JKE kabels Marktplaats: iemand ervaring met deze kabels?

Started by Carloz, August 9, 2014, 10:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Eergisteren een setje bi-wire luidsprekerkabels besteld van 4*4 mm2 afgewerkt met banaanstekkers. Ik ben benieuwd hoe deze het gaan doen ten opzichte van de Van den Hul Clearwater die er nu aan hangt. De Van den Hul dikt het allemaal wat aan heb ik het idee. Als het niet bevalt dan mogen ze terug. Prima service dus zover.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Oud lid

The Clearwater dikt het geluid aan? Die ervaring heb ik niet met deze kabel. Een van de betere VDH kabels.

Erwin B

chansig

Gelukkig heeft JKE niet van die rare eigenschappen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

blue-eyes

Ik heb bij Viking kabels een XLR kabel gekocht, zij maken alles op bestelling. Erg degelijk, Neutrik connectors. Zoek maar even met Google, ze maken ook LS kabels op elke gewenste lengte. Dus wellicht ook bruggen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

Ook een keer besteld...prima zaak. Herinnert me eraan dat ik nog tig neutrik's pluggen heb liggen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

blue-eyes

Zojuist 6 XLR kabels besteld, als tijdelijke overbrugging. Voor 80 euro klaar. Kan ik iig blijven draaien, en dan zoeken naar andere XLR bekabeling. Mijn huidige is goed, maar 1,5 mtr waar ik maar 50 cm nodig heb....
In de verkoop dus.

On topic: goede en snelle service. Kabels uitstekend gemonteerd, goede en degelijk materiaal.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richi

De luidsprekerkabels zijn binnen. Bijgaand mijn verslag.

Elbow - Little Fictions (TIDAL)

Het valt meteen op hoe mooi vol en dynamisch het geluid is. Je hoort zoveel detail, zonder dat het overweldigt. Er zit een bepaalde rust in het geluid die maakt dat het mooi in balans is allemaal. De dynamiek is geweldig. De percussie op het gehele album komt erg goed tot zijn recht, bijvoorbeeld in het nummer 'Firebrand & Angel' staat de percussie in al zijn dynamiek mooi op zichzelf. Er is veel gaande in dit nummer qua zang, piano en percussie, maar het loopt niet vol en je blijft alle afzonderlijke instrumenten en de zang los van elkaar horen. En toch is het een mooi geheel. De laagste octaven zijn erg strak en fraai. De lage tonen beïnvloeden het midden en hoog niet zo lijkt het.

Roger Waters - Amused to death (CD rip)

De Q-sound effecten kloppen helemaal: de hond, de radio, ze staan allemaal los in de ruimte en zijn perfect plaatsbaar. Het ruimtelijke beeld dat de - nog nauwelijks ingespeelde - kabel laat horen is erg mooi. De kamer vult zich helemaal met geluid, maar de focus ligt achter, bij en voor de luidsprekers. Niet achter de luisterpositie, maar dat zegt meer over de akoestiek van mijn luisterruimte dan over de luidsprekerkabel.

Tuck & Patti - Tears of Joy (TIDAL)

De typische warmte in de Tuck & Patti opnames komt erg goed uit de verf. De gitaar en stem klinken mooi helder, open, gedetailleerd en toch prettig warm. Dit is perfecte muziek voor de Pioneer TAD luidsprekers. Maar het komt nu wel heel erg mooi uit de verf! De achtergrond is prefect stil - mooi zwart. Erg fraai!

Daarnaast heb ik diverse andere soorten muziek beluisterd, waaronder klassiek, jazz en Nederlandstalig. Ik blijf me verbazen over de dynamiek en het diepe laag. De laagste registers van mijn luidsprekers zijn nog nooit zo aangesproken. Erg fijn en mooi!

Kortom, ik ben erg blij met de kabels en ze gaan niet meer terug. :-)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MechanicalAnimal

#33
Bij toeval stuit ik op dit topic.....


na een rondje advies ingewonnen te hebben hierzo......

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=165282.0

heb ik bij JKE hifi een setje MK106 rca-interlinks voor tussen mijn Denon Heos Link streamer en mijn Marantz PM11S3.

Ze zijn...as we speak..onderweg naar mij toe  :pompom:

Ben benieuwd  :popcorn:


edit:

de man achter JKE Hifi, Jan Knol, communiceert via de mail erg prettig en binnen een dag krijg je antwoord.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Richi

Quote from: Richi on February 23, 2017, 19:08:08
De luidsprekerkabels zijn binnen.

...

Kortom, ik ben erg blij met de kabels en ze gaan niet meer terug. :-)

Nog steeds erg tevreden met mijn kabels!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis