Advies upgrade 2.1 set budget 1000 euro

Started by Aimy, September 1, 2014, 15:02:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Aimy

Beste HT'ers!

Ik denk er over na mijn beginners set (Boston A25, BK gemini II en Denon avr-x1000) te gaan upgraden naar iets mooiers :music:
Ik zou de sub willen houden, de receiver wil ik vervangen voor een stereo versterker daar ik geen gebruik maak van de surround mogelijkheden. Mijn voorkeur gaat uit naar bookshelfs en wil hier ook nog stands bij kopen. Ik heb de nodige fora en reviews afgestruind en ga binnenkort met een lijstje een bezoekje brengen aan een audio zaak.

Voor de luidsprekers dacht ik zelf aan:
-Dali Zensor 3
-B&W 685
-B&W 685 S2
-JBL studio 530 (Nooit van gehoord maar veel lofende reviews)

Voor de versterker (liefst tweedehands):
-NAD C326BEE
-Marantz PM6003/4
-Yamaha A-S500
-Edit: Marantz PM6005 (ivm de wens later een Sonos aan te schaffen)

Mijn budget is rond de 1000 euro (mag iets meer mits absolute meerwaarde) en ben daarom zeker niet vies van tweedehands.

Ik luister graag naar elektronische muziek (deep house, dance) en indie (Two doors cinema club etc) en 80's, 90's.
Ik heb een kamer van 5x5 meter (met een hoog plafond) met tapijt en veel meubels.
Ik luister vaak dicht bij de speakers: een set dat mooi en gedetailleerd geluid voortbrengt op een laag volume zou voor mij een mooie toevoeging zijn.

Hebben jullie nog wat suggesties, bedankt voor het meehelpen! :clapping:

mijkie

ik denk dat dit ook wel een leuke versterker is .....

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143322.0

en voor de rest, veel gaan beluisteren!!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Maro

Even eigen handel promoten maar is zeker een paar klasses beter dan het door jouw genoemde rijtje versterkers.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=144970.0
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -