Home@The Movies/Cinedream Home Cinema Happening 2014

Started by home@the movies, September 16, 2014, 23:37:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Hi Iedereen,

Op 1 en 2 november is het weer zover, voor de 4de keer gaat dit unieke event weer van start, alle nieuwtjes op gebied van Home Cinema zullen hier aanwezig zijn, Dolby Atmos, Auro 3D, Epson laser projector, Sony 4K projector en 4K player enz, het lijstje is nu reeds indrukwekkend te noemen maar we laten jullie nog even in spanning.
We hebben een Facebook pagina en een website voor dit event opgericht, deze staan vanaf nu online,en worden binnenkort met alle nieuwtjes geüpdatet van zodra ze er zijn.
Ga dus gerust regelmatig een kijkje nemen maar schrijf vooral 12 en 2 November in jullie agenda, locatie is het studio complex van RV TV productions in Mechelen langsheen de E19, perfect gelegen, grote gratis parkeermogelijkheden enz.

Adres,

RV Studio's
Industrieterrein Mechelen Noord
Zandvoortstraat 7
2800 Mechelen

Kaartje met route;
http://www.homecinemahappening.be

Uiteraard zijn er tijdens deze twee dagen zeer leuke extra promoties op de nieuwe producten,wacht niet te lang wan de eerste toestellen zijn reeds gepre ordered

In bijlage nog even de tekst van het event



Reeds voor de 4de X op rij organiseert Cinedream Home Cinema store(s) hun jaarlijkse Home Cinema event, Cinedream is reeds 10 jaar lang de norm voor het bouwen en inrichten van dedicated Home Cinema ruimtes.
Opgestart vanuit een passie voor alles wat van ver of dichtbij met film en techniek te maken heeft weet het team van Cinedream perfect in te schatten wat de noden en wensen van een filmliefhebber zijn om zijn favoriete helden van het witte doek in perfecte omstandigheden thuis te kunnen bekijken en beluisteren.

Omdat het begrip Home Cinema bij heel wat mensen een totaal verkeerd beeld schept en er bijzonder veel vooroordelen bestaan over wat wel en niet mogelijk is in de thuisomgeving lanceerden we 4 jaar geleden de Home Cinema Happening. Wat we bij het organiseren van de eerste editie nooit hadden kunnen inschatten was het onmiddellijke succes van dit unieke concept, de combinatie van de aanwezigheid van alle grote merken op gebied van Audio, video, projectie, schermen, bioscoopstoelen, popcorn machines, enz en de unieke manier waarop dit aan de bezoekers werd voorgesteld was een schot in de roos.
Om het gehele plaatje te laten kloppen kozen we als start locatie de expositieruimte van de Metropolis Bioscoop in Mechelen, de combinatie van bioscoopbezoekers en Home Cinema bleek bijzonder goed aan te slaan, we werden echter slachtoffer van ons eigen succes en reeds na twee jaar werd het duidelijk dat we een veel grotere locatie moesten opzoeken.

Deze locatie vonden we in de vorm van de TV studio's van RV productions in Mechelen, deze studio's waar tal van Vlaamse tv reeksen zoals Lili en Marleen, de zonen van Van As, kotmadam enz het levenslicht zagen was de perfecte thuisbasis voor editie nr 3.
Met een bezoekersaantal van om en bij de 600 mensen, artikels in nationale dagbladen, tv reportages en vooral de terugkerende positieve feedback van alle deelnemende fabrikanten en bezoekers maakten deze 3de editie tot een topper, het is dan ook niet verwonderlijk dat alle deelnemers van vorige jaren reeds hun deelname voor dit jaar hebben bevestigd.

In tegenstelling tot heel wat andere klassiek beurzen en events zijn onze bezoekers stuk voor stuk mensen die van film kijken hun passie hebben gemaakt, geen toevallige passanten dus of bezoekers die enkel langskomen om op een regenachtige herfstdag de tijd te doden.
De sfeer, het unieke concept, de deelname van alle grote spelers op vlak van dedicated Home Cinema ruimtes en vooral het grote aantal aan potentiële klanten maakt dat niemand die film en Home entertainment als core business heeft hier afwezig kan zijn.

Vriendelijke groeten en tot op 1 en 2 November voor een leuke babbel het nuttigen van een koffie, pintje Belgisch bier, en een frietje ;-)

Graag tot dan
Gr
Werner/Cinedream team

williams

Ik kom zeker weer kijken ,daar ik verleden jaar erg had genoten van deze hometheater beurs .

Groetjes Williams.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

Quote from: williams on September 17, 2014, 16:56:33
Ik kom zeker weer kijken ,daar ik verleden jaar erg had genoten van deze hometheater beurs .

Groetjes Williams.

Hi Williams,

Dat doet ons veel plezier, we gaan er weer een heel erg leuk en boeiend event van maken met een zeer gevarieerd aanbod aan beeld en geluid. Het aantal projectoren dat zal te zien zijn gaat behoorlijk hoog zijn, zo zal het volledige gamma van zowel Epson als Sony in afzonderlijke ruimtes worden voorgesteld.
Binnenkort volgt het lijstje met deelnemende merken en producten.

Gr
Werner

williams

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Epson met de laser als lichtbron.
Heb je deze al gezien en zojavwat vond je er van ?

Afz. William.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Joske007

Werner gaat er kortelings mee in contact komen, maar het zal gezien het prijskaartje een pareltje van een beeld moeten worden  ;D

Ik kijk alvast naar de beurs uit  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Kjelt


kermit

Ik ben zeker van de partij! Vorig jaar vond ik het ook erg leuk en mooi opgezet! Ik heb een hele leuke dag gehad ! Jammer dat er in Nederland dit soort leuke happenings niet georganiseerd worden! Gelukkig hebben we Werner nog!  :D

htlucky

Komt Klipsch ? Was vorig jaar leuke stand met die racesetup in een bestelwagen ;)

home@the movies

Dank u voor de lovende woorden :worship: Klipsch komt inderdaad en gaat behoorlijk uitpakken met een waanzinnige Atmos setup, dat alleen al is de moeite waard om langs te komen.

Verder de volledige line up van zowel Sony als Epson, met natuurlijk als kers op de taart de nieuwe laser toestellen  :pompom:

we will keep u updated.

Groeten
Werner



Joske007

Quote from: home@the movies on September 18, 2014, 22:32:08
Klipsch komt inderdaad en gaat behoorlijk uitpakken met een waanzinnige Atmos setup, dat alleen al is de moeite waard om langs te komen.
Groeten
Werner
Werner,

Ik denk dat er op de beurs een zeer grote doelgroep voor de Atmos setup mogen verwachten, waaronder mezelf ook.
Gaan we hiervoor aan de ingang van de "Atmos" een kaartje trekken, zodat het geen overrompeling wordt?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

skank1

Quote from: Joske007 on September 19, 2014, 08:00:03
Werner,

Ik denk dat er op de beurs een zeer grote doelgroep voor de Atmos setup mogen verwachten, waaronder mezelf ook.
Gaan we hiervoor aan de ingang van de "Atmos" een kaartje trekken, zodat het geen overrompeling wordt?

Denk ik ook :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

home@the movies

Quote from: Joske007 on September 19, 2014, 08:00:03
Werner,

Ik denk dat er op de beurs een zeer grote doelgroep voor de Atmos setup mogen verwachten, waaronder mezelf ook.
Gaan we hiervoor aan de ingang van de "Atmos" een kaartje trekken, zodat het geen overrompeling wordt?

We gaan hier even over nadenken hoe dit best op te lossen, sowieso gaan er minstens 2 ruimtes met Atmos worden uitgerust dus dat maakt het al wat meer gespreid.
Gr
Werner

donaldk

Ik lees net over een mooie Atmos HT demo op CEDIA door JBL, hoe high-end loopt het door, Werner? Goeie verhalen ook over de NEC OEM 4K DCi LED bij DPI. Ik moet eens ruimte gaan maken voor het crt-je op high gain schermpje;-). 6P is voor mij niet de moeite om speciaal de stad voor in te gaan, afgelopen maandag en op zaterdag heb ik altijd andere dingen te doen op IBC. Ben jij wel gaan kijken Werner?

home@the movies

Quote from: donaldk on September 19, 2014, 20:42:43
Ik lees net over een mooie Atmos HT demo op CEDIA door JBL, hoe high-end loopt het door, Werner? Goeie verhalen ook over de NEC OEM 4K DCi LED bij DPI. Ik moet eens ruimte gaan maken voor het crt-je op high gain schermpje;-). 6P is voor mij niet de moeite om speciaal de stad voor in te gaan, afgelopen maandag en op zaterdag heb ik altijd andere dingen te doen op IBC. Ben jij wel gaan kijken Werner?

We hebben een Auro 3D setup met een Steinway lyngdorf set die gaat wel behoorlijk klinken denk ik, als alles goed gaat krijgen we van Dolby ook de nodige native Atmos content.

Ik ben jammer genoeg niet op IBC geraakt dit jaar, het is behoorlijk druk hier en ik heb nu al wat achterstand in te halen door ons bezoek aan de IFA. ;)
Het verslag van de IFA staat trouwens online, er is wel een probleempje met de sync, we moeten het even opnieuw uploaden.

Dit is de link. http://www.cinedream.be/nieuws/cinedream-tv-ifa-2014-berlijn

Eergisteren ook Epson bij ons op bezoek gehad, ik zal de nieuwe toestellen met heel veel plezier verwelkomen volgens mij gaat er één en ander verschuiven in projector land.


donaldk

Ah, drie maanden later dan de US reviewers, te verklaren doordat de LCoS machines hier pas volgend jaar komen. 1500 lumens spec. 1300 callibrated, maar ja zeker 50% drop-off en nog geen vervangende lightsource. Daar moet je rekening mee houden. Beeld wordt zeer positief beoordeeld.

troje

Leuk Werner, ik probeer erbij te zijn!

Quote from: donaldk on September 19, 2014, 21:27:26
Ah, drie maanden later dan de US reviewers, te verklaren doordat de LCoS machines hier pas volgend jaar komen. 1500 lumens spec. 1300 callibrated, maar ja zeker 50% drop-off en nog geen vervangende lightsource. Daar moet je rekening mee houden. Beeld wordt zeer positief beoordeeld.

Technisch gezien is het geen LCoS maar LCoQ, want het paneel heeft een Quartz substrate.

donaldk

Een verroeste silicon dus;-).  It is made up of a continuous framework of SiO4 silicon–oxygen tetrahedra, with each oxygen being shared between two tetrahedra, giving an overall formula SiO2.

Troje, het is een goeie zet. Voordeel van een Japans bedrijf met lange adem. Achteraf goed dat ze een terugtrekkende beweging hebben gemaakt in plaats van destijds perse een product op de markt te brengen,om de ontwikkelingskosten goeddeels te kunnen recuperen. Nu staat er een concurrerend product waarmee je een hoger segment aanboort.

skoebiedoe

Welke steinway lyngdorf...de kleintjes of de grote.;)
Ik kom in ieder geval ook eens langs.;)

David Gilles

@ Werner

Is het ook niet mogelijk Auro 3D in een zaal uit te rusten? Is een Belgische firma ( Wilfried Van Baelen ); Gewoon om een vergelijking te kunnen doen met Dolby Atmos!
Thanks!
Dark Room: JVC RS440, Beamax 16:9 106" Electric screen gain 1.0, ShieldTV Pro, Monster-Supra Cable-JIB,
7.3.4 L-C-R XTZ Cinema M6, Surround L-R-LB-RB XTZ Cinema S5 Tripole, Atmos F-B XTZ S2, XTZ Cinema 3x12 sub, Arcam AVR 850, Arcam P429, DIY 18" Dayton Audio Ultimax, Dayton Audio SA1000
TV Room: Panasonic 65" FZ800 Oled TV, ShieldTV Pro, PS4 Pro
Server:Unraid Pro 6.9.2 96TB 26xHDD

home@the movies

Quote from: siamsquare on September 23, 2014, 10:49:00
@ Werner

Is het ook niet mogelijk Auro 3D in een zaal uit te rusten? Is een Belgische firma ( Wilfried Van Baelen ); Gewoon om een vergelijking te kunnen doen met Dolby Atmos!
Thanks!

Hi,

Wat bedoel je met "een zaal" zowel de Dolby als Auro setup zullen beiden in een afzonderlijke projectieruimte worden opgesteld, als het dat is wat je wil zeggen  ;)

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Rudy1968

Klinkt veelbelovend!

HT is voor mij als een soort van 'add on' op de stereo een secundair gebeuren (95% 2ch muziek, rest (kinder) DVD, soms muziek DVD), maar door het forum is mijn interesse gewekt voor HT....

Misschien red ik het om langs te komen, is nl 200+ km van huis.

BTW, klopt '2015' in de titel?

Hopelijk tot dan!

home@the movies

QuoteBTW, klopt '2015' in de titel?

Goed dat je dit opmerkt, het is dus wel degelijk in 1 en 2 November 2014

Joske007

Quote from: home@the movies on September 23, 2014, 13:52:41
Goed dat je dit opmerkt, het is dus wel degelijk in 1 en 2 November 2014
Oef,.. anders stond ik daar voor gesloten deuren, lol  :crazy:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

htlucky

Quote from: siamsquare on September 23, 2014, 10:49:00
@ Werner

Is het ook niet mogelijk Auro 3D in een zaal uit te rusten? Is een Belgische firma ( Wilfried Van Baelen ); Gewoon om een vergelijking te kunnen doen met Dolby Atmos!
Thanks!

op internet kan je shootouts vinden in echte cinema's in de US

Volgens mij niet zo evident, je moet dan zelfde speakers/amps/kabels inzetten en enkel de processor varieren, anders hoor je meerdere dingen door mekaar die een verschil kunnen geven. Dat was in de US dus ook niet het geval, dus je luistert naar andere codec + andere apparatuur + andere akoestiek.