Gemineye's bescheiden stereo set

Started by Gemineye, August 29, 2014, 16:56:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-art

Mooie monoblokjes die Vincents. Ik heb ze bij de groef audio zien staan
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Gemineye

Ik draai nu weer even met beide sets EV geïnstalleerd. Ik moet zeggen; dit klinkt echt goed en dat valt zelfs mijn vrouw op. Midden en hoog heeft nu een veel betere plaatsing, en laag is nu dusdanig dat sub echt overbodig is. Gekke is dat ik die met de Vincents echt nog wel miste toen hij even stuk was. Nu staat hij uit. Ik merk dat het laag uit de scan speaks gewoon rustiger is dan uit de sub en bovendien minder gevoelig voor waar je bent in de kamer.

Ik ga hier thuis eens voorstellen of het weggaan van de sub eventueel opweegt tegen het hier houden van beide EV's. Vrouwlief is dat ding liever kwijt dan rijk.

:)

Gemineye

Vanavond eens de nieuwe w&m interlinks geprobeerd. Ze zijn uiteindelijk beland tussen de vv en de quads. De Vincents worden nu aangestuurd met de audioquests die ik al had, komt qua maat ook beter uit. Leuk is wel weer dat het geluidsbeeld toch direct wel weer wat verbetert door degelijke kabels te gebruiken dan de no name te lange (subwoofer?) RCA's die ik nu had gebruikt om te testen.

Het geluidsbeeld biedt nu zoveel meer rust en ruimte dat ik de twee ev's eerst nog maar even beide in de kast hou in plaats van op Mp. Ik moet er dan nog even weer een extra stuk speakerkabel bij hebben. Ik denk dezelfde als die ik nu al heb, bevalt erg goed en ziet er netjes uit.

De rel sub verhuist binnenkort naar mijn vader. Die wil hem graag proberen in zijn huidige 5.0 set.
:)

Gemineye

Vandaag de Vincents weer terug verhuisd in hun veilige kast, want de nieuwe speakerkabels kwamen binnen. Ik heb er voor gekozen om dat met twee losse single wire kabels aan te sluiten ivm flexibiliteit in de toekomst. Dan kan ik ze evt altijd nog weer gebruiken voor de achterspeakers ooit.

Fijne kabels van een bekende Mp aanbieder; van Damme blue label. Mooie soepele kabel met erg neutraal maar open geluid. Ziet er ook nog eens netjes uit.

Doordat ev's nu naast elkaar staan kan ik makkelijker wisselen tussen interlinks, eens kijken welke uiteindelijk de voorkeur heeft voor hoog of laag. Dan kan ik de versterkers ook nog weer eens wisselen om te zien of ik het nog steeds eens ben met huidige opstelling
:)

Gemineye

Het kan snel gaan in audioland; afgelopen weekend de oude set ev's in de verkoop gedaan en die waren al vlot richting hun nieuwe baasje. Binnen een paar dagen stonden hier dus al twee nieuwe amps te spelen; twee monoblokken op basis van de hypex nc400. Ik hoopte daarmee het beste van twee werelden te realiseren ten opzichte van de Vincents en quads die ik gebruikte. Ik moet zeggen; ik ben aangenaam verrast! Mooi strak laag, erg transparant geluid, veel controle. Volgens mij is dit met de scanspeaks wel een geslaagde combi.

Nu even wachten op de nog bestelde netkabels van Erik.

Volgende ontwikkelpuntje; ik stream heel veel, dus heb nu een raspberry met hifiberry digi+ besteld. Daar wil ik dan spotify/tidal op streamen i.p.v. mijn Huidige streamertje. Ik wil daar dan tzt nog een goede voeding bij zoeken. Ik denk dat ik dan de hele keten eerst wel weer naar tevredenheid heb.
:)

Xander32

Mooie upgrade en wat een fantastische speakers, wat een fraai fineer  :worship:


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

Mooi dat de combi zo goed werkt bij jou!
Afwerking van jouw speakers vind ik ook erg fraai.
Wel grappig om te zien dat bij mij de baspoort aan de voorzijde zit, terwijl het originele ontwerp met baspoort aan de achterzijde is.
Moet ik eens vragen bij ontwerper hoe dit zit en wat hier eventueel verschil maakt.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

chansig

Blijven mooie speakers om te zien. Zijn grotere broertje vind ik nog mooier. Ik heb de nagemaakte versie van die prutser uit Almelo ook mogen aanschouwen. Kan in ieder geval niet tippen qua afwerking aan deze.

Veel luisterplezier in ieder geval.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Gemineye

#83
Quote from: Marco66 on December 21, 2018, 12:04:05
Mooi dat de combi zo goed werkt bij jou!
Afwerking van jouw speakers vind ik ook erg fraai.
Wel grappig om te zien dat bij mij de baspoort aan de voorzijde zit, terwijl het originele ontwerp met baspoort aan de achterzijde is.
Moet ik eens vragen bij ontwerper hoe dit zit en wat hier eventueel verschil maakt.

Misschien eens vragen inderdaad; ik vind het wel opvallend dat de Ncores bij jou meer laag geven, en de Quad's minder. Mijn ervaring is precies andersom. Maar goed, er zijn zoveel factoren die dat beinvloeden...

Quote from: chansig on December 21, 2018, 12:27:44
Blijven mooie speakers om te zien. Zijn grotere broertje vind ik nog mooier. Ik heb de nagemaakte versie van die prutser uit Almelo ook mogen aanschouwen. Kan in ieder geval niet tippen qua afwerking aan deze.

Veel luisterplezier in ieder geval.

Gr. Hans

Welk grotere broertje bedoel je precies? Ik ken de "prutser uit almelo" niet, maar veel van die zelfbouw speakers zijn inderdaad gewoon niet mooi afgewerkt. Eigenlijk is dat wel zonde, want er zitten dan toch dure componenten in.

Volgens mij is dit min of meer de standaard uitvoering van dit model, en zo te zien professioneel gefineerd.
:)

Richi

Ik vond het laag met de nCores ook 'retestrak' en niet overtrokken. Maar het is natuurlijk maar net welke frequenties worden aangezet door je versterker in combinatie met de luidsprekers, en dat dan weer in combinatie met de ruimte. Het blijft een kwestie van matchen. Veel plezier met de nCores!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Gemineye

Dank Richi. Ik had jouw bouwverslag van mijn Ncores (;D) al even aandachtig bestudeerd.

Vooralsnog klinken deze Ncores inderdaad wel een stapje hoger dan de Vincents, hoewel dat eigenlijk maar kleine verschillen zijn. Het zit hem in laagcontrole, wat meer transparatie (kan aan leeftijd liggen, maar ook smaakafhankelijk), rust in het geluidsbeeld maar ook diepte. Dat is enerzijds een enorm compliment voor deze toch al wat oudere vincents om geen modderfiguur te slaan naast deze veel nieuwere en duurdere Ncores. Anderzijds wat mij betreft een compliment voor deze klasse D versterker om toch goed muzikaal te klinken en "los" te komen van de speaker.

Leuk vergelijk!
:)

Gemineye

#86
Ik heb afgelopen week de raspberry pi werkend gekregen. Eerst maar eens raspbian op gezet en spotify geïnstalleerd. Toch leuk, zo'n mini computertje op je tv aangesloten. Ik krijg helaas (nog?) geen geluid uit de coaxiale output van de digiberry, maar misschien lukt het nog. Ik heb eerst maar eens mijn oude firestone bravo uit een doos op zolder getoverd en er via USB op aangesloten.

Of het nu tussen mijn oren zit? De combi die nu speelt voelt iets 'ruimtelijker' dan de Philips streamer. Wel positief resultaat denk ik, alleen wel lastig dat ik nu even niet weet welk component dat veroorzaakt. Ik laat het eerst even zo, en probeer de digiberry nog werkend te krijgen.


Overigens zijn de 'jouwhifi' netkabels van Erik ook binnengekomen tijdje geleden. Ik heb gekozen voor belden kabels met audiograde connectoren. Ziet er keurig uit! Doordat alle kabels nu een zwarte mantel hebben past het allemaal netjes nu. Ik vind het verschil met die kabels wat lastig te duiden, ik heb het idee dat het het hoog iets tempert, iets dat in mijn relatief 'harde' kamer niet verkeerd is denk ik, zeker niet in combi met de ncores.
:)

Rob46

Quote from: Xander32 on December 21, 2018, 07:05:30
Mooie upgrade en wat een fantastische speakers, wat een fraai fineer  :worship:




Wat een knapen! Prachtig! Hoe zijn de ervaringen tot nu toe?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Gemineye

Quote from: Rob46 on October 27, 2019, 10:34:53
Wat een knapen! Prachtig! Hoe zijn de ervaringen tot nu toe?

Heel erg goed! Deze speakers bieden voor mij voldoende power in een relatief grote kamer. Op de zitpositie is het geluid op 'normaal' volume erg prettig en mooi diep. De combinatie met de hypex ncores bevalt me vooralsnog erg goed. Deze speakers vind ik ook erg geschikt voor films, met name door de laagweergave. Ik heb mijn oude subwoofer er nu wel weer bij aan gezet sinds ik de ncores gebruik.

Akoestisch gezien zou ik best iets aan kunnen passen, maar daar heb ik eigenlijk vooral last van op een veel hoger volume. Het laag kan dan wat overheersen als je buiten de luisterpositie komt, en op de luisterpositie wordt het geluid dan wat schel (komt vooral door de harde materialen denk ik). Praktisch gezien vind ik dat niet zo'n probleem.

Ik wil eigenlijk misschien nog wel twee vergelijkbare speakers erbij voor een bioscoopervaring, maar ze zijn slecht verkrijgbaar en wederhelft staat niet te springen om dat idee. De kabels voor achter speakers zouden door de muur kunnen, de buizen liggen er.
:)

Marco66

Quote from: Gemineye on November 15, 2019, 15:34:28
Heel erg goed! Deze speakers bieden voor mij voldoende power in een relatief grote kamer. Op de zitpositie is het geluid op 'normaal' volume erg prettig en mooi diep. De combinatie met de hypex ncores bevalt me vooralsnog erg goed. Deze speakers vind ik ook erg geschikt voor films, met name door de laagweergave. Ik heb mijn oude subwoofer er nu wel weer bij aan gezet sinds ik de ncores gebruik.

Akoestisch gezien zou ik best iets aan kunnen passen, maar daar heb ik eigenlijk vooral last van op een veel hoger volume. Het laag kan dan wat overheersen als je buiten de luisterpositie komt, en op de luisterpositie wordt het geluid dan wat schel (komt vooral door de harde materialen denk ik). Praktisch gezien vind ik dat niet zo'n probleem.

Ik wil eigenlijk misschien nog wel twee vergelijkbare speakers erbij voor een bioscoopervaring, maar ze zijn slecht verkrijgbaar en wederhelft staat niet te springen om dat idee. De kabels voor achter speakers zouden door de muur kunnen, de buizen liggen er.

Heb ik vast mooie center voor je 😀
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Gemineye

Quote from: Marco66 on November 15, 2019, 15:51:44
Heb ik vast mooie center voor je [emoji3]

Straks word jij mijn heuse hofleverancier
:)

frank2

#91
:Ik heb deze speakers ook wel van die prutser uit Almelo die naast dezelfde speakers die jij ook hebt, het filter een flinke upgrade heeft gegeven. En ja ze geven behoorlijk diep laag. De schelheid die jij ervaart bij hoger volume wordt puur veroorzaakt door de belden stroomkabels, als ik deze kabels op mijn set gebruik kan ik ook last krijgen van schelheid. De reden dat ik betere kabels heb gekocht van de prutser uit Almelo, zodat ik naast meer dynamiek en mooier plaatje krijg.

NB prutser uit Almelo is concept & design uit almelo
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Als de speakers anders gaan klinken door andere stroomkabels aan een versterker......dan is het zeker geen prutser maar een tovenaar.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: chansig on November 15, 2019, 18:26:16
Als de speakers anders gaan klinken door andere stroomkabels aan een versterker......dan is het zeker geen prutser maar een tovenaar.

Gr. Hans

Dat is overal zo behalve in de rukbunker
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

 :D

Je gaat een keer stiekem al mijn netkabels vervangen ( ik heb er 6) door betere. Zal ik het nummer van mijn vrouw geven ?

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Gemineye

Zullen we de kabeldiscussie elders doen? Het zou effect kunnen hebben, maar ik vermoed dat effect van akoestiek (veel) groter is.

:)

frank2

Dat kun je zelf doen, hoeft niet stiekem, je hoort het duidelijk anders heb je je set niet op orde. Bovendien hoor jij wel verschil maar vind je het toch de moeite niet waard. ( Verhalen van destijds met onder13)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Quote from: Gemineye on November 15, 2019, 18:41:22
Zullen we de kabeldiscussie elders doen? Het zou effect kunnen hebben, maar ik vermoed dat effect van akoestiek (veel) groter is.

Check. Mijn punt is gemaakt. Bouwer is een tovenaar.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Quote from: Gemineye on November 15, 2019, 18:41:22
Zullen we de kabeldiscussie elders doen? Het zou effect kunnen hebben, maar ik vermoed dat effect van akoestiek (veel) groter is.
het is meer en en. Voor jouw beeld effect van beiden is ongeveer even groot.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Gemineye

Een tijdje geleden begon mijn advance acoustic wat kuren te vertonen. Het geluid viel soms weg. Even getwijfeld; wil ik iets anders aanschaffen? Maar eigenlijk ben ik hier wel content mee! Een fijne stereo voorversterker met voldoende ingangen (ook digitaal!); daar heb je niet zo vreselijk veel keuze in.

Uiteindelijk heb ik hem opgestuurd naar Hanex en is hij gerepareerd. Nu staat hij dus weer hier thuis, en nu hij weer lekker staat te spelen ben ik toch wel blij met deze keuze!

De Ncores gaan ook nog steeds sterk hoor! Super combi!


:)