Siltech, typenummers en namen...?

Started by Zodiac, September 16, 2014, 20:31:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zodiac

Ik vroeg in dit topic alleen maar naar de typenamen van siltech kabeltjes..... ;D
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

hvlemmi

Quote from: chansig on September 22, 2014, 14:29:20
Dan zeg ik de laatste...

Wbt de placebo. Het verschil zit hem erin dat men denkt een medicijn te krijgen omdat met dat zegt en vervolgens doet het hersenen/lichaam rare dingen. De cognitieve dissonantie zorgt niet voor anders horen etc.

Dat is meer een denkproces om tegenstrijdigheden met elkaar te kunnen rijmen.

Het is goedkoop dus het werkt niet....in audio zie je dat dit overigens alle kanten op kan. Als het dan weer heel goedkoop is kan het juist ook weer wel werken. :D

G Hans

Het album van u2 was gratis en ging dus ook linea recta de prullenbak in.  :coffee:
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

chansig

Ik zie dat ik het verkeerd uitleg.  Het is duur dus het is goed is geen cognitieve dissonantie.

Het gaat om iets wat je waarneemt oid wat niet overeenkomt met je eigen gedachten en dat dan gaat recht denken, zodat het weer binnen je eigen gedachten past.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

br@m

Cognitieve dissonantie uitgelegd aan de hand van een toepasselijk voorbeeld.

Stel - jij bent er van overtuigd dat die mooie luidsprekerkabels van 2000 euro je geluidsbeleving enorm kunnen verbeteren. Je wikt en weegt (2000 euro is veel geld, ook voor een hobby) maar uiteindelijk zie je een aanbieding van die kabels voor 1500 euro (dus 25% korting) en je hapt toe.

Je gaat naar de hifi-winkel en schaft ze aan. Als je de winkel uit bent begint het al te knagen want 1500 euro lichter zijn in ruil voor een plastic zakje met een paar kabels dat voelt niet zo fijn als je gehoopt had. Dat gevoel heet cognitieve dissonantie. Je troost jezelf met de gedachte dat straks thuis het grote genieten begint. Dat heet cognitieve dissonantiereductie.

Thuisgekomen sluit je de boel aan en je hoort eigenlijk geen echt verschil. Op dat moment voel je een sterke cognitieve dissonantie. Je was er zo van overtuigd dat het veel beter zou klinken, je had wel 1500 euro betaald, en nu lijkt de verbetering er niet te zijn. Dat gevoel heet cognitieve dissonantie.

Dan denk je vervolgens "maar wacht, ik moet de kabels natuurlijk eerst inspelen, dan kan ik het beter horen". Dus je hebt geduld en ja hoor na enkele dagen gaan de kabels steeds beter klinken. Ook lees je allerlei recensies in vaktijdschriften en op internet die bevestigen dat de kabels die jij gekocht hebt heel erg goed zijn en hun geld zeker waard. Uiteindelijk hoor je echt dat de kabels goed klinken. Je bent blij met je aankoop. Je gaat zelfs aan andere muziekliefhebbers vertellen hoe fijn die kabels klinken, bijvoorbeeld op een audio-forum. Al dit gedrag is ook voorbeeld van cognitieve dissonantiereductie.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Zodiac

Ik wil geen dissonant zijn, maar what is the point?

Gaan we elkaar hier nu verrtellen dat onze hobby 1 grote farce is. Dat we gezamenlijk in een grote berg BS trappen? Dat we met z'n allen een vermogen uitgeven aan cognitieve dissonatie- of reductie, of whatever?

Zullen we deze discussie verplaatsen naar het 'wetenschap' hoekje?

En o ja, dan zo'n toevoeging over dat U2 album. Onbegrijpelijk, wat een onzin opmerking. Maak lekker een eigen topicje aan svp?

@ een administrator. Mag deze dicht svp? Ik heb van Jan-R allang achter de schermen een prachtig overzicht ontvangen van Siltech typenummers en uitleg daarover. Daar ging het om!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

Ach eindelijk eens een normale discussie als het onderwerp kabels is. Is ook wat waard. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Ik kan er ook wel om lachen hoor Hans.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Ben op zoek naar een 'digitale' kabel van Siltech. (Digitaal=coax, toch?)
Bij mijn weten maakt Siltech geen coaxkabels.

Welk type Siltech kabel gebruik ik dan? Is dat de HF serie? Waarschijnlijk wel....

Zo ja, heeft iemand er 1 ter overname?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

ajbeefde

Quote from: Zodiac on October  5, 2014, 09:42:27
Ben op zoek naar een 'digitale' kabel van Siltech. (Digitaal=coax, toch?)
Bij mijn weten maakt Siltech geen coaxkabels.

Welk type Siltech kabel gebruik ik dan? Is dat de HF serie? Waarschijnlijk wel....

Zo ja, heeft iemand er 1 ter overname?

Digitale coax is b.v. Golden Ridge......
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Nahpets

Quote from: Zodiac on October  5, 2014, 09:42:27
Is dat de HF serie? Waarschijnlijk wel....

Klopt. Hogere nummers zijn nieuwer.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

eddy135

Quote from: Zodiac on September 24, 2014, 10:31:43

...Ik heb van Jan-R allang achter de schermen een prachtig overzicht ontvangen van Siltech typenummers en uitleg daarover. Daar ging het om!

Misschien was het handiger geweest om dat meteen te melden, en misschien het overzicht hier te publiceren...? ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

ajbeefde

Quote from: eddy135 on October  5, 2014, 11:08:34
Misschien was het handiger geweest om dat meteen te melden, en misschien het overzicht hier te publiceren...? ;)

Hij had ool even in google kunnen gaan  ;)

http://www.siltechcables.com/cables/classic-anniversary-series/
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

jan-rotterdam

Quote from: Zodiac on September 24, 2014, 10:31:43
Ik heb van Jan-R allang achter de schermen een prachtig overzicht ontvangen van Siltech typenummers en uitleg daarover. Daar ging het om!

Graag gedaan !

Groeten Jan

Zodiac

Quote from: ajbeefde on October  5, 2014, 11:13:15
Hij had ool even in google kunnen gaan  ;)

http://www.siltechcables.com/cables/classic-anniversary-series/
^^

Ik ben niet helemaal achterlijk, mijn beste.... :wacko:

@Jan, de bestanden hier delen gaat denk ik wat lastig ivm bestandsgrootte? Misschien heb je daar ook geen behoefte aan, er zit veel werk in! Nogmaals hartelijk bedankt. Mijn set klimkt zoveel gedetailleerder. Ik wil niets anders meer dan Siltech!

Ik heb nu bijna met uitsluitend Nederlandse producten een topset opgebouwd. Wij maken in dit landje mooie spullen!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Rudy1968

Quote from: Zodiac on October  5, 2014, 09:42:27
Ben op zoek naar een 'digitale' kabel van Siltech. (Digitaal=coax, toch?)
Bij mijn weten maakt Siltech geen coaxkabels.

Welk type Siltech kabel gebruik ik dan? Is dat de HF serie? Waarschijnlijk wel....

Zo ja, heeft iemand er 1 ter overname?

Als ik het me goed herinner:
De meesten die 2e hands te koop worden aangeboden zijn de HF-9 (G3?) en HF-10 (G5?).
Van de HF-10 heb ik ook wel eens een MkII versie voorbij zien komen.
Van de signature series zie je wel eens de Golden Ridge (zoals hierboven reeds genoemd), in de G5 of G6 versie.

Alle kabels bestaan in ieder geval in RCA en XLR getermineerd en ik heb ook wel eens BNC gezien.
Succes met jouw keuze!

Zodiac

Quote from: Rudy1968 on October  5, 2014, 17:29:56
Succes met jouw keuze!

Dank je!

Ik heb volgens mij onlangs een HF-8 voorbij zien komen op Marktplaats. Een oud beestje wellicht, maar daar ben ik bij Siltech niet bang (meer) voor, sinds ik LS 2-90 kabels uit 1998 heb.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

ajbeefde

Quote from: Zodiac on October  5, 2014, 18:18:35
Dank je!

Ik heb volgens mij onlangs een HF-8 voorbij zien komen op Marktplaats. Een oud beestje wellicht, maar daar ben ik bij Siltech niet bang (meer) voor, sinds ik LS 2-90 kabels uit 1998 heb.

Die staat er volgens mij niet meer op  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Zodiac

Quote from: ajbeefde on October  5, 2014, 18:45:17
Die staat er volgens mij niet meer op  ;)

Was die van jou?
Heb je die nu?

Tja...soms vis je naast het net, soms heb je geluk... :tounge2:
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

ajbeefde

Quote from: Zodiac on October  5, 2014, 19:19:58
Was die van jou?
Heb je die nu?

Tja...soms vis je naast het net, soms heb je geluk... :tounge2:

Nee, ondanks dat ik al voorzien ben met bijna allemaal Siltech kijk geregeld op het net naar kabels.

Op MP goed oppassen met namaak  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

ajbeefde

Quote from: Zodiac on October  6, 2014, 07:39:44
Hoe herken je namaak?

Certificaten en verpakking zijn meestal niet beschikbaar  ;)

Ikzelf heb destijds alles of in de winkel of via de winkel weten aan te schaffen...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI