Ik weet nu gewoon da ondanks dat modulair alles in een van theta dat die netzo mooi klinkt als een goede monoblok..

Hup naar een ander experiment ,, dacs en stream....

a never ending story!! :clapping:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Rudy1968

Quote from: maz on October 21, 2014, 23:14:07
Deze heb ik tenminste uitgepakt en beluisterd ja...
Dat is all heel wat...

Je bent nooit te oud om te leren... ;D

Mr.M

Quote from: Rudy1968 on October 22, 2014, 00:34:13
Je bent nooit te oud om te leren... ;D

Daarom,,

Ellende bij mij is mijn nieuwsgierigheid ,,het feit dat ik steeds dingen tegen kom tegen prijzen waar ik ze gewoon niet voor kan laten liggen maakt het alleen maar moeilijker voor me om stabiel te blijven met een dezelfde spul...

Noem het hooby... Ik moet gewoon geen koopjes tegenkomen...dan is niets aan de hand.in de winkels zijn zat mooie dingen te vinden maar dat is niet waard om te proberen.hahah

**UNDER CONSTRUCTION**

VlisChris

Waarom niet 1 set in de woonkamer die je hoofdzakelijk laat voor wat die is, en dan een tweede hobbyset op de slaapkamer om mee te rommelen?
Twee vliegen in 1 klap :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Mr.M

Quote from: Christiaan S on October 22, 2014, 01:11:43
Waarom niet 1 set in de woonkamer die je hoofdzakelijk laat voor wat die is, en dan een tweede hobbyset op de slaapkamer om mee te rommelen?
Twee vliegen in 1 klap :)

Dat komt nog...

In mijn volgende huis...in de  woonkamer komt de theta als ht versterker . in een andere  aparte hobby /luister kamer komt mijn dedicated luister hoek, waar ik weer van alles gaat uitproberen...

Dat komt nog Chris,,, trankillo,,,

**UNDER CONSTRUCTION**

VlisChris

Ik ben zo kalm joh ;)
Maar grappig dat je het ook echt van plan bent :clapping:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RobertVanWoerden

Quote from: maz on October 21, 2014, 20:26:20
Ik ben even goed aan denken wat ik wil en welke kant ik op wil..

Ik heb niet heel veel cd's en luister vaker muziek via laptop/stream.
Misschien beter om even te wachten met aanschaffen van CS speler...als het digitaliseren van cd's mij goed bevalt kan ik dat geld stoppen in een goed spdif /USB converter.

Even goed nadenken over wat ik wil doen welke kant ik op wil gaan...

Ieder geval bedankt voor meedenken,,
graag gedaan. Succes met de zoektocht, maar dat gaat wel lukken :)

fanny

Quote from: maz on October 21, 2014, 22:26:33
En weg waren de krachtpatsers van sphinx,

Op naar Arnhem...


Nuon in Arnhem zal er blij om zijn  ;D

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Rudy1968

Quote from: Christiaan S on October 22, 2014, 01:11:43
.....en dan een tweede hobbyset op de slaapkamer om mee te rommelen?

Ik geloof niet, dat ik nu alle details wil weten..... ;)

Mr.M

Quote from: Rudy1968 on October 22, 2014, 12:39:17
Ik geloof niet, dat ik nu alle details wil weten..... ;)
Bedoel hobby kamer. Hahahahah..

Aangezien ik in de streaming ben beland. Net een mooie 1.5 metet KHARMA SUPREME REFRENCE usbbkabel gekocht.
:clapping:
**UNDER CONSTRUCTION**

LABO

Quote from: maz on October 22, 2014, 16:22:40
Bedoel hobby kamer. Hahahahah..

Aangezien ik in de streaming ben beland. Net een mooie 1.5 metet KHARMA SUPREME REFRENCE usbbkabel gekocht.
:clapping:
Shit hij weer  :inlove:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

#1099
En het klinkt goed...maar nog belangerijker, het ziet er goed uit..haha.. :clapping:
**UNDER CONSTRUCTION**