Van den Hul the Teatrack hybrid, of van damme black series?

Started by Gemineye, September 14, 2014, 20:19:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gemineye

Ik gebruik voor de voorspeakers momenteel Van den Hul The Teatrack hybrid. Ik heb dit gewoon kaal op de speakers aangesloten, dus zonder stekkers er aan. Ik wil dit nu graag anders doen, eigenlijk voornamelijk omdat ik dat er mooier uit vind zien. Ik twijfel wat te doen; bestel ik banaanstekkers voor mijn huidige kabel, of bestel ik een kant en klare kabel?

Ik vind op internet een mooie kabel, dit betreft van damme black series, met banaanstekkers er aan en mooie mantel er omheen. Scheelt me een boel gepiel met stekkertjes want die is kant en klaar, en ziet er gewoon mooi uit. Ik wou dan gaan voor de biwire 4x4mm2. Iemand ervaring met deze kabel, en of dat vooruitgang is t.o.v. de van den hul?

*Link naar niet-sponsor verwijderd*

Oke, door verwijdering van de link naar klaarblijkelijk een niet-sponsor is de vraag wel wat onduidelijk geworden. Het gaat dus om een Van Damme black label kabel
:)

Pjotr

#1
Of het voor jou een vooruitgang is moet je natuurlijk zelf beoordelen. Mijn ervaring is dat een standaard koperkabel al beter klinkt dan een Van den Hul CS-122. Ik heb er nu een kabel van König tussen zitten van gewoon koper (wel netjes afgewerkte vergulde banaanstekkers eraan).

Volgens mij is de Teatrack de Bi-wire versie van de CS-122. In mijn set zorgde de Van den Hul ervoor dat het geluid gefilterd werd. Dit ging ten koste van de punch en daarmee een stuk directheid. Koperkabel ertussen en het was er wel. Dus als de Van Damme een beetje normale koperkabel zonder verdere fratsen is, dan denk ik dat het wel een verbetering gaat geven.

*Link naar niet-sponsor verwijderd*
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

MauZ

*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

Gemineye

Dank voor de reacties! is het motto ook nog Hoe dikker Hoe beter? Wilde eigenlijk wel gaan voor die 4x4.0 mm, omdat die nauwelijks duurder is. Biwire zou ik doen omdat dat uiteindelijk zelfs goedkoper is dan single wire + jumpers.

Of redeneer Ik verkeerd?
:)

Gemineye

Ik heb zojuist een set Van Damme bleu series kabels 2*4.0mm2 besteld, met bijpassende jumpers. Toch maar geen biwire kabel, dat geeft maximale flexibele inzet omdat niet iedere nieuwe speaker voorzien is van biwire terminals en ik wil niet dat dat nou weer de bottleneck gaat vormen bij het kopen van nieuwe speakers. Ik heb voor ooit in de toekomst nog wel een Thiel op het oog (mooi!!), en om de een of andere reden doet Thiel niet aan biwire terminals.

We gaan meemaken hoe het gaat klinken, oogt in ieder geval wel fraai en de recensies zijn bijzonder goed.
:)

Gemineye

Zoals ook al even aangestipt in ander ander topic;  Ik heb de nieuwe kabels ontvangen.

Qua uiterlijk zien ze er knap uit vind ik zelf. Nu trouwens bewust gekozen voor single wire ipv biwire, ik weet nog niet wat voor speakers er gaan komen dus dit maakt me lekker flexibel. Ik kijk ook wel met schuin oog naar thiel en die gebruikt geen biwire terminals.

Voor wat betreft klank ben ik altijd wel een beetje sceptisch over dit soort dingen maar ik verbeeld mij toch wel een iets prominenter middengebied, iets wat met name bij vocaal sterke muziek een heel subtiele verandering zou kunnen zijn.
:)

Gemineye

Terug komend op bovenstaande; de verandering is verre van subtiel! Noem het inspelen of wennen; de verbetering lijkt groter te zijn geworden. Met name de middentonen zijn Veel mooier. Het is zelfs zo dat het mijn vrouw op viel! (En geloof me, dat zegt iets want ze deelt mijn liefde voor muziek helemaal niet)

In het geval van de q5 is die verandering ook wel erg welkom.
:)

fluissie

beste

ik heb de blue series ook van van damme

en ben het met jouw zeker eens dat het middengebied open wordt getrokken als het ware door deze kabels.

geloof me ik ben ook niet van de kabel hype maar voor mij is dit ook zeker een meer dan goede kabel  :thumbs-up:

Rowdy

Zijn er forumleden die ervaring hebben met de VanDamme Black Series luidsprekerkabel?