Hypex ncore versterkers

Started by Zodiac, August 29, 2014, 12:07:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

katwax

Quote from: Richi on June 21, 2016, 10:38:21
Die zien er beide ook erg interessant uit!

Ik lees dat Hypex versterkers erg gevoelig zijn voor het netsnoer dat je gebruikt. Hebben jullie daar specifieke ervaringen mee?
Om eerlijk te zijn hebben is dit allemaal beetje overroepen vrees ik, zelfde met het vlechten etc. Dat dit invloed kan hebben op een bepaald niveau zal zeker zo zijn. Bij het bouwen van de Ncore versterker heeft deze soms letterlijk met beetje plakband aan elkaar gezeten en kan niet zeggen dat hij nadien aanzienlijk beter klonk.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

salautom

QuoteJa, VU meters!  8)

zo iets?  ;D

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

salautom


chansig

Dat zijn geen "wappers"....dat zijn euhhh...dingetjes.  :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Deze zomer geen wuppies maar wappies!

jvanhambelgium

Die metertjes hadden idd beetje groter gemogen  :D :D
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RubenV.

Quote from: bva on June 21, 2016, 22:10:20


Als je  niet zelf iets wilt bouwen is dit, op basis van de Ncore 500, misschien  een goed alternatief:
http://www.iqspeakers.co.uk/#!hypex-amps/avuyk

Heeft iemand hier ervaring mee?

Nog niet. Maar deze monoblokjes van IQspeakers staan wel hoog op mijn verlanglijstje. Erg nette prijs als je het mij vraagt.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

salautom

QuoteDie metertjes hadden idd beetje groter gemogen

nee, niet groot, leid alleen maar af, het gaat om de muziek horen, en niet om te zien...

i2Paq

Dat komt ook omdat die monoblokken wel een stereo blok lijken zo groot  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Henkjan_O

Quote from: katwax on June 21, 2016, 10:47:25
Bij een vergelijk tussen de ucd en ncore was er geen direct waarneembaar verschil te horen.
mijn ervaring is flink anders, op wat voor systeem en in wat voor ruimte was dat?  ik had ooit op een luisterdag van t ZBA forum die conclusie ook getrokken, maar moest die later herzien na onderstaande ervaring:

op een systeem met Daudio luidsprekers in een goede ruime luisterruimte waar we makkelijk om konden prikken van UcD naar ncore was het verschil vrij fors, het meest opvallend in de stemmen, die stonden veel realistischer in de ruimte; geen subtiel verschil, maar "mond zakt open" verschil. het verschil in bv akoestische gitaar vond ik dan weer niet zo groot.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Contour

Het verschil is inderdaad groot, met een Ncore (in mijn geval Daudio N1000) is het heerlijk luisteren en sindsdien staat mijn Lindemann 850 in de kast, een ucd versterker speelt 2 klasses lager.

rovinggecko

Waren bij die vergelijken de rest van de componenten, bedrading, etc hetzelfde?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Henkjan_O

Quote from: rovinggecko on October 13, 2016, 20:01:36
Waren bij die vergelijken de rest van de componenten, bedrading, etc hetzelfde?
ja 100%. ook zelfde muziek.

en het voordeel van het vergelijk UcD - ncore is dat de gain van beiden gelijk is, dus geen inregelen van t volume nodig
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

rovinggecko

Interessant. Upgraden van mijn 10 kanalen ucd180hg hxr is een beetje kostbaar alleen. Ik zou kunnen overwegen het hoog, upper/lower mid te doen, maar da's nog 6 stuks.
Vraag is ook of de benefits dan in dezelfde ordegrootte liggen.
Wat is de bottleneck van de ucds vs de ncores?


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

katwax

#91
Quote from: Henkjan_O on October 13, 2016, 16:21:23
mijn ervaring is flink anders, op wat voor systeem en in wat voor ruimte was dat?  ik had ooit op een luisterdag van t ZBA forum die conclusie ook getrokken, maar moest die later herzien na onderstaande ervaring:

op een systeem met Daudio luidsprekers in een goede ruime luisterruimte waar we makkelijk om konden prikken van UcD naar ncore was het verschil vrij fors, het meest opvallend in de stemmen, die stonden veel realistischer in de ruimte; geen subtiel verschil, maar "mond zakt open" verschil. het verschil in bv akoestische gitaar vond ik dan weer niet zo groot.
Linn Renew streamer als bron(Klimax) + Leben RS100 voorversterker + Sonus Faber Cremona M luidsprekers.

Nu om eerlijk te zijn waren deze testen zeer beperkt, Dynky was hier toen ook en kon ook niet een direct verschil waarnemen.
Het feit dat het om de eindversterker gaat is het zo en zo al moeilijker om een direct vergelijk te doen, je moet alles eerst uitzetten dan versteken en vervolgens opnieuw starten (mogelijk is er ook getest met a/b switch ertussen, maar ben niet meer zeker)
Een ander argument is dat de UCD al enige tijd in gebruik was en de Ncore net gebouwd was, dus de Ncore componenten waren totaal nog niet ingespeeld.
Aangezien ik de keuze had tussen beide en 1 in ging verkopen, heb ik dan ook daarna niet veel vergelijk meer gedaan en altijd met de Ncore gespeeld tot de overstap naar de Kii luidsprekers, welke ook weer Ncore gebruiken :)

De test die jij hebt gedaan welke UCD modules spreken we dan over? Want er zou namelijk al een verschil moeten zijn tussen de UcD met of zonder HxR, in mijn geval was het met HxR.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Henkjan_O

Quote from: katwax on October 17, 2016, 10:26:19....
De test die jij hebt gedaan welke UCD modules spreken we dan over? Want er zou namelijk al een verschil moeten zijn tussen de UcD met of zonder HxR, in mijn geval was het met HxR.
Dat was met de Daudio versterker die op basis van UcD is
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Richi

Quote from: katwax on October 17, 2016, 10:26:19
Een ander argument is dat de UCD al enige tijd in gebruik was en de Ncore net gebouwd was, dus de Ncore componenten waren totaal nog niet ingespeeld.
Mijn nCores klonken na ongeveer een week regelmatig gebruik in een paar dagen tijd veel minder scherp dan net nadat ik ze had gebouwd. Dus dat heeft wel degelijk invloed bij de nCores.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dirk

fwiw; die test waar katwax het over heeft was idd met een switchbox (Dodocus UBox3), maar allesbehalve blind en/of gecontroleerd, maar we konden toen iig geen noemenswaardige verschillen ontdekken, al dacht één van ons wel dat het laag iets strakker was bij de ene of de andere combi, maar zeker niets wereldschokkends duidelijk (ben ff kwijt welke vd 2)
persoonlijk vind ik een niet te verwaarlozen voordeel vd nCores alvast dat ze een pak minder warm worden dan een UCD400, dus je kan er meer in eenzelfde of evenveel in een kleinere kast krijgen ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bles

Deze Hypex modules worden nu ook kant en klaar verkocht http://www.allec.nl/products/Allec-EA%252d2500.html , heeft iemand ze al beluisterd ?


Leeuwarden

Quote from: Dynky on October 17, 2016, 17:19:05
...knip...
persoonlijk vind ik een niet te verwaarlozen voordeel vd nCores alvast dat ze een pak minder warm worden dan een UCD400, dus je kan er meer in eenzelfde of evenveel in een kleinere kast krijgen ;)

Oh ja?

Dirk

da's wel mijn ervaring ja
de nCore wordt nu toch amper warm (staan hier 24/7 aan), wat ik niet kon zeggen van de UCD400's die ik in een grijs verleden in huis had
heb jij 't anders ervaren dan?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

dre73

Welke voeding heb je er op?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.