Ten Good Movies Consumers Probably Didn't See

Started by J.A.F._Doorhof, December 28, 2001, 16:05:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Although the most visible VHS and DVD rentals are new releases of movies that did well at the theatrical box office, there are many good movies consumers may be overlooking at their local video store, such as the following films that made under $25 million at the box office.

According to film historian Mark Tusher, owner of Alamo Video in Simi Valley, Calif., and a member of the home video and entertainment industry's international trade group -- the Video Software Dealers Association (VSDA) -- the following list offers picks for ten good movies released on video in 2001 that "most consumers may never have heard of, but won't be quick to forget."

1) "Under Suspicion" starring Gene Hackman and Morgan Freeman
2) "Two Family House" starring Michael Rispoli
3) "The Claim" starring Wes Bentley and Peter Mullan
4) "Requiem For A Dream" starring Ellen Burstyn
5) "The Gift" starring Cate Blanchette and Hilary Swank
6) "What's Cooking" starring Mercedes Ruehl and Julianna Margulies
7) "One Night At McCool's" starring Liv Tyler and Matt Dillon
8) "State And Main" starring Alec Baldwin and Sarah Jessica Parker
9) "The Dish" starring Sam Neill
10) "Sunshine" starring Ralph Fiennes and Rachel Weisz

Additionally, other favorite "sleeper" titles of 2001 recommended by Tusher but yet to arrive on video include: "The Deep End," "Ghost World," "Tortilla Soup," "Life As A House," "Lantana" and "Sexy Beast."

Some of Tusher's favorite foreign language films of 2001 that generated less than $25 million at the box office are "Widow of Saint Pierre," "Amores Perros," "The Girl On The Bridge," "Melena" and "With A Friend Like Harry."

"Every year some of the best movies go totally unnoticed at the theaters," said Tusher. "The good news is, they are available for rent at local video stores."

According to Tusher, there are also a handful of films that skew more mainstream yet still didn't manage to find box office gold and are also well worth finding on video. They include "3000 Miles To Graceland," a Las Vegas heist movie "that carries more octane in its tank" than the current blockbuster "Oceans 11," according to Tusher, and "The Way of the Gun," a "completely overlooked" action thriller from the writer of "Usual Suspects" and starring Benicio Del Toro and James Caan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

Quote1) "Under Suspicion" starring Gene Hackman and Morgan Freeman
2) "Two Family House" starring Michael Rispoli
3) "The Claim" starring Wes Bentley and Peter Mullan
4) "Requiem For A Dream" starring Ellen Burstyn
5) "The Gift" starring Cate Blanchette and Hilary Swank
6) "What's Cooking" starring Mercedes Ruehl and Julianna Margulies
7) "One Night At McCool's" starring Liv Tyler and Matt Dillon
8) "State And Main" starring Alec Baldwin and Sarah Jessica Parker
9) "The Dish" starring Sam Neill
10) "Sunshine" starring Ralph Fiennes and Rachel Weisz
3) "The Claim" Heb ik net deze week op DVD gezien. Ik vond hem goed, maar zal niet voor ieders smaak zijn (wat langzaam, historisch drama, speelt zich af in de periode dat de spoorwegen opgebouwd worden in de VS). DVD ziet er best aardig uit, maar heeft helaas teveel EE
5) "The Gift"  staat bij mij in de kast. Ik vond de film in de bios goed. Verhaal is niet super origineel, maar wel met een erg sterke cast.

7) "One Night At McCool's" : leuke film, vooral een hilarisch einde

8) "State And Main": leuke film/DVD, maar de show wordt voor mij gestolen door Rebecca Pidgeon.

9) "The Dish" staat nog op mijn verlanglijstje.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#2
The gift vondt ik echt een knaller.
State & main was niet aan mij besteed, wel leuk, maar niet echt de moeite waard. (had leuker kunnen zijn, gezien het gegeven).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CineBarkoos

#3
"Under Suspicion" was voor mij (toen ik hem in de Sneak zag) echt een must have DVD.
Een topper!

Koos
CineBarkoos went digital FullHD! New -> Epson TW2000

Bezoek CineBarkoos!
Mijn Triumph Spitfire!

cinepaulis

#4
- Under Suspicion is erg goed en onderhuids spannend.
- Requiem for a drem is ook ERG gaaf (heb een stukje in DVD gedeelte gezet).
- One night at McCool's was best lachen! Goede humor en goed gespeeld.
- The gift vond ik een magertjes. Voorspelbaar en slechts 1 spannend moment. Geef mij maar 'The Others' anytime!

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

garmtz

Quote(...)and "The Way of the Gun," a "completely overlooked" action thriller from the writer of "Usual Suspects" and starring Benicio Del Toro and James Caan.

Een zeer goede aanrader wordt hier gegeven. Blind kopen deze film! Waanzinnig goede film! Benicio del Toro in topvorm!

One Night at McCool's heb ik besteld. Leuk. En Requiem for a Dream: geen woorden. Schitterend... Magnolia-klasse...

Sarjenka

Weer een leuk lijstje om aan mijn "must see" lijst toe te voegen...

Ik geloof dat ik geen van de films nog heb gezien...

Wel stonden er al een paar titels op mijn "must see" lijstje... Het grappige was dat Sunshine er nog niet op stond, terwijl ik een redelijk groot fan van Ralph Fiennes ben...

Lynxxx

#7
The gift vond ik een zeer magere film.. viel flink tegen en begon toch best goed..
way of the gun heb ik op dvd.. vond ik wel aardige film. beetje traag..

Requiem for a Dream is absoluut een van de beste films van de afgelopen 10 jaar.. heb 'm 2x (!) op dvd gekocht * grinnik * .. zwaar, maar waaaaanzinnig.

Amorres Perros is ERRUG ERRUG ERRUG cool..
get it!

andere zeer koele films die dit jaar niet of nauwelijks aandacht gaan krijgen in de media:

Sex and Lucia (Lucia y el Sexo)
Y tu mama Tambien .... kickuh roadmovie :)



als je ze te pakken kunt krijgen: buy them :)

Wel veel aandacht gekregen en ook erg goed:

Amelie  (Le fabuleux destin d'Amelie Poulain) van Jeunet





Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Spacebass

Heb ik weer een lijstje om mijn (huur)saldo  ;) op te maken  ;D

MrPink

State and Main is geweldig als je van snelle, goede dialogen houdt. Ghost World en Sexy Beast zijn ook erg goed, met rollen van o.a. Steve Buscemi (jaja, Mr Pink!) en Thora Birch (van American Beauty) in de eerste, en Ben Kingsley in de laatste. Verder is Requiem for a Dream natuurlijk zeer goed.
Way of the Gun en With a Friend like Harry staan op het verlanglijstje :)

Groetjes,
Oscar

olav

sexy beast, is helemaal af.
requiem for a dream een mooie maar o zo deprimerende film
olav

olav

High heels and low lifes, een fijne comedie een engelse low-tech charlies angels, met veel understatement en mijn favoriet, minnie driver. In 86 minuten een fijne avond.
Zo ook bijvoorbeeld Big Night, over echt eten koken, altijd fijn voor een kok om te zien een prachtige film.
En ook Babettes Feast, ook over eten, zo mooi om in de bioscoop honger te krijgen. Altijd eerste de film zien en dan heel goed uit eten gaan.
Film en eten daar kunnen we nog veel moois over zeggen...

olav

Misschien is het een idee om een aparte plek te maken voor films die we echt goed vinden en acteurs, actrices. Met een vermelding van het genre bijv. Zo'n lijstje als waar deze thread mee begint levert toch weer een paar films op om in de videotheek te gaan opzoeken. En als je te veel films ziet is dat altijd meegenomen.