Hypex ncore versterkers

Started by Zodiac, August 29, 2014, 12:07:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: Zodiac on January 20, 2015, 20:57:08
Wie is Jerry?

Jerry de Tovenaar...kan heeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel met apparatuur/speakers. Dus een zeeeeeeeeeeer kundig man n heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel evaring.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Quote from: Duck Twacy on January 21, 2015, 17:51:41
ja, dan wordt het lastig met NAD. Mono's is natuurlijk wel mooi als je de versterks dicht bij de speakers kunt zetten.
Precies! Dat is de belangrijkste reden voor mij.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Quote from: chansig on January 21, 2015, 17:59:15
Jerry de Tovenaar...kan heeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel met apparatuur/speakers. Dus een zeeeeeeeeeeer kundig man n heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel evaring.

Gr Hans

Als in: je meent dit, of ben je aan t grappen?
Ik ga uit van het eerste... :wacko:
Heeft hij een zaak, of hobby-matig?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

dre73

Hij meent het,en het is hobby-matig.
Al is dat wel een beetje uit de hand gelopen. :pompom:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Quote from: Zodiac on January 21, 2015, 19:59:42
Als in: je meent dit, of ben je aan t grappen?
Ik ga uit van het eerste... :wacko:
Heeft hij een zaak, of hobby-matig?

Over Jerry moet je geen grappen maken...je kan dan wel weer grappen met hem maken. Gouwe kerel ook nog eens. Tsjemig...hij is eigenlijk een soort van heilige.

Laatste is dan wel een grapje over Jerry....foei Hans. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Quote from: chansig on January 21, 2015, 21:10:52
Over Jerry moet je geen grappen maken...je kan dan wel weer grappen met hem maken. Gouwe kerel ook nog eens. Tsjemig...hij is eigenlijk een soort van heilige.

Laatste is dan wel een grapje over Jerry....foei Hans. :D

Gr Hans

Bij jou weet je het nooit Hans...heeft ook wel weer z'n charme hoor...... ;)

(Laten we trouwens in het kader van het topic 'de aanslag op Parijs' (in godsnaam) maar niet over heiligen beginnen....tjongejongejonge...wat een heethoofden......)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

flakkees

ik ben inmiddels ook al bezig met jerry om 3 Ncore ucd in een mm-9000 kast te bouwen
zodat het netjes bij mijn setje past

de mm-9000
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
Ascendant Audio Havoc18'' Qsc-plx3002 miniDsp / Monolth 12'' Thx

Richi

Nog nieuws van het ncore front? Lijkt me wel leuk om een keer een setje mono's in elkaar te zetten en achter de Classé te hangen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Vhond

Hypex heeft al een tijdje geen nieuws op hun website gezet (http://www.hypex.nl/news.html)

Wat dat aangaat kan je beter bij Mola Mola kijken (al gaat de nieuwsvoorziening daar meer in op producten waar de NCore in verwerkt is)

Richi

Waarvoor dank! Maar ik bedoelde eigenlijk meer of er nog mensen met zelfbouw projecten bezig zijn, of een ncore versterker hebben aangeschaft, of juist vervangen.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

katwax

Ik heb eerst een dual mono versterker gehad met UcD400HG with HxR.
Daarna een zelfbouw dual mono met NCore modules
Mijn huidige actieve luidsprekers zijn ook gevuld met NCore modules.
Dus mijn ervaring is zeer goed met deze modules.

Zie trouwens dat ze op hun webshop nu een mono kit hebben met de NCore.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

Quote from: Richi on June 20, 2016, 15:51:33
Waarvoor dank! Maar ik bedoelde eigenlijk meer of er nog mensen met zelfbouw projecten bezig zijn, of een ncore versterker hebben aangeschaft, of juist vervangen.  ;D
ik heb een hele tijd terug (ik schat inmiddels al een jaartje ofzo?) de ene nCore (een dual mono) vervangen door de andere (2 mono's met afzonderlijke analoge voedingstrap)...maw ik ben er dik tevreden over.

er zijn naar verluid andere zelfbouw amps die het vwb kwaliteit net zo goed doen, maar die hebben dan wat minder vermogen en/of vragen aardig wat meer kennis vd bouwer. (meer kan je daarover bvb vinden op ZBA forum)
want als er nu één ding is wat je voor de "assemblage" van een nCore niet hoeft te hebben, dan is dat wel een grondige kennis van electronica  :D   
als je echt 2 linkerhanden hebt en zelfs geen eigen kastje wil bedenken/fabriceren/aanpassen, dan bestaan er sinds een tijdje idd ook de complete nCore mono-kits met echt àlles erbij geleverd, dus "ik kan dat niet" is nu echt geen geldig excuus meer  ;)

ik was korte tijd ook op zoek naar een manier om aan de nCore 500 of 1200 te komen, maar heb hier inmiddels toch maar van afgezien, vooral omdat ik van meerdere bronnen (dicht bij Hypex) heb vernomen dat het verschil tussen de 400 en die "zwaardere" OEM versies qua geluidskwaliteit echt verwaarloosbaar klein is.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Richi

Bedankt Katwax en Dynky voor jullie reactie. Inmiddels heb ik wat meer onderzoek gedaan en ik was ook al tot de conclusie gekomen dat ik zelf een set mono versterkers zou moeten kunnen assembleren (want veel meer is het niet). De mono kit op de Hype site zou hiervoor heel geschikt zijn, maar ik vind de behuizing niet goed passen bij mijn Classé CAP-151 (die ik t.z.t. wil vervangen door een zilveren CP-50, CP-60 of CP-65). Vandaar dat ik dus bij de behuizing van Ghent Audio ben uitgekomen. Deze heb ik inmiddels besteld inclusief de interne bekabeling set.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

De Hypex NC400 modules en SMPS600 voedingen bestel ik dan rechtstreeks bij Hypex. Scheelt weer invoerrechten e.d. Fijn dat ze in Nederland gevestigd zijn.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Raphie

Ben benieuwd wat je hier van vindt t.o.v. De Class D Audio. Die vind ik voor klasse D toch wel érg goed, je hoort ALLES, onvergeeflijk
JBL PRX Power!

holco

Mooie kastjes voor een nette prijs  8)

Quote from: Richi on June 21, 2016, 00:19:15
Bedankt Katwax en Dynky voor jullie reactie. Inmiddels heb ik wat meer onderzoek gedaan en ik was ook al tot de conclusie gekomen dat ik zelf een set mono versterkers zou moeten kunnen assembleren (want veel meer is het niet). De mono kit op de Hype site zou hiervoor heel geschikt zijn, maar ik vind de behuizing niet goed passen bij mijn Classé CAP-151 (die ik t.z.t. wil vervangen door een zilveren CP-50, CP-60 of CP-65). Vandaar dat ik dus bij de behuizing van Ghent Audio ben uitgekomen. Deze heb ik inmiddels besteld inclusief de interne bekabeling set.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

i2Paq

Ik speel al zeker een half jaar met Channel Island D200 monoblokken.

Heerlijk!

Wel liep ik pasgeleden tegen een DIY project op DIYaudio ( Hybrid Hypex UCD ) aan waarbij er een combi is van buizen en Hypex.
Helaas zag ik te-laat dat er zelfs eentje aangeboden werd op MP.

Het wachten is op complete kits welke eind van dit jaar beschikbaar komen want het lijk mij een erg interessante combi.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

katwax

Kastje van Ghentaudio ziet er inderdaad degelijk uit, heb er ook naar gekeken, maar aangezien ik dual mono wou hebben kwam het niet in aanmerking.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Richi

Quote from: Raphie on June 21, 2016, 07:43:09
Ben benieuwd wat je hier van vindt t.o.v. De Class D Audio. Die vind ik voor klasse D toch wel érg goed, je hoort ALLES, onvergeeflijk
Ja, ik ben ook wel benieuwd. Lees op meerdere plaatsen dat Hypex nCore nog wat beter presteert. Lijkt me gewoon leuk om een setje mono blokken zelf in elkaar te zetten. De grotere winst kan ik zeer waarschijnlijk behalen met de voorversterker, maar die is later pas aan de beurt.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: i2Paq on June 21, 2016, 10:07:52
Ik speel al zeker een half jaar met Channel Island D200 monoblokken.

Heerlijk!

Wel liep ik pasgeleden tegen een DIY project op DIYaudio ( Hybrid Hypex UCD ) aan waarbij er een combi is van buizen en Hypex.
Helaas zag ik te-laat dat er zelfs eentje aangeboden werd op MP.

Het wachten is op complete kits welke eind van dit jaar beschikbaar komen want het lijk mij een erg interessante combi.
Die zien er beide ook erg interessant uit!

Ik lees dat Hypex versterkers erg gevoelig zijn voor het netsnoer dat je gebruikt. Hebben jullie daar specifieke ervaringen mee?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

katwax

Bij een vergelijk tussen de ucd en ncore was er geen direct waarneembaar verschil te horen. Natuurlijk kan je niet zomaar even snel wisselen tussen eindversterker.
Op papier is de ncore wel aanzienlijk beter dan de ucd. Dus als het niet beter klinkt was ik alvast gerust dat ik op papier de beste module had :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

holco

Heb begrepen dat bij de Ncore de winst in het hoog zit.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

bva

Quote from: Dynky on June 20, 2016, 16:57:28
ik heb een hele tijd terug (ik schat inmiddels al een jaartje ofzo?) de ene nCore (een dual mono) vervangen door de andere (2 mono's met afzonderlijke analoge voedingstrap)...maw ik ben er dik tevreden over.

er zijn naar verluid andere zelfbouw amps die het vwb kwaliteit net zo goed doen, maar die hebben dan wat minder vermogen en/of vragen aardig wat meer kennis vd bouwer. (meer kan je daarover bvb vinden op ZBA forum)
want als er nu één ding is wat je voor de "assemblage" van een nCore niet hoeft te hebben, dan is dat wel een grondige kennis van electronica  :D   
als je echt 2 linkerhanden hebt en zelfs geen eigen kastje wil bedenken/fabriceren/aanpassen, dan bestaan er sinds een tijdje idd ook de complete nCore mono-kits met echt àlles erbij geleverd, dus "ik kan dat niet" is nu echt geen geldig excuus meer  ;)

ik was korte tijd ook op zoek naar een manier om aan de nCore 500 of 1200 te komen, maar heb hier inmiddels toch maar van afgezien, vooral omdat ik van meerdere bronnen (dicht bij Hypex) heb vernomen dat het verschil tussen de 400 en die "zwaardere" OEM versies qua geluidskwaliteit echt verwaarloosbaar klein is.

Zie ook de opmerking in een ander forum betreffende  Ncore 400 en Ncore 1200:
http://www.audiocircle.com/index.php?PHPSESSID=8ljat9jq6q8hrgjq1b3roo8hu2&topic=110104.msg1135997#msg1135997

Vreemd dat het prijsverschil met een eigenbouw Ncore 400 zo groot is 1500 Euro tegen 11900 Euro.
Heeft iemand de Mola Mola KALUGA eindversterker een keer gehoord?

Als je  niet zelf iets wilt bouwen is dit, op basis van de Ncore 500, misschien  een goed alternatief:
http://www.iqspeakers.co.uk/#!hypex-amps/avuyk

Heeft iemand hier ervaring mee?

Roeru117

Geen ervaring mee, maar ik ken de website wel. Die versterkers zien er erg goed uit en voor een schappelijk prijs ten opzichte van de prijs van de losse onderdelen. Nu ook verkrijgbaar met een 12v trigger. Wanneer ik mijn ucd400 zou willen vervangen dan staan deze erg hoog op het verlanglijstje.

Nu alleen hopen dat we geen brexit krijgen, anders moet ik dan ook nog invoerrechten  ;D
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

i2Paq

Het jammere van al die kasten vindt ik de doodde look.

Een paar mooi VU's zou niet misstaan  :wub:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70