RZeemering's set

Started by RZeemering, August 6, 2014, 14:14:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RZeemering

Zo, de set staat sinds gisteravond te draaien in de woonkamer. En dat valt me niet tegen!
Het geluid is anders maar niet zo heel veel anders. Blijkbaar is er een goede audiovibe in dit huis.
Het laag is hier iets meer evenals het middengebied. Zonder te overheersen! De speakers staan hier ook weer verder uit elkaar. En ik zit er ook verder vanaf.
Om de Maggies niet volledig voor de ramen te hebben staan ze redelijk dicht tegen de zijramen en voor mijn doen ook redelijk dicht op de achtermuur. En gedeeltelijk voor glas. Klinkt veel dramatischer dan het daadwerkelijk is voor het geluid.
Grappige is dat stemmen nu weer meer naar voren komen. In de vorige ruimte zaten ze wat verder naar achteren. Dit vind ik mooier.
Het dieptebeeld is iets platter. Maar er is wel veel ruimtelijkheid. Ik hoor nog steeds enkele zaken naast me of achter me. Doordat de tv en speakers van de surround set ook nog in deze kamer staan en de tv precies voor de eerste zijwandreflecties staat is de ruimtelijkheid links iets minder goed dan aan de rechterkant. Q-sound-left is iets meer front left dan echt links.

Maar hier kan ik prima mee leven tijdens onze slaapkamer verbouwing. Als dat achter de rug is nemen we de beslissing of de stereo set in de woonkamer komt of in een andere ruimte.
Voor nu lekker genieten met Efterklang over het systeem. En dan morgen weer klussen (yek haha)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

chansig

Mooi dat het in eerste instantie goed bevalt. Altijd maar afwachten of dit over een maandje ook nog zo is. Heb je een foto van hoe het nu staat ?

Maar hoe kan iets platter en tegelijkertijd heel ruimtelijk zijn ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RZeemering

over een maandje zal de set waarschijnlijk wel weer verplaatst worden. Maz koopt nieuwe spullen, ik verplaats gewoon de set continue :P
Maar ik ben ook benieuwd hoe het over een tijdje klinkt.

Zoals stereo zijn breedte heeft zo heeft het muziek'podium' zijn diepte. Die is nu minder diep (zeg maar dat de voorste muzikant dichter bij de achterste muzikant staat). Maar ik hoor nog wel tingeltjes en tangeltjes, echo's en dergelijke goed door de ruimte zweven.
Ik weet niet zo goed hoe ik die bewoording moet geven, maar zoiets dus.
foto zal ik snel eens plaatsen! Is best lastig met alleen maar tegenlicht.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Hier dan de beloofde foto.
In een vrijgezellen leven was de tv en de tafel en de stoel natuurlijk allang uit het beeld verdwenen. Maar ja. Mijn vriendin wil nog graag tv en series kijken.
Maar als ik alleen was dan was nu ook de in verbouw zijnde slaapkamer de woon/luisterkamer geworden vanwege veel betere afmetingen van die kamer.
Gister avond nog weer lekker aan het verschuiven geweest met de Maggie's. O.a. ook de tweeters nu weer aan de binnenkant geplaatst. En iets dichter bij elkaar gezet en een tikje meer toe-in.
Beeld is iets homogener en instrumenten en stemmen hebben een iets scherpere plaatsing.
Ben net even aan het spelen geweest met de gain van de sub. Daar zal ik de komende dagen nog wel mee blijven pielen. Net als de speakers waarschijnlijk ;)

Maar, ondanks alle easy verbeterpunten waar ik nu niks aan kan doen blijft het heerlijk luisteren!
Momenteel doen Clapton en Knopfler hun best met 'the breeze'. Zo klinkt de set nu ook wel weer. Als een heerlijke warme zomerbries op een perfecte luie zomerdag :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

chansig

Wat heb je een bijzondere kamer zeg... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RZeemering

Dit is door mijn "32 jaar en trillend op mijn benen" lens gefotografeerd :P
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Nosferatu

Quote from: chansig on August 11, 2016, 15:54:58
Wat heb je een bijzondere kamer zeg... :D

Gr. Hans
De kamer an sich is niet zo bijzonder maar die vloer; RESPECT voor diegene die dat zo mooi rond gelegd heeft !  ::)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

RZeemering

haha. Dat was de reden waarom we dit huis gekocht hebben! Mooie rond gelegde planken, waar vind je dat nog meer? :P

Andere vraag:
Ik wil graag een mooie kap over mijn transformatoren op mijn buizenversterker.
Ik kan online echter niet vinden waar ik dat kan bestellen, waarschijnlijk gebruik ik verkeerde zoektermen....
Iemand enig idee waar ik dat kan kopen?
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Dirk

ff Googlen op "cover for (toroidal) transformer" ? ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RZeemering

thnx.
ik was al een eindje op weg. Helaas vind ik alleen maar ronde (en heel soms een vierkante) die precies om 1 spoel passen. Ik heb 2 spoelen zo goed als tegen elkaar aan liggen. Zou er graag een rechthoekig bakje overheen willen.
Die vind ik dan weer niet. Maar er is niet een versterker bouw winkel ergens in de wereld die de wereld van die dingen heeft liggen? ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Kingpin

Heb de mijne laten maken bij Hemabo in Hengelo, betreft wel een volledige kap maar zij kunnen in principe alles maken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Maikel_audionerd

Heb je even een link gestuurd (geen forumsponsor) met wellicht een idee.
Succes en groeten
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

RZeemering

Dank allebei voor de reacties!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Ik was er een tijdje vanaf.... Maar vanavond was het weer terug. De brom......
Echter nu wel compleet anders....
Ik hoorde opeens ( terwijl ik er een behoorlijk aantal weken geen last van heb gehad) een tweetal seconden de brom opkomen en daarna viel de muziek uit en was er een hoge zachte piep te horen.
Meest vreemde was dat op het moment dat ik de volumeknop van de voorversterker naar benden draaide ik per stap (ik heb een stapsgewijze, is dat attenuated? potmeter)een brommetje hoorde.
Daar waar eerder de muziek door bleef spelen hield die er mee op.
Nu weet ik dat de Shiit gungnir af en toe tikt als het signaal anders wordt en dat je dan ook even geen signaal hoort. Ik vermoed dus dat doordat er iets niet goed gaat intern de boel nu is afgesloten.
Ik zal morgenvroeg eens luisteren of ik er wel weer muziek uit kan krijgen.

Ondertussen denk ik dus dat de Gungnir iets niet goed.
Dus ik zit er aan te denken om het ter reparatie weg te brengen. Alleen de vraag is een beetje waar naartoe? Ik kan hem naar De Groef brengen maar die kennen het apparaat niet. Andere optie is Sonority. Echter duurde de vorige keer contact best lang. En daarbij weet ik nog steeds niet zeker of het in het apparaat zelf is of een andere oorzaak. En of het überhaupt wel te achterhalen is.

Iemand tips? :p
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Toch maar besloten om via Sonority.
Als het apparaat toch opgestuurd moet worden dan maar eens kijken of ik er niet een multibit DAC van kan maken. En als die update toch gaat gebeuren. Volgens mij komt er dan een volledig nieuw board in (?) dan is reparatie wellicht ook niet nodig ;)
Wel extra veel kosten....
Nou ja. Misschien kan ik een brillenzaak beginnen ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

En gisteren ook vlot contact gehad. Dat mag dan ook wel weer gezegd worden ;)

Het zou kunnen liggen aan de USB ingang maar ook aan de RCA uitgangen. Moet onderzocht worden dus.
Binnenkort het apparaat maar opsturen dus.

Gelukkig speel ik nu via de Aries Mini die ook analoog uit een mooie geluidsweergave heeft.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Zo... weer even leven in de brouwerij.
Ik luister alweer een tijdje in de woonkamer naar muziek. Klinkt niet slecht maar het kan beter.
Vandaag de eerste slag geslagen in het realiseren van de luisterkamer.
Via Chansig (dank!) een bedrijf gevonden waar je een akoestische spanplafond zelf kunt installeren. Dit is natuurlijk duurder dan zoals het nu was gipsplaten erin laten zitten en die weer netjes maken. Maar ik was al een tijdje aan het sparen om mijn Schiit DAC te laten upgraden. Voor dat bedrag kan ik er een spanplafond in zetten. Dus de DAC moet maar even wachten.

Verdere plannen zijn een eigen stroomgroep aan leggen en dan en passant het hele achterhuis ook een eigen groep (nu zit ons huis houtje touwtje aan elkaar qua stroom, zo is ons achterhuis en buiten en een stuk van boven en de keuken op 1 groep... niet heel handig en veilig)

Ik heb ook even gekeken naar spotjes in het plafond welke je met een afstandsbediening zachter en feller kunt zetten ook in groepen. Leuk!

Helaas zitten er ook 2 nadelen aan deze ruimte. Links vanaf de luisterplek is dubbele buitendeur met veel glas. Dus daar zal ik op termijn iets mee moeten om de links rechts balans niet teveel te verstoren.
En de ruimte grenst aan onze slaapkamer. Dus muziek luisteren terwijl Saar op bed ligt zal helaas niet kunnen.
Een heel leuk voordeel is dat ik door dat glas wel weer een mooi uitzicht heb op de landerijen achter ons.

We weten nog steeds niet hoe lang we hier blijven wonen, dus ik wil wel wat budget erin zetten maar het moet ook niet te veel gaan kosten.
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik bijvoorbeeld goedkopere belden kabel ga leggen van een euro de meter of iets duurdere Lapp CY110 van 6 euro de meter. Tot nu toe heb ik tussen stroomkabels nog nooit iets aan verschil kunnen horen :P
En ik moet me nog een beetje inlezen (of tips krijgen natuurlijk :)) over wat ik onder het spandoek aan materiaal ga plaatsen. Is normale isolatiemateriaal voldoende of is het beter om daaronder nog weer speciale akoestiekspul te plaatsen?

Volgend weekend maar een wandje eruit slopen zodat ik de stroompunten kan verplaatsen.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Alex Groningen

Succes met keuzes maken en de verbouwing! Mocht het allemaal klaar zijn dan kom ik graag weer eens even langs!

Maar binnenkort eerst maar eens wat afspreken om gezellig een drankje te doen in de stad!

RZeemering

Vanochtend keek ik even voor het werk aan op het Forum en zag opeens een voorversterker te koop staan die al een tijdje op mijn wishlist stond: de Prima Luna Prologue three van Sirius666.
Gemaild, alleen woont hij nogal ver bij mij vandaan. Ik in Groningen en hij in Amsterdam.
Maar wat wil nou het geval? Ik had toevallig vandaag een klus in Amsterdam. It was meant to be! :D
Dus op de terugreis de versterker opgehaald. En even kort gekletst hoewel niet te lang want ik had een ongeduldige collega bij me en we moesten nog weer terug.
Helaas had Sirius666 de buizen niet compleet dus die heb ik nu besteld. Dus het luisteren kan pas waarschijnlijk na het weekend beginnen. geduld.... ik heb geduld.... ik heb gedAAARGGHHH ;)

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Maikel_audionerd

Mooie upgrade, welke buizen heb je besteld?
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Alex Groningen

Gaaf! Het merk staat zoals je weet ook erg hoog op mijn wensenlijst.

RZeemering

Quote from: Maikel_audionerd on February  3, 2017, 17:18:43
Mooie upgrade, welke buizen heb je besteld?

Ik heb een paar TAD's besteld. Ik geloof dat de gelijkrichtbuizen niet zo heel veel doen met het geluid. Maar ik wilde ook weer niet de goedkoopste erin. Eerst deze maar eens laten spelen en kijken welke verschillen ik ga horen tussen mijn huidige VV en deze.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Quote from: Alex Groningen on February  3, 2017, 19:43:39
Gaaf! Het merk staat zoals je weet ook erg hoog op mijn wensenlijst.

Dat weet ik heel goed! Zoals ik al schreef had ik me voorgenomen om als ik eentje voorbij zag komen je het gelijk door te sturen omdat ik eerst andere plannen had. Maar... ik kon deze versterker niet zomaar laten gaan  :devil:

Zoals altijd ben je welkom om te luisteren, Alex! En ik sleep hem ook gerust een keer mee om het in jouw situatie te beluisteren. Scheelt weer een sessie luisteren in verweggistan.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Alex Groningen

Quote from: RZeemering on February  3, 2017, 23:59:13
Dat weet ik heel goed! Zoals ik al schreef had ik me voorgenomen om als ik eentje voorbij zag komen je het gelijk door te sturen omdat ik eerst andere plannen had. Maar... ik kon deze versterker niet zomaar laten gaan  :devil:



Groot gelijk dat je deze kans niet aan je voorbij hebt laten gaan.



Quote from: RZeemering on February  3, 2017, 23:59:13
Zoals altijd ben je welkom om te luisteren, Alex! En ik sleep hem ook gerust een keer mee om het in jouw situatie te beluisteren. Scheelt weer een sessie luisteren in verweggistan.

Dan gaan wij binnenkort maar weer eens een afspraak plannen. Altijd leuk!

Maro

Ben benieuwd hoe het gaat worden. Zo te zien heb jij ook een heel oud huis. Sta zelf ook aan de vooravond ven een verbouwing van een dergelijk pand dus volg dit soort zaken graag.
Succes met je plannen.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -