dedicated ht in garage

Started by coldbullet, September 17, 2014, 15:26:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wolfkampf

Als je in mijnalbum bent moet je eerst de desbetreffende foto aan klikken zodat je foto volledig in beeld komt en dan moet je die link kopiĆ«ren.  :headbanging:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

coldbullet

Ik ben nu aan het werk als ik thuis ben ga ik is kijken of het me nu wel lukt :satisfied: je kan ze wel bekijken nu vis de link
Ik heb jou ht ook even bekeken wolfkamp maar mijn complimenten ziet er heel mooi uit!

jaco

Je moet de links nog even afsluiten met [/img] i.p..v.   /img]

Anders zien we nog niets :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

coldbullet

Kijk zal me best doen ben allleen pas om 22.30 afgewerkt. Hopelijk komt het danwel goed haha

wolfkampf

Quote from: coldbullet on November 12, 2014, 14:23:14
Ik ben nu aan het werk als ik thuis ben ga ik is kijken of het me nu wel lukt :satisfied: je kan ze wel bekijken nu vis de link
Ik heb jou ht ook even bekeken wolfkamp maar mijn complimenten ziet er heel mooi uit!
:worship: dank je.
ik zie dat je al mooi opschiet met het isoleren van je ruimte  :pompom:
zeer benieuwd naar het eindresultaat, en `mooie` foto`s  :tounge:
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

coldbullet

#30
Quote from: wolfkampf on November 12, 2014, 20:15:05
:worship: dank je.
ik zie dat je al mooi opschiet met het isoleren van je ruimte  :pompom:
zeer benieuwd naar het eindresultaat, en `mooie` foto`s  :tounge:

ja ik hou er wel van om er warmpjes bij te zitten 8)
en wil niet dat de buren gaan klagen door t geluid he!

nu poging 533 om de foto's te posten haha

[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto800-CXM487WN.jpg[/img]

zucht weer niet wat doe ik toch fout??? want foto's is nu eenmaal een van de belangrijkste dingen;)

wolfkampf

 :clapping: Ik heb het gevoel dat je de desbetreffende  foto niet aanklikt  voordat je  de link kopieert . Volgende mij als ik dat doe komt er in de link onder andere 'grote foto' bij te staan
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

jaco

De eerste moet zijn [ img] en de afsluitende [ /img]
Wel de spatie weghalen tussen de openings blokhaak en woord img of /img natuurlijk
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

cine(d)rama

#33
Probeer het anders eens via deze link http://www.imagebam.com/

Basic upload

Bestand kiezen .
Select Family safe content
Formaat kiezen

Upload klikken

BB code copieren
BB code plakken in je topic

succes

Gr Andre

Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

coldbullet

#34
danku andre,

hierbij de nieuwe poging. het heeft even geduurd maar ben 2 weken lekker naar spanje geweest vandaag 8)



eindelijk het lukt ik heb hem helemaal door. ik was iets meer aan vakantie dan ik dacht ::) nu gaat het gebeuren en komen alle foto's!
veel kijk plezier








coldbullet

nu nog even kijken hoe ik de formaat iets groter krijg:) maar ben al blij dat ik het zover nu heb:P
nu ben ik inmiddels wel wat verder en heb uiteraard daar ook foto's van nu wil ik dit weekend al het gips klaar hebben en de deur er in hangen en het kozijn af maken. dan kan er gesmeerd worden en dan texen.






Keerzijde

Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

cine(d)rama

#37
Ah de foto,s zijn gelukt  ;D
Goed begin idd .
Ziet er veel belovend uit !

Gr. Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

coldbullet

hey hey,

ik kreeg een tip van mijn schoonvader dat ik de hoeken van de ht niet recht maar schuin moest maken.
klopt dit en hoe schuin zou het moeten worden? hij vertelde mij dat de hoeken ook ongelijk schuin moesten worden en totaal geen symmetrie.
hoe denken jullie hier over?

cine(d)rama

#39
Heb dat ook een ergens gelezen .

Zoiets .


Volgens mij een soort Bass traps .

Dat kan ook eventueel later nog aangebracht worden .


Of Zo .



Hieronder een akoestisch plan .


Ben me hier momenteel ook in het verdiepen .
Heb de akoestische panelen al op de eerste reflektie punten hangen .
En moet nog verder met voorzetwanden en bass traps .



Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

coldbullet

dankje andre,

ja zoiets had hij het ook over op het1e plaatje,alhoewel ik de 2e er ook zeer netjes uit vind zien.
wat denk jij dat beter is? nu al een schuine gipsplaat plaatsen of naderhand eens bekijken of het nodig is?

cine(d)rama

Ik denk dat het gaat om de bass traps .
Gips reflekteerd geluid vandaar dat ik denk dat het ook later kan maar weet dat (nog) niet zeker .

Ik doe het achteraf .

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cine(d)rama

Het is (makkelijk) goed achteraf te maken .





Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

coldbullet

en wat voor doek gebruik je dan om over de isolatie te plaatsen? en gewoon hout/gips?
ik dacht eerste instantie inmaak eerst de ruimte en daarna kijk ik wel, maar heb volgends mijn een virus te pakken genaamd: blijven upgrade. haha

Keerzijde

Ik heb exact zulke bass-traps gemaakt van glaswol platen (en hardboard aan de achterzijde)
Mij werd geadviseerd om de voorzijde af te dekken met stevig landbouwplastic.
(Gewoon met 1001 nietjes op het hout nieten).
In ieder geval luchtdicht, dus niet met doek ofzo.
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

cine(d)rama

Ik begreep dus WEL met doek en GEEN plastic .
Hij moet immers absorberen en dat doet plastic juist niet .

Maar er staat hier op het Forum voldoende over te lezen  ;) .
Even opzoeken dus  ;D

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

coldbullet

Ja dat zoek tegen die tijd wel ff op.
Nu eerst de ruimte zelf helemaal af maken dan de rest

Keerzijde

Quote from: cine(d)rama on December  8, 2014, 17:30:50
Ik begreep dus WEL met doek en GEEN plastic .
Hij moet immers absorberen en dat doet plastic juist niet .

Dit is wat RalphH er in mijn topic ooit over te zeggen had (moest de redenering zelf ook even opzoeken):
Quote
Wat het afwerken van de corner-traps betreft, zou je even na moeten gaan hoe het gesteld is met je nagalm in het hoog. De traps enkel inpakken met stof, zal er namelijk toe leiden dat er ook nog wat hoog geabsorbeerd gaat worden en dit kan in theorie teveel worden.
Wellicht meteen inpakken met zeil, reflecteert het hoog, maakt niet uit voor de laagabsorbtie, ben je meteen van het vezeldichte vraagstuk af en kun je er alles voor spannen wat je wilt.

Dus voor laag absorptie maakt plastic blijkbaar niet uit.
Voor hoog moet je kijken of je wilt absorberen (stof) of reflecteren (plastic).
Maar zoals je zegt, dat is voor later zorg.
Epson EH-TW6100 EH-TW9400 - Onkyo TX-NR616 TX-NR686 - Jamo S608 HCS3 - BK XXLS400 FF - Cinemat 1.2 scherm (350x180) - Mede8er 600X3D - RB Pie 3 + OSMC/KODI - Logitech Smart Control - Synology DS209 / DS214 / DS218Play

cine(d)rama

Ok op die manier .
Ik weet er (nog) niet zo veel van maar moet me er ( nog steeds )verder in verdiepen  voor ik in mijn HT hiermee verder aan de slag kan gaan ::)

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

coldbullet

#49
Danku danku dit is nog eens info waar je veel
Mee kan, acoustiek is lastiger dan je denkt

Nu deze week weer aan de gang geweest. Vanmiddag nog ff peen paar uurtjes.
Ben nu aan het twijfelen de koof waar de lichtspotjesin komenzou ik die van gipsplaten en zelfde kleur als plafond (zwart) texen of van hout maken en dan beitsen er komt ook een led rand in.

Dilemma dilemma wat denken julliee?