SABnzbd

Started by Starred, September 10, 2014, 11:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Weet iemand een duidelijke tutorial voor het installeren van SABnzbd op een Synology nas?

Ik heb eea gedaan volgens de uitleg op deze link: http://blog.mobile-harddisk.nl/tutorials/installatie-sabnzbd-op-een-synology-nas-nieuwe-versie/ maar het werkt overduidelijk nog niet  :eh:

mijkie

Synology heeft ook een prima forum !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

snicky

Synology heeft idd een eigen Nederlandse forum! Erg handig.

Maar gewoon sabnzb instaleren zoals het er staat.

Gedeelde map downloads aanmaken

In deze gedeelde map 2 gewone mappen incomplete en complete

En het is belangrijk dat je de machtingen goed zet in je nas.

Als sabnzb zegt kan geen mappen aanmaken moet je even inloggen in de synology -> configuratie / gebruikers en dan bij het account die je gebruikt bewerken / gebruikersgroepen en dan users aanvinken
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

renzo4000

Ik weet niet welke nas je hebt van Synology maar ik zou ook zeker nzbget installeren als alternatief. Sabnzbd is behoorlijk zwaarvoor de meeste nassen, zeker als je een behoorlijke downloadsnelheid hebt (>100). Nzbget is veel lichter in het gebruik voor je nas met minimaal dezelfde functionaliteiten als sab.

Starred

Moet SABnzbd niet ergens als User staan?
Ik zie bijvoorbeeld wel Plex er tussen staan

Robinmull112

Kijk even op snellopen ;) goede site met goede tutorials. Ik lees overal dat sabnzb veel sneller is dan nzbget, weet niet in hoeverre dat waar is?
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Starred


Robinmull112

Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Xstream

Quote from: Robinmull112 on September 10, 2014, 20:01:48
Kijk even op snellopen ;) goede site met goede tutorials. Ik lees overal dat sabnzb veel sneller is dan nzbget, weet niet in hoeverre dat waar is?
Het is andersom :) Scheelt behoorlijk.
Alleen inrichten ervan is wat minder "vriendelijk" dan Sab.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

dennism

#9
Zet http://packages.synocommunity.com/ in je syno packagecenter als package bron. Zie ook https://synocommunity.com/

Install de sabnzbd package via het package center op je Syno, start deze en je bent in principe klaar al zul je waarschijnlijk nog wel een aantal zaken willen aanpassen naar de eigen persoonlijke voorkeuren.

Ik merk trouwens op mijn NAS weinig verschil tussen SAB en NZBget, behalve dat NZBget veel minder makkelijk integreert met andere packages als Sickbeard en Headphoned e.d.
Misschien dat het op een trage NAS wel verschil maakt, maar op een flinke ATOM gebaseerde NAS merk ik het niet in ieder geval.

Robinmull112

Heb gisteren een DS214 gekocht i.c.m. een 3TB RED schijf waar ik sabNZB op heb geïnstalleerd. Moet zeggen dat ik het een vreselijk programma vind!
Ik vind het onoverzichtelijk en het werkt niet fijn. Ik gebruik nu gewoon het Download Station van Synology zelf en vind dit veel overzichtelijker en beter.
Gemiddelde downloadsnelheid is 17-20 mb/s dus dat is ook snel genoeg :)
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

dennism

Quote from: Robinmull112 on September 11, 2014, 09:31:58
Heb gisteren een DS214 gekocht i.c.m. een 3TB RED schijf waar ik sabNZB op heb geïnstalleerd. Moet zeggen dat ik het een vreselijk programma vind!
Ik vind het onoverzichtelijk en het werkt niet fijn. Ik gebruik nu gewoon het Download Station van Synology zelf en vind dit veel overzichtelijker en beter.
Gemiddelde downloadsnelheid is 17-20 mb/s dus dat is ook snel genoeg :)

Download station werkt ook prima inderdaad voor losse downloads, je kan het echter geloof ik niet voor geautomatiseerde downloaders als Sickbeard, Couchpotato en headphones gebruiken.

renzo4000

Quote from: dennism on September 11, 2014, 09:07:08

Ik merk trouwens op mijn NAS weinig verschil tussen SAB en NZBget, behalve dat NZBget veel minder makkelijk integreert met andere packages als Sickbeard en Headphoned e.d.
Misschien dat het op een trage NAS wel verschil maakt, maar op een flinke ATOM gebaseerde NAS merk ik het niet in ieder geval.

Jeetje, een hoop onwaarheden in een paar zinnen zeg!

Nzbget is bewezen sneller op een synology nas. Met name wanneer er hoge downloadsnelheden gehaald moeten worden, evenals het repairen en unrarren. Daarnaast integreert nzbget naadloos met SB, CP, Spotweb etc. Kwestie  van de vele tutorials die er zijn lezen. Een kind kan de was doen!

Maar dit moet een ieder voor zichzelf bepalen natuurlijk, ik zou zeggen probeer ze allebei even uit!

dennism

Quote from: renzo4000 on September 11, 2014, 10:29:34
Jeetje, een hoop onwaarheden in een paar zinnen zeg!

Nzbget is bewezen sneller op een synology nas. Met name wanneer er hoge downloadsnelheden gehaald moeten worden, evenals het repairen en unrarren. Daarnaast integreert nzbget naadloos met SB, CP, Spotweb etc. Kwestie  van de vele tutorials die er zijn lezen. Een kind kan de was doen!

Maar dit moet een ieder voor zichzelf bepalen natuurlijk, ik zou zeggen probeer ze allebei even uit!

Onwaarheden zou ik niet zeggen, op mijn Syno was het verschil in snelheid minimaal de laatste keer dat ik beide applicaties testte, misschien dat het op andere Syno's in combinatie met andere internet abo's veel groter is dat zou kunnen. Ik gebruik wel alleen highend syno's, iets wat uiteraard een verschil kan maken met een 80/80Mbit Glasvezel connectie, zowel Sab als NZBGet trekken met SSL aan deze connectie vol via supernews.

Verder zeg ik ook niet dat NZBget niet integreert met Sickbeard e.d., enkel dat de integratie niet zo eenvoudig is als met Sab (Sab is enkel API key invullen en gaan) terwijl ik bij NZBget meerdere stappen moest uitvoeren voordat het werkte zoals ik gewend wat met SAB (het kan uiteraard zijn dat NZBget nu wel met een API key werkt, en geen extra scripts en blackhole directories meer nodig heeft bij het gebruik van vooral Headphones, Sickbeard was iets makkelijk dan Headphones) maar dit was voorheen niet het geval, waardoor een setup met Sabnzbd een stuk makkelijker op te zetten was.

SpeedyAndré

Mee eens, ik heb sinds kort nzbget naast sabnzbd en de eerste heeft een laag mem verbruik terwijl sabnzbd de 1GB van mijn DS410 bijna geheel vult.
Downloaden met 100Mb/s (glasvezel) doen ze beiden even goed en bij mijn nas wordt de cpu even hoog belast.
Ondanks die belasting kan ik vloeiend blu-ray iso's streamen en andere dingen doen, de DS410 weet de taken goed verdelen.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Xstream

#15
Quote from: dennism on September 11, 2014, 10:54:38
Onwaarheden zou ik niet zeggen, op mijn Syno was het verschil in snelheid minimaal de laatste keer dat ik beide applicaties testte, misschien dat het op andere Syno's in combinatie met andere internet abo's veel groter is dat zou kunnen. Ik gebruik wel alleen highend syno's, iets wat uiteraard een verschil kan maken met een 80/80Mbit Glasvezel connectie, zowel Sab als NZBGet trekken met SSL aan deze connectie vol via supernews.
Ik heb hier een DS1813+ en merkte aanzienlijk verschil met Get of Sab. Snelheid (niet alleen download, maar ook repairen/rarren) een stuk sneller + vooral veel minder systeem load.
Aangezien ik denk 90% hier op mindere NASen draait kun je gerust zeggen dat NzbGet 2x zo snel is als sab, als 't niet meer is.
Daarbij komt nog dat ik nzbGet veel duidelijker / beter vind in detecteren/verwerken van incomplete/corrupt/spam etc files (nog voor die klaar is) en deze ook duidelijker verwerkt in de download log. nzbGet zit gewoon efficiënter in elkaar.

Sab integreert wel "makkelijker". Al is dat bij nzbget ook gewoon mogelijk. Alleen correcte feedback naar CP na een snatch doet Sab beter. Bij Get krijg ik geen juiste update bij failed downloads bijv. Maargoed, dat neem ik wel voor lief. Als de status niet update na X perdiode weet ik ook dat 't failed is. Sab is gewoon onnodig zwaar.

Overigens is Download station, als je toch losse handmatige downloads doet, de beste keuze. Goede ondersteuning m.b.t. apps, gebruikersvriendelijk e.d. Je kunt 't nog wel deels automatiseren met Black hole door torrents/nzb's uit een map te lezen. Alleen vervolgens houdt 't daar op en krijg je geen feedback meer om 't echt te automatiseren. Dat is de reden dat mensen die CP, SickRage, nzbDrone e.d. gebruiken Download station niet als een optie zien. Als je handmatig gaat downloaden dan haal je ook niet echt uit een NAS wat mogelijk is.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

dennism

Ik moet wel zeggen dat ik naar de systeem load niet direct kijk, omdat deze 100% beschikbaar is voor downloaden, ik doe geen andere zaken zoals transcoding e.d. met op mijn NAS of op de NAS'sen die ik bij anderen heb geïnstalleerd, dus die ruimte qua performance heb ik dus niet nodig. Wat voor mij van belang is, is dat SAB of NZBget de internet connectie volledig kan benutten, terwijl ook er ook een serie/film gekeken kan worden en daar hebben ze in de config's die ik beheer heb beide geen moeite mee. Het kan goed zijn dat het bij internet verbindingen die sneller zijn wel een verschil maakt, de mensen voor wie ik het installeer gebruiken net als ik geen extreem sneller verbindingen, bijna iedereen 50Mbit glas (wat om een of andere reden hier niet goed ingesteld is waardoor 50mbit in de meeste gevallen 80/80Mbit oplevert), en hier en daar een Ziggo abo'tje van 30Mbit.

Maar ik zal NZBget nog eens testen, ik zie dat deze tegenwoordig ook in goede packages komt, en geen handmatige install meer is (wat voor mij de hoofdreden was om deze niet bij anderen te installeren,. omdat ik het vergeleken met SAB nogal een gedoe vond om het draaiend te krijgen en daarna up-to-date te houden).

Xstream

nzbGet is zeker iets toegankelijker geworden. Vond het eerst ook teveel gehannes. Het oogt niet zo fancy, maar eigenlijk is 't nu niet meer zo lastig. Gewoon even je paden en voorkeuren invoeren en klaar. Scripts voor verwerking zitten er ook allemaal al bij. Ik heb hier een 120 Mbit verbinding die ik tot z'n max benut met Get en gemiddeld maar op 7/8 MB/s kwam bij Sab.

Met Sab ging 't ook wel. Kon ook gewoon D/L-en, uitpakken en wat kijken zonder problemen. Alleen een BR uitpakken met meerdere downloads zorgde dan voor een opstopping die soms wel dagen duurde voordat die dat allemaal verwerkt had. En dan ging de D/L speed ook naar bijna 0 punt zo traag. Dat heb je bij Get dus niet.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub