Gemineye's bescheiden stereo set

Started by Gemineye, August 29, 2014, 16:56:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zodiac

Gefeliciteerd met de aanwinst! Lijkt qua vormgeving op AudioPhysic. Toch?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

knubbe

Dat ziet er inderdaad heel mooi uit!!
Als ik toch iets te z&@ken moet hebben dan lijkt het me mooi om iets tussen de de speaker en je vloer te plaatsen. Nu is het hout op hout en persoonlijk denk ik dat je speakers (puur esthetisch gezien) beter uit de verf komen met bijvoorbeeld een tegel er tussen.
Maar nogmaals, hele mooie set zo!  :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Gemineye

Dank allemaal voor de reacties. Ik ben er zelf ook wel blij mee. Ik heb deze speakers uitgezocht om een paar redenen; om te beginnen vond mijn vrouw deze speakers het minst lelijk. Daarnaast heeft deze speaker een soft dome tweeter met een mooi zacht hoog. Maar zeker niet onbelangrijk; Ik zocht speakers die een mooi laag geven zodat ik geen subwoofer meer nodig heb.
Tijdens het beluisteren gaven de speakers een heel mooi stevig laag. Nu in mijn huiskamer valt me dat Nog een beetje tegen. Ik moet nog wat gaan spelen met de opstelling, zijn daar tips voor? Hoe beïnvloed Ik door de opstelling het laag?

Ik heb voor de zekerheid nog even een oude test cd er in gedaan, en de speakers geven wel zonder veel moeite signalen van 30hz weer.
:)

erik s.

mogelijk geven deze luidsprekers strakker laag, dat lijkt als of er minder laag is.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

flakkees

een vloerkleed van de gamma doet wonderen
ik zie dat jou ruimte net zo erg is als de mijne (alles glad en strak )
ik ervaar voor €70,- een enorm verschil en in 8 kleuren leverbaar
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Xander32

Een vloerkleed zal weinig doen ten goede van de bass.

Quote from: flakkees on November  3, 2014, 04:57:25
een vloerkleed van de gamma doet wonderen
ik zie dat jou ruimte net zo erg is als de mijne (alles glad en strak )
ik ervaar voor €70,- een enorm verschil en in 8 kleuren leverbaar
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gemineye

Ja staat misschien niet zo heel duidelijk op foto, maar er ligt dus al een vloerkleed. Gisteravond wat aandachtiger geluisterd, en wat heen en weer geschoven. Is wel verbeterd. Uiteindelijk de speakers iets verder uit elkaar, iets verder van de muur en toch een heel klein beetje ingedraaid.  Is ook inderdaad een kwestie van wennen erik, want ik had en mooi concert van toto op gezet en hoorde laag wat me Nog nooit zo opgevallen was. Zo Nog een paar cd's die details laten horen die me nog nooit zo opgevallen zijn. Kwestie van wennen denk Ik. De speakers geven vooral lager laag en niet zozeer harder laag.

:)

Xander32

Neem echt de tijd om aan jouw nieuwe ls. te wennen.
Fijn dat een ietwat andere plaatsing al een verbetering heeft gebracht.

De afwerking, het fineer vind ik iig. erg fraai :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

flakkees

Quote from: Xander32 on November  3, 2014, 07:57:51
Een vloerkleed zal weinig doen ten goede van de bass.
natuurlijk wel
het zal veel doen aan de hoge en mid tonen waardoor de bas beter naar voren komt
maar aan de bas zelf doet het inderdaad niets  :dry:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Xander32

Mijn ervaring is dat een kleed enige reflecties kan verminderen waardoor het geheel wat rustiger klinkt. Aan de tonaliteit van de ls. zal voorts niets veranderen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Gemineye



Quote from: Xander32 on November  3, 2014, 08:07:54
De afwerking, het fineer vind ik iig. erg fraai :thumbs-up:.

Ja mooi hè! Ben er ook erg blij mee en zelfs mijn vrouw vindt het mooi. De kasten zijn ook echt heel erg netjes gemaakt, misschien zelfs wel Door een meubel maker ofzo. Er is werkelijk geen plekje te vinden waar het fineer niet netjes zit en ook alle randjes mooi strak. Je zou ze in de winkel zo tussen fabriek speakers in kunnen zetten! 
:)

Gemineye

De speakers staan ondertussen alweer een tijdje bij mij in de kamer. Ik ben er iedere dag blijer mee en waardeer ze steeds meer. Ik vond het in het begin even wennen, maar deze speakers zijn heel erg veelzijdig. Het valt me op dat ze grootse imposante concerten ook heel diep en overweldigend kunnen brengen. Maar ook kleine singer-songwriter muziek kan ook heel open en gedetailleerd worden weergegeven. Erg mooi.

Ik heb in mijn leven niet veel verschillende speakers gehoord (integendeel) maar zo diep, breed en gecontroleerd als het nu klinkt heb Ik nog nooit ergens gehoord. (En iets in mij zegt dat ik dat maar zo moet laten om te voorkomen dat ik er alweer heel snel op uit gekeken ben. )
:)

Mr.M

Quote from: Zodiac on November  1, 2014, 22:10:50
Gefeliciteerd met de aanwinst! Lijkt qua vormgeving op AudioPhysic. Toch?
d
Feliciteerde. Leuk set SAmengested..

Kwa uiterlijk is het een MASTER slam (rick paap) eerder dan audio physic.die gebruiken ook scan sprak onderdelen,
Ik heb goede ervaringen met scan speak  producten dus  kan je uit eigen ervaring zeggen dat je goed zit met je speakers ,zolang je ze niet te dicht op een muur zet.

ik zou wel een spike of ieder geval iets van ontkoppeling gebruiken onder de speakers...

Veel plezier met je set...
**UNDER CONSTRUCTION**

Gemineye

Maz, Dank voor je reactie. Ze zijn sinds het maken van de foto nog een stukje verder naar voren geschoven inderdaad. Ook een klein beetje ingedraaid.
Laatste tijd een beetje weinig tijd, maar er komt nog iets van agglomer onder. Dit omdat de buren nu meer hinder ondervinden dan met de vorige speakers. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik dat Nog enigszins mooi verwerk.
:)

Gemineye



Quote from: maz on November 17, 2014, 01:21:24
Kwa uiterlijk is het een MASTER slam

He Ik heb die speaker net even opgezocht. De naam zei me namelijk niks. Inderdaad zo goed als hetzelfde ontwerp! Zie net dat degene waar ik mijn speakers heb gekocht ook nog zo'n set master slam heeft staan. Die heb Ik daar toen ook nog gezien.
:)

chansig

Die Scan Speaks zijn mooie speakers...ik heb ze zelf ook staan. Alleen heeft de bouwer gekozen om er een recht model van te maken. Dus niet zo schuin naar achter hellend. Ik gebruik overigens nog 4 losse woofers welke door het huis staan verspreid. Niet meer/diep laag maar wel allemaal een aantal tandjes beter.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Gemineye

Quote from: chansig on November 17, 2014, 10:10:29
Die Scan Speaks zijn mooie speakers...ik heb ze zelf ook staan. Alleen heeft de bouwer gekozen om er een recht model van te maken. Dus niet zo schuin naar achter hellend. Ik gebruik overigens nog 4 losse woofers welke door het huis staan verspreid. Niet meer/diep laag maar wel allemaal een aantal tandjes beter.

Gr Hans
Ik kwam laatst al eens op jouw topic inderdaad. Ik vind persoonlijk zo'n hellende kast wel fraai. Ik zag al dat jij er een paar kleine subs bij had gemaakt. Ik heb hier zelf nog een rel strata 3 sub staan maar gek genoeg staat die sinds de komst van mijn huidige speakers eigenlijk altijd uit.
:)

chansig

Voor mij zijn die subs ook meer een akoestisch kwaad dan dat ze lager laag toevoegen. De speakers gaan vanaf 28Hz...dat is voor muziek laag genoeg.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

JeroenGRT

Mooie speakers, en dat houtfineer ziet er erg mooi uit! Ik heb de reference plus in het verleden ook al eens beluisterd bij speakerland, wat me toen opviel was het diepe en strakke laag. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Petertyuh

Ff een enorme kick (en de rode waarschuwingen boven het reply veld negerend).

Mooie set, vooral die speakers.... :worship:
Ik kwam hier bij uit omdat jij Vincent 996 eindversterkers hebt en ik op zoek ben naar zoiets, of mss de 997.
Hoe goed kunnen deze versterkers je speakers aansturen? En zijn jouw speakers makkelijk of juist niet?

Zelf wil ik ze graag koppelen aan KEF XQ40's en die vragen iets meer, zie dit test verslag bij Stereo.de.
Zijn jouw speakers ook overwegend 4 Ohm of zitten ze meer richting de 8 Ohm?

Gemineye

@Petertyuh;

Dank voor je bericht!

Ik heb wel een tijdje met de gedachte gespeeld om de 996jes weg te doen en een zwaardere eindversterker te nemen. Met name omdat deze melkpakjes een klein beetje aanvoelden als de zwakste schakel in de keten. Maar nu ik eigenlijk alweer best een tijd met deze speakers speel, waardeer ik de Vincents toch wel heel erg. Mijn beoordeling was dan wellicht meer op het formaat dan op de prestaties. De speakers worden keurig onder controle gehouden. Ook bij muziekstukken die wat "complexer" zijn (bv veel laag en tegelijk sterk vocale stukken) blijven eigenlijk alle tonen mooi overeind. Daarnaast vind ik de Vincents een mooie combi met de speakers, omdat de Vincents van nature een soort sprankelend geluid geven (lijkt wel een soort boost in de bovenste regionen), wat dan wel weer goed past bij speakers die van nature wat 'doffer' klinken. (zoals deze speakers met hun scanspeak textile dome tweeters)

Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar recent heb ik hier een Advance Acoustic MAA-406 getest en een Rotel RB-1090 van een bekende. Ik kon niet zeggen dat het een nou echt beter klonk dan het andere, hooguit wat anders. De AA en de Rotel klonken zeker niet gecontroleerder in ieder geval. Ik denk dat je echt significant dieper in de buidel moet tasten om iets veel beters te vinden.

Hoe het met de karakteristieken van deze speakers zit, weet ik eigenlijk niet precies. Volgens specs hebben ze een impedantie van 4-8 ohm, maar meer info dan dat heb ik niet.
:)

Gemineye

Update met nieuwe foto's. Vandaag de spikes even onder de speakers gezet.
:)

Xander32

Wat een fraai fineer, wat een fraaie afwerking :worship:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT