aankoop macmini of iMac?

Started by Joris1971, September 17, 2014, 11:33:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Mijn vriendin wil een nieuwe (i)mac kopen, ze doet veel met imovie..

Ik vraag mij af wat beter is een imac of een macmini met een los beeldscherm (geen apple display want die zijn erg prijzig)

Een 27inch imac kost Euro 1963,-
heeft een intel Core i5 processor
NVIDIA GeForce GTX 775M videokaart
8 gig intern geheugen
1000 gig HD

Een macmini kost Euro 913,- + 27 inch monitor 300 euro + draadloos toetsenbord+muis 120 euro= Totaal 1333,-
heeft een intel Core i7 processor
Intel HD Graphics 4000 videokaart
4 gig intern geheugen
2000 gig HD

Ik heb geen verstand van videokaarten, maar welke van de 2 videokaarten is gezien de toepassing (monteren films imoies, bewerken foto's) het beste?

Groet Joris

svp geen opmerkingen van: koop een pc of andere anti apple grappen.

twani

Joris,

Puur op kosten bekeken is de Mac-Mini de verstandiger keuze. Heeft een enorme restwaarde indien je er over een paar jaar weer vanaf wilt.

iMac is wat dat aangaat een stuk lastiger, los van het feit dat de investering ook al een stuk hoger uitvalt.

Nogmaals, dit is slechts op kosten beoordeeld.

Mitch--

#2
Heb je wel aan de extra investering van een beeldscherm gedacht op het moment je een mac mini koopt?

EDIT: Stom, niet goed gelezen ;) stond er al bij
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bama

Is die 4 gig intern voldoende, denk dat de kenners dat wel kunnen zeggen?

Joris1971

Quote from: twani on September 17, 2014, 11:45:26
Joris,

Puur op kosten bekeken is de Mac-Mini de verstandiger keuze. Heeft een enorme restwaarde indien je er over een paar jaar weer vanaf wilt.

iMac is wat dat aangaat een stuk lastiger, los van het feit dat de investering ook al een stuk hoger uitvalt.

Nogmaals, dit is slechts op kosten beoordeeld.