iOS 8.0 beschikbaar, downloaden allemaal eens kijken of dat goed gaat :)

Started by danielo, September 17, 2014, 19:20:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

JBL PRX Power!

Octaaf

Ik heb een paar weken geleden een herstel gedaan via itunes zonder behoud van data, meer kan ik volgens mij niet doen. Uiteraard kan ik het nu weer proberen, maar ik was niet van plan om iedere paar maanden mijn Ipad opnieuw te installeren (doet me een beetje denken aan vroegere Windows versies).

Blijf het vreemd vinden dat een apparaat na een 'update'  vanuit de fabrikant langzamer en minder soepel loopt. Uit buitenlandse fora blijkt dat ik lang niet de enige ben. Waarom stelt Apple niet gewoon Ios 7 nog een tijdje beschikbaar voor de klanten met wat oudere apparaten of brengt ze specifiek voor oudere apparaten updates op de markt? Ik dacht dat Apple juist op het gebied van software voorop wilde lopen...

BJF

Ik kan me je frustratie wel voorstellen, ik zou ook balen als een stekker.
Vwb de specifieke updates voor oudere apparaten, dat doet Apple al. Ieder device heeft zijn eigen firmware en ook de eigen update. Van iOS 8 zijn oudere apparaten uitgesloten en dat levert ook weer frustraties op door missende (nieuwe) functionaliteiten.

Het vreemde is, vind ik, dat de ene iPad of iPhone er wel last van heeft, terwijl hetzelfde type elders probleemloos functioneert. En dat zelfs na een volledig herstel. Ik vermoed dat er toch 'iets' achterblijft, ook na zo'n herstel. Dat denk ik mede omdat ik een aantal keren een volledig herstel uitvoerde en daarna toch een paar instelingen terugkreeg, bijv. toetsenbordinstellingen. En dat ondanks dat ik eerst op de iPhone en iPad zelf een herstel naar fabrieksinstellingen deed en daarna via iTunes de kale firmware terug heb gezet.

Raar en frustrerend dus.
NAD M10 V2
Elac FS247

Octaaf

Net de iPad helemaal hersteld vanuit iTunes, maar hij blijft traag, een redelijk simpele taak als internetten gaat gewoon niet erg soepel.                                                                                                                                                                                         
Quote from: BJF on January  4, 2015, 20:06:09
Ik vermoed dat er toch 'iets' achterblijft, ook na zo'n herstel. Dat denk ik mede omdat ik een aantal keren een volledig herstel uitvoerde en daarna toch een paar instelingen terugkreeg, bijv. toetsenbordinstellingen.
Dit komt misschien omdat je na herstel weer inlogt met je Apple account, waaraan bepaalde instellingen zijn gekoppeld?

snicky

Als je aan/uit en homeknop tegelijk indrukt tot het Apple logo verschijnt en opnieuw opstart reset hij het geheugen. Misschien is dat iets?
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Rusher

Van veel opties op de iPad maak ik geen gebruik en heb op internet tips gevonden om bepaalde opties dus uit te zetten. Voorbeeld:
- Spotlight uitschakelen of tenminste minimaliseren tot hetgeen je wel gebtruikt
- Verminder beweging (onder Toegankelijkheid) AAN zetten, dat schakelt onder andere het Parallaxefect uit
- Berichtgeving versoberen tot de Apps waarvan je echt wilt dat ze een melding geven
- Ophalen e-mail uitzetten en op handmatig zetten
- Locatievoorzieningen uitschakelen of beperken tot bijvoorbeeld Google Maps
- automatisch verversen van Apps op de achtergrond uitzetten
- regelmatig geschiedenis en websitedata verwijderen
- Bluetooth uitzetten
- enz, enz, enz,

Niet alleen zal je iPad (iPhone) sneller worden (simpelweg omdat hij, op de achtergrond, minder hoeft te doen), maar de batterij zal ook langer meegaan!

Starred

Waarom is het vreemd dat een nieuw OS langzamer draait op een oud model dan het oudere OS?

Raphie

Quote from: Starred on January  5, 2015, 20:36:48
Waarom is het vreemd dat een nieuw OS langzamer draait op een oud model dan het oudere OS?
omdat over het algemeen code wordt geoptimaliseerd ipv langerzamer te worden
JBL PRX Power!

BuSpu

Geoptimaliseerd voor recente modellen, lang niet altijd voor de oudjes.

Octaaf

Het woord 'update' lijkt toch een vooruitgang te impliceren. En aangezien Apple om de een of andere reden het oude os niet langer beschikbaar stelt, mag je toch helemaal verwachten dat de update geen verslechtering is?

Ik las vandaag en stuk in de krant over tegenvallende verkoopcijfers van tablets. Als een van de redenen werd aangevoerd dat de markt verzadigd is en tablets veel langer meegaan dan fabrikanten hadden verwacht. Ik vermoed dat Apple met dit soort updates de 'markt' een handje helpt...

Rusher


Octaaf

Ben er nu mee bezig, thanks! Zaken als locatievoorziening heb ik toch niet nodig thuis. Een aantal had ik ook al met mijn iPhone 6 gedaan om de batterijduur wat te verlengen. Merk alleen nog niet dat Safari veel sneller wordt.

Rusher

We komen er wel uit. Ik heb ook een iPad 2 en het werkt gewoon rap. Ik probeer deze week nog een paar keer te posten met tips die ik heb toegepast (en weer ben vergeten).

Kjelt

Ik ben helaas op de mini Ipad van de week ook overgestapt op IOS 8.x  dom dom dom spijt van!
Ik dacht dat ze na een paar maanden de bugs wel gevonden hadden maar ik kan bv op het forum in een textbox zoals ik die nu aan het typen ben niet eens meer geselecteerde tekst kopieren of pasten want die optie (zwart balkje) flitst binnen een seconde weer weg voor ik er op kan klikken.  >:(
Er zitten dus echt nog wat bugs in tov 7.x , mijn andere iPad ga ik dus never nooit niet updaten niet  ;)
Als ik kon downgraden naar 7.x zou ik dit meteen doen maar dat laat Apple dus niet toe, bastards!

Octaaf

Dankjewel, ik lees net op een website dat de (betaalde) app Smart memory pro zou helpen voor oudere modellen. Iemand daar ervaring mee?

Starred

Quote from: Octaaf on January  5, 2015, 21:56:20
Het woord 'update' lijkt toch een vooruitgang te impliceren. En aangezien Apple om de een of andere reden het oude os niet langer beschikbaar stelt, mag je toch helemaal verwachten dat de update geen verslechtering is?

Het is ook vooruitgang, maar met name door het toevoegen van veel functionele verbeteringen en niet zozeer optimalisatie van resource gebruik. Die nieuwe functionaliteit kost helaas meer cpu kracht klaarblijkelijk en doet het dus minder goed op de oudere apparaten. Op zich niets nieuws, vrijwel alle OS updates vragen meer en meer resources.
Wat ik vanuit gebruikersperspectief minder handig vind is dat je niet kunt downgraden als je pad te langzaam wordt. Vanuit het oogpunt van Apple is dit natuurlijk wel logisch

KillerbeeNL

Een week of 4 geleden is de ipad4 door mijn dochter geüpdatet naar iOS 8.xx i.v.m. een aantal spelletjes die de nieuwe iOS versie nodig hebben.

Wat een verslechtering zeg....zo snel als hij was...zo haperde het regelmatig....

en dan die interface van b.v. iBooks....bwahhhrg...LELIJK...niets onderscheid zich meer van de concurent.

Het is een bedrijfs ipad dus terug naar af kan niet i.v.m. de certificaten bla bla...

Bah ik ben pissed....
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

flakkees

ik heb hier na de update slecht internet .
weet iemand daar een oplossing voor ?
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Rusher

Algemeen --> Stel opnieuw in --> Herstel netwerkinstellingen

iPhone zal afsluiten en opnieuw opstarten; vervolgens wifi netwerk op iPhone kiezen en wachtwoord wifi typen