Hoe heet die film ook al weer?

Started by Erik, June 2, 2013, 23:36:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KILLorBE

Quote from: Christiaan S on June  3, 2013, 12:30:59
Ik ben op zoek naar de titel van een film die zich op Antartica afspeelt zo uit mijn hoofd. Een soort van documantaire die een jaar geleden? Half jaar geleden? is uitgekomen.
Wilde ik toendertijd erg graag zien, maar is er niet meer van gekomen, en nu weet ik niet meer hoe die heet :-\
En nee, ik bedoel geen March of the Penquins ;) :P
Chasing Ice?
www.imdb.com/title/tt1579361/
www.chasingice.com

B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

henrykb

Voor mijn broer, ik citeer:
Ik heb ooit eens naar een Franse film gezocht: L'été glacé. Gaat over iemand die oudjes helpt om zacht in te slapen. Prachtige film.
Met deze titel kan ik geen enkele film vinden. Iemand een idee ?
Alvast bedankt voor het meedenken (mocht je dat doen  ;D )

AbZ

Quote from: henrykb on October  4, 2013, 17:57:20
Voor mijn broer, ik citeer:
Ik heb ooit eens naar een Franse film gezocht: L'été glacé. Gaat over iemand die oudjes helpt om zacht in te slapen. Prachtige film.
Met deze titel kan ik geen enkele film vinden. Iemand een idee ?
Alvast bedankt voor het meedenken (mocht je dat doen  ;D )

Un été glacé

http://www.imdb.com/title/tt0252074/

henrykb

#29
dacht ik ook, maar dat is een detective oid
  http://www.cinema.nl/films/365262/un-ete-glace 

AbZ

Dit is 'm.  Lees de rolverdeling op imdb.

Je vous en prie.

henrykb

ohja.. misschien is ie het toch wel.
Lezen is ook een vak hoor, ik zie inspecteur en dode vrouwtjes.. nope, die zal het niet zijn.
thanks  :smile:

VlisChris

Topic even samengevoegd met het bestaande titelzoektopic (drievoudige woordwaarde?)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Harry HT

Hi,

Een gokje  :bigsmile:

ik dacht in eerste instantie zelf aan de mar adentro, maar die is spaans.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mar_adentro

En daarna dacht ik aan deze franse film:
http://www.janvanduppen.be/?p=376
http://nl.wikipedia.org/wiki/Il_y_a_longtemps_que_je_t%27aime

Ik weet niet of je ze beide gezien hebt, aanraders.  O0

Gegroet,

Harry



Gegroet,
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

eddy135

Zo zoek ik naar een film, waarin een vrouw een politiemotor steelt, en door een spaanstalige buurt rondrijdt, en daarbij ervaart wat een haat er richting politie is, zoiets iig.
Is volgens mij een beetje B film achtig, jaartje of 10 oud ofzo...

Overigens zat het al langer in m'n hoofd om "het grote welke film is het" topic te openen, maar dat blijkt er dus al te zijn! ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

KILLorBE

B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

knubbe

Ik zit al 2dagen met een issue :D

Ik (en 3 collega's) hebben kort geleden een film/serie gezien met de volgende scene:

Een schoolbus maakt zn laatste ritje voor de vakantie en traditiegetrouw spingen alle kinderen uit de achteruitgang terwijl de chaffeur rustig rijd.
1 kindje (meen meisje) springt niet achteruit maar wacht netjes totdat de bus tot stilstand is gekomen en stapt dan uit.
De reden hiervan had iets te maken met de vader van het meisje menen we ons te herinneren.

Heeft iemand een idee welke film dit is geweest? :D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Job

Dat komt volgens mij uit Orange Is The New Black, S02. Backstory van één van de gevangenen.
Geloof ik.

mradem

Klopt idd. Haar vader had haar verteld dat ze geen meeloper moet zijn.

mradem

De eerste episode van s2 dacht ik

DofN

Handig dit topic.

Ik heb +/- 25 jaar oid een film gezien.. Een dame en haar zoon worden ontvoerd door ruiters te paard die door smalle straten omhoog rijden.  Geen idee hoe het verder ging maar ik wil die film nog wel een keer bekijken.. Ik kan me een soort woestijnstadje herinneren op een heuvel? - en  een zanderige/woestijnachtige omgeving herinneren, en de ruiters leken Arabisch?

Is wel erg vaag maar wie weet iemand het :)


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

knubbe

Bedankt ! Dat klopt inderdaad :)
Handig topic!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

hdnoob

Ik kan me vaag een komische kung fu film herinneren.  Of het engelse of chinese audio was weet ik niet meer.

De stijl zou goed Jackie Chan kunnen zijn maar wat ik me vooral herinnerde was een scene met een kale man die klappen kreeg van een donkere hamer. Echt op zo'n Jackie Chan manier kreeg hij iedere keer een tik waardoor zijn hele hoofd vol grote ronde bulten kwam :)

Die hamer was zo'n ronde met een langere steel. Denk aan een rubbere hamer of houten hamer.

knubbe

Heb de film nooit gezien maar misschien Kung Fu Hustle ?
Heb wel Shaolin Soccer gezien en heeft qua stijl iets vergelijkbaar met wat je beschrijft.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

hdnoob

Thanks Knubbe & cz79, ik zal eens downloaden en checken :) als het hem is dan koop ik hem.

Kjelt

Quote from: doorofnight on July 29, 2014, 22:27:53
Handig dit topic.

Ik heb +/- 25 jaar oid een film gezien.. Een dame en haar zoon worden ontvoerd door ruiters te paard die door smalle straten omhoog rijden.  Geen idee hoe het verder ging maar ik wil die film nog wel een keer bekijken.. Ik kan me een soort woestijnstadje herinneren op een heuvel? - en  een zanderige/woestijnachtige omgeving herinneren, en de ruiters leken Arabisch?

Is wel erg vaag maar wie weet iemand het :)
Zou het ook een dochter kunnen zijn geweest?
Mijn vriendin denkt dat het wellicht "Not Without My Daughter" kan zijn met Sally Field?
http://www.imdb.com/title/tt0102555/

DofN

Dank je wel, ik heb de film gescand op youtube.. Het heeft idd vrijwel alle kenmerken die ik opnoemde. Alleen dacht ik dat de film die ik zoek zich ook weer wat verder in het verleden afspeelde. Maar de herinnering is vaag. Dit is niet de film die ik in gedachten heb..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software