RZeemering's set

Started by RZeemering, August 6, 2014, 14:14:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RZeemering

oeps!
rechterkanaal van mijn versterker heeft er de brui aan gegeven. En wel door eigen schuld... :(
Vriendin had een nieuw tafeltje gekocht en daardoor kon ons oude salontafel onder de tv. Terwijl ik de tv omhoog hield bleek een speakersnoer in de weg te liggen.
Dus ik, terwijl de muziek draaide snel de kabel los gehaald en bij het weer aansluiten bleek het rechterkanaal niet meer te werken.

Dus de versterker is nu in reparatie. En kan ik hier helemaal geen muziek meer luisteren. Ik heb nog 2 monoblokjes achter de hand maar die heb ik net voor een tijdje uitgeleend :(

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


RZeemering

Versterker kreeg ik gelukkig een paar dagen later weer werkend terug van De Groef. Was inderdaad iets opgeblazen.
En ze hadden ook nog eens een leuke voorversterker staan die ik tijdelijk ga gebruiken in ons:

NIEUWE HUIS!!!  :pompom: :pompom: :pompom:

hier gaan we in de woonkamer alleen een stereo set neerzetten. En de tv met surround gebeuren komt in een aparte kamer. Altijd al een wens van mij geweest.
Dedicated stereo luisteren zonder die lelijke tv steeds in het zicht.

Over twee weken gaan we al verhuizen en nemen dan even de tijd om te ontdekken wat we precies willen. Dus helaas is het niet vanaf dag 1 direct optimaal stereo luisteren maar dat komt later wel :D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

patsijb

suc6
vond de vorige ruimte ook al wel mooi

Maikel_audionerd

Quote from: RZeemering on October 13, 2015, 16:44:37
Versterker kreeg ik gelukkig een paar dagen later weer werkend terug van De Groef. Was inderdaad iets opgeblazen.
En ze hadden ook nog eens een leuke voorversterker staan die ik tijdelijk ga gebruiken in ons:

NIEUWE HUIS!!!  :pompom: :pompom: :pompom:

hier gaan we in de woonkamer alleen een stereo set neerzetten. En de tv met surround gebeuren komt in een aparte kamer. Altijd al een wens van mij geweest.
Dedicated stereo luisteren zonder die lelijke tv steeds in het zicht.

Over twee weken gaan we al verhuizen en nemen dan even de tijd om te ontdekken wat we precies willen. Dus helaas is het niet vanaf dag 1 direct optimaal stereo luisteren maar dat komt later wel :D
Dat is nog eens een upgrade!!  :headbanging:
Gefeliciteerd  :pompom:
Uit ervaring weet ik dat een stereo-set in de woonkamer en een aparte HT een geweldige upgrade is. Ga je het bouwproces hier ook posten?
Succes komende weken iig
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

RZeemering

Quote from: patsijb on October 13, 2015, 17:08:04
suc6
vond de vorige ruimte ook al wel mooi

thnx! Qua die ruimte gaan we er op achteruit trouwens. Maar daar krijgen we weer een heleboel andere dingen weer voor terug. Zoals een tuin en überhaupt meer kamers :D
Ik zal wanneer de tijd daar is van wat we gaan veranderen foto's gaan plaatsen.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

zo! over!
We wonen hier nu 2 weekjes en het is heerlijk hier.
Geen lawaaimakende ambulances, helicopters, verkeer, schreeuwende mensen meer ;)
Maar vooral rust en donker, haha
We hebben de meeste spullen nu een plek gegeven en de stereo set is losgekoppeld van de surround set.
Allemaal nog niet zoals het uiteindelijk zou moeten zijn. Want we willen de keuken nog gaan verplaatsen en daarmee ook de woonkamer anders maken.
De surround staat nu in onze huidige woonkamer welke later de speciale 'tv kamer' moet gaan worden.
De stereo set staat nu in een aparte kamer(tje) van 3,5 bij 2,5 meter (ongeveer). Ik heb sinds vandaag het spul daar een beetje naar wens staan.
En het klinkt nogal anders dan in ons oude huis, wat niet verwonderlijk is gezien het omvang verschil. In het kort is het verschil: live band op het podium vanaf rij 15 in de oude situatie tot live in de studio aanwezig in de nieuwe situatie.
Wat me hier gelijk opviel was een grotere stage diepte maar ook weer smaller. Meer detail omdat ik nu veel dichter op de speakers zit. En de subwoofer moest nogal wat dichter gedraaid worden ;)
Ik moet zeggen dat ik me deze sound ook wel bevalt. Ook al moet er nog wel getweakt worden. Zo heb ik nu weinig muziek informatie achter me, daar waar het moet. Zoals bij Roger Waters's Three Wishes. Nu is DE stem niet meer achter me maar ergens vlak naast me. Maar bij het laatste album van Massive Attack hoor ik toch wel weer wat meer info rondom mij heen.
Grote schrik moment was gisteren waarbij ik opeens een enorme brom in het geluid had. Een aardebrom welteverstaan. Eentje die ergens voor in de keten zat omdat wanneer ik het volume omhoog draaide de brom ook harder werd. Ik van alles bij langs wat we qua stroomzaken anders hadden gemaakt. uiteindelijk vond ik na een uurtje uit dat het de afzuigkap in de keuken was die de boosdoener was. Dus dat wordt tijdens het eten koken geen muziek luisteren  :'(
Tijd voor een nieuwe stoppenkast met dito fases en groepen. Gelukkig zijn we bezig met zonnepanelen op het dak te laten leggen en daar moet sowieso een nieuwe stoppenkast bij. Helaas zijn die niet heel goedkoop evenals meer fases aan laten leggen ook niet.
Zoals gezegd zijn er plannen om een aantal zaken om te gooien, maar we laten eerst wat ideeën bezinken. Gevolg is wel dat ik niet uitvoerig in de stereo kamer aan de slag kan om alles optima prima te maken. Maar aan de andere kant is de enige functie van die ruimte muziek luisteren. En dat doe ik 95% met mijn ogen dicht :P
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

gerzom

Gefeliciteerd met je nieuwe stek!!
Klinkt als een stap voorwaarts en een dedicated luisterkamer is natuurlijk helemaal top!! Een aparte groep voor audio kan ik van harte aanbevelen, heeft bij mij erg veel rust gebracht in het geluid (en mijn hoofd  ;) )

Ik zie dat Gungnir nog steeds opgesteld staat :-)

Geniet envan !!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


koosnaampje-audiofiel

Quote from: denoontje on August  6, 2014, 19:07:07
waarom niet proberen.....geloven doe je pas nadat je iets zelf hebt geprobeerd  ;)


Geloven doe je pas, als je echt denkt dat het zo is  :D

Klipsch, Denon.

RZeemering

Quote from: gerzom on November 11, 2015, 12:34:16
Gefeliciteerd met je nieuwe stek!!
Klinkt als een stap voorwaarts en een dedicated luisterkamer is natuurlijk helemaal top!! Een aparte groep voor audio kan ik van harte aanbevelen, heeft bij mij erg veel rust gebracht in het geluid (en mijn hoofd  ;) )

Ik zie dat Gungnir nog steeds opgesteld staat :-)

Geniet envan !!

thnx! Geluidstechnisch lijkt het beter te zijn. Aparte groep is naast het vervelende euvel van de afzuigkap vooral rust in mijn hoofd omdat ik nog nooit enig verschil heb gehoord op stroomvlak. Maar ja ik ben dan ook oud en doof :D
Ik denk dat ik een aparte stereo in de woonkamer (vermits er een aparte ruimte is voor de tv) toch prettiger. Dan kun je lekker met z'n 2-en rondhangen/luisteren. Nu ga ik echt naar een aparte kamer en zit ik daar alleen. Veel leuker met z'n tweetjes :D
Gungnir staat er nog steeds! Naast stroom zal waarschijnlijk een nieuwe voorversterker komen en dan maar eens kijken of de gungnir de Schiit update kan krijgen.
Maar goed dat zal wel een meerjarenplan zijn haha
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Eindelijk weer eens tijd genomen om wat muziek te luisteren. Ditmaal even in de jaren 80 beland met Seal en Simple Minds (New gold dream). Vooral die laatste heb ik toen veel geluisterd. Klinkt op mijn huidige set toch een stuk analoger dan toen :) En toch raar dat die wat blikkerige sound van toen nog steeds in mijn systeem zit. Nostalgie? :)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Door de kraak in mijn systeem (zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155671.0) heb ik mijn oude cd speler weer eens aangesloten.
Direct vergelijk tussen NAS, digitaal cd uit en analoog cd uit dus.

En ik denk dat ik oud word en mijn oren dik achteruit gaan. Maar ik hoor gewoon ERG weinig verschil.
Tussen analoog en digitaal uit van de cd speler zelfs helemaal niets. (en dat met een oude brakke tulp kabel)
Tussen NAS en cd speler meen ik ietwat versschil in het hoog te horen, het lijkt iets ruimtelijker.
Maar het verschil is dermate klein dat als je het met 1 minuut verschil tussen elkaar zou horen ik het verschil echt niet zo kunnen horen.

Of juist wel? Juist als ik niet direct vergelijken kan meen ik meestal meer verschil te horen dan met direct A/B vergelijk. Mindfuck denk ik dan.

Toch weer leuk om te luisteren of ik verschil kan horen. Hoewel dit nu al de tweede keer is dat ik eigenlijk geen verschil hoor. Dus dit moet niet te vaak gebeuren haha
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

DofN

En ben je blij met de rust die eerlijk luisteren je oplevert? Ik denk vaak dat gehoorde verschillen vooral moeten getuigen van de luisterkwaliteiten van de luisteraar en niet omdat er verschillen zijn :)


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

RZeemering

Ik ben nog lang niet rustig hoor :D
Maar ik probeer wel zo objectief mogelijk te luisteren. En volledig objectief luisteren kan gelukkig niet, anders zouden we allemaal dezelfde audiospullen hebben denk ik.

Opvallend was wel dat ik gisteren wel verschil hoorde. Bij het omschakelen van kanaal en met mijn hoofd tussen de speakers werd het geluidsbeeld breder. Dit was zeer goed hoorbaar. Op de luisterplek zelf minder goed, maar wel hoorbaar.

Dus verschil is er wel, maar zoals ik al wel vaker heb genoemd is het wel minimaal ;)

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Nou, er is wel van alles aan de hand hier zeg :(
Zoveel dingen tegelijk...
Naast de brom in de NAS en vermoedelijk nu wellicht de DAC, de versterker waar ik toch weer een kanaal van opgeblazen heb (ja...echt waar... suf!) heb ik nu ook last van anderhalf tot 2 dB verschil in de speakers. Rechts geeft net een tikje meer volume dan links. Dit resulteert vooral in het wegsterven van stemmen aan de rechterkant. Gek genoeg lijken stemmen wel precies in het midden te staan.
Ik weet nog niet of het de tijdelijke monoblokken zijn of de voorversterker. De voorversterker (gemodificeerde Vincent SA hybride) geeft als de volumeknop helemaal dicht staat nog een klein beetje geluid op het rechterkanaal. Als dat in de volle linie zo is, dan is het te verklaren.
Is dat iets wat ik zelf kan controleren als 2 linkerhanden man?

Gelukkig kan ik nog wel bomvrij genieten van muziek via de cd speler via analoog in op de versterker. Ook al sterven de stemmen dan een tikje teveel naar rechts uit...
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

erik s.

Dan is duidelijk de voorversterker de oorzaak van het volumeverschil.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

RZeemering

Quote from: erik s. on January 21, 2016, 09:52:39
Dan is duidelijk de voorversterker de oorzaak van het volumeverschil.
En dat klopt. Inmiddels is de Aaron weer gerepareerd en volume verschil is er nog steeds.
Een dezer dagen maar eens met de voorversterker naar de reparateur.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Wauw... Dat waren 2 heerlijke albums vol hifi hemel :)
Na 21:00 begonnen met luisteren zonder brom.
Rechterspeaker iets naar voren zodat ik geen last had van een off centre geluid.
En mijn Aaron vertsterker weer op zijn vertrouwde plek.
Geen directe verschil kunnen constateren met gisteren (had ik bovenstaande ook zo ingesteld) maar ik had geen enkele behoefte om een ander album op te zetten dan die op stond. Heerlijk zitten luisteren zonder dat ik ergens last van had en alleen maar genieten van muziek.
Benjamin clementine en het laatste album van Angus & Julia Stone.
Doe mij meer van deze avonden  :worship:
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Maikel_audionerd

Blij te horen!
Daar gaat het toch allemaal om. Hopelijk kunnen ze het volumeverschil snel fixen en kun je helemaal onverstoord genieten. Complimenten hoe je dat nu doet  :worship:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

RZeemering

#94
Ik heb nog niet het stereo onbalans opgelost omdat ik er nog niet mee bezig ben geweest.
Wel ondertussen heerlijk kunnen genieten, met helaas af en toe nog een brom.

Net via marktplaats een 2dehands zwarte Auralic Aries Mini kunnen 'scoren'. Die stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. Zo kan ik zo meteen qobuz cq Tidal ook op mijn stereoset luisteren. En kan ik de brom omzeilen omdat de Aries mini een eigen DAC aan boord heeft. Vermits de Aries mini hier geen last van heeft natuurlijk.
In ieder geval is het 'lawaai' van de synology wel verleden tijd omdat ik die nu in een andere ruimte kan plaatsen. Door de kleinere luisterruimte was deze in de hele zachte passages toch hoorbaar.

Vandaag mooi audiospul kunnen luisteren en een nieuwe aankoop gedaan. Ik voel me een klein beetje 'Maz'!  :pompom:
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Na een tijdje te hebben geluisterd naar de Aries mini kan ik zeggen dat ik er erg blij mee ben.
Eerste opvallende verschil was toch wel dat er opeens meer bas in de muziek terecht was gekomen. Dat had ik niet verwacht.
Na een paar dagen spelen en analytisch luisteren denk ik dat het komt omdat er minder nadruk op het hoog ligt. Rechtstreeks van de NAS naar de DAC gaf toch blijkbaar behoorlijk veel hoge troep op het signaal.
Ik moet ook zeggen dat de DAC aan boord van de Aries Mini goed zijn werk doet. Ik kan tot nu toe niet echt hoorbare verschillen vinden met de Gungnir. Maar ik ga lekker nog een tijdje naar beide opties luisteren. Wie weet valt me opeens wat op wat me eerder nog niet opgevallen was.

En dan ook nog weer ander nieuws:
Eigenlijk was ik al een tijdje op zoek naar een Prima Luna buizen voorversterker. Kwam soms wel wat voorbij maar altijd net op de momenten dat ik er geen geld voor had. Vandaag kwam ik via marktplaats op een leuke zelfbouw voorversterker voor een schappelijke prijs. En deze zal ergens deze week mijn kant op komen.
Ik ben HEEL erg benieuwd wat dit in mijn systeem gaat doen. Ik hoop op de juiste dingen. En eens kijken of spelen met buizen mij gaat bevallen. Zo niet heb ik er qua kosten geen buil aan gevallen en probeer ik de versterker weer voor ongeveer dezelfde prijs te verkopen. Ik voel me wederom een klein beetje MAZ :P
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Alex Groningen

Dan gaat het eens tijd worden dat ik bij je langs kom.
Ben ook wel erg nieuwsgierig naar buizen versterking, en dan met name Prima Luna.

RZeemering

Quote from: Alex Groningen on May 10, 2016, 21:43:25
Dan gaat het eens tijd worden dat ik bij je langs kom.
Ben ook wel erg nieuwsgierig naar buizen versterking, en dan met name Prima Luna.

het was laat en was vergeten te melden dat het niet om een Prima Luna ging, maar om een 'willekeurige' zelfbouw. Dat dit een tussenoplossing is totdat ik ergens tegen een leuke Prima Luna aanloop :)
Neemt niet weg dat je natuurlijk welkom bent om te luisteren!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

#98
Taaadaa!
Ik kon de laatste tijd niet heel veel verschil horen tussen componenten.
Daar heb ik met deze laatste aanwinst geen moeite mee. Nogal een ander geluid zeg!
Zo op het eerste gehoor verslavend. Eerst maar eens een weekje luisteren wat ik er echt van vind.
Maar de houtblokjes in Nemesis van Benjamin Clementine klinken opeens alsof ze van zwaarder hout zijn gemaakt en echt door iemand in de handen gehouden worden.

Moet wel weer met mijn subwoofer aan de slag. Want in de onderste regionen gebeurd ook van alles anders.

Foto komt later. Lukt niet via de iPad. En moet nu eerst op verjaardagsvisite....
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Alex Groningen

Quote from: RZeemering on May 11, 2016, 08:58:58
het was laat en was vergeten te melden dat het niet om een Prima Luna ging, maar om een 'willekeurige' zelfbouw. Dat dit een tussenoplossing is totdat ik ergens tegen een leuke Prima Luna aanloop :)
Neemt niet weg dat je natuurlijk welkom bent om te luisteren!

We spreken eerdaags wel even een keer wat af. Leuk!