iOS 8.0 beschikbaar, downloaden allemaal eens kijken of dat goed gaat :)

Started by danielo, September 17, 2014, 19:20:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Zie topic... was hier al lastig maar de download is bezig op 3 devices.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Succes het zal wel vollopen zo nu iedereen begint te dloaden. Ik hoop vanavond ook over te kunnen maar vrees het ergste. Hoor wel hoe het je bevalt
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

danielo

Quote from: Erik on September 17, 2014, 19:29:00
Hoe laat kwam die beschikbaar 18:00 toch?

Volgens mij 19:00, ik zag het langskomen om 19:10. En ja het net zal vanavond wel smelten want niet alleen het os (1gig meestal) maar ook veel apps hebben updates.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

danielo

Quote from: Siddartha on September 17, 2014, 20:26:34
je moet minimaal 6gig ruimte vrij hebben...

Tenzij je via itunes doet, dit is altijd zo eigenlijk soms 3 soms 5 is nu eenmaal zo.


na 2 uur ipad air bijna klaar, mini in wacht en iphone op 50% gaat niet snel.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Erik

Een poging aan het doen. Er is een aanvraag ingediend door itunes en ik krijg een seintje als er wat gdload gaat worden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LABO

Vind de toevoeging van het Medisch ID onder de noodgeval optie (dus zonder de tel te ontkoppelen) wel een zeer goede toevoeging. Je kunt hier o.a. aangeven wie gewaarschuwd moet(en) worden ingeval van nood, welke bloedgroep je hebt, welke medicijnen je slikt en zo nog wat gegevens die snelle hulp ingeval van nood vergemakkelijkt (en fouten kan voorkomen).  :clapping:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

JürgenW

IOS 8 eerst maar op een iPad 2 geïnstalleerd. Ging goed. Dan ga ik nu de verschillen zoeken.

Erik

Tip: update niet vanaf je toestel zelf dat duurt uren. Als je via itunes update is het in 2 minuten gedload en in 5 min geïnstalleerd.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: mijkie on September 17, 2014, 20:40:30
eerste indruk, weinig veranderingen icm Mavericks ....
Op twee nieuwe icoontjes erbij zie ik inderdaad geen verschil  :nopompom:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LABO

Quote from: Erik on September 17, 2014, 23:33:25
Op twee nieuwe icoontjes erbij zie ik inderdaad geen verschil  :nopompom:
Bijv. 2x op de home knop klikken waardoor je alle openstaande applicaties ziet is uitgebreid met de laatst gebruikte contacten (best wel handig)

Zie overigens ook http://www.appletips.nl waar alle nieuwe funkties besproken zijn respectievelijk gaan worden
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

danielo

Punt met iOS8 is dat veel van de dingen pas vrijkomen als apps ze gaan ondersteunen. Een mooi voorbeeld is 1password waar je nu touchid kan gebruiken en die wel andere apps kan inloggen. Volgens mij komen alle features met osx pas testen als nieuwe versie van osx er volgende maand is.

Handoff werkt ook best grappig pak net mijn telefoon op met 1 van de ipads !

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Quote from: LABO on September 17, 2014, 22:55:09
Vind de toevoeging van het Medisch ID onder de noodgeval optie (dus zonder de tel te ontkoppelen) wel een zeer goede toevoeging. Je kunt hier o.a. aangeven wie gewaarschuwd moet(en) worden ingeval van nood, welke bloedgroep je hebt, welke medicijnen je slikt en zo nog wat gegevens die snelle hulp ingeval van nood vergemakkelijkt (en fouten kan voorkomen).  :clapping:
Ja geweldig als je toevallig iemands zijn iPad hebt geleend die een andere bloedgroep heeft.
Was daar niet ooit het elektronisch medisch dossier voor bedoeld? :dry:

Nosoforos

Ik heb het toch maar alvast op mijn 4S gezet. Het lijkt niet voor vertragingen te zorgen. Sommige dingen zijn sneller, zoals spotlight. De verschillen zijn op het eerste gezicht niet groot natuurlijk, het gaat meer om allerlei opties die je nu hebt die je zelf kunt instellen: zoals extensies en toetsenborden. Die andere toetsenborden, dat weet ik nog zo niet (ik vind het standaardtoetsenbord prima). Maar ik ben wel enorm blij met de 1Password-extensie! Ik zit nu alleen nog erg te wachten op hoe Homekit nou precies gaat werken. Ik denk dat Philips een update moet maken voor de HUe-app, wil ik met Siri mijn lampen kunnen bedienen.

LABO

Quote from: Kjelt on September 18, 2014, 09:57:40
Ja geweldig als je toevallig iemands zijn iPad hebt geleend die een andere bloedgroep heeft.
Was daar niet ooit het elektronisch medisch dossier voor bedoeld? :dry:
Het gaat om basis dingen (geen volledig dossier). Voor hulpverleners (en jezelf natuurlijk) als je bijv. een ongeluk krijgt op straat erg handig. Ze kunnen dan direct wat belangrijke zaken raadplegen op je iPhone.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Richi

Quote from: Erik on September 17, 2014, 23:26:21
Tip: update niet vanaf je toestel zelf dat duurt uren. Als je via itunes update is het in 2 minuten gedload en in 5 min geïnstalleerd.
Gaat prima inderdaad en je hoeft ook niet eerst je hele telefoon leeg te maken om ruimte te creëeren.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nosoforos

Voorbeeld van een leuke toepassing van extensions: iMovie. Je hoeft nu niet meer iMovie te openen om basic edits te doen. Je kiest gewoon in 'foto's' een filmpje dat je wil bewerken en selecteert dan rechtsboven de drie 'bolletjes'. Dan moet je eenmalig instellen dat iMovie als extensie staat ingeschakeld. Vervolgens kun je rechtstreeks vanuit de foto's-app videofragmenten inkorten, filters toepassen en titels en muziek.

Cylon

Quote from: LABO on September 18, 2014, 11:20:51
Het gaat om basis dingen (geen volledig dossier). Voor hulpverleners (en jezelf natuurlijk) als je bijv. een ongeluk krijgt op straat erg handig. Ze kunnen dan direct wat belangrijke zaken raadplegen op je iPhone.

Als jij helemaal in de kreukels ligt niet toch? Of is die info te benaderen zonder toegangscode?
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

Nosoforos

Basisinfo die je beschikbaar wilt stellen is onder de noodknop (Noodgeval- Medische ID) in het homescreen toegankelijk (zonder code dus). Bijv. je bloedgroep en of je donor bent.

Erik

Ook erg fijn is dat de handige autocorrectie niet meer 50% van je woorden vernageld. Dat hebben ze wel goed afgekeken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Ook erg fijn is dat de handige autocorrectie niet meer 50% van je woorden vernageld. Dat hebben ze wel goed afgekeken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

blue-eyes

Dat hebben ze nu blijkbaar vervangen door een repeat functie Erik :P :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247