Ervaringen hogere segment HDMI kabels

Started by blackmolley, September 17, 2014, 14:20:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiptop

Misschien een beetje dom, maar wat is Darbee?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

RZeemering

#26
Goeie vraag!
Ik kende het ook niet.
maar een i-net search leverde dit op.
*Sorry, ik moet even streng zijn; link naar niet-sponsor verwijderd.*

Ben hier erg benieuwd naar! Niet eens zo zeer privé maar wel voor mijn edit/kleurcorrectie computer.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

simsatit

Off topic: Op een pc lcd scherm zul je ook zeker wel verbetering zien met een Darbee, echter voor het doel jij hem wilt gebruiken zou je misschien net zo goed even kunnen doorsparen voor een 4K pc scherm? Dat lijkt me dan weer (veel) meer zoden aan de dijk zetten dan een Darbee;) ik kan me ook zomaar voorstellen, mits je een goede processor hebt, dat er softwarematig ook nog wel wat mogelijkheden zijn tot verscherping? Een hdmi kabel gaat je waarschijnlijk niet verder helpen met jou beoogde doel😶😇 (edit/kleur correcties) en das dan toch weer een beetje on topic😄
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

RZeemering

Quote from: RZeemering on September 23, 2014, 20:06:25
Goeie vraag!
Ik kende het ook niet.
maar een i-net search leverde dit op.
*Sorry, ik moet even streng zijn; link naar niet-sponsor verwijderd.*

Ben hier erg benieuwd naar! Niet eens zo zeer privé maar wel voor mijn edit/kleurcorrectie computer.

geen probleem!
je mag dus wel namen noemen alleen niet hotlinken?

4k scherm heeft volgens mij vooral nut met 4k materiaal. En op dit moment schieten we alleen nog 'maar' in 2,5 k (soms) En trouwens 'even' doorsparen voor een 4k kleurcorrectiescherm... De officiële kun je rond 20.000 euro ongeveer vinden. Je betaald al makkelijk 6000-10.000 euro voor een FullHD geschikte kleurcorrectie scherm. Oftewel: out of our league. Dan kijk ik liever of ik voor een geschikt bedrag mijn consumenten afkijkmonitor kan upgraden.
Maar nogmaals: ik ken het hele concept niet, dus ik ga me even in verdiepen wat het me op zou kunnen leveren.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Bas Akkerman

Quote from: RZeemering on September 24, 2014, 00:39:56
geen probleem!
je mag dus wel namen noemen alleen niet hotlinken?
Klopt. Als het geen sponsors betreft, mag je alleen de naam noemen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

simsatit

Aj dat is andere koek inderdaad...
Ik snap dat je een perfect kleurgecalibreerd scherm nodig hebt dan, je zou je vraag eens kunnen posten op avs forum punt com, in het betreffende Darbee Darblet topic, daar heeft iemand vast wel een antwoord of even een mail naar Darbee.
Ohja, dit topic ging over HDMI kabels..
On topic dan maar weer 😁

Ben wel benieuwd of er mensen zijn die serieus hun HDMI kabels eens hebben vergeleken in een shootout, wij hebben dat wel gedaan, resultaat eerder in dit topic gepost.
Let wel, in het analoge domijn heb ik wel degelijk verschillen waargenomen met verschillende kabels, alleen dus niet met HDMI kabels.
Maar toch leuk te lezen naar andermans ervaringen.
Zet dan wel even de criteria van je test erbij, maw, een beeld schetst van: hoe heb je vergeleken.
Wij hebben de kabels echt meerdere malen verwisseld en in optimale omstandigheden met telkens hetzelfde beeld materiaal gekeken, ook zelfde geluids instellingen.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

RZeemering

thnx voor info!
Quote from: simsatit on September 24, 2014, 11:13:52
Aj dat is andere koek inderdaad...
Ik snap dat je een perfect kleurgecalibreerd scherm nodig hebt dan, je zou je vraag eens kunnen posten op avs forum punt com, in het betreffende Darbee Darblet topic, daar heeft iemand vast wel een antwoord of even een mail naar Darbee.

[ontopic]
ik heb zowel geen hele goedkope meuk als hele dure meuk tussen afspeel en scherm gehad. En ook nog nooit verschil gezien. Wat ik wel heb gehad is dat sommige kabels langer dan 5 meter gewoon geen signaal geven. Maar daar zit dan ook niks tussen in. Of wel signaal of geen signaal. Thuis heb ik wel eens gehad dat er artefacten in het beeld kwamen. En dat lag volgens mij aan dat de aansluiting niet goed was en niet vanwege de kabel zelf.
Ik ben wel benieuwd of je bij de betere kabels verschil kunt zien. Dus een shootout in het Noorden van het land zou ik zeker interesse in hebben!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

WilcoL

Hier QED Reference, heel veel Better Cables Silver Serpent en sinds even vanwege "haakse behoeftes" budgetkabels van D-lock & König: geen enkel verschil merkbaar qua beeld- of geluidskwaliteit...

Succes ;)
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

blackmolley

Vorige week de switch gemaakt van Kordz EVS HDMI kabel van de Horizon box naar de SR7008 en van de SR7008 naar de TV voor de Oehlbach XXL Carb Connect HDMI's.

Ik had met de EVS kabels heel af en toe een - voor heel korte tijd - stilstaand beeld terwijl het geluid doorging. In de hoop dit op te lossen ben ik voor de Oehlbach's gegaan. Helaas werd het probleem alleen maar groter; de periodes van 'frame-freeze' bleven maar er kwam een ander probleem bij ... de gebruikelijke blokjes kwamen in het beeld. De situatie werd alleen maar verergerd dus.

Ondanks dat er veel 'ongelovigen' zijn die denken dat Action dropveters net zo goed presteren als iedere andere kabel is hierbij toch wel degelijk bewezen dat er verschil zit in de manier van weergeven per kabel. Het is dus niet als velen zeggen dat een kabel - met het doorgeven van eentjes en nulletjes - het doet of niet.

De search continues dus ...
Panasonic TX-P55VT30/Marantz SR7008/Samsung BD-C5900 Bluray/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902/HECO Celan GT 202+B&W FS700 stands/Mirage Center OS3-CC/van den Hul CS122+Skyline Hybrid/Audioquest Irish Red /Kordz EVS HDMI /Bose AE2

frank2

Je hebt als ik het zo lees dus een slechte ontvangst, dat los je met hdmi kabels niet op.
Probeer eens eerst betere antennekabels en aansluitingen van hirschmann op je decoder. Als het goed is kun je toch zien hoe sterk de ontvangst van tv is? Dat kan bij de ziggo decoder die ik gebruik zeker.

nb: betere hdmi kabels als Kordz kun je niet vinden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

WilcoL

Blackmolley: effe iets anders. Weet je zeker dat je coaxkabel naar je Horizon wel echt okay is? Ik weet uit ervaring dat ook door matige coaxkabel er zeer veel vreemde zaken kunnen gebeuren met je HD-TV beeld. Een HDMI-kabel jan de problemen dan extra aanzetten...

Hier ligt 50m Hirschmann Koka 9TS coax met metalen connectoren klaar...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Raphie

dat zijn i.d.d. signaal issues geen hdmi issues
JBL PRX Power!

fokke-gerrit

Quote from: blackmolley on October  7, 2014, 15:00:59
Vorige week de switch gemaakt van Kordz EVS HDMI kabel van de Horizon box naar de SR7008 en van de SR7008 naar de TV voor de Oehlbach XXL Carb Connect HDMI's.

Ik had met de EVS kabels heel af en toe een - voor heel korte tijd - stilstaand beeld terwijl het geluid doorging. In de hoop dit op te lossen ben ik voor de Oehlbach's gegaan. Helaas werd het probleem alleen maar groter; de periodes van 'frame-freeze' bleven maar er kwam een ander probleem bij ... de gebruikelijke blokjes kwamen in het beeld. De situatie werd alleen maar verergerd dus.

Ondanks dat er veel 'ongelovigen' zijn die denken dat Action dropveters net zo goed presteren als iedere andere kabel is hierbij toch wel degelijk bewezen dat er verschil zit in de manier van weergeven per kabel. Het is dus niet als velen zeggen dat een kabel - met het doorgeven van eentjes en nulletjes - het doet of niet.

De search continues dus ...

Had je dat stil staand beeld op alle zender of 1 zoals rtl 5.
De Horizon box is veel over te vinden op chelloo.com bij de 1 wekt het perfect bij de ander een drama maar het probleem dat je schetst komt eigenlijk niet door hdmi kabel denk eerder signaal probleem van de coax of de box zelf
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

blackmolley

De bekabeling is in het hele huis OK. Ik heb van de meterkast naar de stekkerdoos in de muur de oude coax al eens vervangen en een Hirschmann getrokken (+/- 15 mtr) en van de muur naar de Horizon heb ik ook een Hirschmann. Daar ligt het dus zeker niet aan. Ook de ontvangst kwaliteit en de signaal sterkte zijn op en top in orde. Zelfs gecontroleerd enige tijd geleden door UPC monteur.

Het probleem doet zich inderdaad alleen voor bij History channel, SBS6 een soms RTL4 n ik heb ook begrepen dat dit op het UPC/Chello forum meerdere malen al besproken is.

Maar mijn punt was ook meer dat de Oehlbach dus blijkbaar een slechtere kabel is als de Kords EVS (had niet verwacht dat de EVS al beter zou zijn. Had dit wel verwacht van de EVX of LUX versies). Er zit dus denk ik wel degelijk verschil in HDMI kabels; de EVS verbloemt veel en kan het toch nog aardig bolwerken, ondanks de UPC problemen bij bepaalde zenders, de Oehlbach redt het gewoon niet en maakt van een 'kleine storing' en groter probleem.

Heb Dennis van Highpassion al een bericht gestuurd voor EVX kabels. Mocht dat lukken dan laat ik nog wel even horen wat het resultaat daarvan is.

gr Rene
Panasonic TX-P55VT30/Marantz SR7008/Samsung BD-C5900 Bluray/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902/HECO Celan GT 202+B&W FS700 stands/Mirage Center OS3-CC/van den Hul CS122+Skyline Hybrid/Audioquest Irish Red /Kordz EVS HDMI /Bose AE2

fokke-gerrit

#39
Quote from: blackmolley on October  8, 2014, 11:34:39
De bekabeling is in het hele huis OK. Ik heb van de meterkast naar de stekkerdoos in de muur de oude coax al eens vervangen en een Hirschmann getrokken (+/- 15 mtr) en van de muur naar de Horizon heb ik ook een Hirschmann. Daar ligt het dus zeker niet aan. Ook de ontvangst kwaliteit en de signaal sterkte zijn op en top in orde. Zelfs gecontroleerd enige tijd geleden door UPC monteur.

Het probleem doet zich inderdaad alleen voor bij History channel, SBS6 een soms RTL4 n ik heb ook begrepen dat dit op het UPC/Chello forum meerdere malen al besproken is.

Maar mijn punt was ook meer dat de Oehlbach dus blijkbaar een slechtere kabel is als de Kords EVS (had niet verwacht dat de EVS al beter zou zijn. Had dit wel verwacht van de EVX of LUX versies). Er zit dus denk ik wel degelijk verschil in HDMI kabels; de EVS verbloemt veel en kan het toch nog aardig bolwerken, ondanks de UPC problemen bij bepaalde zenders, de Oehlbach redt het gewoon niet en maakt van een 'kleine storing' en groter probleem.

Heb Dennis van Highpassion al een bericht gestuurd voor EVX kabels. Mocht dat lukken dan laat ik nog wel even horen wat het resultaat daarvan is.

gr Rene

Ok heb je de waardes ook zelf gezien van de monteur en heeft hij ook gemeten waar de box staat of alleen bij het AOP. Want de problemen die je onder vinddt lijkt me echt geen hdmi kabel probleem eerder upc box of signaal
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

blackmolley

Yep, gemeten bij box en bij binnenkomst in de meterkast.
Weet niet meer uit me hoofd de waardes maar aan de ontvangst en sterkte lag het 100% niet zei hij toen.

Maar het kan gerust een UPC probleem zijn hoor ... ik heb inderdaad meer hierover gelezen nu op het UPC forum.
Panasonic TX-P55VT30/Marantz SR7008/Samsung BD-C5900 Bluray/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902/HECO Celan GT 202+B&W FS700 stands/Mirage Center OS3-CC/van den Hul CS122+Skyline Hybrid/Audioquest Irish Red /Kordz EVS HDMI /Bose AE2

Raphie

google eens op UPC horizon  :D dan heb je je probleem, heeft echt HE L E MAAL niks met HDMI kabels van doen.
JBL PRX Power!

tiptop

Quote from: blackmolley on October  8, 2014, 17:38:14
Yep, gemeten bij box en bij binnenkomst in de meterkast.
Weet niet meer uit me hoofd de waardes maar aan de ontvangst en sterkte lag het 100% niet zei hij toen.

Maar het kan gerust een UPC probleem zijn hoor ... ik heb inderdaad meer hierover gelezen nu op het UPC forum.
Als het signal TE sterk is (boven de 98%) kan het ook gaan clippen. Een soort overbelasting. Klinkt gek, maar is zo. Dan moet je het signaal juist verzwakken. Beste signaal is tussen de 60 en 80%. Vanaf 42% of daar beneden krijg je blokjes/streepjes/niks.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

blackmolley

Het is inderdaad ook een UPC probleem en geen HDMI probleem. Daar ben ik me ook van bewust.
Maar mijn punt is nog steeds dat het wel frappant is dat de ene kabel heel soms wat problemen vertoont met een freeze frame veroorzaakt door problemen bij UPC (Kordz EVS) terwijl de Oehlbach juist meer freeze frames laat zien en zelfs incidenteel blokjes. Dus een wezenlijk verschil in HDMI kabels en dat terwijl er vaak anders beweerd wordt (dropveters etc etc..)
Panasonic TX-P55VT30/Marantz SR7008/Samsung BD-C5900 Bluray/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902/HECO Celan GT 202+B&W FS700 stands/Mirage Center OS3-CC/van den Hul CS122+Skyline Hybrid/Audioquest Irish Red /Kordz EVS HDMI /Bose AE2

hdnoob

Het zouden hdmi handshake issues kunnen zijn en dan kan ik me goed voorstellen dat je verschil merkt (in gedrag) tussen hdmi kabels. Dat heb ik ook overvonden.

Heb je al eens gedacht naar de lengtes te kijken? Hier op dit forum gelooft men dit niet zo maar ik heb mijn problemen opgelost (toevallig bij een Darbee) door korte hdmi kabels te vervangen door langere.

Hier in deze thread bij curtpalme heeft men het hier soms over http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=29944&start=100. Met google en een beetje doorzoeken kom je meer tegen.

Maar als een hdmi chain en kabels normaal werken dan zie ik geen verschil tussen duur en budget. Dus als je gaat experimenteren dan bespaar je kosten door goedkopere te proberen.

blackmolley

Nog niet aan lengte gedacht. Mijn idee is altijd geweest des te korter des te beter. De kabels zijn nu 1 en 2 mtr lang. Om hier nou langere voor te nemen is ook weer zoiets.
Maar ben bezig met de Kordz EVX-en. Misschien geeft dat enige verbetering. Zoniet dan zullen we met de kleine haperingen die zch af en toe voordoen moeten leren leven totdat UPC zijn zaakjes op orde heeft  ;D

tks
Rene
Panasonic TX-P55VT30/Marantz SR7008/Samsung BD-C5900 Bluray/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902/HECO Celan GT 202+B&W FS700 stands/Mirage Center OS3-CC/van den Hul CS122+Skyline Hybrid/Audioquest Irish Red /Kordz EVS HDMI /Bose AE2