Misselijk makende scenes

Started by J.A.F._Doorhof, May 9, 2002, 16:26:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

QuoteAudition (Miike Takashi)..
MOET ik zien! Wat is de mooiste versie van deze film op DVD?
QuoteIchi The Killer (Miike Takashi strikes again)
Wil ik ook graag hebben. Al op DVD?
QuoteRequiem for a Dream: scene waarbij Jaret Leto toch nog effe lekker een heroinespuitje in zijn nagenoeg weggerotte arm zet is ehm niet echt lekker.. laatste 10 minuten ook niet echt makkelijk om te kijken. Een van mijn top 10 favoriete films, maar ik kwam compleet gebroken de bioscoop uit.
Een van de meest indrukwekkende films van de laatste jaren ja. Ik moest even heel diep zuchten toen ik de film afgezien had...
QuoteAmerican History X. De beruchte scene met de man die met zijn tanden op de stoeprand wordt gezet en dan.. argh.. kan ik erg slecht tegen.

Stir of Echoes: de nagelscene.. argh
Ai, ai, ai, die zijn heel erg ja... Dat geknars dat je hoort en dat "knak"... Erger dan veel andere veel "hardere" gore.
QuoteSalo.. ranzige jaren 70 film
(...)
waardeloos. geinteresseerden kunnen deze dvd gratis komen afhalen :)
Heb je de Criterion versie? Dan wil ik hem! Ik vind het een ziek meesterwerk. Mijn ex zei na afloop: "Nou, ik vond het eigenlijk niet zo schokkend...". Maargoed, zij is ook een beetje vreemd... :)  Ik heb zelf de Criterion LaserDisc van de film. Toch vind ik deze film minder zinloos dan sommige andere films. Er zit een moraal in. De literaire discussies die worden gevoerd staan in schril contrast met de handelingen.

Veel van de cult-films doe je noemt ken ik niet, maar dat is blijkbaar ook niet zo'n gemis... :)
QuotePS:
Fear & Loathing in Las Vegas > vond ik juist een erg koele film.. overiges was niet de regisseur maar de schrijver aan de drugs..  :)
Ja, vond ik ook fantastisch. het is overigens gebaseerd op ware belevenissen. De brave borst die het verhaal heeft geschreven ziet er echt zo uit als Johnny Depp in de film!

J.A.F._Doorhof

#26
Garmt ik heb nog wel een Audition TARTAN voor je.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

#27
Als die goed is wil ik hem wel hebben. Tartan is geloof ik over het algemeen wel o.k.

Lynxxx

garmtz> ik heb de MGM/Bfi versie (witte hoes) van Salo.


De Tartan editie van Audition beavt naar mijn weten de beste transfer. De hk import versie (r3) die ik in mijn bezit heb is van behoorlijk matige kwaliteit. (moet daarbij wel rekening houden met ander "zwartniveau" in beeld van tv's in asie).

Tartan heeft een hele reeks aan brute films gereleased en op schema staan onder de noemer "Asia Extreme". naar ik heb begrepen komt er oa binnenkort een rerelease uit van het waanzinnige Battle Royale (denk aan Survivor, maar dan met middelbareschoolkinderen en guns. starring Takeshi Kitano) die een bijzonder goede beeldkwaliteit zou moeten hebben. Erg erg brute film. kopen :)


BTW.. Ichi the Killer is naar mijn weten nog niet uit op DVD (tenzij misschien op zelfde vage duitse label dat al eerder een bootleg van het zeer omstreden "Visitor Q" uitbracht.)

Ook Miike Takashi aanrader:  Hapiness of the Katakuris. volstrekt krankzinnige karaoke musical (!!!) over een familie die een niet al te succesvol hotel runt en op een dag met een aantal lijken opgescheept wordt.. erg grappige film. :)




Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

garmtz

#29
Thanks voor de info Lynxxx! Battle Royale stond ook al op mijn verlanglijstje.

DD2

#30
Gister toevallig nog even Gatver gezegd tijdens een film..  The Way of the Gun...   echt een superfilm trouwens!!  aanrader..  Maar daar zit een stukje in, zal niet verklappen wat.. want dat verpest het verhaal maar ik werd wel ff onpasselijk!!    Blijft echter een gewelidge film!

David

garmtz

#31
Geweldige film ja! En zwaar onderschat! Maar ik kan me niet voor de geest halen wat het misselijk makende stukje zou moeten zijn. Kun je niet even een hidden tekst plaatsen?

DD2

[hidden] Bedoel dat stukje waarin die abortus wordt gedaan zonder verdoving en het bloed lekker rondspat...Ik moet je zeggen dat ik er aardig onpasselijk van werd! [/hidden]

Erik

Het voor mij meest walgelijke fragment wordt nog steeds vertoond op de TV. Soms in een bepaalde week elke dag, meerdere keren, diverse zenders.

Het is die gore walgelijke reclame over schimmelnagels inc bijbehorende close ups.
Kostmisselijk ben ik als ik niet snel de tv heb kunnen uitzetten. Hier is caniabal holocaust niets bij.

Ik begrijp niet dat deze reclame nog niet door de reclamecodecomissie van de buis is gehaald.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

SiR-ROUND

Hahahaha,

Ja inderdaad en vooral 's ochtend met je bakkie cornflakes op schoot...

Bwegh!

Spacebass

Gelukkig nog niet gezien!

Houden zo dus!

MrPink

Ik kan alles wel aanzien, hoewel sommige scenes nou niet bepaald prettig zijn. Inderdaad American History X en Requiem for a Dream, kan ik mee instemmen.

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

American History X is wel shocking...

Get urself out of the gutter dude!

 ;D

MrPink

Over de "gutter" gesproken: dat stukje in Trainspotting als hij in die smerige wc-pot moet graaien is ook niet echt je dat ;)

Groetjes,
Oscar

olav

American History X is nog steed niet echt van mijn netvlies en dat is niet echt prettig maar misschien wel net zo realistisch. Er worden immers te veel mensen afgeslacht vandaag de dag zonder dat wij ons nog realiseren dat het echt is. CNN laat beelden zien van een instortend gebouw in Hebron met 15 mensen erin, (zoals later bleek) terwijl ik dit schrijf en als ik dan denk aan het gekraak uit X dan realiseer ik me dat dat daar ook zo moet zijn gegaan.

B. Kuiper

Gore in horror kijk ik naar met een "cartoon" perspectief.

Scenes waar mijn maag van kromp.....diverse in Baise Moi(spelling?), de beruchte stoeprand scene in American history X.
De enorme toeloop van verbrande slachtoffers op het ziekenhuis in Pearl Harbour + de daarop volgende triage. En dan nog.......je mist de geur(gelukkig, want die is echt niet prettig I can tell you been there done that got the Tshirt).

Realistisch geweld maakt over het algemeen meer impact en om de een of andere reden maakt het voor mij ook nog uit in welke setting. Lees een oorlogsfilm stap je in met de notie dat je behoorlijk wat geweld gaat zien. Black Hawk Down bijvoorbeeld die er wat mij betreft goed in slaagt om je uitputtingsslag weer te geven.

Bas
"Always a little further"

Batman

Hoi,

De pudding scene in Braindead is misschien niet het meest gore wat ik heb gezien, maar wel de enige scene waardoor ik echt serieus ging kokhalzen (dit is geen beeldspraak!) Eerst kwam de hap, toen het kauwen (met geluidseffecten) en toen een deel van mijn maaginhoud...

Onze horror avond kon daarna niet meer stuk  ;D

Groet,

Michel.
...ik zie elke dag een lege HT ruimte, ingepakte apparatuur in de werkkamer en de stapel DVDs groeien...

Vlearmoes

#42
Mijn zoontje Maarten ging over zijn nek bij de scene in Mouse Hunt toen de burgemeester aan het eten was en er een kakkerlak in het spel kwam en hem op at :-X geen dikke pret dus
Maar voor de rest een prachtige film en hebben hem vaak terug gekeken
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Sarjenka

Quote from: Erik on June 15, 2002, 22:03:50
Het voor mij meest walgelijke fragment wordt nog steeds vertoond op de TV. Soms in een bepaalde week elke dag, meerdere keren, diverse zenders.

Het is die gore walgelijke reclame over schimmelnagels inc bijbehorende close ups.
Kostmisselijk ben ik als ik niet snel de tv heb kunnen uitzetten. Hier is caniabal holocaust niets bij.

Ik begrijp niet dat deze reclame nog niet door de reclamecodecomissie van de buis is gehaald.


En wat dan te denken van die nieuwe reclame van Hi... dat er zo'n weddenschap is; die gozer moet een glas leegdrinken waar een kunstgebit in drijft... inclusief de etensresten van het kunstgebit...

J.A.F._Doorhof

 ;D
Dat vindt ik inderdaad DE MEEST ONSMAKKELIJKE Reklame ooit.
Dat zou echt verboden moeten worden, ik heb een sterke maag, maar als ik die onder het eten zie dan hoef ik niet meer.

Als ze de leuke reklames van de buis kunnen halen (de gaat u maar zitten, ben even kwijt wat voor merk bier dat was), dan MOET deze zeker verdwijnen, nog een reden om GEEN telefoon te kopen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Johan Van Gompel

Quote from: J.A.F._Doorhof on November  1, 2002, 11:51:25
;D
Dat vindt ik inderdaad DE MEEST ONSMAKKELIJKE Reklame ooit.
Dat zou echt verboden moeten worden, ik heb een sterke maag, maar als ik die onder het eten zie dan hoef ik niet meer.

Als ze de leuke reklames van de buis kunnen halen (de gaat u maar zitten, ben even kwijt wat voor merk bier dat was), dan MOET deze zeker verdwijnen, nog een reden om GEEN telefoon te kopen.

MvrGr.
Frank

Ik ben ongevoelig voor zowat alle mogelijke vormen van gore; het enige wat me na jaren nog steeds bijblijft is een scene waarbij een kerel bij een vrolijk familie-uitje van de weg word geramd, vastgeklemd blijkt te zitten in het voertuig en tot afgrijzen van de familie met het nodige geschreeuw levend verbrand. Drama, drama, trauma, trauma. :'(
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

GiZM0

Van Wilder.

Het pudding broodje..........

Als je em gezien hebt eet je ze niet meer zonder aan die scene te denken  ;D