iPhone 6 en 6 plus

Started by Starred, September 2, 2014, 18:13:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Volgende week pas officieel, maar deze lijkt verdomd echt..



edit door admin: topictitel wat actueel gemaakt.

Erik

Klopt ook met de geruchten. 3100 mha batterij is wel erg fijn waar gerucht 1700 was.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

john2910


Erik

Nu de Note 4 op 800 EUR is gezet verwacht ik voor de grote iPhone hetzelfde minimaal. Vinden jullie dit niet wat extreem worden? 600 a 650 was voor mij toch wel de Max.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Bama

Krijg net foto's van mijn dochter dat hij in hong kong gewoon in de etalage ligt?
Prijs 5s is daar gedaald naar 400 euro

VlisChris

En dat is geen mockup die er voor pre-orders ligt?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rusher


Quote from: Christiaan S on September  5, 2014, 15:29:16
En dat is geen mockup die er voor pre-orders ligt?
Ik hoop het wel, want pas de 9e wordt de nieuwste iPhone (hoogstwaarschijnlijk) gepresenteerd tijdens de WWDC.

Bama

Liggen volgens haar in meerdere winkels?

Rusher

Bizar, ik zou bijna "Steve Jobs" willen bellen.

snicky

Chinezen weten heel goed op basis van geruchten en foto's een namaak iPhone 6 te maken. Hastikke nep dus
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Erik

#10
Hm ik lees in de Telegraaf of AD App dat de goedkoopste versie van de i6 al €800 moet gaat kosten  :'( Wat zal de grote versie dan gaan doen €1000?  :nopompom:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Gokje van mijn kant?
1100 a 1200? Prijzen worden serieus krankzinnig. Als die prijs voor de "goedkope" klopt vind ik dat al een absurde prijs voor een telefoontje.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Mee eens, uitgaande van twee jaar gebruik zit je dan op 45 euro per maand voor de telefoon alleen. Tel daar nog eens bij op de kosten van je mobiele Abonnement betaalde je vroeger 10 euro nu kom ik op 30 euro pm uit. Samen best veel geld voor beetje internetten in de trein. Data gebruik loop ook op had je vroeger aan 250 mb meer dan genoeg nu zit ik elke maand wel op of over over de 1 gb.

Maar goed terug naar iPhone als ze inderdaad 1000 euro of meer gaan vragen voor het duurdere model dan moet ik me toch eens serieus verdiepen in een betaalbaardere concurrent. Benieuwd hoeveel mensen gaan upgraden als dit de nieuwe prijzen worden. Had gedacht aan 600 euro voor goedkoopste model en 800 euro voor de duurste.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Xander32

Idd. een overbodig, zinloos speeltje, voor gasten die denken hiermee een status en een eigen identiteit aan te kunnen meten ...



Quote from: Christiaan S on September  7, 2014, 02:31:54
Gokje van mijn kant?
1100 a 1200? Prijzen worden serieus krankzinnig. Als die prijs voor de "goedkope" klopt vind ik dat al een absurde prijs voor een telefoontje.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

squeek

En toch blijven mensen het massaal kopen he. Ik zelf haak wel af. Ik ben begonnen met een iphone 4 waar ik erg content van was, nooit last mee gehad, heb dan na twee jaar een 5 gekocht en dan is de miserie begonnen. En dat voor 700 euro.

Als de prijzen weer omhoog gaan dan houdt het wel op voor mij. Ik vind ze het geld niet meer waard.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Starred

Quote from: Xander32 on September  7, 2014, 09:44:08
Idd. een overbodig, zinloos speeltje, voor gasten die denken hiermee een status en een eigen identiteit aan te kunnen meten ...

Tegenwoordig is het niet alleen meer denken, het is gewoon statusverhogend. Althans, in ieder geval binnen bepaalde leeftijdsgroepen. Onder de jeugd heeft de meest moderne smartphone bijvoorbeeld meer aanzien dan een dikke auto

Midcall

Quote from: Christiaan S on September  7, 2014, 02:31:54
Gokje van mijn kant?
1100 a 1200? Prijzen worden serieus krankzinnig. Als die prijs voor de "goedkope" klopt vind ik dat al een absurde prijs voor een telefoontje.
LG en Samsung lachten zich al een breuk toen Apple met de prijzen voor de Iphone 5(S) kwam. En ik geef ze niet ongelijk, want het is ronduit hilarisch om te zien dat zo'n groot bedrijf niets geleerd heeft van wat die idiote prijzen voor gevolgen heeft, het hierdoor al sterk gedaalde marktaandeel is klaarblijkelijk reden om nog idiotere bedragen te vragen voor een telefoon.

Het gevoel van exclusiviteit heeft duidelijk een hoge prioriteit bij Apple, ze slagen prima in die opzet!
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

danielo

Quote from: Xander32 on September  7, 2014, 09:44:08
Idd. een overbodig, zinloos speeltje, voor gasten die denken hiermee een status en een eigen identiteit aan te kunnen meten ...

Vergelijkbaar met zeg highend audio als een Marantz PM15 s2 LE ?. Ik zou kunnen opmerken dat een dure telefoon door veel als bijna een laptop gebruikt wordt en dat ze er op een dag meer waarde uit halen dan veel spullen op dit forum. Voor andere beslissen wat iets waard is en ze bestempelen als 'gasten' verteld meer hoe je denkt over een doelgroep dan of iets waarde heeft voor de gene die iets koopt.

Ik ben tevreden met mijn 5s en sla meestal 1 gen over maar dat is een persoonlijke keuze die vaak een samenhang is van nodig hebben, willen en kunnen net als mijn andere hobbies.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

VlisChris

Natuurlijk is dat een persoonlijke keus die een ieder zelf moet of beter nog: mag maken.
De vergelijking met een versterker gaat in mijn ogen niet helemaal op (al snap ik wel wat je bedoeld hoor). De meesten onder ons doen toch wel langer dan 1 a 2 jaar met een versterker. Zeker als er naar de duurdere versterkers gekeken wordt. Beiden zijn "optimistisch geprijsd" en voor sommigen statusverhogend. Maar de telefoon is gewoon een consumptieproduct geworden. Er zijn mensen die verbaasd zijn als hun dure telefoon na twee jaar nog probleemloos werkt :-\
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Xander32

Een IPhone 6 is aangaande diens prijs t.o.v. andere smartphones meer een Naim The Statement dan een PM15 van Marantz. Had dan iig. de SM11 en SC11 combi van Marantz genoemd.

Jouw vergelijking gaat m.i. totaal mank, iets met appels en peren.


Maar als men een meer gelukkig mens gaat worden door het in bezit hebben van een 1200€ mobieltje; ik zeg doen! Wat niet helpt is dat ik er ook weinig affiniteit mee heb.



Quote from: danielo on September  7, 2014, 11:09:10
Vergelijkbaar met zeg highend audio als een Marantz PM15 s2 LE ?. Ik zou kunnen opmerken dat een dure telefoon door veel als bijna een laptop gebruikt wordt en dat ze er op een dag meer waarde uit halen dan veel spullen op dit forum. Voor andere beslissen wat iets waard is en ze bestempelen als 'gasten' verteld meer hoe je denkt over een doelgroep dan of iets waarde heeft voor de gene die iets koopt.

Ik ben tevreden met mijn 5s en sla meestal 1 gen over maar dat is een persoonlijke keuze die vaak een samenhang is van nodig hebben, willen en kunnen net als mijn andere hobbies.

Daniel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rusher

Maar laten we eerst afwachten wat de iPhone werkelijk gaat kosten. De in dit topic genoemde € 1200 is een idee.

Ook € 800 is uiteraard heeeeel duur.

neptune

De iPhone 5S 32 Gb kost nu 800 euri. Wellicht wordt die goedkoper en komt de nieuwe 6 weer wat boven het prijsniveau van de 5S, volgens mij gaan ze ieder jaar 100 euro omhoog , dat zou dan 800 euro voor 16 Gb betekenen, maar met 16 Gb kan je niet veel opslaan dus dan ben je al snel 900 euro kwijt voor een 32 Gb Iphone 6 en 1000 voor de 64 Gb variant. Das inderdaad een hoop geld voor een smartphone...
zet hier iets neer

BJF

Quote from: Rusher on September  7, 2014, 13:18:08
Maar laten we eerst afwachten wat de iPhone werkelijk gaat kosten. De in dit topic genoemde € 1200 is een idee.

Ook € 800 is uiteraard heeeeel duur.
Eens. En de genoemde prijzen zijn nog steeds niet meer dan geruchten.
NAD M10 V2
Elac FS247

danielo

#23
Quote from: Xander32 on September  7, 2014, 12:27:56
Een IPhone 6 is aangaande diens prijs t.o.v. andere smartphones meer een Naim The Statement dan een PM15 van Marantz. Had dan iig. de SM11 en SC11 combi van Marantz genoemd.

Jouw vergelijking gaat m.i. totaal mank, iets met appels en peren.


Maar als men een meer gelukkig mens gaat worden door het in bezit hebben van een 1200€ mobieltje; ik zeg doen! Wat niet helpt is dat ik er ook weinig affiniteit mee heb.

Zo lees ik je eerste bericht niet maar laten we eens kijken hoeveel je per jaar afschrijft aan waarde met beide. Denk dat je niet ver uit elkaar zit en dat zet je dan af tegen het 'plezier' wat je er van krijgt. Zie niet waarom dit appels met peren vergelijken is leg dat eens uit ? De laatste zin zegt veel over hoe jij over telefoons denkt maar er zijn waarschijnlijk meer mensen met een telefoon fetish die net zo over onze audio afwijking denken.

Elke hobby is moeilijk te verklaren in waarde/nut of dat nu gadgets zijn als telefoons of camera's of dingen als auto's of audio sets. Wat mij op dit forum altijd een beetje verbaasd is dat mensen dat niet inzien dat ze van 1 afwijkende groep mensen staan te wijzen naar een groep die objectiever gezien veel 'normaler' zijn (gezien het aantal mensen die in deze groep zitten).

Persoonlijk denk ik dat apple start punt in prijs gelijk zal zijn en als ze dat niet doen en zeg 100 euro hoger starten en ermee weg komen dan zullen de kopers daar wel waar voor hun geld zien.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Quote from: danielo on September  7, 2014, 16:17:07
Zo lees ik je eerste bericht niet maar laten we eens kijken hoeveel je per jaar afschrijft aan waarde met beide. Denk dat je niet ver uit elkaar zit en dat zet je dan af tegen het 'plezier' wat je er van krijgt. Zie niet waarom dit appels met peren vergelijken is leg dat eens uit ? De laatste zin zegt veel over hoe jij over telefoons denkt maar er zijn waarschijnlijk meer mensen met een telefoon fetish die net zo over onze audio afwijking denken.

Elke hobby is moeilijk te verklaren in waarde/nut of dat nu gadgets zijn als telefoons of camera's of dingen als auto's of audio sets. Wat mij op dit forum altijd een beetje verbaasd is dat mensen dat niet inzien dat ze van 1 afwijkende groep mensen staan te wijzen naar een groep die objectiever gezien veel 'normaler' zijn (gezien het aantal mensen die in deze groep zitten).

Persoonlijk denk ik dat apple start punt in prijs gelijk zal zijn en als ze dat niet doen en zeg 100 euro hoger starten en ermee weg komen dan zullen de kopers daar wel waar voor hun geld zien.

Daniel.

Een Mercedes S-klasse geeft ook waar voor zijn geld maar de instapprijs is voor veel mensen nogal fors. Als Apple het tij wil keren zullen ze er niet aan gaan ontkomen om met een lagere marge genoegen te nemen en de winst uit de aantallen te halen, net als bij de rest. De tijd dat Apple een unieke, haast sectarisch aanzien had ligt aardig achter ons nu innovaties al jaren uitblijven.  Kijk maar naar de dalen de iPad verkopen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000