problemen met streamen van 1080p ISO van NAS naar mediaspeler

Started by martinosmartens, August 27, 2014, 23:06:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

martinosmartens

Gents,

Een vrij technische vraag. Hopelijk is iemand me in staat hierbij te helpen / dingen te verklaren. Het zou super zijn als iemand hier een antwoord op heeft???
Ik probeer een 1080p ISO te streamen (AC Ryan playon HD mini of raspberry pie, via NFS) vanuit mijn NAS maar hij blijft schokken. Het rare is, als ik dezelfde ISO op een harde schijf zet en direct via USB aan mijn mediaspeler koppel (AC ryan), dan loopt hij wel vloeiend.

Hoe kan dit? Ik dacht dat het aan het netwerk ligt. Toch zou 100mbit in principe voldoende moeten zijn? Ook dacht ik dat het wellicht aan de codecs/firmware ligt van de AC ryan, tegelijkertijd werkt het via de harde schijf + USB prima.

Ik heb een Synology DS213 en een mediaspeler (AC ryan playon HD mini en raspberry pie). Hiertussen zitten CAT 6 kabels en een 100Mbit switch. Ik heb ook een Linksys e4200 (gigabit) ertussen gezet i.p.v. de switch om te beoordelen of de switch de bottleneck is. Ook hier dezelfde problemen via streamen van de NAS via mijn LAN.

Iemand een oplossing of dezelfde problemen ondervonden?

Groet,

Martijn

WilcoL

Ik had ook ooit een AC Ryan en dezelfde issues als jij beschrijft.

Probleem is de netwerk interface aan de player-kant, die is niet snel genoeg blijkbaar. Ik heb niets veranderd alleen de Dune geplaatst en het probleem deed zich niet meer voor...

Succes!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

snicky

Quote from: martinosmartens on August 27, 2014, 23:06:15


Hoe kan dit? Ik dacht dat het aan het netwerk ligt. Toch zou 100mbit in principe voldoende moeten zijn? Ook dacht ik dat het wellicht aan de codecs/firmware ligt van de AC ryan, tegelijkertijd werkt het via de harde schijf + USB prima.


Ik had dit probleem met de Playon HD2 op een 100mbit switch.

Dit was verholpen door de media player rechtstreeks op de router aan te sluiten. Dus ik zou het ook even zonder switch ertussen proberen.

En anders nog even kijken voor firmwares als dat niet wilt lukken.

Je kan hier even kijken naar de verschillende firmwares:

http://www.acryan.com/forums/viewforum.php?f=104&sid=de5076efacb433af12ece0bfde2e0105

Je kan altijd downgraden als de nieuwe firmware niet bevalt.

(Beste omdat te doen is voeding eruit halen, daarna aan/uit knop ingedrukt houden en de voeding er weer insteken en wachten tot je de update ziet verschijnen.



Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Pjotr

Quote from: WilcoL on August 28, 2014, 03:10:40
Ik had ook ooit een AC Ryan en dezelfde issues als jij beschrijft.

Probleem is de netwerk interface aan de player-kant, die is niet snel genoeg blijkbaar.

Hier ook een AC Ryan PlayOn HD Mini met hetzelfde probleem. Oorzaak zit 'm inderdaad in de netwerkinterface van de AC Ryan die de datastroom niet kan verwerken, welke weer wordt beperkt door de gebruikte Realtek chipset in de speler. Oplossingen:

- Content met hoge bitrate afspelen via aangesloten USB harddisk;
- Content in 1080p met een lagere bitrate, of in 720p bekijken;
- Andere mediaspeler aanschaffen.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+