De beste elektronische muziek - Waar MOET je naar luisteren?

Started by Deleted member, August 16, 2014, 13:50:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Gescom rmxd by Ae 'Viral Rival'
year 1998
zeer beperkte uitgave zoals alle vroegere Gescom werken

Echte sci-fi stijl, ik vind het wel mooi, rauwe engelse northern electronics onder de grauwe industriële luchten van Sheffield ontstaan..

http://youtu.be/sC0k4Z2Sk3c
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Tim Hecker, Ghost writing
Year: 2001

Soundscape dat vloeit, repetief en toch schoonheid.

http://youtu.be/o3iQ6n-ysyE
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Deleted member

Wauw, dat Autechre klinkt wel errug goed! Zeker in combinatie met de clip heel indrukwekkend. Daar ga ik induiken. Thanks!
Stereo-fan for life!

german

Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

Rudy1968

Recentelijk ligt de betaalbare versie van Boris Blank - Electrified in de winkels.

2CD of limited edition 2CD + DVD.

simsatit

>Oldscool masters<

Year: ca 1993-4
Artist: Boards of Canada
Title: Whitewater
Album Boc maxima, unreleased

De old tunes (1989-1994) van Boc hebben dat ongepolijste, haast kinderlijke en eenvoudige, het niet moeten voldoen aan verwachtingen, zoals wanneer je een bekend artiest bent geworden en je publiek 'iets' van je verwacht..
Boc maakte voor familie en vrienden tussen 1989 en 1995 live 'muziek' en video voorstellingen. Uiteraard op analoge apparatuur, zij gaven ook cassettes uit van hun muziek, uitsluitend voor vrienden en familie.
Later in 1996 kwam hun eerste echte ep uit op skam, ze hadden een demo gestuurd aan Booth en Brown van Autechre en die zag er wel wat in, 69er, twoism en meerdere klassiekers stonden op die plaat.
Later is die gere-released, maar daarvoor was er dus ook al veel werk tussen 1989 en 1994, er is veel te vinden op youtube.
Eigenlijk vind ik het achteraf vaak de tunes die, voor mij althans relevant blijven..

Deze werken zijn nooit uitgegeven, ze zijn gekopieerd van de betreffende cassette bandjes, derhalve is de geluidskwaliteit bijzonder matig, al is er nu wel een fan die de hele boel geremastered heeft, dit is te downloaden. (pm voor link)
De meeste songs zijn daadwerkelijk geverifiëerd door Boc, alleen uitgeven is moeilijk daar Boc vroeger uit meerdere (meestal 3) hoofdfiguren bestond..
Nu zijn het alleen nog de 2 broers.

http://youtu.be/_u6R8qNfQV4
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Om het even goed te maken:

Artist: Julian Neto
Year: 2004
Album: Le fume de ciel
Nummer: III

http://youtu.be/0PRauZsl6OA
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Naz

Misschien ook even Lamb checken, en dan zekers - Gorecki + Gabriel!!

twani


simsatit

Quote from: twani on December 11, 2014, 21:53:59
THX voor de info Simsatit ;)

You're welcome!
Tsja dit soort nummers herinneren veel mensen aan de ongecompliceerdheid van kind zijn..
Waarin de wereld een ontdekking is.
Dat de geluidskwaliteit dan zo slecht is (alleen op cassette uitgekomen) geeft juist ook wel weer dat extra stukje weemoed..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Artist: Gescom
Album: Key nell
Label: Skam
Year: 1996
Title: 4
en
Title: 3

Keynell, een EP met 4 nummers van Gescom uit 96 is eigenlijk een klassieker, industriële beats, schrapend en ongeolied gaan ze maar door, spannende synths golven mee.

Gescom, het duistere alter ego van Ae en compagnons, het noordelijke underground ensemble van de elektronica uit de UK begin jaren 90.
Deze  uitgave van Gescom heb ik origineel, gekocht in 1998 in de bubblefolie, redelijk rare en doe ik nooit weg..
Toendertijd was ik er ook echt wel fan van, het eerste nummer is ook echt een aanrader, zo een swing, en toch die schrapende ritmes.. blijft altijd wat hebben.


Eerst nummer 4, een eindeloze zee vind ik dit nummer altijd, alsof je op een schip zit dat maar door en door vaart.


https://www.youtube.com/watch?v=3h7GGXcIfvA


dan,

Nummer 3, zeer dreigend, duister, rücksichtslos schrapend ritme en toch zo mooi...


https://www.youtube.com/watch?v=nW4UUfiP1Xk


Nummer 1 en 2 zoek je op als je dit mooi vond;)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Deleted member

Wow... Het gaat bijna op huiswerk lijken! ;)

Bedankt voor de overdonderende hoeveelheid info!
Stereo-fan for life!

quattronl

Hier zit lekker spul tussen.
Heerlijk nu op het werk aan het luisteren, perfect zo met die links naar de muziek. Keep them coming! :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

simsatit

Quote from: quattronl on December 12, 2014, 14:33:08
Hier zit lekker spul tussen.
Heerlijk nu op het werk aan het luisteren, perfect zo met die links naar de muziek. Keep them coming! :)

Als je werkt achter de pc, vind ik de oudere Boc nummers idd ook atijd een lekkere achtergrond, zeker als het buiten zo druilerig weer is..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

broodro0ster

Nog enkele leuke artiesten:

Prefuse 73
Flying Lotus
Mike Slott (album: Lucky 9teen)
Samiyam
Heralds Of Change
Tokimonsta
Koreless
Photek
Falty DL
Mount Kimbie
2562
Blockhead
Burial
TRG
Vex'd
Icicle
XXXY
Kuedo
Starkey
Slugabed
Shlohmo
Shpongle
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

simsatit

Artist: Deaf center
Label: Type
Album: Pale ravine
Year: 2005
Title: White lake

Deaf Center - White Lake: http://youtu.be/cdRUMqds5r8
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Artist: Jan Jelinek
Label: Scape
Album: Loop-finding-jazz-records
Year: 2001
Title: Do dekor

http://youtu.be/PkpaDpwdSUI
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

balboa

@Simsatit, mooi man om op deze manier nieuwe geluiden te horen! Weet niet of ik het direct allemaal onder mijn (muziek)smaak schaar, maar het is weer eens iets heel anders. Top!
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

Deleted member

Quote from: balboa on December 27, 2014, 17:19:40
@Simsatit, mooi man om op deze manier nieuwe geluiden te horen! Weet niet of ik het direct allemaal onder mijn (muziek)smaak schaar, maar het is weer eens iets heel anders. Top!
Zekers! Ik heb weer veel te beluisteren. Precies wat ik nodig had! :)
Stereo-fan for life!