Mini Meeting + Amp Shootout @ Scarp

Started by Scarp, February 16, 2004, 16:41:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scarp

Ik heb net ff getest. Als je een amp voor m'n rack zet dan is 3 meter voldoende om naar de rechter speaker te komen. Ook geven de interlinks voldoende ruimte om de amp ervoor te kunnen hebben.

Alleen 3 meter is onvoldoende voor m'n Parasound amp. Om die nou uit z'n rack te sjouwen, dat zou kunnen, maar hoeft van mij perse niet. Leuk leukste vergelijk vind ik zelf toch tussen Krell, ML en Chord. Met name als de KSA300 aankan hier zonder de stoppen van de hele flat door te laten slaan :)

Dus mij best als we gewoon m'n Parasound laten in z'n eigen situatie, alleen met misschien een andere bron.

blue-eyes

Stel je niet teveel voor van de ML, het is het instap model ... ;)

Maar ik ben idd ook wel erg benieuwd naar het KRELL geweld van Martin!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

#27
Quote from: blue-eyes on February 17, 2004, 20:45:43
Maar ik ben idd ook wel erg benieuwd naar het KRELL geweld van Martin!

De Chord van Garmt is van binnen natuurlijk prachtig mooi om te zien maar als je bij de Krell de schroefjes losdraait krijg je ook een fraai zicht op dit lasapparaat:



Heb er zin in jongens...

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Dat mag zich pas een trafo noemen ;)

Ik denk dat de rest er ook wel zin in heeft ;)\


p.s. Nog bedankt voor je mail, dezelfde vraag had ik ook al naar Garmt gestuurd ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

 ;D

blue-eyes

#30
Nu begin ik me het weer af te vragen: zijn het de looks of is het de klank waarom deze versterkers gekocht worden! ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz


blue-eyes

Beide is wel verplicht idd.

Lelijke versterkers is een keuze ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

Ach, hoe vaak staan motorkappen van auto's ook niet open.
Het gaat om de prestaties maar hoe en waarmee dat gebeurt is altijd interessant.

De Chord is totaal anders opgebouwd als de Krell/ML/Vincent. Het is dan leuk om te horen dat het 'vedergewicht' met andere technieken ook tot grootse prestaties kan komen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

patrick_vdb

Hi Martin,

Hoe ga je dat lasapparaat bij Scarp naar boven dragen?

Is het ook mogelijk om de Kemp powerstrip en de SNS plug eens mee te nemen, ben wel nieuwsgierig naar beide ;)

Mvrgr

Patrick

en ja, ik heb er uiteraard ook erg zin in

Scarp

#35
Dan kan ik niet achterblijven, hier de A51:


De C2:

Martin_M

#36
Patrick,
Het geval is goed met twee man te tellen. In de flat van Scarp is gelukkig een lift.

Je wilt niet weten hoe we hem naar beneden hebben 'geschoven' in het trappenhuis van de vorige eigenaar. Het was bloedheet die dag en was blij dat er twee dozen omheen zaten.

Ik hoop niet dat ik de 29e de eerste ben bij Scarp. Ik heb begrepen dat Scarp nog met z'n rug zit en Miranda heeft een gekneusde rib dus zal iemand even mee moeten helpen sjouwen. Ach, komt wel goed allemaal.

Wat moet ik eigenlijk nog allemaal meer meenemen. M'n auto zit idd nog lang niet vol 8) en ik neem graag meer mee dan nodig is voor het geval dat.... We moeten natuurlijk ook niet te veel willen vergelijken op één dag (i.v.m. luistermoeheid).

Maar ik neem i.i.g. mee:
TEAC P2 loopwerk
Transparent MusicWave luidsprekerkabel
Krell KSA300s
Krell KSA50
XTC Black Ultimate netsnoer
AH Netsnoer
Kemp Powerstrip
Digitale interlinks (Transparent, Astrada)

De Tag wil ik nu eens thuis laten want ik wil ook wel eens andere pre/processors horen.
De Powerstrip moeten we dan gebruiken met het netsnoer van Garmt's Chord i.v.m. de afwijkende aansluiting.
De digitale interlinks wil ik zelf nog graag vergelijken met de MIT Reference.

Garmt,
Kan je dan meteen het AH netsnoer voor me meenemen die we laatst bij je hebben laten liggen ;D

Scarp,
Ook mooi om te zien, die apart opbouw van de 5 eindtrappen van de Parasound. Nu nog het binnenwerk van Blue-Eyes (z'n versterker dan) en we zijn compleet.

Ohja, als er weer behoefte is aan foto's van het gebeuren dan neem ik ook wel weer het fototoestel mee.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Scarp

Komt wel goed inderdaad. Je hoeft in ieder geval niet 3 verdiepingen omhoog te sjouwen :)

Ik ga sowieso nog eens kijken voor een beter steekkarretje. M'n huidige is wat gammel aan het worden ;)

Qua voeding heb ik nu een oehlbach stekker blok liggen waar ik een aarde draad op heb aangesloten bij de stekker die in het stopcontact zit (moet nog steeds eens dat verbeteren). Maar dat kunnen we hopelijk ook bij de kemp powerstrip doen.

Ik zal sowieso een beetje ruimte maken achter het rack, zodat de boel goed bereikbaar is.

patrick_vdb

#38
Hi,

De Theta kan ik helaas niet meenemen want het vrouwtje wilt nog wat filmpjes kunnen bekijken als ik in Eindhoven zit te freaken maar met de Parasound van Scarp zullen we zeker ook niet verkeerd zitten ;)

Idd effe gemakkelijk om al een beetje te bepalen wie wat eigenlijk wil horen.

Natuurlijk de diverse amps, Martin en ik zijn benieuwd naar de diverse digitale interlinks, ik ben benieuwd naar de Kemp (maar dat kan gelijktijdig met de amps)....wat nog?

QuoteWat moet ik eigenlijk nog allemaal meer meenemen. M'n auto zit idd nog lang niet vol  8)

Een setje Watt Puppy's ;D

En natuurlijk weer van die mooie foto's maken ;D

Mvrgr

Patrick

ps Martin, hoe laat denken jullie ongeveer in Eindhoven te zijn? Dan zorg ik wel dat ik ongeveer gelijktijdig daar ben om te sjouwen ;)

Martin_M

#39
Ik denk dat we er zo vroeg mogelijk bij willen zijn en zullen dus 12:00 uur proberen. Lukt dat?

Ennuh met ook nog een setje Watt/Puppies krijg ik m'n auto aardig vol ja. Maarja da's nog eens 2 x 85 KG erbij en ong. een maand om ze een beetje behoorlijk te plaatsen. Uuuh, een andere keer misschien ;D

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

garmtz

Quote from: Martin_M on February 18, 2004, 08:40:09
Garmt,
Kan je dan meteen het AH netsnoer voor me meenemen die we laatst bij je hebben laten liggen ;D

Had hem al klaar liggen! :)

QuoteNu nog het binnenwerk van Blue-Eyes (z'n versterker dan)

:D

QuoteOhja, als er weer behoefte is aan foto's van het gebeuren dan neem ik ook wel weer het fototoestel mee.

Goed plan!

patrick_vdb

Quote from: Martin_M on February 18, 2004, 09:11:05
Ennuh met ook nog een setje Watt/Puppies krijg ik m'n auto aardig vol ja. Maarja da's nog eens 2 x 85 KG erbij en ong. een maand om ze een beetje behoorlijk te plaatsen. Uuuh, een andere keer misschien ;D

LOL ;D Nou, vooruit dan maar.

12:00 moet lukken, ik zal wel buiten wachten ;)

Mvrgr

Patrick

Scarp

Volgens mij zijn we met die vergelijken al lang genoeg bezig. Een paar amps en nog wat testen met een paar kabels. Volgens mij genoeg zo :)

Rob_Dingen

Hoi

Aan de foto's te zien is de wedstrijd al begonnen ;D
Ik zal wel ouderwets zijn maar met de kap open wint de krell al ver op de rest kijk eens naar de Motor (Trafo) die er inzit.

Rob

garmtz

Wie niet groot is moet slim zijn zegt men wel... ;D  (Krell vs Chord)

Martin_M

#45
Hi Rob,

Ik begrijp precies wat je bedoeld. Maar het is daarintegen hartstikke interessant hoe de Chord met z'n geschakelde voeding presteert bij Garmt thuis. Ook in de lage regionen!

Bij Blue-Eyes thuis was er wel verschil. Ben heel benieuwd of dat bij Scarp zich ook manifesteert.
Chord moet lekker klinken met B&W. Over de combi Krell & B&W ben ik minder te spreken (vanuit eigen ervaring).

Met je smiley geef je al aan dat je 'wedstrijd' al met een korrel zout neemt. Zo zie ik het ook hoor. Gewoon veel leren door veel te horen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

garmtz

Lijkt me op zich trouwens erg interessant om eerst met de Nordost ls-kabels te luisteren en dan pas de Transparent aan te sluiten. Puur als vergelijk.

Jiri

Hallo Luitjes,

Deze meeting beloofd zeer veelbelovend te worden. Is er nog een mogenlijkheid voor mij om de 29e daar ook bij te zijn?
Hebben jullie al een geschikte bron?
Eventueel kan ik jullie voorzien van een Mark Levinson 390S cd-speler??
Laat me s.v.p. even weten of ik welkom ben?

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

blue-eyes

Ik moet wel bekennen dat ik wel benieuwd ben naar de ML cd speler :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Martin: Die ML van mij weegt >50 kg, die til ik gemakkelijk. Dan moet die KRELL van je geen problemen geven als we samen tillen. Ik heb er zelfs ML handschoentjes bij gekregen :D

Foto van de binnenkant? Jongens, sinds ik de speakers anders gebrugged heb, ben ik weer wat cd's aan het luisteren. De bass is terug!  Denken jullie nu echt dat ik de versterker uitzet voor een foto? ;)

En nog wat, spierballen laten zien of ze gebruiken. De pats topic is op GOT :D :D ;D Maw, ik doe de motorkap van mijn auto ook niet open, maar die MINI cooper S kon me niet bijhouden ;) . Oeps gevaarlijke uitspraak.... ;D ;D

hehehehe
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey