Gemineye's bescheiden stereo set

Started by Gemineye, August 29, 2014, 16:56:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Zo! Wauw zeg!   Mooi! 

Goeie opstelling en wat een prachtige speakers..... :inlove:


Veel mooier dan al die Kharma doodskisten die hier voorbij komen :D

flakkees

echt prachtige luidsprekers man , geniet er van  :clapping:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Gemineye

Dank allen! Ik krijg van velen complimenten over deze speakers. Ze zijn ook echt erg netjes gemaakt met een mooie houtfineer.
Ook qua geluid ben ik Tot nu toe erg tevreden; mooi neutraal met een diep en strak laag.
:)

Gemineye

Update met wat nieuwe foto's in ons nieuwe huis! (Zie openingspost)
:)

Marco66

Prachtige opstelling zo!
Heb tijdje met de zelfde speakers gespeeld en zijn echt geweldig.
Toevallig vandaag verkocht maar komt weer set met scan speak voor terug, de sound is voor mij 1 vd lekkerste.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Markus2

Mooi zeg! Ik heb niet de Scan Speak reference gehad, wel de master reference Slam. Hoor ik er dan ook bij?.

Geniet van de nieuwe woning en de hobby.

:headbanging:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Gemineye

Quote from: Marco66 on April 13, 2018, 15:53:20
Prachtige opstelling zo!
Heb tijdje met de zelfde speakers gespeeld en zijn echt geweldig.
Toevallig vandaag verkocht maar komt weer set met scan speak voor terug, de sound is voor mij 1 vd lekkerste.

Dank. Ja ik zag het toevallig vandaag langskomen. Ik moet zeggen dat ik niet vreselijk veel vergelijking heb hoor, maar ik ben wel heel erg tevreden. Ik heb nog weinig écht beter gehoord, zelfs niet sets die (veel) duurder waren. En dat laatste wil ik eigenlijk niet, het is voor mij wel echt hobby.
:)

Gemineye

Quote from: Markus2 on April 13, 2018, 16:11:16
Mooi zeg! Ik heb niet de Scan Speak reference gehad, wel de master reference Slam. Hoor ik er dan ook bij?.

Geniet van de nieuwe woning en de hobby.

:headbanging:

Die master slam is vermoed ik nog een klein tikje hoger niveau, maar ik ben niet zeker. Qua uiterlijk vergelijkbaar.

:)

Markus2

Quote from: Gemineye on April 13, 2018, 16:37:49
Die master slam is vermoed ik nog een klein tikje hoger niveau, maar ik ben niet zeker. Qua uiterlijk vergelijkbaar.

Geen idee. Ik vind de jouwe mooier om te zien in ieder geval!

;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Gemineye

Quote from: Markus2 on April 13, 2018, 19:06:50
Geen idee. Ik vind de jouwe mooier om te zien in ieder geval!

;)

Het oog blijkt ook altijd wel van grote waarde voor een audiofiel!
:)

Gemineye



Vandaag de quad elite mono amps van marco66 binnen gekregen. Direct maar even aansluiten en testen.

Rustig even voor gaan zitten, maar een paar dingen vallen al snel op ten opzichte van de Vincents; vooral een (nog!) dieper laag, zodanig dat ik direct maar de sub heb uit gezet. Geluidsbeeld lijkt bovendien wat dieper.   Stemmen klinken wel iets dunner volgens mij. Misschien nog eens andere kabels proberen
:)

Xander32

Wat een gave ls, wat een mooie afwerking, wat een mooi houtfineer  :inlove:.

Quote from: Gemineye on May  3, 2018, 20:49:32


Vandaag de quad elite mono amps van marco66 binnen gekregen. Direct maar even aansluiten en testen.

Rustig even voor gaan zitten, maar een paar dingen vallen al snel op ten opzichte van de Vincents; vooral een (nog!) dieper laag, zodanig dat ik direct maar de sub heb uit gezet. Geluidsbeeld lijkt bovendien wat dieper.   Stemmen klinken wel iets dunner volgens mij. Misschien nog eens andere kabels proberen
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gemineye

Quote from: Xander32 on May  3, 2018, 20:56:59
Wat een gave ls, wat een mooie afwerking, wat een mooi houtfineer  :inlove:.

Haha dank dat zei je in 2015 ook al zie ik een stukje hierboven!
:)

Gemineye



Het is hier net een speeltuin; vanavond ook direct de HT set die een kameraad heeft overgenomen van Aktevox hier thuis even getest. Wat een mooie apparaten zijn dat! Echt in nieuwstaat! Daar gaan ze echt nog veel plezier aan beleven!

Als je dan een beetje wisselt met de kabels en hetzelfde nummer een paar afspeelt, dan valt toch wel heel snel op dat de marantz in stereo geen partij is voor de advance acoustic pre met Vincents of quads erachter. Die biedt dan veel meer dynamiek dan de marantz. Is natuurlijk volstrekt oneerlijk vergelijk, maar is toch wel even leuk. Her typeert voor mij precies de reden waarom ik ooit voor een dedicated stereo pre heb gekozen.
:)

Marco66

Veel plezier met de quads, zijn fijne versterkers met voldoende vermogen voor de scanspeaks!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

chansig

Blijven inderdaad erg mooie speakers om te zien, maar om op deze manier een versterker te vergelijken...mwahh.

Maar die Vincents....zijn dat van die wattjes dan ? Geven die maar 5 watt ? De Scan Speaks zijn ook geen ingewikkelde speakers in de zin dat ze lastig aan te sturen zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Gemineye on November  2, 2014, 21:32:35
Ik heb voor de zekerheid nog even een oude test cd er in gedaan, en de speakers geven wel zonder veel moeite signalen van 30hz weer.

Veel lager gaan de Scan Speaks overigens ook niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Gemineye

Quote from: chansig on May  4, 2018, 08:08:47
Blijven inderdaad erg mooie speakers om te zien, maar om op deze manier een versterker te vergelijken...mwahh.

Maar die Vincents....zijn dat van die wattjes dan ? Geven die maar 5 watt ? De Scan Speaks zijn ook geen ingewikkelde speakers in de zin dat ze lastig aan te sturen zijn.

Gr. Hans

Hoe zou je een versterker moeten testen dan volgens jou? Door hetzelfde nummer een paar keer af te spelen op verschillende amps kun je volgens mij best goed de verschillen inzichtelijk krijgen. amps naast elkaar gezet, RCA's en speakerkabel inpluggen en je kunt binnen een halve minuut weer luisteren. Ditzelfde heb ik dan herhaald met verschillende muziekstukken; liveconcert van tina turner, een stuk jazz, wat hardere blues, wat akoestisch spul van Passenger, stukje klassiek.. Dan heb je een redelijk scala van verschillende muziek die ik ken en mooi vind.

De Vincents leveren 125W @8ohm volgens mij. In principe meer dan voldoende voor de scanspeaks hoor. De Quads leveren 150W @8ohm, een klein verschil. Desondanks zijn er best wat verschillen op te merken met de Quads, voor een deel is dat denk ik smaakafhankelijk.
:)

Xander32

Alweer drie jaar geleden, dat werd dan ook weer's tijd  ;D.

Quote from: Gemineye on May  3, 2018, 23:29:19
Haha dank dat zei je in 2015 ook al zie ik een stukje hierboven!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Quote from: Gemineye on May  4, 2018, 08:55:31
Hoe zou je een versterker moeten testen dan volgens jou? Door hetzelfde nummer een paar keer af te spelen op verschillende amps kun je volgens mij best goed de verschillen inzichtelijk krijgen. amps naast elkaar gezet, RCA's en speakerkabel inpluggen en je kunt binnen een halve minuut weer luisteren. Ditzelfde heb ik dan herhaald met verschillende muziekstukken; liveconcert van tina turner, een stuk jazz, wat hardere blues, wat akoestisch spul van Passenger, stukje klassiek.. Dan heb je een redelijk scala van verschillende muziek die ik ken en mooi vind.

De Vincents leveren 125W @8ohm volgens mij. In principe meer dan voldoende voor de scanspeaks hoor. De Quads leveren 150W @8ohm, een klein verschil. Desondanks zijn er best wat verschillen op te merken met de Quads, voor een deel is dat denk ik smaakafhankelijk.

Meer de wijze waarop je het neerzet, kan me wel voorstellen dat de set dan anders klinkt. Voor de rest lekker doen en ervaren waar je zin in hebt. Persoonlijk zou ik de Vincent houden en het eventuele geld ergens anders in steken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Gemineye

Quote from: chansig on May  4, 2018, 09:25:43
Meer de wijze waarop je het neerzet, kan me wel voorstellen dat de set dan anders klinkt. Voor de rest lekker doen en ervaren waar je zin in hebt. Persoonlijk zou ik de Vincent houden en het eventuele geld ergens anders in steken.

Gr. Hans

Ah zo. Mja tijdens vergelijk tussen Vincents en quads stonden de marantzen er eerst nog niet voor hoor. Dat was pas later.

Ik vermoed dat de uiteindelijke investering heel erg meevalt hoor, want uiteindelijk gaat 1 van de 2 sets ook gewoon weer weg en vreselijk veel zullen ze elkaar in waarde niet maken. Vind het wel weer eens leuk om te ervaren waar de verschillen in zitten. Door af en toe iets anders te proberen kun je uiteindelijk ook beter inschatten waar sterke en verbeterpunten liggen.
:)

i2Paq

Ziet er iig. indrukwekkend uit en die Quad's lijken mij erg mooie EV's!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Marco66

Quote from: chansig on May  4, 2018, 08:08:47
Blijven inderdaad erg mooie speakers om te zien, maar om op deze manier een versterker te vergelijken...mwahh.

Maar die Vincents....zijn dat van die wattjes dan ? Geven die maar 5 watt ? De Scan Speaks zijn ook geen ingewikkelde speakers in de zin dat ze lastig aan te sturen zijn.

Gr. Hans

Mijn ervaring is dat de scan speaks erg verschillend kunnen klinken met verschillende versterking en zeker veel winst te behalen valt met de juiste match.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Gemineye

Quote from: Xander32 on May  4, 2018, 09:04:14
Alweer drie jaar geleden, dat werd dan ook weer's tijd  ;D.

Tijd voor nieuwe speakers? Ik zal het hier thuis eens voorstellen!
:)

Gemineye



Vandaag eens geprutst met beide eindversterkers tegelijk. Onder het motto; nu ze er toch zijn! Bij gebrek aan geschikte speakerkabels daar even de jumpers voor gebruikt.

Ik constateer toch wel verschillen tussen beide amps. Geloof niet dat de een nou zoveel onder doet voor de ander. Ik heb het gevoel dat de quads meer vermogen geven en vooral een veel steviger en gedetailleerder laag. Mooi bij films of grootse live concerten of stevige rock. Ik vind het hoog van de Vincents echter gedetailleerder. De quads lijken een wat dunner hoog te geven, je hoort dan echt de tweeter.

Dus ik heb ze nu eens om te proberen beide aangesloten, en ik realiseer me dat het eigenlijk iets heel geks is wat ik nu doe, maar toch lijkt het op deze manier het beste van de twee (of vier, zo je wilt) te combineren. Op dit moment heb ik de Vincents op het hoog aangesloten, op de high pass uitgang (75hz) van de advance acoustic. De quads sturen het laag aan.

Dit klinkt eigenlijk wel lekker. Zal ik vrouwlief voorstellen dat ze tegen de afspraak in allemaal nog even blijven? Hoef ik alleen nog wat kabels er bij te regelen zodat de Vincents weer veilig in de kast staan.
:)