Stereo set en HT set van Joost

Started by JoWa, December 23, 2020, 17:39:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Ow, nog steeds of alweer 😄
Maar tof dat je ze in de living gaat opstellen 👍🏻

Quote from: JoWa on January 21, 2022, 15:23:39
Déja vu: in dozen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

drees62

Quote from: JoWa on January 21, 2022, 14:22:33
Stereo in de woonkamer is doorgenomen met m'n vrouw en akkoord bevonden [emoji16].
Voordeel van de Dyns is dat ze aktieve luidsprekers zijn met ingebouwde DSP.
Ik kan ze daardoor aardig in de hoek zetten zonder dat het gaat dreunen.
En anders kunnen er altijd nog proppen in de b.r. openingen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Best of both worlds. In de woonkamer zit je toch het meest.
Maar altijd toch weer spannend zo'n nieuwe ruimte. Hoe gaat het klinken?
Akoestiek is zo'n belangrijke maar ook ongrijpbare factor.

Alvast veel plezier met het nieuwe huis!

JoWa

Thanks!
Voordeel van nieuwe huis: houten vloer.

Op de vloer komt nog een kleed en voor het raam gordijnen. Dat scheelt al heel wat voor de acousiek.
Daarnaast komt er nog een stoffen bank i.p.v. de huidige leren bank.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

De basis voor de heropbouw van de set is gelegd: de tv hangt.

Eerst de muurbeugel netje horizontaal gehangen samen met m'n vrouw.
Deze zeer goed vastgezet, want er hangt een 75" tv aan.

Vervolgens de tv voorzien van de benodigde HDMI kabels en Ethernet kabel en deze gebundeld m.b.v. tirewraps.
Daarna de tv opgehangen en aangesloten op het AQ PowerQuest.
Uit een andere doos de settopbox gevist en aangesloten om te checken of we tv hebben.
Dat werkt gelukkig.

De foto van de tv geeft een ietwat vertekend beeld.
De ruimte lijkt kleiner dan deze is door de grootte van de tv.

De rest van de heropbouw volgt de komende week.
Eerst moeten er nog wat kortere stroomkabels binnen komen.

Ook de Thorens dient nog terug te komen van reparatie.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

O ja, alles staat nog wat dicht op elkaar.
Er lag tot vanavond nog wat pakken ondervloer en laminaat achter de stoelen.
Dat had wat ruimte nodig, dus de stoelen maar wat naar voren gezet.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

De set staat in het nieuwe huis.
De mancave set en de huiskamer set zijn samengevoegd tot één.

Nog wel de kabelwarboel op orde maken. Hiervoor alvast kortere ethernet kabels besteld.

De Harmony ook ingesteld op de apparatuur en activiteiten, werkt erg fijn.
Voordeel van de Harmony is dat je kan instellen of de ab of de hub de signalen uitzend.

Foto's volgen nog [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Ik ben idd benieuwd naar de foto's  :)
Fijn dat alles weer een plekje heeft gevonden, je weer van muziek kan gaan genieten 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

#82
Vanmiddag waren waren m'n vrouw en dochter winkelen, dus wat getest met muziek om te bekijken hoe de de DSP van de luidsprekers in diende worden gesteld:
A) Corner
B) Wall
C) Neutral

Hiervoor de Einleiting van Also Sprach Zarathustra genomen, begint rustig en eindigt lekker bombastisch met een orgel.
Geluidsniveau: hoog om te kijken of de ruimte mee ging doen.




Standje A): mooi, gaat diep, maar mist wat warmte in het laag,
Standje B): mooi, gaat iets dieper, je hoort meer de grondtonen van het orgel, iets meer druk in het laag,
Standje C): mooi, nog wat meer impact in het laag zonder te boomen.  Zo hoor ik het graag.

Dus voor nu blijft de DSP op Neutral staan.

Ik ben blij verrast dat de ruimte niet boomt.
Lang leve de houten vloer en plafond.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

Alvast een eerste wat onduidelijke foto.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

O ja, oude meubel is vervangen door een Spectral JustRacks. Wel hogere pootjes er ondergezet, zodat de switch en de NUC er onder konden.

Verder wordt de Audioquest PowerQuest nog vervangen door een Oehlbach XXL Powerstation 909. Deze kan in de kast. Alles weer wat netter.

Verder nog wat gootjes monteren en bekabeling op orde brengen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

#85
Nieuwe aanwinst:



Deze wordt nog voorzien van een betere naald.
Woensdag ophalen.

De oude Thorens was toch te ver heen door de verhuizing, dus een deal gemaakt op deze speler met luxere naald.
Mooie automatische speler die m'n vrouw ook gaat begrijpen [emoji16]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

Linkje naar filmpje over de platenspeler:

https://youtu.be/aPgR0774y1M


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

twani

Quote from: JoWa on June 18, 2022, 15:01:15
Nieuwe aanwinst:



Deze wordt nog voorzien van een betere naald.
Woensdag ophalen.

De oude Thorens was toch te ver heen door de verhuizing, dus een deal gemaakt op deze speler met luxere naald.
Mooie automatische speler die m'n vrouw ook gaat begrijpen [emoji16]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Een Lux..  Welke PD type is het?

JoWa

Een 291


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

JoWa

#90
Al een tijd niet in m'n eigen topic wat gepost.
De set doet het gewoon lekker, nog wel (nog steeds) de bekabeling netjes wegwerken.
Dat gaat echter pas gebeuren na de aanleg van nieuwe 220V kabels.
In het voorjaar moet er een kabel worden aangelegd voor de laadpaal, eentje voor naar de schuur (oude kabel is gewoon op) en eentje naar de AV-set.
De meterkast is na de upgrade van het voorjaar en de wijziging naar 3x25A door STEDIN er klaar voor.

De set is verder gewoon prima, wil wel nog een keer langs in Soest bij Uw Hifi Choice om de nieuwe Focus lijn te beluisteren.
Eens kijken wat die kunnen brengen.

Voor naast de Hifiman Ananda-BT een B&O Beoplay HX gekocht.
Dan kan ik ook rustig muziek luisteren of film kijken op de iPad zonder medebewoners tot last te zijn.
Ander voordeel is dat de batterij een stuk langer mee gaat dan van m'n IEMs, handig voor in het vliegtuig.
Qua sound legt de HX het wel af tegen de Ananda-BT, maar het is verder gewoon een hele goede ANC koptelefoon.




Verder m'n DS920+ NAS voorzien van extra geheugen en SSD-cache.
Eens kijken of ik Docker er goed op aan de praat kan krijgen en LMS voor de gein als een docker-image daarin configureren.
Gelijk ook een mooie basis voor home-automation.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

Na bijna een jaar maar weer een update v.w.b. de huidige set.
De openingspost aangepast aan de verandering. Nieuwe foto's volgen hier.

De goten zijn gemonteerd en alle kabels zijn een stuk netter weggewerkt.
De wandcontactdozen in de goot zijn netjes in ster aangesloten.
De grondkabel richting de set wordt komend weekend aangelegd, dan zit de set op z'n eigen groep.
Geen fancy gedoe daarvoor in de meterkast, gewoon op een EMAT aaardlekautomaat.

Er is nog een PS-5 bij gekomen, kan m'n dochter in groot formaat Fortniten.
De Switch staat sinds de komst van de PS-5 te verpieteren. Voordeel van de Switch is dat deze makkelijk meegaat op vakantie.

De Marantz DV-12S2 staat op zolder, de SA-KI Pearl mag zijn plaats weer innemen. De SA-KI-Pearl klinkt fijner in de set dan de DV-12S2. De SA-KI-Pearl is strakker in het laag en qua pace & rhythm beter in mijn set.

De grootste aanpassing in de set komt morgen in de vorm van een Linn Akurate Katalyst DSM/3 en wel in het zwart.
De Akurate Exakt DSM/1 gaat daarop worden ingeruild. De DSM/1 is uit 2014, terwijl de DSM/3 uit 2021 komt.
Voordeel van de DSM/3 is dat er een DAC in zit en ik dan kan gaan experimenteren met Space Optimisation.

De DSM blijft voor mij een top apparaat doordat er gewoon 4 HDMI ingangen en een HDMI uitgang met ARC naast een batterij aan digitale en analoge ingangen.

Mocht ik ooit gaan switchen naar andere luidsprekers, dan heb ik met de DSM/3 een goed basis.





Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

En nog twee foto's van de huidige opzet.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32



Strak setje zo Joost 👍🏻
Verwacht je dat de nieuwe Linn nog iets gaat brengen t.a.v. de geluidskwaliteit? Hoe dan ook, veel plezier ermee 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

brt

Heb hier de opvolger gehad: de Focus 30 (zonder XD), mooie speaker!
Daar zit ook Dirac bij ingebouwd, en is ook Roon endpoint. Is dat niet wat?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

JoWa

De Akurate DSM/3 is gearriveerd en op z'n plek gezet.
Gelijk de bekabeling achter de set bekeken en weer iets netter gemaakt.
Deze was door de komst van de PS-5 weer wat slordiger geworden.
Gelijk de USB-voeding van de Logitech vervangen. Deze gaf storing als hij werd belast.

Nu Radio Paradise Main Mix opstaan. Klinkt lekker relaxt.

Van het weekend eens aan de slag met Room Optimisation. 
Kijken wat dat doet.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

JoWa

#97
Quote from: Xander32 on October 19, 2023, 06:24:21Strak setje zo Joost 👍🏻
Verwacht je dat de nieuwe Linn nog iets gaat brengen t.a.v. de geluidskwaliteit? Hoe dan ook, veel plezier ermee 🎶

Dank je.

Ik verwacht bij digitaal aansluiten weinig tot geen verschil.
Het klinkt nu wel lekker met Radio Paradise.
Zo even Kate Bush opzetten met haar laatste live album.

Kijken of ik van het weekend tijd heb om met Room Optimisation te spelen.
Gaat dan wel analoog naar de luidsprekers.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

De set oogt nu meer rustig met de nieuwe ook in een zwart kleedje 👍🏻

Hoe is de bediening van de Linn streamer? Daar lees ik maar weinig over (hetgeen vast een goed teken zal zijn) en ik heb er zelf nihil ervaring mee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

De Linn app werkt goed.
Geen delays met communicatie met de DSM als je even tussen apps op je telefoon/tablet wisseld.
Dat had ik wel met de Auralic Mini.

Je kan er naar toe streamen via Airplay of UPNP.
Ook SpotifyConnect zit er op.
Daarnaast worden o.a. Deezer, Qobuz en Tidal ondersteund.
Wat betreft internet radio, keuze uit Airable, Calm en Tunein.

Ik ben best wel tevreden met de app.
Ik stream verder naar de DSM vanuit LMS via de hdmi-verbinding icm met een Squeezelite client op de server en iPeng op de telefoon.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX