Golden Ear luidsprekers

Started by german, September 18, 2014, 09:04:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cantodea

Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Cobraatje

Voor wie GoldenEar eens wil uitproberen, er staat een setje Triton 5's voor een hele scherpe prijs op Marktplaats.

fasteddie


Cobraatje

Echt nie :).
Maakt voor jou ook niet uit als je interesse hebt, je twijfelt toch te lang :D

fasteddie

Das helemaal waar ^^
Lijk wel een vrouw.....

pacific

Iemand de Triton 3+ en 2+ al gehoord en kunnen vergelijken?

Sent from my LG-H990 using Tapatalk


fasteddie

Quote from: Cobraatje on November  9, 2017, 19:27:58
Echt nie :).
Maakt voor jou ook niet uit als je interesse hebt, je twijfelt toch te lang :D

Neen joh, ik wachtte op de golden ear...en kijk daar zijn ze ;D

Cobraatje

Had al een pm voor de center verwacht :D.

Quote from: pacific on December 17, 2017, 14:52:17
Iemand de Triton 3+ en 2+ al gehoord en kunnen vergelijken?

Sent from my LG-H990 using Tapatalk


Zelf niet gehoord, maar van wat ik heb gelezen buiten de basweergave vergelijkbaar.
Voor muziek zonder sub, zit je vanaf de Triton Five goed.
Voor film zonder sub,  moet je naar de Triton One of Reference.
Novus Audio, waar ik mijn set heb gekocht, heeft volgens mij de hele Triton serie staan.
Misschien kun je daar beiden beluisteren.

PeterAlligator

De meesten weten inmiddels al wel dat er nog juweeltjes te koop zijn voor (relatief) weinig geld, maar toch fijn te lezen dat vrijwel iedere audiorecensent lyrisch blijft schrijven over de Goldenear-luidsprekers en vooral over de prijs-kwaliteitsverhouding.

Dit keer hifi.nl....

https://www.hifi.nl/artikel/26487/Review-GoldenEar-Triton-Reference-We-make-high-end-affordable.html

'De Triton Reference doet haast alles en zet veel duurdere luidsprekers voor schut.'

Nice!  :clapping:

Overigens hoor je die heerlijke sound van de Reference in de gehele lijn van Goldenear terug en hoef je dus zeker niet meteen voor het topmodel te gaan. Wat kan een hobby toch leuk zijn!

Marco66

Quote from: PeterAlligator on March  7, 2018, 20:53:06
De meesten weten inmiddels al wel dat er nog juweeltjes te koop zijn voor (relatief) weinig geld, maar toch fijn te lezen dat vrijwel iedere audiorecensent lyrisch blijft schrijven over de Goldenear-luidsprekers en vooral over de prijs-kwaliteitsverhouding.

Dit keer hifi.nl....

https://www.hifi.nl/artikel/26487/Review-GoldenEar-Triton-Reference-We-make-high-end-affordable.html

'De Triton Reference doet haast alles en zet veel duurdere luidsprekers voor schut.'

Nice!  :clapping:

Overigens hoor je die heerlijke sound van de Reference in de gehele lijn van Goldenear terug en hoef je dus zeker niet meteen voor het topmodel te gaan. Wat kan een hobby toch leuk zijn!

Deze gehoord op de audioshow in Alkmaar icm Moon, erg fraaie setup en vond ik een vd betere daar.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

PeterAlligator

Mee eens. Ik heb hem daar ook gehoord. Hij stond soms wat hard, maar klonk inderdaad erg goed.

fasteddie

De reference stonden zeker hard te spelen....wat mij betreft too much...maar om nou te zeggen dat ze veel speakers zo weg spelen?.....neen!


pacific

De 1e speakers waar ik bang werd van het snelle en ultra dynamische laag van Yim Hok Man.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk


Marco66

Quote from: fasteddie on March  7, 2018, 21:51:20
De reference stonden zeker hard te spelen....wat mij betreft too much...maar om nou te zeggen dat ze veel speakers zo weg spelen?.....neen!

Ieg veel speakers die opgesteld stonden  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

fasteddie


PeterAlligator

Nieuwe Goldenears verschijnen in de zomervakantie. De eerste opvolgers van de huidige Triton-lijn. Naam? De T66
Nieuwe voeten. Bi-wire. Geheel vernieuwde interne bekabeling van Audioquest. Nieuw filter. Oorspronkelijk zou hij de Triton 2+ vervangen, maar hij schijnt zo goed te klinken dat de One.R uitgefaseerd gaat worden. Ze zien er wat mij betreft stijlvol uit! 

64527D91-384F-4A6C-AB1E-1194FCF54302.jpeg

jahtari

Idd stuk mooier dan alleen maar speakerdoek.

Wat ik niet begrijp, is waarom ze nog steeds kiezen voor half aktief. Wat een gedoe, ook nog met bi-wire nu als je dat al zou willen.

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

PeterAlligator

Jammer inderdaad dat het niet is gelukt ze helemaal actief te maken. Dan kun je je eindversterker eruit knikkeren. Wellicht commercieel niet interessant genoeg.

Dat bi-wire is juist wel weer goed voor de verkoop, nu kabelaar Audioquest een paar jaar geleden Goldenear overgenomen: Audioquest heeft nog wel wat kabeltjes liggen die de Goldenears (flink) beter laten klinken.

Jammer trouwens dat de nieuwe voeten niet op de oude Triton-serie passen. Ik zou er wel een setje van willen hebben.

jahtari

De overname door audioquest verklaart veel dan.

Meer kabels en voodoo ipv een digitale ingang op een actieve speaker.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub