RZeemering's set

Started by RZeemering, August 6, 2014, 14:14:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RZeemering

Quote from: Alex Groningen on February  4, 2017, 02:54:46
Groot gelijk dat je deze kans niet aan je voorbij hebt laten gaan.
Dan gaan wij binnenkort maar weer eens een afspraak plannen. Altijd leuk!

doen we!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Quote from: Maro on February  4, 2017, 07:12:30
Ben benieuwd hoe het gaat worden. Zo te zien heb jij ook een heel oud huis. Sta zelf ook aan de vooravond ven een verbouwing van een dergelijk pand dus volg dit soort zaken graag.
Succes met je plannen.  :thumbs-up:
Ons huis is volgens de officiële papieren uit begin 1900 maar uit betrouwbare bronnen weten we ondertussen dat het ergens rond 1897 gebouwd moet zijn. Dit is echter wel het voorhuis. Het achterhuis waar we de luisterkamer gaan maken is echter een houtskeletbouw uit ik vermoed de jaren 80. Dus een stuk jonger ;)
Je moet wel een beetje geduld hebben met het volgen hoor! We doen de keuken er ook nog bij, en die heeft wel voorrang. Maar ik zal elk stapje even hier plaatsen van de luisterruimte.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

En kreeg net eenbericht dat de buizen (helaas) maandag binnen komen.
Dan vandaag en morgen nog maar voor de laatste keer de set zoals die nu klinkt goed in me opnemen ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

zo! De bus van de UPS is al weer een uurtje of wat vertrokken en dus heb ik al een uurtje of wat lekker kunnen luisteren.
Voordat de nieuwe buizen kwamen heb ik nog flink genoten van muziek luisteren, met ook wat technisch luisteren Om zodoende als de nieuwe versterker aangesloten was ik een goed vergelijk kon doen.
Ik heb alle snoeren exact hetzelfde gehouden en rechtstreeks overgeheveld naar de Prima Luna.

Was nog wel even spannend of het wel de goede buizen waren, maar gelukkig gingen ze zo in de voetjes. Zo vaak heb ik nog niet getube-rolled ;)

Geluid mbv een dB meter hetzelfde gezet en luisteren maar!
Mijn eerste reactie: hmmm het klinkt helemaal niet zo anders dan dat ik gewend ben. Dat sterkt me overigens in mijn gevoel dat het verschil in apparatuur helemaal niet zo groot is als we ons hier wel eens willen laten geloven.
Nadat de buizen opgewarmd waren na een minuutje of 10 merkte ik wel wat nuanceverschillen op. In de basis komt het hier op neer: de luisterruimte is groter geworden.
Ik luister nu veel meer in een bubbel dan met mijn oude voorversterker. Eigenlijk meer zoals in mijn oude luisterruimte.
Daarnaast heb ik het idee dat het laag iets lager doorgaat en er meer hoog is zonder dat het schel is oid. De muziek lijkt ook homogener maar de instrumenten zijn nog goed aan te wijzen.

Ik luisterde opvallend veel nummers helemaal af. Meestal als ik iets nieuws in de keten heb wil ik snel weer een ander nummer horen om te luisteren hoe dat klinkt.
Het technisch luisteren verdween snel en maakte plaats voor heerlijk genieten. Grote grijns op mijn gezicht en af en toe bijna kippenvel en zeker een verhoogde hartslag.

En dat met eigenlijk zo'n klein nuanceverschil. Ik snap best dat sommige mensen zeggen dat hun set opeens 3 keer zo veel beter speelt. Ik zou het bijna van mijn set zeggen nu ;)

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

br@m

Mooi is dat als het allemaal op z'n plek lijkt te vallen, nietwaar? Ik herken het gevoel. Veel plezier er mee!
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Maikel_audionerd

Vermoedelijk gaan ze na wat uurtjes spelen zelfs nog wel wat beter klinken is mijn ervaring.
Maar als je daar niet zo in geloofd is t ook goed natuurlijk.
Veel plezier in ieder geval
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

RZeemering

Ik ben benieuwd of het zo is en of ik het dan ook hoor ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Ik heb een stekkerblok van Taga. Deze heeft een noise filter op een paar uitgangen.
Daar heb ik tot nu toe nog nooit iets van kunnen horen in mijn set. Op de verschillende uitgangen klonk het altijd hetzelfde.
Tot nu. Ik had de Prima Luna op de niet gefilterde uitgang van stroom voorzien.
Ik merkte bij sommige nummers een wat scherpe s. Vooral op het album de BBC sessions van Bowie. Sowieso een goed album om de scherpte te testen in je systeem.
Ik dacht vanavond laat ik eens de filter uitgang testen van de Taga. En tadaaaa. scherpe s weg!

Ik weet nog niet of ik nu wat andere zaken mis. Vanavond of morgen maar eens verder luisteren.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

#158
Een update!
Ondertussen hier al weer een jaar niet meer geweest. Maar na een relatiebreuk en een paar huizen verder weer een eigen plek.
En vooral ook weer wat ruimte om de hifi-hobby online uit te voeren. Natuurlijk wel veel muziek geluisterd en flink bezig geweest met de opstelling en een klein beetje akoestiek.
Ik heb nu 2 bas absorbers in de hoek staan van GIK acoustics. Daar moeten nog een aantal van bij om de staande golven wat meer onder controle te houden.

Een paar plaatjes van hoe de set er nu bij staat.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

pameijer

Erg mooi! Zeker dat bamboe, is ook mijn favoriet  :hehe:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Tabcam

Mooie sfeervolle foto's hoor. Zoals je het beschrijft klinkt het minstens even mooi als het eruit ziet!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

skyfox

Wat een prachtige set en sfeervolle foto's! Dat moet een genot zijn om naar te luisteren. Ook eens met de opmerking over het bamboe, erg fraai.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Alex Groningen

Erg mooie set. Maar meerdere keren verhuisd? Nog wel in de wijk waar ik je het laatst sprak?

RZeemering

Quote from: Alex Groningen on March  5, 2020, 18:40:43
Erg mooie set. Maar meerdere keren verhuisd? Nog wel in de wijk waar ik je het laatst sprak?

Ja, sinds juni nog steeds in Lewenborg :)


En dank allemaal!
Bamboe is inderdaad gaaf. Ik denk dat ik nog een paar plankjes ophaal. Ik wil er een soort sandwich van maken met absorberend materiaal ertussen.
Uiteindelijk wil ik af van spikes en naar spul wat trillingen tegen houdt in plaats van doorgeeft.
Dus op naar de Ikea :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

pameijer

Ik heb veel gehaald bij de Bamboe Vloerenoutlet, leuke toko en aardige medewerkers. Ook goed betaalbaar. Heb ook een dikke bamboeplaat op mijn TV-meubel, plaat van 400x60 cm en 40 mm dik. Die was niet goedkoop  :-X maar wel heel mooi. Die is via Jongeneel hier bezorgd.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

RZeemering

Quote from: pameijer on March  6, 2020, 21:16:40
Ik heb veel gehaald bij de Bamboe Vloerenoutlet, leuke toko en aardige medewerkers. Ook goed betaalbaar. Heb ook een dikke bamboeplaat op mijn TV-meubel, plaat van 400x60 cm en 40 mm dik. Die was niet goedkoop  :-X maar wel heel mooi. Die is via Jongeneel hier bezorgd.
Dank voor de tips!
Ik heb nu de grootste en dikste Ikea snijplanken eronder. Perfect formaat voor de meeste audio spullen :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

zo... bijna 4 jaar verder ;)
Nog steeds in hetzelfde huis.
Wel een compleet andere set.
20.1 Magnepans aangestuurd door een Bryston 4bsst.
Maar meer basstraps en ik hoop ergens halverwege volgende maand een paar homemade breedband basstraps gemaakt te hebben.
Afgelopen jaren veel tijd gestoken in werk en ergens vorig jaar Corona opgelopen waarbij mijn tinnitus opeens werd en fiks ook. Dat is iets afgezwakt maar nog steeds niet weinig. Daardoor een tijdje echt geen zin gehad in muziek luisteren.
De laatste tijd gelukkig wel weer. Live muziek altijd wel blijven doen.
En ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik af en toe foto's maak bij SPOT in Groningen. En afgelopen ESNS editie weer mogen fotograferen en daardoor ook weer een paar toffe bands gezien.
Eentje die ik wil tippen: Hiqpy. "Wat als Kurt Cobain en Ariana Grande samen een Pokémon zouden krijgen? Ja, dan krijg je zo ongeveer een Hiqpy. Het 4 koppige beestje is speels en ietwat eigenwijs. Superkracht: Spuwt vlammetjes van galmende adlibs en fuzzy gitaren."
Volgens mij hebben ze nog geen muziek uitgebracht dus als je ze ergens live kunt zien: doen!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

pameijer

Wat klote van die tinnitus! Onderschatte aandoening vind ik, hopelijk wordt het weer beter. Heb het zelf ook, nonstop maar een klein beetje maar. Meestal merk ik er niets van tot het weer wel opgemerkt wordt....

Ik kan me trouwens niet herinneren dat het galmde bij jou of dat de bas niet strak was. Merk je toch een flinke verbetering met die basstraps!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

RZeemering

Ik heb 'gelukkig' al bijna mijn hele leven Tinnitus. Daardoor kan ik er iets makkelijker mee omgaan. Neemt niet weg dat het bij tijd en wijlen echt om van te huilen is... maar ja iiwii...

Het klinkt hier zeker niet slecht. En zeker niet galmend in het hoog. Wel heb ik (logisch) op enkele frequenties room modes. Die wil ik aan gaan pakken. Dat gaat nooit helemaal precies goed maar wel beter dan het nu is. Ik hoor graag bij een basloopje elke toon even hard. Dat was zeker niet zo.
En ik wil het zo aanpakken dat het geen droge kamer wordt zoals in een studio. Er moet genoeg levendigheid in blijven.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Gisteravond dacht ik laat ik eens mijn NAS uit de kast in de woonkamer halen en op een andere plek in huis zetten.
Wat een geluidsverschil!

Geen getik meer als de NAS aan het draaien was in stille passages ;)

Ik was verder mijn kastje aan het uitmesten aan kabeltjes, buisjes en wat dingen verplaatsen. Dus ik moest mijn NUC ROCK even uitdoen en verplaatsen en op een andere plek zetten. Dat ding gaat wel vaker eens uit en ik maakte me geen zorgen. Maar het rondom volle maan dus er gaat van alles mis vandaag als het om computers en wifi etc gaat (printer met geen mogelijkheid op het netwerk te krijgen bijvoorbeeld...) en nadat de boel aangesloten was moest ik opnieuw inloggen in Roon.
Inlogprocedure leidde me naar de website van Roon om daar in te loggen die me weer terugleidde naar Roon. Waar vervolgens niks gebeurde (behalve het waiting logo van Roon) En ik vervolgens dezelfde procedure nogmaals mocht doen en nogmaals en jawel, nogmaals. Helaas ook zonder resultaat.
Via Roon support forum wat onderzocht. 3 uur later nadat allerlei beveiligingszaken uitgezet waren, DNS servers verandert en noem maar op was het probleem er nog steeds.
Ik besloot de Roon Server op mijn MacBook te installeren en dit verloopt vlekkeloos.
Zelfde inlogprocedure maar daar gaat het wel in 1 keer goed....

 :nopompom:  :crazy:  :devil:

1 voordeel: ik kan in ieder geval muziek luisteren en ondertussen verder prutsen.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Na veel gepruts en geen idee wat uiteindelijk de doorslag heeft gegeven:
het draait weer!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

#171
Vanmiddag aan de klus geweest. Alvast voorbereidingen getroffen voor de zelf te bouwen basstraps.
1,25 meter breed en 2,60 meter hoog 25 cm diep. Ik had graag nog dieper willen hebben maar dat slokt echt teveel ruimte op in de woonkamer.
Over ongeveer 2 weken komen akupanels binnen die ik er dan weer voor zet voor de looks en een klein beetje voor de levendigheid.
Ik heb nog geen meting gedaan. Dat doe ik als de panelen er voor zitten.
Ook de stereo set echt in het midden gezet van de kamer. Daar stoorde ik me al een tijdje aan. De zware Bryston eruit gehaald en de boel opgeschoven. Dientengevolge moest ik ook mijn 'doors of perception' weer goed neerzetten. Dus met de digitale lasermeter aan de slag en alles op de millimeter nauwkeurig weer neerzetten. Versterker weer terug en even zitten met een kopje thee alvorens alle rotzooi op te ruimen. "hmmz, het stereobeeld is niet in het midden maar vooral aan de linkerkant."
Even snel alle snoertjes langslopen maar dat bracht geen soelaas. Eerst maar alles opruimen. Maar ook na het opruimen merkte ik geen verandering.
Eerst dacht ik dat er iets veranderd was in teveel demping of iets dergelijks... ondertussen was er toch meer dan 6m2 demping bijgekomen in andere vorm dan de steenwol in het plastic wat ik al meer dan een week in de kamer had staan.
Pink noise op gezet en met een db meter eens kijken. Aha. Linkerspeaker had inderdaad ongeveer 3 db minder output.
Eerst maar eens mijn versterker gecheckt. En jawel: die heeft per kanaal een switch om op 1 of 2 volt (meer?) uit te sturen. Geswitcht en direct hoorbaar. Alles weer in balans  :clapping:
Nu luister ik alweer nummer na nummer  :music: . Door de 5 cm verplaatsing van de set klinkt het stereo beeld echt helemaal zoals het moet. Die Magnepans zijn echt reuze plaatsinggevoelig!

Dat de basstraps zouden werken wist ik al toen het steenwol in plastic in de kamer stond. De basloopjes kwamen consistenter uit de speakers. En er zijn minder pieken en dipjes in de kamer. Perfect zal het niet worden, maar ik ben voorlopig weer helemaal tevreden! Over een tijdje eens een officiële meting doen en kijken of het ook meettechnisch zo is ;)

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

pameijer

Ik zou graag willen spieken maar je plaatje doet het hier niet  :(
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

RZeemering

vreemd.. ik loop het even bijlangs. Bij mij werkt het wel iig...
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Quote from: pameijer on January 28, 2024, 22:31:36Ik zou graag willen spieken maar je plaatje doet het hier niet  :(

Nu wel hoop ik?
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.