Stereo eindversterker av receiver.

Started by wackid, August 30, 2014, 19:21:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wackid

Heb mezelf getrakteerd op een setje Canton Chrono sl590.2 luidsprekers.

Weer een hele verbetering tov de Magnat Vector.

Deze draaien op de Onkyo TX-NR709.

Nu luister ik steeds meer stereo muziek flac 96/24.

Ik wil dus het stereo geluid verder verbeteren.
Las dat er stereo versterkers zijn met Ht passthrough.
Is dit tegenwoordig standaard?
Ik kan dit bijvoorbeeld niet terug vinden bij Onkyo versterkers.

En heeft dit zin? De av receiver als voorversterker gebruiken en een betere eindversterker.

Ik zag dat bijvoorbeeld een Denon pma 1500 ht passthrough heeft.
Ga ik er dan echt veel op vooruit qua geluid?

Of kan ik beter een luidspreker schakelkast aanschaffen?

Iemand nog tips?  Ook gezien de luidsprekers. Zag dat Denon en Canton niet echt een goede combi is.

Edit:

Heb al diverse topics gevonden waar in het eea uit wordt gelegd.

Enige ding wat me nog niet duidelijk is.
Waar moet ik op letten bij een versterker om op deze manier te gebruiken?

wackid

#1
Dubbel

wackid

Niemand??

Die me een klein zetje kan geven?

morca

Ik heb pas 2 eindbakken op me SR5006 aangesloten,dit is al overduidelijk verbetering.
Bij een kennis een setje met een losse pre gehoord,die pre zet ik denk de puntjes op de i.

Maar die bak vermogen zorgt bij mij al voor een zeer grote upgrade in stereo,.
Zo goed dat ik nu 5 van die blokken wil om film te kijken  :)

Hoe speel je je muziek af,ik luister ook veel hires,maar met een usb DAC en foobar klinkt het veel beter als een mediastreamer bv.
Ook iets om over na te denken.
Als je een eindbak koopt voor stereo mag de manier waarop je afspeelt ook wel even onder de loep.

wackid

#4
Thanks...

Maar aan wat voor eindbak moet ik denken dan? Om een beetje verbetering te krijgen?

De onkyo geeft 7*170 watt.

Ik weet wattages zeggen weinig. En weet niet wat zo'n ding netto stereo geeft.

Zou  een Marantz pm6005 volstaan?

Faxe

Je kunt het beste denk ik een mooie geintegreerde versterker kopen met wat bij Marantz Power Amp direct heet. Je front luidsprekers sluit je aan op de nieuwe geintegreerde versterker. Wil je naar stereo muziek luisteren gebruik je alleen de nieuwe versterker. Veer meerkanaals weergave gebruik je de Onkyo reciever in combinatie met de geintegreerde versterker. Grootste verschil in geluidskwaliteit zal worden veroorzaakt door de betere voorversterker van de geintegreerde versterker. Je moet alleen wel een beetje knappe versterker kopen om het verschil echt hoorbaar te maken.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

wackid

En hoe werkt dat dan met Power amp direct?
Moet ik dan een schakelaar over halen mechanisch? Of met de a.b.. Telkens als ik stereo wil luisteren?

Ja die knappe versterker. Een PM6005 niet dus??


morca

Quote from: Faxe on August 31, 2014, 16:15:07
Je kunt het beste denk ik een mooie geintegreerde versterker kopen met wat bij Marantz Power Amp direct heet. Je front luidsprekers sluit je aan op de nieuwe geintegreerde versterker. Wil je naar stereo muziek luisteren gebruik je alleen de nieuwe versterker. Veer meerkanaals weergave gebruik je de Onkyo reciever in combinatie met de geintegreerde versterker. Grootste verschil in geluidskwaliteit zal worden veroorzaakt door de betere voorversterker van de geintegreerde versterker. Je moet alleen wel een beetje knappe versterker kopen om het verschil echt hoorbaar te maken.
Ben dit niet helemaal met je eens.
Ik lees hier vaker dat een losse eindbak vonder goeie pre niet de juiste stap is.
Maar ik heb recent 2 POA 6600 ,s aangesloten op me SR5006,en dat verschil is toch wel erg groot.
Wat een controle en detail meer in het geluid alleen door puur die stabiele power.
Neemt niet weg dat ik een losse pre nu hoog op me lijstje heb staan om het af te maken  ;D


Wackid@
De Denons zijn 250 watt rms bij 8 ohm,maar dat de blokken los zijn (L&R) en beide een mega stabiele voeding hebben zal hier ook deel ik hebben.
Dat is een beetje wat jij zegt over die watt,s,dat heeft ook met je voeding te maken....stabiel.

Faxe

Op de versterker zit gewoon een knopje dat je kunt gebruiken om te switchen. Bij mij kan dit niet via de AB. Vind ik ook niet zo erg omdat ik niet zo gek vaak films/tv kijk.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter