iPhone 6 en 6 plus

Started by Starred, September 2, 2014, 18:13:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Op nu.nl staat een review kan hem niet plakken via m'n iPad. Kwam erop neer leuk maar nauwelijks vernieuwing 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

KillerbeeNL

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

LittleNinja

Optimizen of gewoon de mogelijkheden beperken... Dat helpt ook. :P

Quote from: neptune on September 11, 2014, 14:57:53
De 4,7 inch heeft geen fullhd scherm dusdat scheelt weer in de accuduur. De 5,5 inch daarentegen wel fullhd maar die zal vast een grotere accu hebben...
Ik waardeer het wel van apple dat ze niet domweg grotere accus plaatsen maar alles optimizen zodat je met dezelfde accu langer kan...desalniettemin kan je nooit genoeg accuduur hebben dus en wat meer accu en optimized zou mooi zijn...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

neptune

#103
Quote from: LittleNinja on September 12, 2014, 17:18:36
Optimizen of gewoon de mogelijkheden beperken... Dat helpt ook. :P

In het kader van:

Om je de langste gebruikerservaring te geven hebben we ervoor gekozen om de iPhone 6 uit te rusten met een gelimiteerde functionaliteit.    :D
zet hier iets neer

LittleNinja

Tja... Ik vind ze toch wel goed. (Zijn er vast bergen meer van, maar deze kwam ik tegen. )

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

neptune

Quote from: LittleNinja on September 12, 2014, 17:33:54
Tja... Ik vind ze toch wel goed. (Zijn er vast bergen meer van, maar deze kwam ik tegen. )
Mag dan grappig zijn, specs zeggen helemaal niets over hoe een toestel bevalt in het dagelijks gebruik.
En een Qhd scherm is pure overkill en batterykill  :D
zet hier iets neer

Nosoforos

#106
Tja, en bijvoorbeeld schermen met een feature als NFC zonder dat je er iets mee kan (Google Wallet is in Amerika actief tegengewerkt vanwege vragen mbt veiligheid). Inderdaad typerend voor de mentaliteit (die je in de jaren 1990-2000 zag bij pc's en die nu lijkt overgewaaid bij bepaalde makers van smartphones) die veronderstelt dat je specs op die manier naast elkaar kunt leggen en dat dat dan iets zou zeggen. 

neptune

Wat dat betreft kan je beter een goede en onafhankelijke review lezen, kom je veel meer te weten over gebruikservaring, of de accu snel leeg gaat hangt echt niet alleen af van hoe zwaar/groot die accu is maar ook hoe het OS zuinig omgaat met resources, allemaal dingen die je in een goede review mag verwachten en die je niet uit de specs kan halen.
zet hier iets neer

Bama

Vind die 6plus gewoon lachwekkend groot.

Erik

Hoe je het ook wend of keert iPhones staan bekend als de snelst leeglopende smartphones met de kleinste accu's
Specs zeggen misschien niet alles maar je moet wel heel erg je best doen iets met hele hele goeie speed te verkloten. Omgekeerd dito van hele slechte specs kun je ook niets goeds meer maken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Maar apple staat wel weer bekend om zijn goede batterij management. Android was altijd erg slecht op dat gebied maar haalt tegenwoordig snel in.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Bama on September 12, 2014, 19:20:25
Vind die 6plus gewoon lachwekkend groot.
komt ook door die grote bezels er omheen. Scherm op zich valt nog mee en het schijnt dat als je er eenmaal mee werkt je niet meer terug wilt
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Quote from: Bama on September 12, 2014, 19:20:25
Vind die 6plus gewoon lachwekkend groot.

De Oppo 7 dus ook neem ik aan? Beiden zijn tenslotte 5.5" schermen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rusher

Voor mij ooit ook een iPhone 6 (of plus), maar ik loop vaak achter op de rest. De reden dat ik waarschijnlijk nooit meer wat anders wil, is het feit dat mijn vrouw een keer een Samsung mobiel huppelepup super gaaf nieuwste van het nieuwste top of the line had gekozen, samen met een abonnement. Eenmaal thuis ontvangen: Ze snapte er geen fluit van hoe eea was ingedeeld, ze wilde scrollen maar dat werd bellen, ze wilde bellen maar dat werd wijzigen, ze wilde aantikken maar dat werkte niet, oh ja toch wel maar ze moest gewoon even wachten, ze wilde iets opzoeken maar dat kon ze niet vinden, enz enz. Ik werd er helemaal tuuuuuuuut van! Toen heb ik van mijn beste vriend voor een prikkie een iPhone over mogen nemen en deze aan mijn vrouw gegeven; als sneeuw voor de zon verdwenen alle problemen. Ze kon bellen, mailen, Whatsappen als een malle, iMessage versturen, enz, enz.

En toen wist ik het zeker: dat is wat Apple wil, de intuitieve manier om met producten om te kunnen gaan. En daar zijn ze wat mij betreft meer dan goed in geslaagd. En daar betaal je iets meer voor.

Kwabbernoot


Rusher


Hanky Panky

Quote from: Rusher on September 12, 2014, 23:10:32
Voor mij ooit ook een iPhone 6 (of plus), maar ik loop vaak achter op de rest. De reden dat ik waarschijnlijk nooit meer wat anders wil, is het feit dat mijn vrouw een keer een Samsung mobiel huppelepup super gaaf nieuwste van het nieuwste top of the line had gekozen, samen met een abonnement. Eenmaal thuis ontvangen: Ze snapte er geen fluit van hoe eea was ingedeeld, ze wilde scrollen maar dat werd bellen, ze wilde bellen maar dat werd wijzigen, ze wilde aantikken maar dat werkte niet, oh ja toch wel maar ze moest gewoon even wachten, ze wilde iets opzoeken maar dat kon ze niet vinden, enz enz. Ik werd er helemaal tuuuuuuuut van! Toen heb ik van mijn beste vriend voor een prikkie een iPhone over mogen nemen en deze aan mijn vrouw gegeven; als sneeuw voor de zon verdwenen alle problemen. Ze kon bellen, mailen, Whatsappen als een malle, iMessage versturen, enz, enz.


Dezelfde ervaring heb ik hier met een Windows phone (Lumia 930) maar die kost maar €450
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Erik

Ondertussen kijken Samsung Google en Apple goed naar elkaars producten en software waardoor er minder verschillen zijn. 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Kijk, een Apple fan in hart en nieren. 8)

Dat klopt. En het blijkt dat ze ook razendsnel zijn, erg goed werken en bijzondere capaciteiten hebben. Het is te makkelijk om te zeggen dat de specificaties niet veel zeggen en daarmee er vanuit gaan dat ze alsnog minder presteren van de Apple producten. Ik heb zelf jarenlang Apples gehad en ik zei hetzelfde. Inmiddels heb ik meer ervaringen en blijkt Apple echt niet de enige te zijn die goede producten maakt. Ja, ik vind de Apple producten nog steeds goed, maar andere fabrikanten maken zeker ook mooie (en soms toch echt mooiere) producten.

Toegegeven, er is ook echt een hoop te koop dat echt minder werkt. Een tablet van €80 werkt inderdaad vaak niet zo lekker als een iPad.

Wat mij bevreemd is dat Apple fans vaak alle beweringen van Apple klakkeloos overnemen... Bijvoorbeeld hebben ze beweerd dat een groter beeldscherm en een hogere resolutie onhandig c.q. zinloos zijn. En inmiddels komen ze dan eindelijk met een groter beeldscherm en eindelijk ook full HD. Dat men nu zegt dat een QHD scherm onzin is, is de geschiedenis die zich herhaalt aangezien hetzelfde beweert werd toen Oppo als eerste een Full HD scherm introduceerde op een smartphone. Alle fabrikanten, en zelfs Apple, zijn nu over op full HD in de flagship Smartphones. Nu Oppo ook weer als eerste het QHD scherm introduceerde op een smartphone is het dus hetzelfde liedje.

De software van Apple is vaak doordacht in elkaar gezet en werkt vaak erg fijn. Het is redelijk stabiel en misschien net iets stabieler dan de gemiddelde concurrent. Maar ook hier is het bijzonder om te denken dat er alleen bij Apple vindingrijke mensen werken. Heel veel merken hebben hele handige en mooie toepassingen op hun devices. Ieder merk heeft zijn voor- & nadelen.

Apple is wel duidelijk de trendsetter geweest op het gebied van Smartphones en tablets. En ik vind het nog steeds een mooi merk.

Quote from: neptune on September 12, 2014, 17:59:09
Mag dan grappig zijn, specs zeggen helemaal niets over hoe een toestel bevalt in het dagelijks gebruik.
En een Qhd scherm is pure overkill en batterykill  :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Ik heb nu een Lumia 920 in gebruik met een 4,5". Het grotere scherm vind ik heerlijk om te lezen en te gebruiken. Het is wel duidelijk wennen omdat het lastiger wordt om alles met één hand te doen, maar nog steeds te doen.

Met een 5.5" zal dat nog lastiger zijn, zoals bij de nieuwe 6+, en dus ook alle concurrenten zoals de Oppo, de Samsung S5, de LG G3 enzovoort. Ik heb even kort mogen spelen met een 5.5" en ook dat was weer fijn. Maar ook die zit nog lastiger in je zak te doen/houden en met één hand te bedienen. Aan de andere kant heeft het ook weer sterke voordelen.

Quote from: Christiaan S on September 12, 2014, 22:42:31
De Oppo 7 dus ook neem ik aan? Beiden zijn tenslotte 5.5" schermen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Er zijn overigens zat vergelijkende tests te vinden waar Apple vergeleken wordt met andere merken. Ze komen er altijd goed uit (moet ook wel gezien de prijzen) maar zijn zelden de beste. Maar goed, net als in de audio wereld volgt er al snel het stempel dat men bevooroordeeld is of dat er commerciële belangen spelen.

Nog even over specificaties, Apple heeft bijvoorbeeld een heel degelijke camera voor een smartphone. Ze gebruiken al erg lang een 8MP sensor en ze halen daar hele knappe foto's uit. Er zijn merken die grotere sensoren gebruiken maar dat wil niet zomaar zeggen dat die dan beter zijn. Maar er zijn er zat die met die grotere sensor ook echt betere foto's maken. Oppo, Sony, Samsung, Nokia, One plus One en LG worden met hun flagships hoger gewaardeerd in hun fotowerk dan de Apple's. De 6 is natuurlijk nog niet getest en hij zal ongetwijfeld weer betere foto's halen uit de relatief kleine 8MP sensor en daarmee weer iets dichterbij de concurrentie komen. Net als bij de introductie van de vorige iPhones komen ze dan weer iets dichterbij.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Starred

Je totale ecosystem speelt natuurlijk ook een rol. Samenwerking tussen Mac, ipads en iphone is perfect. En zometeen natuurlijk de combinatie met de watch

katwax

Het enige dat ik koop van apple zijn hun aandelen.
Deze versie 6 is stelt niets voor qua upgrade als je van 5 komt, buiten een groter scherm, toch zullen massa veel toestellen verkocht worden en gaat de prijs weer hoger liggen.

Voor mij zijn ze een beetje als Bose hun design spreekt aan en hun marketing is top, voor een aandeelhouder is dit $$$$
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Nosoforos

#123
Met alle respect, maar al dat gepsychologiseer over 'Apple-gebruikers' (en, for that matter, 'Android-gebruikers')... Voor zover je al een soort psychologisch profiel kunt maken van gebruikers van bepaalde apparaten, is dat m.i. slechts binnen een heel beperkt (en in zichzelf gekeerd) circuit van techno-nerds die op bepaalde fora rondhangen (quod est demonstrandum  ;)). De 'gemiddelde gebruiker' is iemand die zich van al die dingen waar mensen zich op fora (met hun specsheets en discussies) totaal niets aantrekt- hij heeft er zelfs nog nooit bij stilgestaan. Als ik om mij heen kijk in mijn omgeving heeft vrijwel iedereen een iPhone (ik ken misschien twee mensen die een stukje jonger zijn met een Samsung), maar al die mensen zijn werkelijk op geen enkele manier als Apple-fanaten te bestempelen. Als je het van de fanaten moet hebben als merk, worden de aandeelhouders niet blij.

-Verder ben ik wel benieuwd hoe die 6 plus nou in het echt is, want mij lijkt dat persoonlijk echt veel te groot. Als er dan een feature is die ik wel spannend vind, dan is het die optische beeldstabilisatie in de Plus. Ben benieuwd naar eerste ervaringen van mensen daarmee.

neptune

Quote from: LittleNinja on September 13, 2014, 08:14:44
Kijk, een Apple fan in hart en nieren. 8)

Dat klopt. En het blijkt dat ze ook razendsnel zijn, erg goed werken en bijzondere capaciteiten hebben. Het is te makkelijk om te zeggen dat de specificaties niet veel zeggen en daarmee er vanuit gaan dat ze alsnog minder presteren van de Apple producten. Ik heb zelf jarenlang Apples gehad en ik zei hetzelfde. Inmiddels heb ik meer ervaringen en blijkt Apple echt niet de enige te zijn die goede producten maakt. Ja, ik vind de Apple producten nog steeds goed, maar andere fabrikanten maken zeker ook mooie (en soms toch echt mooiere) producten.

Toegegeven, er is ook echt een hoop te koop dat echt minder werkt. Een tablet van €80 werkt inderdaad vaak niet zo lekker als een iPad.

Wat mij bevreemd is dat Apple fans vaak alle beweringen van Apple klakkeloos overnemen... Bijvoorbeeld hebben ze beweerd dat een groter beeldscherm en een hogere resolutie onhandig c.q. zinloos zijn. En inmiddels komen ze dan eindelijk met een groter beeldscherm en eindelijk ook full HD. Dat men nu zegt dat een QHD scherm onzin is, is de geschiedenis die zich herhaalt aangezien hetzelfde beweert werd toen Oppo als eerste een Full HD scherm introduceerde op een smartphone. Alle fabrikanten, en zelfs Apple, zijn nu over op full HD in de flagship Smartphones. Nu Oppo ook weer als eerste het QHD scherm introduceerde op een smartphone is het dus hetzelfde liedje.

De software van Apple is vaak doordacht in elkaar gezet en werkt vaak erg fijn. Het is redelijk stabiel en misschien net iets stabieler dan de gemiddelde concurrent. Maar ook hier is het bijzonder om te denken dat er alleen bij Apple vindingrijke mensen werken. Heel veel merken hebben hele handige en mooie toepassingen op hun devices. Ieder merk heeft zijn voor- & nadelen.

Apple is wel duidelijk de trendsetter geweest op het gebied van Smartphones en tablets. En ik vind het nog steeds een mooi merk.

Je kan als fabrikant (oppo) bijvoorbeeld wel klakkeloos de nieuwste hardware (qhd) scherm in een telefoon zetten, dan kan je zeggen dat je de eerste bent, misschien verkoop je dan wat meer.
Ik ben blij dat Apple niet zo snel dat in zn telefoons stopt , ze denken liever eerst een goed produkt uit, Qhd heeft weinig meerwaarde omdat je het verschil met Fullhd bijna niet ziet, het zorgt er wel voor dat de batterij heel snel leeg is. Dus blij dat Apple dat niet snel overneemt, Sony laat hetzelfde geluid horen over Qhd.
Wat die schermgrootte betreft, daar komen ze nu op terug, ze zullen wel moeten want de markt vraagt erom en dan zal je uiteindelijk moeten luisteren.
Als ze iets doen denken ze het eerst goed uit en komen ze met een goed produkt wat gewoon werkt en goed aansluit bij hun andere produkten.

Android en windows phone zullen ook wel prima werken, maar die hebben meestal minder mooie designs , de windows phones zijn echt een behoorlijk stuk lomper/zwaarder dan de androids en de iphones bijvoorbeeld. Als je dat prima vind moet je dat zelf weten natuurlijk.

Ik vind naast gebruiksvriendelijkheid dat het oog ook wat wil, een van de weinige echt mooie androids van nu vind ik bijv. de nieuwe Moto X, wit met bamboe achterkant bijvoorbeeld, die doet me echt door het design al twijfelen om over te stappen naar android...wie weet dat ik het ga doen, eerst ff reviews afwachten, dat moto voice leek mee erg handig, helaas niet in Nederlands..
zet hier iets neer