Mini Meeting + Amp Shootout @ Scarp

Started by Scarp, February 16, 2004, 16:41:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Quote from: bmateijsen on March  1, 2004, 16:49:43
Hoezo Eisse.. je luistert toch ook mee??

Groet Bjorn

P.S. het is meer voor Frank (sullivan) om bevindingen te posten..

In dat geval luister ik ook mee ;) ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

Quote from: Teejoo on March  1, 2004, 13:53:25
Ik denk die van Patricia Barber en saint Germain. Opeth en Hugh ken ik niet. En.........

Op zich helemaal goed! Die Hugh Masekela was ook van mij en ik hou ook wel van een robbertje metal, lo-fi, drum & bass, trip-hop, lounge, latin jazz, free jazz (Zorn!) en vooral veel vrouwenstemmen (Joni Mitchel, Natalie Merchant, Janis Ian, Ricky Lee Jones, Cowboy Junkies, etc.).

Martin_M

#327
En dan hier mijn foto's.
Moest ze echt nog even voor het eten posten maar begin nu wel trek te krijgen.

Helaas ging er iets mis en stond de camera na de derde foto in landschap stand (ook jpg i.p.v. raw en de flits doet het dan niet :-\). Hierdoor zijn ze iets minder scherp maar ik kon ze nog aardig oppoetsten. Dat heb je ervan als je zo enthousiast bezig bent......

Alles wat mee moest ingepakt. Zie de lege plek waar eerst de EV stond. (De TV staat daar normaal niet maar ons scherm is terug naar de fabriek).


De auto zit nog lang niet vol.


De Mark Levinson en de Chord.


Luistersessie: Blue Eyes, Scarp, Garmt en Miranda.


Later was Patrick er ook bij.


Scarp die mij fotografeert.


En hier onze gastheer voor vandaag.....


Jullie waren benieuwd naar onze bevindingen, maar wij naar jullie posts op het HTForum.


Setoverzicht waar we naar luisterden.


De tafel nadat we ons tegoed hadden gedaan van de versnaperingen.


En nog even napraten natuurlijk.


Bij de lokale snackbar het één en ander genuttigd (Robbo staat hier ook voor het eerst op de foto).


Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Jinsu

Hoi,

Wat doe die videorecorder daartussen :P ;D .

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Teejoo

#329
Quote from: garmtz on March  1, 2004, 17:51:59
Op zich helemaal goed! Die Hugh Masekela was ook van mij en ik hou ook wel van een robbertje metal, lo-fi, drum & bass, trip-hop, lounge, latin jazz, free jazz (Zorn!) en vooral veel vrouwenstemmen (Joni Mitchel, Natalie Merchant, Janis Ian, Ricky Lee Jones, Cowboy Junkies, etc.).
En Bugge Wesseltoft, Me'shell, Erik Truffaz, Maxwell, dZihan & Kamien, John Patitucci, Beady Belle, Richard Bona, Borstlap, De-Phazz, Incognito, Kyoto Jazz Massive, Zero 7 etc etc.................wij moeten misschien ook maar eens afspreken, we zouden de avond in elk geval goed gevuld krijgen  :D

Selmar_Cleef

Waarom ligt die steek/ringsleutel op de tafel?

Scarp

Dat is voor het aansluiten van de kabels op de krell :)

Selmar_Cleef

LS kabels neem ik aan? Zit er dan draadeind op de aansluitingen om het de kabels vast te zetten. Geen idee hoe dit bij Krell is, misschien dan Martin een foto kan plaatsen van de achterzijde. Ik heb al gekeken op andere foto's die geplaatst waren maar niet echt kunnen zien waar iets vastgedraaid moet.

Martin_M

Quote from: Whistler on March  1, 2004, 18:38:49
Wat doe die videorecorder daartussen :P ;D .

Bedoel je op de eerste foto bij ons thuis of op de derde foto bij Scarp?
Wij gebruiken 'm als tv-tuner aangesloten aan de projector en om af en toe nog een 'oud' concert te zien die we nog op VHS hebben.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Scarp

Whistler bedoelt de Meridian denk ik :)

Martin_M

O sorry LOL ;D,
was er even niet bij.

Even een foto voor de achterkant van de Krell. Bij de verste aansluitingen is wel goed te zien dat het bouten zijn (enkel spades kunnen gebruikt worden(.


Ook zoiets bij de aansluitingen van de Wilsons:


Dan heeft Mark Levinson toch nog een mooier systeem vind ik met z'n vleugelmoeren:


Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Jinsu

Quote from: Scarp on March  1, 2004, 19:47:58
Whistler bedoelt de Meridian denk ik :)

Hoi,

Haha, ja die bedoel ik ;) .

@  Martin

Wat mij opvalt is dat jullie kamer niet erg breed is, of heb ik het mis.

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Scarp

In het echt viel die Meridian mij reuze mee. Hij is wat klein, maar ziet er toch mooi uit hoor.

Selmar_Cleef

@ Martin, bedankt voor de foto's. Weer een beetje wijzer geworden :)
Vind de vleugelmoeren bij de ML wel iets aparts hebben.

jaco

Onder in het TV meubel van Scarp lijkt een video te staan, word die misschien bedoeld ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

<OFF TOPIC ALERT>

Quote from: Teejoo on March  1, 2004, 19:05:01
En Bugge Wesseltoft, Me'shell, Erik Truffaz, Maxwell, dZihan & Kamien, John Patitucci, Beady Belle, Richard Bona, Borstlap, De-Phazz, Incognito, Kyoto Jazz Massive, Zero 7 etc etc.................wij moeten misschien ook maar eens afspreken, we zouden de avond in elk geval goed gevuld krijgen  :D

Ahhhhhhh! Wij hebben zeker wat te bespreken met elkaar, want van de genoemden ken ik al zowieso Beady Belle, Richard Bona en De-Phazz niet... ;D Jij zit ook aardig in de Acid Jazz blijkbaar? Of is dat soul ofzo?

Zomaar even een langer lijstje: Tori Amos, Natalie Merchant, Dead Can Dance, Diana Krall, Aphex Twins, Tindersticks, Madrugada, John Zorn, Underworld, Brian Eno, Sarah McLachlan, Tom Waits, Mazzy Star, Nine Inch Nails, Miles Davis, Jewel, Autechre, Biosphere, K.D. Lang, Morphine, Bjork, Chemical Brothers, Steely Dan, Sonic Youth, Cowboy Junkies, Nick Cave, Brian Eno, Massive Attack, David Sylvian, Underworld, Jaco Pastorius, Ricky Lee Jones, Susanne Vega, Cranes, Cocteau Twins, Mojave 3, A Perfect Circle, Pink Floyd, Radiohead, Portishead, Beth Orton, Depeche Mode, Nick Drake, Terje Rypdal, Nils Petter Molvaer...

Was nog voordat ik me echt in jazz ging verdiepen, nu ben ik leip van vrijwel alle jazz, weet niet waar ik moet beginnen...  :-\

</OFF TOPIC ALERT>

blue-eyes

Quote from: jaco on March  1, 2004, 21:17:06
Onder in het TV meubel van Scarp lijkt een video te staan, word die misschien bedoeld ?

Jaco

De laatste tijd maak je zoveel grappen, maar de beste grap van de laatste week herken je niet??!?!?!?   ;D ;D

psssst: het is de meridian van Robbo....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Quote from: Blue-Eyes on March  1, 2004, 21:22:44
De laatste tijd maak je zoveel grappen, maar de beste grap van de laatste week herken je niet??!?!?!?   ;D ;D

psssst: het is de meridian van Robbo....
Jij moet wat minder uit de fles sterke drank lurken  ;D. Op de 3e foto van Martin M staat een spider rack links, en een rack waar de tv op staat rechts. Kijk eens op de onderste plank aan de linker kant. Zilvergrijs apparaat wat verdacht veel op een Video recorder lijkt.
Ik weet echt wel dat het zwarte ding in het spider rack een Meridian unit is. Ik ben wel oud, maar nog niet seniel.. ;)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Quote from: jaco on March  1, 2004, 21:27:56
Jij moet wat minder uit de fles sterke drank lurken  ;D. Op de 3e foto van Martin M staat een spider rack links, en een rack waar de tv op staat rechts. Kijk eens op de onderste plank aan de linker kant. Zilvergrijs apparaat wat verdacht veel op een Video recorder lijkt.
Ik weet echt wel dat het zwarte ding in het spider rack een Meridian unit is. Ik ben wel oud, maar nog niet seniel.. ;)

Jaco

Niet seniel, dat klopt.... Sorry dat ik je die indruk gaf ;D

p.s. Maar wel ontzettend hongerig ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Sorry dat ik je niks gegeven hebt buiten wat te drinken toen je bij me was. Je moet het maar met de DVDtjes doen, en zelf wat te eten regelen   :)

Jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Quote from: Blue-Eyes on March  1, 2004, 21:32:10
p.s. Maar wel ontzettend hongerig ;D ;D
Overigens op de laatste foto van Martin voeder je jezelf met veel plezier zo te zien..

Met die honger moet het dus echt wel meevallen, zo lang is het nog niet geleden, 30 uur of zo ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Scarp


Martin_M

#348
Quote from: Whistler on March  1, 2004, 20:20:17
Wat mij opvalt is dat jullie kamer niet erg breed is, of heb ik het mis.
He Whistler,

Onze kamer is 3.80 meter breed en zo'n 8 meter lang.
Inderdaad niet geweldig breed maar op de foto lijkt het smaller. De foto vertekent toch wel hoor want de kamer lijkt behoorlijk kaal terwijl dat 'in real life' wel meevalt.

Groetjes,
Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

#349
@ amp-shootout-team;
Jongens, jullie worden bedankt dat er zo positief op de PowerStrip werd gereageerd.

Bij Scarp viel het mij op dat de PowerStrip op de Parasound een chord-achtige smoothness in het hoog gaf (nou ja, niet op hetzelfde nivo, maar toch). Dit gaf mij het idee dat de Chord misschien zelf ook een filter aan boord zou hebben.

Thuis was ik toch bezig de boel weer op z'n plek te zetten en we wilden proberen of de PowerStrip eenzelfde effect op de Krell zou hebben (deze zit normaal direct met een eigen (kemp)kabel rechtstreeks op de meterkast). Dus deze kabel aan de kant en een (ander) netsnoer vanuit de PowerStrip in de Krell (de strip zit met net zo'n kabel in de meterkast).

Deze tweak (die ons niets kost) zorgde voor een hele verassing. Precies het effect wat we gehoopt hadden, nl. het hoog van het hinderlijke digitale randje afhelpen, maar er was meer.
Er is (nog) meer diepte waarbij opvalt de de plaatsbaarheid van de verschillende instrumenten nog duidelijker en hechter is geworden. Meer ruimte ertussen en meer openheid en gelaagdheid.
Kortom; minder systeem en meer muziek. Geweldig, we hebben de hele avond hier zitten genieten. Weer een stap meer richting mijn all-time-reference. Het wordt nog wel eens wat.

Ik ben er bijna 100% zeker van dat ik de Kemp SNS module in de Krell laat bouwen. Dan kunnen we zijn originele netsnoer weer gebruiken en filteren zo laat mogelijk.

Kijk da's nou een voordeel van een dagje sjouwen ;)

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)