Psx nog gebruiken ? Cyrus

Started by audio_stabilo, July 27, 2017, 22:44:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Ik zit met een twijfel. Gister heb ik een eindversterker aangeschaft. Ik gebruikte altijd een psx tussen de Cyrus 3i. Aangezien de 3i nu werkt als voorversterker vond ik het een beetje onzin om daar nog een psx op te hebben. Dit omdat de speakers nu op de eindbak zitten. Maar ik twijfel... na veel switchen weet ik het niet meer of het nu wel of niet hoorbaar is. Soms lijkt het met de psx meer ruimtelijk geluid te geven. Doet een psx hoorbaar überhaupt wat op een voorversterker ?

Ik luister naar de kef ls50

Cyreg

Jarenlange ervaringen met Cyrus systems  :D
Voor zover ik weet en heb ervaren met 'n Cyrus 3 met PSX-R neemt de PSX alleen de spanningen over voor de eindtrap vd integrated; was met de 3i m.i. ook zo ;D
Bij latere integrateds zoals bijv 8vs werd wel de gehele spanningsvoorziening over genomen!

Dus het zal niet veel verschil moeten opleveren; maar als je de pre out gebruikt, blijft je Cyrus 3i zonder PSX natuurlijk wel ook gewoon je eindtrap voeden, ook al wordt deze niet gebruikt!

Als je geen andere plek (Cyrusapparaat) hebt voor je PSX, dan bewaren en over 3 maanden nog 'ns proberen  ;) anders verkopen; zijn veel geld waard tegenwoordig sinds de R2  :clapping:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

audio_stabilo

Quote from: Cyreg on July 27, 2017, 23:13:19
Jarenlange ervaringen met Cyrus systems  :D
Voor zover ik weet en heb ervaren met 'n Cyrus 3 met PSX-R neemt de PSX alleen de spanningen over voor de eindtrap vd integrated; was met de 3i m.i. ook zo ;D
Bij latere integrateds zoals bijv 8vs werd wel de gehele spanningsvoorziening over genomen!

Dus het zal niet veel verschil moeten opleveren; maar als je de pre out gebruikt, blijft je Cyrus 3i zonder PSX natuurlijk wel ook gewoon je eindtrap voeden, ook al wordt deze niet gebruikt!

Als je geen andere plek (Cyrusapparaat) hebt voor je PSX, dan bewaren en over 3 maanden nog 'ns proberen  ;) anders verkopen; zijn veel geld waard tegenwoordig sinds de R2  :clapping:

Goed antwoord Dankje!

Ja want lijkt me dat de eindversterker in dit geval meer doet dan de psx. En met switchen denk je ook verschillen te horen die denk ik achter me oren zitten dan ;D