Author Topic: RZeemering's set  (Read 30695 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline RZeemering

Re: RZeemering's set
« Reply #150 on: February 4, 2017, 09:01:10 »
Groot gelijk dat je deze kans niet aan je voorbij hebt laten gaan.
Dan gaan wij binnenkort maar weer eens een afspraak plannen. Altijd leuk!

doen we!
Nuc7i3 Roon ROCK, Auralic Aries mini, Audio-gd DAC-19, Prima Luna Prologue Three, Aaron No.3 eindversterker, Hidiamond power green kabels, Magnepan 1.7 speakers.

Offline RZeemering

« Reply #151 on: February 4, 2017, 09:06:33 »
Ben benieuwd hoe het gaat worden. Zo te zien heb jij ook een heel oud huis. Sta zelf ook aan de vooravond ven een verbouwing van een dergelijk pand dus volg dit soort zaken graag.
Succes met je plannen.  :thumbs-up:
Ons huis is volgens de officiële papieren uit begin 1900 maar uit betrouwbare bronnen weten we ondertussen dat het ergens rond 1897 gebouwd moet zijn. Dit is echter wel het voorhuis. Het achterhuis waar we de luisterkamer gaan maken is echter een houtskeletbouw uit ik vermoed de jaren 80. Dus een stuk jonger ;)
Je moet wel een beetje geduld hebben met het volgen hoor! We doen de keuken er ook nog bij, en die heeft wel voorrang. Maar ik zal elk stapje even hier plaatsen van de luisterruimte.
Nuc7i3 Roon ROCK, Auralic Aries mini, Audio-gd DAC-19, Prima Luna Prologue Three, Aaron No.3 eindversterker, Hidiamond power green kabels, Magnepan 1.7 speakers.

Offline RZeemering

« Reply #152 on: February 4, 2017, 09:18:19 »
En kreeg net eenbericht dat de buizen (helaas) maandag binnen komen.
Dan vandaag en morgen nog maar voor de laatste keer de set zoals die nu klinkt goed in me opnemen ;)

Offline RZeemering

« Reply #153 on: February 6, 2017, 18:17:30 »
zo! De bus van de UPS is al weer een uurtje of wat vertrokken en dus heb ik al een uurtje of wat lekker kunnen luisteren.
Voordat de nieuwe buizen kwamen heb ik nog flink genoten van muziek luisteren, met ook wat technisch luisteren Om zodoende als de nieuwe versterker aangesloten was ik een goed vergelijk kon doen.
Ik heb alle snoeren exact hetzelfde gehouden en rechtstreeks overgeheveld naar de Prima Luna.

Was nog wel even spannend of het wel de goede buizen waren, maar gelukkig gingen ze zo in de voetjes. Zo vaak heb ik nog niet getube-rolled ;)

Geluid mbv een dB meter hetzelfde gezet en luisteren maar!
Mijn eerste reactie: hmmm het klinkt helemaal niet zo anders dan dat ik gewend ben. Dat sterkt me overigens in mijn gevoel dat het verschil in apparatuur helemaal niet zo groot is als we ons hier wel eens willen laten geloven.
Nadat de buizen opgewarmd waren na een minuutje of 10 merkte ik wel wat nuanceverschillen op. In de basis komt het hier op neer: de luisterruimte is groter geworden.
Ik luister nu veel meer in een bubbel dan met mijn oude voorversterker. Eigenlijk meer zoals in mijn oude luisterruimte.
Daarnaast heb ik het idee dat het laag iets lager doorgaat en er meer hoog is zonder dat het schel is oid. De muziek lijkt ook homogener maar de instrumenten zijn nog goed aan te wijzen.

Ik luisterde opvallend veel nummers helemaal af. Meestal als ik iets nieuws in de keten heb wil ik snel weer een ander nummer horen om te luisteren hoe dat klinkt.
Het technisch luisteren verdween snel en maakte plaats voor heerlijk genieten. Grote grijns op mijn gezicht en af en toe bijna kippenvel en zeker een verhoogde hartslag.

En dat met eigenlijk zo'n klein nuanceverschil. Ik snap best dat sommige mensen zeggen dat hun set opeens 3 keer zo veel beter speelt. Ik zou het bijna van mijn set zeggen nu ;)

Offline br@m

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 10
  • Science is progress
« Reply #154 on: February 6, 2017, 19:45:02 »
Mooi is dat als het allemaal op z'n plek lijkt te vallen, nietwaar? Ik herken het gevoel. Veel plezier er mee!
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Offline Maikel_audionerd

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 4
  • Assumption is the mother of all failures
« Reply #155 on: February 9, 2017, 10:54:32 »
Vermoedelijk gaan ze na wat uurtjes spelen zelfs nog wel wat beter klinken is mijn ervaring.
Maar als je daar niet zo in geloofd is t ook goed natuurlijk.
Veel plezier in ieder geval
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Offline RZeemering

« Reply #156 on: February 9, 2017, 19:51:59 »
Ik ben benieuwd of het zo is en of ik het dan ook hoor ;)

Offline RZeemering

« Reply #157 on: February 9, 2017, 21:16:01 »
Ik heb een stekkerblok van Taga. Deze heeft een noise filter op een paar uitgangen.
Daar heb ik tot nu toe nog nooit iets van kunnen horen in mijn set. Op de verschillende uitgangen klonk het altijd hetzelfde.
Tot nu. Ik had de Prima Luna op de niet gefilterde uitgang van stroom voorzien.
Ik merkte bij sommige nummers een wat scherpe s. Vooral op het album de BBC sessions van Bowie. Sowieso een goed album om de scherpte te testen in je systeem.
Ik dacht vanavond laat ik eens de filter uitgang testen van de Taga. En tadaaaa. scherpe s weg!

Ik weet nog niet of ik nu wat andere zaken mis. Vanavond of morgen maar eens verder luisteren.