iOS 8.0 beschikbaar, downloaden allemaal eens kijken of dat goed gaat :)

Started by danielo, September 17, 2014, 19:20:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marz01

Ik denk dat dit stukje ook voor de meeste van toepassing is;
http://www.iculture.nl/ios-8-fotostream-camerarol-fotos-beheren/

Er is daarom ook geen aparte camerarol meer. In de camerarol werden foto's lokaal opgeslagen op je toestel, waarbij je zelf voor een oplossing moest zorgen om een volledige backup te maken. Alle foto's die je in iOS 8 maakt worden onderdeel van je persoonlijke iCloud-fotobibliotheek, die op alle apparaten toegankelijk is.

Ga je naar de Foto-app, dan zie je alleen de mapjes 'Onlangs toegevoegd' en 'Onlangs verwijderd' en eventuele albums die je zelf hebt aangemaakt. Alles werkt nog op dezelfde manier. In 'Onlangs toegevoegd' vind je alle recent gemaakte foto's, net zoals in de camerarol het geval was. Je kunt ook nog steeds albums maken en foto's bewerken.


iCloud-fotobibliotheek

icloud photo library waarschuwingAls je iOS 8 opstart en toegang wilt tot je fotocollectie, kun je de hiernaast afgebeelde waarschuwing voor iCloud-fotobibliotheek te zien krijgen. Het vervelende is, dat niet iedereen de optie te zien krijgt. Als je dit inschakelt zullen foto's van iTunes worden verwijderd. Het synchroniseren van foto's via iTunes wordt namelijk niet langer ondersteund als je iCloud-fotobibliotheek inschakelt
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Erik

Quote from: Blue-Eyes on September 18, 2014, 18:40:17
Dat hebben ze nu blijkbaar vervangen door een repeat functie Erik :P :D
:D ik zat in trein en hij bleef idd lang hangen met verzenden dat krijg je in die groene gebieden  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Siddartha

Ben er ook mee klaar.. 3 uur later. Kreeg nog een foutmelding, maar nu alles ok. Wel een aantal apps opnieuw moeten installeren
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Kingpin

Ik probeer een gecopieerd stukje uit een pdf file te pasten op dit forum (safari browser) maar dat gaat niet.
De popup verdwijnt te snel om op 'paste' te kunnen klikken.

Wie heeft hier meer last van na de update?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

clockwork

Ja, hier hetzelfde op een IPad Air.. Ik heb spijt!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

snicky

Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Kingpin

Het betreft een ipad2, zal het het dadelijk ook eens op de ipad4 proberen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Harry HT

www.whathifi.com

As the defending champion, there's a lot riding on the RX-V675 for Yamaha. The RX-V673 wowed us with its excellent performance-per-pound value, and blew away the competition at this hotly contested £500 mark to become an Award-winner last year. Can the marque repeat its success with the 675? The Yamaha RX-V675 has all

Hi KingPin,

Bovenstaande tekst komt uit een pdf. Ik gebruik zelf ook een ipad2.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Kingpin

Quote from: Harry HT on September 19, 2014, 09:31:21
www.whathifi.com

As the defending champion, there's a lot riding on the RX-V675 for Yamaha. The RX-V673 wowed us with its excellent performance-per-pound value, and blew away the competition at this hotly contested £500 mark to become an Award-winner last year. Can the marque repeat its success with the 675? The Yamaha RX-V675 has all

Hi KingPin,

Bovenstaande tekst komt uit een pdf. Ik gebruik zelf ook een ipad2.

Gegroet,

Harry


Copieren gaat bij mij wel goed, maar pasten niet.
Als ik Chrome gebruik gaat het wel goed.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

dvd-fan

mijn ipad 2 is super traag geworden na update. Mijn mini is nog wel ok qua snelheid.
robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

BuSpu

Ik lees veel problemen over foto's die niet meer terug te vinden zijn op de iphone na de update al dan niet in combinatie met iCloud

Rusher


BuSpu

Dank voor de link, maar als je naar onder doorscrolled zie je de problemen tevoorschijn komen in de reply's

Kingpin

Hoe zet ik in safari het menu en tab blad wat verdwijnt als je naar beneden scrolt "uit"?
Ik wil dat dit gewoon in beeld blijft, vindt dit erg ongebruiksvriendelijk.

Als ik een pagina terug wil moet ik eerst omhoog scrollen zodat de "back button" weer verschijnt ..
Onhandig ... Daarbij als ik onderaan een lange pagina ben kon ik voorheen 1 keer bovenaan drukken zodat de pagina naar boven scrollde, nu moet ik 2 keer klikken omdat het menu/tab blad eerst moet verschijnen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Nosoforos

Maar als je 1x het scherm aanraakt verschijnt het toch weer? En als je opzij 'swipet' ga je vooruit of achteruit (ingevoerd in iOS7). Maar misschien bedoel je iets anders?

BJF

Quote from: Kingpin on September 19, 2014, 19:10:16
Hoe zet ik in safari het menu en tab blad wat verdwijnt als je naar beneden scrolt "uit"?
Ik wil dat dit gewoon in beeld blijft, vindt dit erg ongebruiksvriendelijk.

Als ik een pagina terug wil moet ik eerst omhoog scrollen zodat de "back button" weer verschijnt ..
Onhandig ... Daarbij als ik onderaan een lange pagina ben kon ik voorheen 1 keer bovenaan drukken zodat de pagina naar boven scrollde, nu moet ik 2 keer klikken omdat het menu/tab blad eerst moet verschijnen.
Eens, dat was ook het eerste wat ik miste toen ik dit forum op mijn iPad bekeek.

Quote from: Nosoforos on September 19, 2014, 19:28:29
Maar als je 1x het scherm aanraakt verschijnt het toch weer? En als je opzij 'swipet' ga je vooruit of achteruit (ingevoerd in iOS7). Maar misschien bedoel je iets anders?
Ik moet bovenaan 2 keer tikken voordat de navigatie'pijltjes' verschijnen. Terug 'swipen' naar de vorige pagina kan ik niet. Dat zou ik misschien kunnen instellen via Instellingen/Algemeen/Toegankelijkheid/AssistiveTouch, maar een andere mogelijkheid (liefst via Safari zelf) ken ik niet.
NAD M10 V2
Elac FS247

Nosoforos

Misschien werkt dat alleen op de iPhone dan? Ik kan het niet checken want mijn iPad is een 1e generatie, dus met iOS6.

snicky


Quote from: Kingpin on September 19, 2014, 19:10:16

Als ik een pagina terug wil moet ik eerst omhoog scrollen zodat de "back button" weer verschijnt ..
Onhandig ... .

Als je onderaam een pagina zit en je drukt ongeveer ergens waar je klok zit bovenin het scherm dan gaat je scherm automatisch snel naar boven.

Stuk sneller als je veel moet scrollen.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

dvd-fan

Iemand teamviewer ip iPad 2 en iOS 8 ?
Ik kan niet meer inloggen . Na invoeren code springt hij weer terug naar het startscherm.
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Kingpin

Quote from: snicky on September 20, 2014, 08:38:47
Als je onderaam een pagina zit en je drukt ongeveer ergens waar je klok zit bovenin het scherm dan gaat je scherm automatisch snel naar boven.

Stuk sneller als je veel moet scrollen.
op m'n ipad2 moet ik 2 keer drukken.
1 keer om de adresbalk tevoorschijn laten komen en dan pas kan ik bovenaan klikken zodat er omhoog wordt gescrolled.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

JürgenW

Quote from: Kingpin on September 20, 2014, 08:55:05
op m'n ipad2 moet ik 2 keer drukken.
1 keer om de adresbalk tevoorschijn laten komen en dan pas kan ik bovenaan klikken zodat er omhoog wordt gescrolled.

iPad2 + IOS8: ik scroll naar beneden, de adresbalk verdwijnt; ik tik op de 'tijd' in het midden van het scherm, de adresbalk komt tevoorschijn en ik kan een pagina terug enz. - dus zonder dat ik eerst naar boven moet scrollen.

Sailor Jan

Bij mij werkt de Elsevier app van Newsstand niet meer sinds de update. Maar ik heb nog niet kunnen controleren of er misschien een ander probleem is. Vanavond maar even weer checken.
Wees lief voor jezelf

denoontje


Kingpin

Quote from: JürgenW on September 20, 2014, 09:38:50
iPad2 + IOS8: ik scroll naar beneden, de adresbalk verdwijnt; ik tik op de 'tijd' in het midden van het scherm, de adresbalk komt tevoorschijn en ik kan een pagina terug enz. - dus zonder dat ik eerst naar boven moet scrollen.
Dat zijn 2 handelingen waar voorheen het maar 1 was.
Ik vind het irritant dat ik meerdere handelingen moet uitvoeren (Hmmm zou het misschien komen omdat ikzelf designer ben) ...
Voorheen kon je direct op vooruit of achteruit klikken, nu moet je dus eerst klikken om deze balk tevoorschijn te laten komen.
Is er misschien een mogelijkheid om deze "vast" te laten staan, zoals voorheen?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

JürgenW

Quote from: Kingpin on September 20, 2014, 12:05:40
Voorheen kon je direct op vooruit of achteruit klikken, nu moet je dus eerst klikken om deze balk tevoorschijn te laten komen.
Is er misschien een mogelijkheid om deze "vast" te laten staan, zoals voorheen?
Die mogelijkheid zou ik ook willen. (Iedereen moet zelf kunnen bepalen hoe groot hij het gedeelte boven wil.)