vraagje spanscherm - structuur in het beeld

Started by wolfkampf, September 5, 2014, 08:43:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

Quote from: wolfkampf on September  6, 2014, 13:23:15
mijn scherm heeft dus gain 1.0
volgens de fabrikant en kenners zou ik zelfs te veel lichtopbrengst hebben. en ik projecteer al in de eco modus dus lage lichtopbrengst.
Waarom heb je te veel licht ?

Als contrast en blacklevel goed zijnkun je niet te veel licht hebben.
Je projector is toch geen lichtkanon. En 100" is ook niet echt klein.
Ik kijk op een. 72" met een vw 90 in low lamp, is prima.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

wolfkampf

Dat is ook prima, zoals eerder genoemd zit het probleem ook niet in de pj maar het scherm  :tounge:
Probleem is ook een groot woord, het is heeel iets zichtbaar.
Mijn leverancier had het ook over een ander doek soort dat iets minder structuur zou hebben maar volgens mij wijzig ik dan toch de gain waarde??En zo niet dan laat ik het lekker zo want het totaal plaatje is schitterend.  ;D
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

konijntje

Andere structuur betekend niet gelijk andere gain hoor. Mijn scherm is ook 1.0 met een veel fijnere structuur

wolfkampf

Kijk daar was Ik dus benieuwd naar  :clapping:
De prijs en levertijd voor het doek wat in mijn frame past word nu uitgezocht Door mijn leverancier  :)
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

reza

Hoe is dit afgelopen?
Ik heb begin deze maand een elite screen gekocht ( grotere ). Maar ik zag ook het structuur van het doek en ik ergerde mezelf er ook aan.
Ook ben ik ervan overtuigd dat het iets van de scherpte weg nam met projecteren.
De leverancier komt het morgen ophalen, ik wil er dus vanaf.
Nu wilde ik morgen gaan kijken naar de Ivision schermen, volgens mij precies hetzelfde scherm als wat Wolfkampf heeft/had
maar als ik zo de foto bekijk is het precies hetzelfde als de Elite screen.

Heeft iemand een ander alternatief in dezelfde prijs klasse?
Ik heb ooit zelf een scherm gemaakt met het beruchte Thommy doek en dat was echt zonder structuur en dat projecteerde erg fijn.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Thamaesta

@ Reza

Hoe is je conclusie betreft de ivisions schermen?
ik heb nu nl een electro HD versie hangen, waar ik ook het structuur van zie bij heldere scenes.
Is het cinema HD een goede upgrade?
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

wolfkampf

Quote from: Thamaesta on December 29, 2017, 12:31:32
@ Reza

Hoe is je conclusie betreft de ivisions schermen?
ik heb nu nl een electro HD versie hangen, waar ik ook het structuur van zie bij heldere scenes.
Is het cinema HD een goede upgrade?
Hoe oud is dat scherm?  Eerder werkte ze met een ander doeksoort als tegenwoordig, ik heb nu het nieuwe doek (ta8000) en deze bevalt mij prima
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

Thamaesta

JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

reza

Mijn IVISIONS scherm is gisteren binnen gekomen en wederom kan ik de structuur zien.
Het is wel minder als bij elite screen.
Dus kan ik concluderen dat IVISIONS betere kwaliteit levert voor minder.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Quote from: reza on December 21, 2017, 19:05:45
Hoe is dit afgelopen?
Ik heb begin deze maand een elite screen gekocht ( grotere ). Maar ik zag ook het structuur van het doek en ik ergerde mezelf er ook aan.
Ook ben ik ervan overtuigd dat het iets van de scherpte weg nam met projecteren.
De leverancier komt het morgen ophalen, ik wil er dus vanaf.
Nu wilde ik morgen gaan kijken naar de Ivision schermen, volgens mij precies hetzelfde scherm als wat Wolfkampf heeft/had
maar als ik zo de foto bekijk is het precies hetzelfde als de Elite screen.

Heeft iemand een ander alternatief in dezelfde prijs klasse?
Ik heb ooit zelf een scherm gemaakt met het beruchte Thommy doek en dat was echt zonder structuur en dat projecteerde erg fijn.

Misschien Thommy nog eens contacten en kijken of hij er nog steeds aan kan komen reza?
In dit topic vind je hem wel...
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=6158.25
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Thamaesta

@Reza, welke scherm heb je gekozen? het cinema 4k of ProHD
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

darkrunner

#36
Voor de helft van de prijs koop je in Duitsland een scherm dat van doek glad is zonder structuur
Qua kwaliteit durf ik zelf zeggen even goed of beter dan bepaalde verkochte merken in Belgie/Nederland.

reza

@thamaesta,

Ik had een scherm van de Mline serie gekocht.
Zeker beter als de elite serie.
Ik ga nu aan het einde van de maand naar Duitsland toe om een 21.9 spanscherm te kopen via een tip van darkrunner. Ik hoop dat het wat is, het is een ritje van 400km heen en terug.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

wolfkampf

Quote from: reza on January  4, 2018, 23:49:46
@thamaesta,

Ik had een scherm van de Mline serie gekocht.
Zeker beter als de elite serie.
Ik ga nu aan het einde van de maand naar Duitsland toe om een 21.9 spanscherm te kopen via een tip van darkrunner. Ik hoop dat het wat is, het is een ritje van 400km heen en terug.
Kunnen ze die niet opsturen?
Je kunt ook eerst vragen of ze een sample hebben van het doek.
;)
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

vik

Over wat voor structuur heb jij het exact? Scherpte die werd weggenomen?

Het CineGrey doek heeft een gain van 1.5 en dan zie je een lichte sparkle dat klopt. Hang je de projector in een verkeerde hoek dan ga je dat ook zien. Maar een mat wit scherm zoals de CineWhite is een prima doek en ik heb nog nooit een "structuur" gezien waar jij het over hebt.



Quote from: reza on December 21, 2017, 19:05:45
Hoe is dit afgelopen?
Ik heb begin deze maand een elite screen gekocht ( grotere ). Maar ik zag ook het structuur van het doek en ik ergerde mezelf er ook aan.
Ook ben ik ervan overtuigd dat het iets van de scherpte weg nam met projecteren.
De leverancier komt het morgen ophalen, ik wil er dus vanaf.
Nu wilde ik morgen gaan kijken naar de Ivision schermen, volgens mij precies hetzelfde scherm als wat Wolfkampf heeft/had
maar als ik zo de foto bekijk is het precies hetzelfde als de Elite screen.

Heeft iemand een ander alternatief in dezelfde prijs klasse?
Ik heb ooit zelf een scherm gemaakt met het beruchte Thommy doek en dat was echt zonder structuur en dat projecteerde erg fijn.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Ze kunnen het zeker opsturen maar dat kost meer dan dat ik het ga halen.
Sample stukje is op zich wel een goed idee. Daar heb ik het niet over gehad. Maar het scherm wat ik ga halen schijnt ook prijzen te hebben en gewonnen in Duitsland als ik de site mag geloven. Het zit denk ik wel goed zeker met de schermen die ik hiervoor heb gehad.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kermit

#41
Quote from: reza on January  5, 2018, 09:14:13
Ze kunnen het zeker opsturen maar dat kost meer dan dat ik het ga halen.
Sample stukje is op zich wel een goed idee. Daar heb ik het niet over gehad. Maar het scherm wat ik ga halen schijnt ook prijzen te hebben en gewonnen in Duitsland als ik de site mag geloven. Het zit denk ik wel goed zeker met de schermen die ik hiervoor heb gehad.

Hey Reza het word tijd dat je gewoon naar een film gaat kijken en niet naar structuur gaat zoeken ;D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Birdview

Reza, bevalt het scherm wat je uit Duitsland hebt opgehaald? Zo ja, heb je daar wat meer info over?  Ik zit te denken om zelf een curved screen te maken voor een simulator project en heb dan nogal een stukje doek nodig.....

reza

Hoi,

Het scherm bevalt uitstekend!
Het merk is hivilux. Los doek verkopen ze volgens mij niet maar je kan John altijd mailen, hij is de eigenaar en reageerd echt super snel.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"