Shootout Primare BD-32 V/s Marantz 7007CM

Started by DVDmartinDVD, September 5, 2014, 15:44:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DVDmartinDVD

Hoi,

omdat ik zéér benieuwd ben naar de Marantz UD 7007 Cinemike versie, heb ik Vik uitgenodigd om een een gepimpte versie van de Marantz mee te nemen om het op te nemen tegen
m'n Primare BD-32 en de standaard Marantz UD 7007.

A.s. Zondag 07-09 rond het middag uur moet het gaan gebeuren.

We willen m'n Anthem Statement D2v op 2 manieren instellen
1 via ARC
2 via een db meter en meetlint en de crossover instellen op gevoel.

Ben zéér benieuwd  O0

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Vandaag weer een leuke en leerzame dag geweest, samen met Vik z'n Marantz UD 7007 CM versie.

We hebben eerst samen het menu van de Anthem doorlopen en kleine wijzigingen door gevoerd.

We hebben diverse film stukjes geluisterd op beide vergeleken, en ik moet toegeven dat de Marantz CM versie toch iets beter is dan de Primare.

Dat uitzich in meer definitie in het midden en hoog, de bas was iets minder uitbundig maar wel meer gecontroleerd.
In het beeld heb ik niet veel verschil kunnen ontdekken met blu ray, met dvd zag ik wel ietsje meer details.

Vooral scene's waar veel regen in zat b.v.

Hell Boy 2 de scene waar die kerel met dat lange blonde haar in een ondergronds metrostation zijn kunsten vertoonde, hier hoorde je de regen zeer gedetailleerd vallen.

Met gewone CD vond ik de Primare beter klinken via HDMI en analoog.

Al met al is de Marantz een zéér mooie speler met de CM update, alleen in mijn geval vindt ik de prijs te hoog om de verschillen te rechtvaardigen.
Als ik alleen de Marantz standaard uitvoering had gehad, had ik het wel gedaan.

Wil Vik dat ook erg bedanken voor de genomen moeite  :thumbs-up:

Groet Martin.



Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Bedankt voor de uitnodiging en de zeer geslaagde dag Martin. Je hebt het prima voor elkaar en dat heerlijk in de huiskamer.  ::)

De Primare BD 32 is voor mij natuurlijk geen onbekende, en heeft zijn kunsten in het verleden al eens vertoond. Hij werd na wat vergelijkingen ingeschat tussen de stufe 1 en 2 van de CM Oppo BDP-95 wat een mooie prestatie is. Ook ik was erg nieuwsgierig wat de UD 7007 CM bij jou in je set zou brengen en dat hebben wij nu ervaren.

Ondanks de verschillen ben ik het helemaal met je eens en dat hebben we ook besproken. De Primare is een prachtige speler en past prima in je mooie Anthem set. De stap naar de CM UD 7007 is gewoon het extra geld niet waard.

Wil je het onderste uit de kan halen met de stap van een CM Oppo/Primare naar een CM UD 7007/DBT 3313 niveau, dan wordt in bijna alle gevallen gebruik gemaakt van een dedicated ruimte, gemodificeerde processoren en eindversterkers.


Mijn ervaringen van vandaag bij jou: ik vond de Marantz wat ruimtelijker en daarbij preciezer, liet wat meer details horen en het laag had meer definitie. De Primare werd wat rommelig in het laag (sub en fronts) Maar al met al zijn dit stapjes van goed naar weer wat beter.


Wat tips die ik je nog mee wil geven:

Zet alles in fase, en experimenteer eens met een goed stekker blok zonder filter. Vaak wordt er te veel of verkeerd gefilterd, wat ook het geval kan zijn met jouw Monster HTS-2600. Het kan nadelig zijn voor je geluid. Jammer dat we dit niet even hebben getest.

Voor de rest lekker genieten van je set Martin!  ;)







Quote from: DVDmartinDVD on September  7, 2014, 20:09:04
Vandaag weer een leuke en leerzame dag geweest, samen met Vik z'n Marantz UD 7007 CM versie.

We hebben eerst samen het menu van de Anthem doorlopen en kleine wijzigingen door gevoerd.

We hebben diverse film stukjes geluisterd op beide vergeleken, en ik moet toegeven dat de Marantz CM versie toch iets beter is dan de Primare.

Dat uitzich in meer definitie in het midden en hoog, de bas was iets minder uitbundig maar wel meer gecontroleerd.
In het beeld heb ik niet veel verschil kunnen ontdekken met blu ray, met dvd zag ik wel ietsje meer details.

Vooral scene's waar veel regen in zat b.v.

Hell Boy 2 de scene waar die kerel met dat lange blonde haar in een ondergronds metrostation zijn kunsten vertoonde, hier hoorde je de regen zeer gedetailleerd vallen.

Met gewone CD vond ik de Primare beter klinken via HDMI en analoog.

Al met al is de Marantz een zéér mooie speler met de CM update, alleen in mijn geval vindt ik de prijs te hoog om de verschillen te rechtvaardigen.
Als ik alleen de Marantz standaard uitvoering had gehad, had ik het wel gedaan.

Wil Vik dat ook erg bedanken voor de genomen moeite  :thumbs-up:

Groet Martin.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Met een stekkerblok experimenteren ga ik zeker een keer doen.

Ik heb nog een supra blok liggen, dus binnenkort.....

Bedankt  :thumbs-up:
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

frank2

Beide stekker blokken behoren zeker niet tot de betere blokken, het verschil zal als het er al is minimaal zijn.
Voor ongeveer 100 euro weet ik een stekkerblok dat tov je huidige blokken een echte verbetering is.
Pm me maar als je interesse hebt dan geef ik je de gegevens waar je zo'n blok kunt halen.

Ik had ook een standaard audioblok, na aanschaf van mijn huidige nieuwe blok werd het beeld scherper en het geluid een stuk beter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren