DSP crossover

Started by E5B1, February 15, 2004, 17:19:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

E5B1

Hoi forum lezers,

Wij zijn een projectgroep van de Hogeschool Eindhoven.

Wij zijn begonnen aan een DSP project waarbij het doel is een 4 weg filter te maken.

Hierbij zijn wij op zoek naar wensen van de gebruiker en hebben wij een enquête ontworpen.

Deze enquête is te vinden op:
members.home.nl/e5b1/

Veel succes bij het invullen van deze enquête (duur van de enquête +/- 5 min)

Met vriendelijke groeten,

E5B1

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jeroen.


Markus


BOUBOU

voor mij geld het zelfde   :D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

blue-eyes

Ingevuld.

Sommige keuze antwoorden zijn niet goed gekozen. Als voorbeeld vragen jullie naar het inkomen. Blijkbaar is dat belangrijk voor jullie. Maar waarom dan van 4000 - 10000 naar 40000? Als je het zo stelt is het dus niet belangrijk!

Daarnaast vragen jullie een specificatie app. in euro's. Als je daarin het onderscheid wilt maken voor mensen die upgraden etc. zijn dat in doorsnee geen setjes die max. 1500 euro kosten. 1500 euro is bij jullie het uiterste, en dat lijkt me voor jullie geen reeel gegeven. Daar zit je nogal snel op. Ik denk dat als jullie een doelgroep willen bepalen er andere keuzes hadden moeten staan.

Simpel gezegt mensen met "goedkopere" sets zijn normaliter niet de mensen die investeren in beter geluid! Je moet dus bepalen wie dat wel zijn.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

RubenP

ook ingevuld
vond de keuzes wat karig  :-\
kon bv niet eens m'n favorite muziek niet invullen : JAZZ  8)

Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

Spacebass

Je denkt toch niet dat ik zo debiel ben om mijn adres in te vullen in een of andere wazige webpagina vol spelfouten?

Kan je de enquête niet via de officiële school webserver laten lopen?

Komt dan iets betrouwbaarder over...

Misschien heb ik het helemaal mis hoor, mijn excuses daarvoor dan, maar er gebeuren de laatste tijd te veel vage dingen via Internet.



blue-eyes

#9
Ik heb zelf voor mijn studie ook zulke zaken moeten doen, ben daarom dan ook wel bereid zoiets in te vullen.

Maar idd, adres etc. krijgen ze niet. Alhoewel dat natuurlijk wel te achterhalen is ;) .

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik je twijfel deel. Wij mochten een openbare enquete zeker niet in deze vorm gebruiken, zitten te veel fouten in. Zowel taal technisch als enquete technisch. Ik vraag me dan ook af wat voor een leraar hun begeleid bij deze opdracht. Daarnaast vind ik dat je wel wat meer voor informatie had kunnen inwinnen om in de enquete wat gerichtere, dus minder ruimere vragen had kunnen stellen.

Uitzonderingen zijn er altijd, maar mensen met geen of weinig inkomen zullen normaliter niet zulke zaken kopen. Dit als voorbeeld.

p.s. Zet mijn opmerking over taal niet af tegen mijn postings. Als IK ergens slecht in ben is het de nederlandse taal. Maar (TIP van FLIP) laat dat door iemand controleren als je iets dergelijks gaat doen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

roland p

Quotekon bv niet eens m'n favorite muziek niet invullen : JAZZ

Funk gaat ook niet lukken... Soul ook niet. ik heb maar 'Top 40 / pop' ingevuld, maar ik haat top 40  :-\

Ze vragen ook hoeveel je voor zo'n filter over hebt...

Ga ik dan mijn speakers ombouwen??? Is dat een goed plan? Filters eruit slopen enzo.. oja, je moet natuurlijk ook extra versterkers hebben... zo makkelijk is dat allemaal niet. Of zie ik dat nou verkeerd?

Het zou natuurlijk helemaal tegek zijn als er ook een dolby/dts decoder aanhangt. je blijft dan namelijk in het digitale domein en da's leuk. Pa's na het filteren heb je dan je d/a conversie... En het scheelt zowiezo weer een (dure) a/d converter!  O0
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Scarp

Sorry, maar dit ga ik echt niet invullen en komt mij nogal vaag over.

Enquetes zijn normaliter anoniem. Naam en adres ga ik sowieso niet invullen, vooral niet als dat een link naar apparatuur en salaris geeft.

Hogeschool eindhoven heeft vast wel een website waarop dit zou kunnen lijkt me. De vragen zijn zeer amateuristisch gesteld.

Ik luister bv veel op een portable op m'n werk ... wat versta je onder een portable?

CD schrijf je als CD en niet Cd. Idemditto voor MP3. Maar dan nog mis je dvd-audio of sacd.

"Hoe luistert u naar muziek?" ook slechte antwoorden. Als ik nou dure speakers in een home cinema set heb?

"Haalt u veel muziek van het internet af?" <- definieer veel.

etc... etc

Spacebass

Link

Dit lijkt een keurige link te zijn naar de eerder genoemde hogeschool.


Ik zou het echt op een andere manier/vraagstelling doen.
en al helemaal geen adres gegevens/email toestanden...

PS
Invullen via een proxy is ook geen slecht idee.