Gemineye's bescheiden stereo set

Started by Gemineye, August 29, 2014, 16:56:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gemineye


Recent een nieuw meubel gehaald. De speakers staan nu verder uit elkaar, kan prima eigenlijk. Een "groot" probleem; het vak links is echt helemaal dicht en het spul wordt daar echt veel te warm. Ik denk dat ik er met de gatenzaag een paar gaten in maak in de achterkant en de bodem. Hopen dat dat genoeg is. Het spul mag niet op het meubel staan, maar dat is ivm kinderen misschien ook maar beter.

Nu willen we er nog een andere tv op. Ik wil eigenlijk wel zo'n Samsung frame tv aan de muur. Ik denk dat we voor een 65" gaan.
:)

clockwork

Netjes en erg sfeervol.  :clapping:

Wat een verschil met de foto's op pagina 1.

Ik denk dat je niet weet wat je overkomt met een nieuwe tv erbij... :ohmy:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Richi

Dat ziet er pracht uit zeg! Genieten...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Gemineye

Geinig hoe dat blijkbaar werkt; toen we hier net kwamen wonen moest alles "lekker licht en fris", en gaandeweg vind je dat dan toch te sfeerloos. Dus zo blijf je steeds een beetje bezig om je woning meer tot je thuis te maken. Ik denk dat mijn vrouw in diezelfde beweging best de speakers de deur uit zou willen schuiven, maar ik verdedig ze met hand en tand.

Ik heb een Samsung QE65LS03T besteld voor erbij. Kan de tv die nu hier staat mooi in de slaapkamer aan de muur.
:)

vergeerr72

Herkenbaar. Bij ons ook eens een keer alles wit gemaakt. Toch maar na een tijdje een groen vlak geïntroduceerd.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vanzomereng

#105
Ziet er fraai uit Gemineye enne leuk gitaartje

Mij is het nooit gelukt, mijn gitaar* goed op de foto te krijgen. :D
( * luchtgitaar)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Gemineye

Haha tja deze gitaar is goed te fotograferen idd. De gitaar is eigenlijk van mijn vader; het is een Egmond uit de jaren 50 ongeveer denk ik. Toen een redelijk standaard model volgens mij, maar ik vind het voor hier nu best een leuk vintage model. Oorspronkelijk was hij rood, en is vlak voordat mijn vader hem kocht gerestaureerd en "metallic blauw" gespoten; helemaal passend bij de 60's. Ik pingel af en toe eens wat, maar niet veel; hij staat hier nu vooral decoratief.
:)

brt

Quote from: Gemineye on December 13, 2020, 10:37:00
Geinig hoe dat blijkbaar werkt; toen we hier net kwamen wonen moest alles "lekker licht en fris", en gaandeweg vind je dat dan toch te sfeerloos. Dus zo blijf je steeds een beetje bezig om je woning meer tot je thuis te maken. Ik denk dat mijn vrouw in diezelfde beweging best de speakers de deur uit zou willen schuiven, maar ik verdedig ze met hand en tand.

Ik heb een Samsung QE65LS03T besteld voor erbij. Kan de tv die nu hier staat mooi in de slaapkamer aan de muur.

Ziet er goed uit man!

Herkenbaar van het introduceren van kleur op de muur. Wij hadden met ons nieuwe huis ook alles strak wit (9010), maar daar is gaandeweg steeds meer bijgekomen. We hebben niet een enorme ruimte dus het oogt al snel (te) klein, maar juist door die kleuren (en speels behang) wordt het alleen maar sfeervoller en gezelliger.

En terug naar wit oververven kan altijd nog ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Gemineye


Nou daar is de doos alvast. Serieus ding wel!
:)

Gemineye



Zo de nieuwe tv hangt aan de muur. Wat een verschil!

Super fraai dat deze tv strak tegen de muur bevestigd kan worden en dat er een losse kast bij zit waar de kabels op aangesloten worden. Al je kabels blijven dus netjes in de kast.

De beeldkwaliteit; nou ja laat ik maar duidelijk zijn dat die natuurlijk altijd beter is dan wat ik had. Ik heb wat research gedaan; het nadeel van deze schermen schijnt de mogelijke edge bleeding te zijn. Vooralsnog valt me dat nog niet echt op. Het voordeel is vooral de helderheid voor kijken overdag. Ivm positionering van de tv (raam op het zuiden achter de bank) hecht ik daar wel waarde aan.

De kunst; ach dat had voor mij niet echt gehoeven, maar is wel een geinig extraatje.
:)

Gemineye

Ik ben sinds vorige week eens wat op zoek gegaan naar wat eenvoudige audio op de werkkamer die ik op de computer aan wil sluiten. Ik breng daar tegenwoordig misschien wel meer tijd door dan in de woonkamer, en dan wil je toch af en toe eens wat luisteren. Mijn idee is dat je voor een paar honderd euro toch een leuk eenvoudig setje moet kunnen scoren op marktplaats? Dat is beter dan een standaard setje van de mediamarkt lijkt me.

Het idee; twee speakers (vloerstaanders of monitoren op stand) en een versterker met digitale ingang. Ik vermoed dat ik ivm die laatste wens het snelst op een meerkanaals receiver uitkom. Een alternatief is een stereo versterker maar dan moet ik er waarschijnlijk nog wel een usb DAC bij hebben.
:)

fugazi_2009

Zo geen suggestie voor je, maar ik heb wel de ervaring dat dat ontzettend uit de hand kan lopen  ;D

Ik had ook zo'n idee voor mijn tweede setje. Intussen staat daar een Linn Majik DSM met Wilson Benesch speakers, oftewel helemaal uit de hand gelopen  :o
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Gemineye

Oh haha, nou we gaan het zien. Vooralsnog is dat niet de bedoeling, maar dat zal blijken dan.

Even wat op marktplaats rond neuzen; zo te zien heb ik een mint conditie marantz sr7000 op de kop getikt  en morgen kan ik twee kef iq7 ophalen. Had mezelf een budget van 300 euro opgelegd, maar nu ben ik al voor 250 klaar.

Die marantz vind ik gewoon mooi; mint conditie en de goede champagne kleur. Ooit een beest van een receiver maar nu goedkoop omdat dat zo gaat met surround receivers. Voor stereo doeleinden vast goed genoeg nu.
Die kef; vroeger had ik twee kef q5 dus het ontwerp is bekend. Ik vind ze gewoon mooi om te zien, en zo te zien ook weer zo goed als nieuw.

Nu hopen dat vrouwlief net zo enthousiast gaat zijn als ik. Vooralsnog snapt ze nog niets van mijn spontane idee.

Kabel zooi heb ik denk ik allemaal nog wel. Morgen eens even in mijn restanten kabel kratje rond neuzen.
:)

Kwabbernoot

Jij laat er geen gras over groeien.  :happy:

12 december 2020: Nu willen we er nog een andere TV op
13 december 2020: Ik heb een Samsung besteld  :laugh:

21 november 2021 (21:00 uur): Ik ben sinds vorige week opzoek...
21 november 2021 (21:40 uur): Zo te zien heb ik een Marantz op de kop getikt en twee Kef iq7  :laugh: :laugh:

Zo kan het dus ook. Leuk. Veel plezier ermee.  :thumbs-up:

Groeten...

Gemineye

Ha als je dit zo zegt klinkt het best ernstig eigenlijk! Er staat zoveel leuk spul op marktplaats! Zeker in dit soort prijzen. Veel rotzooi, maar ook wel spul wat ik wel leuk vind. Gelukkig hou ik het vooral als hobby waar tot nu toe eigenlijk helemaal niet belachelijk veel geld in zit. Geen idee of iedereen het zo ziet, maar ik vind het best meevallen...

Ik geef liever een paar honderd euro aan leuk spul uit dan aan een soundbar onder de tv.
:)

fugazi_2009

Dat lijkt me voor dat geld uitstekend!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Richi

Vandaag toevallig een Fosi Audio DA2120A besteld bij Ali voor 120 euro voor op de werkkamer. Mooi compacte digitale versterker met diverse digitale ingangen en BT5.0 met aptX HD. Afstandsbediening zit erbij en spelen maar. Heb als eens een Alientek D8 gehad, die beviel uitstekend, maar had helaas geen bluetooth. Ik zou eerder voor zo een soort versterkertje gaan dan voor een oude receiver, zeker als je alleen in stereo wil spelen.

https://fosiaudio.com/products/fosi-audio-da2120a-bluetooth-amplifier-stereo-receiver-2-channel-audio-wireless-amp-dac-spdif-hi-fi-compact-mini-integrated-class-d-power-amp-for-home-speakers-active-subwoofer-with-remote-control

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MarKath

#117
Quote from: Richi on November 21, 2021, 23:26:00
Vandaag toevallig een Fosi Audio DA2120A besteld bij Ali voor 120 euro voor op de werkkamer. Mooi compacte digitale versterker met diverse digitale ingangen en BT5.0 met aptX HD. Afstandsbediening zit erbij en spelen maar. Heb als eens een Alientek D8 gehad, die beviel uitstekend, maar had helaas geen bluetooth. Ik zou eerder voor zo een soort versterkertje gaan dan voor een oude receiver, zeker als je alleen in stereo wil spelen.

https://fosiaudio.com/products/fosi-audio-da2120a-bluetooth-amplifier-stereo-receiver-2-channel-audio-wireless-amp-dac-spdif-hi-fi-compact-mini-integrated-class-d-power-amp-for-home-speakers-active-subwoofer-with-remote-control

Groet,
Richard

Volgens mij heb jij hem voor 119,99 Britse Pond en dat komt ongeveer neer op een kleine € 145,00 excl. verzendkosten. Maar dan nog een leuke versterker voor weinig.

Mijn werkkamer (lijkt wel een trend te worden) wordt sinds kort bestookt door een Aiyima A07 met losse blokvoeding in combinatie met een mint MB Quart 610S speaker set en dat klinkt echt lekker, vooral op de vrijdag op SLAM ;D
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Richi

Quote from: MarcelHLX on November 22, 2021, 06:43:25
Volgens mij heb jij hem voor 119,99 Britse Pond en dat komt ongeveer neer op een kleine € 145,00 excl. verzendkosten. Maar dan nog een leuke versterker voor weinig.
Gelukkig weet ik zelf het beste wat ik heb betaald. :D Namelijk 112 euro inclusief btw en gratis verzending vanuit China. Dus dat valt erg mee.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MarKath

Quote from: Richi on November 22, 2021, 07:26:03
Gelukkig weet ik zelf het beste wat ik heb betaald. :D Namelijk 112 euro inclusief btw en gratis verzending vanuit China. Dus dat valt erg mee.

Dat begrijp ik, maar jij geeft zelf de link in jouw post waar deze voor 119,99 Pond wordt aangeboden. Dat verzin ik niet.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Gemineye

Quote from: Richi on November 21, 2021, 23:26:00
Vandaag toevallig een Fosi Audio DA2120A besteld bij Ali voor 120 euro voor op de werkkamer. Mooi compacte digitale versterker met diverse digitale ingangen en BT5.0 met aptX HD. Afstandsbediening zit erbij en spelen maar. Heb als eens een Alientek D8 gehad, die beviel uitstekend, maar had helaas geen bluetooth. Ik zou eerder voor zo een soort versterkertje gaan dan voor een oude receiver, zeker als je alleen in stereo wil spelen.

https://fosiaudio.com/products/fosi-audio-da2120a-bluetooth-amplifier-stereo-receiver-2-channel-audio-wireless-amp-dac-spdif-hi-fi-compact-mini-integrated-class-d-power-amp-for-home-speakers-active-subwoofer-with-remote-control

Groet,
Richard
Ah ja das ook best een geinig ding! Ik had wat gezocht op mp maar kon nergens stereo versterkers vinden met digitale ingangen voor redelijk budget.

Ben heel benieuwd naar hoe jou dit apparaatje gaat bevallen! Zijn die in staat om een vloerstaander aan te sturen?
:)

Richi

Quote from: Gemineye on November 22, 2021, 08:09:51
Ah ja das ook best een geinig ding! Ik had wat gezocht op mp maar kon nergens stereo versterkers vinden met digitale ingangen voor redelijk budget.

Ben heel benieuwd naar hoe jou dit apparaatje gaat bevallen! Zijn die in staat om een vloerstaander aan te sturen?
Geen idee, maar in mijn geval komt er een paar Boston Acoustics A25 aan te hangen. Over een paar weken weet ik het.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Gemineye


Nou daar zijn de speakers alvast. Blijven mooi om te zien vind ik.
:)

fugazi_2009

Flinke dingen voor een werkkamer set!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Gemineye

Deze hobby keurt "overdreven" best goed hoor!
:)