RZeemering's set

Started by RZeemering, August 6, 2014, 14:14:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daanvanduif

Mooie set in een mooie ruimte!
Corazón

RZeemering

Quote from: JeroenGRT on August  7, 2014, 22:00:25
Mooie set met indrukwekkende componenten! Aaron gebruikt toch eigenlijk dezelfde componenten als het nl merk audyn? Was ik altijd al van onder de indruk. Welkom!

Ze worden in dezelfde ruimte gebouwd inderdaad. En merci!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

DofN

Mooie spullen en mooie opstelling. Ik kan niet goed zien hoever je van je speakers afzit, foto's vertekenen soms. Mooie ruimte ook. Straalt rust uit. Zou ook wel zo'n ruimte willen hebben.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

RZeemering

Dank!
3,5 meter vanaf mijn oren tot de tweeters en de speakers staan 2,70 meter uit elkaar. En de speakers staan weer ongeveer een meter van de achterwand af.
Ik was erg gewend om 'in' de speakers en de muziek te luisteren, omdat ik altijd dichtbij zat. Nu is er veel meer afstand. Niet meer op de 1e rij maar meer de 15de rij in een concertzaal zeg maar.
Geluid ook meer achter de speakers ipv ervoor
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

En vandaag een paar nieuwe analoge interlinks binnen gekregen.
Ze zien er in ieder geval prachtig uit  :inlove:
Aangesloten en (in)spelen maar!
Ondertussen nog even naar de muziekwinkel voor het kopen van een kleine tweak.

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RubenV.

Mooie set zeg  8) De ruimte zelf vind ik ook erg fraai met zo'n bakstenen muur  :worship: Hoe klinkt het met de nieuwe interlinkjes?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

RZeemering

Die bakstenen muur waren wij ook meteen  :inlove: op.
Het lijkt met de nieuwe kabels alsof de plaatsing iets beter is.
Maar dat denk ik wel vaker als ik iets nieuws koop. En als ik dan weer terug luister blijkt dit heel erg mee te vallen.
Ik laat het een paar dagen inspelen en daarna ga ik weer eens terug naar mijn oude interlinks. Eens luisteren wat het echt heeft gedaan ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Maandag een Kemp Hi-Powercord III kabel ontvangen via een forumgenoot.
Vanavond voor het eerst beluisterd op de streamer aangesloten. Alles op een zeer laag niveau beluisterd en dus ook (nog) geen verschillen gehoord.
Maar wel erg genoten en weggedroomd bij Kate Bush. Heerlijk! Met een nieuwe kabel in de set alleen maar muziek geluisterd en niet naar de set geluisterd. Fijn :D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

twani

Quote from: RZeemering on August 27, 2014, 00:07:03

Met een nieuwe kabel in de set alleen maar muziek geluisterd en niet naar de set geluisterd. Fijn :D

Jij bent góed bezig! :clapping:

chansig

Mooie ruimte en inderdaad mooie spullen. Waar dingen om bekend staan moet je je niet zoveel van aantrekken maar volgens mij doe je dat ook niet.. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RZeemering

Quote from: chansig on August 27, 2014, 13:00:13
Mooie ruimte en inderdaad mooie spullen. Waar dingen om bekend staan moet je je niet zoveel van aantrekken maar volgens mij doe je dat ook niet.. :D

Gr Hans

Ik ben ook maar een mens, en een gezond mens trekt zich af en toe dingen aan. Maar een gezond mens kan ook relativeren.
Neemt niet weg dat er een aantal nummers zijn die me de laatste tijd nogal ergeren als het het hoog betreft waar jij op doelt denk ik? En dat is niet het hoog die ik hoop weg te halen over enkele dagen wanneer er wat akoestische panelen worden geleverd. Maar een scherpe snijdende digitale 's' welke wegsterft ofwel naar 1 van de speakers of een stereo wegsterf effect heeft. Ik heb het idee dat het niet aan de opnames ligt. Dus het zou zomaar kunnen dat het toch de tweeters zijn. Het bizarre is dat dit enkele nummers zijn en ook nummers waarvan de rest van het album wel weer goed is... En mijn meisje ergert zich er ook aan. Dus ik ben niet de enige die het hoort haha
Ik ga er de komende tijd een beetje onderzoek naar doen, welke nummers precies en of ik dat bijvoorbeeld via mijn monitorspeakers in de studio ook hoor. Een paar KRK vxt6 en ook een paar KRK vxt8.

Gelukkig zijn dit heel weinig nummers en kan ik van de rest heel erg genieten :D

Maar de komende paar dagen ben ik op het Zandvoort circuit te vinden om te genieten van een paar racende museumstukken!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

chansig

Ik doel nergens op. Ik doelde erop dat mensen schrijven dat dit merk zo klinkt en dat merk zo. Vervolgens ook nog met de stelligheid alsof het zo is.

Goed dat je het hoog (wat je storend vindt) aan gaat pakken met panelen ipv andere kabels, stekkers, zekeringen, speakers etc.  Dat het dan weer alleen bij bepaalde nummers zit...zou ik toch denken opname. Dus kijk uit...voordat je het weet klinken de andere cd's bedompt en die paar nummers goed.  :D

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RZeemering

helder ;)

Dat heb ik in het verleden wel gedaan. Een aantal zaken aanpakken op 1 album. Na een avond speakers schuiven bleek dan bij een ander album de bas toch erg boomerig te zijn oid. Ach je was dan toch wel een avondje met je hobby bezig geweest  :angel:
Daarom wil ik ook eerst de nummers die deze nare digitale wegstervende s klank hebben in kaart brengen en daarna kijken of het op andere speakers ook zo storend is. En daarna maar weer eens kijken wat dan de volgende stap is :D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

chansig

Als je erbij andere cd's geen last van hebt dan is het toch duidelijk ?

Iets nieuws/anders beluisteren is natuurlijk wel erg leuk.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RZeemering

Ik ga geen andere speakers beluisteren hoor.
Ik ga alleen de storende nummers beluisteren op mijn monitorspeakers in mijn studio. En als blijkt dat ik die 's' daar niet hoor dan ligt het aan mijn set, hoor ik ze daar ook dan zit het dus in de opnames.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

chansig

Zou dan ook nog kunnen liggen aan iets akoestisch...

Ik las ergens ook nog dat de Berhinger iets zou doen met de stereoweergave. Ik heb de Behringer in drie verschillende sets gehoord en in 1 set was mijn ervaring dat het weglaten beter klonk. Twee van de 4 luisteraars hadden die ervaring. Was erg moeilijk te duiden.

In de overige 2 sets vond ik de meerwaarde van de Berhinger groot.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

LuPo

Mooie set zeg! Met veel plezier je topic doorgelezen. :)

RZeemering

Sinds een dikke week weer een verandering in mijn setup. Dit keer een paar absorberende panelen opgehangen.
Middels haakjes heb ik ze opgehangen evenals 2 achter mij op de schuine wand. Het effect is duidelijk merkbaar. Ik hoor geen gekke hoge tonen meer achter mij (tenzij het zo bedoeld is) en het hoog is ook rustiger geworden. Ik heb nog een beetje getweaked met mijn Behringer in het hoog. Nu lijkt het zoals ik het graag wil :P
Ik heb verder erg weinig tijd gehad om heel serieus te luisteren.
Ik schrok wel een beetje toen ik de doos met de panelen open deed. Ongeveer de helft was flink beschadigd aan de zijkanten. Gelukkig vond de leverancier dit ook en kreeg ik 2 dagen later nieuwe panelen bezorgd. Welke ook weer voor de helft niet goed waren... Maar ik heb nu tenminste wel het juiste aantal goed :P
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

remco320

ziet er mooi uit! Netjes opgelost met die transport schade.

DofN

Je hebt echt een mooie ruimte. Welke panelen zijn dat? Heb je een linkje?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

RZeemering

je hebt een PM.
Leverancier is volgens mij geen forum sponsor.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

erik s.

Quote from: RZeemering on September 19, 2014, 11:26:22
je hebt een PM.
Leverancier is volgens mij geen forum sponsor.
je mag naam van het product en de leverancier wel noemen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

RZeemering

Wat hebben we toch een leuke hobby/tijdverdrijf!
Waar zal ik eens beginnen?

Laat ik eens beginnen met 'the curious case of extra bass':
ongeveer 2 weken geleden bij het beluisteren van de nieuwe Alt-J was er ineens (en ook echt ineens) meer lage tonen in mijn systeem. Ik had per ongeluk alles een hele dag aan laten staan en dacht op dat moment dat het hierdoor kwam. De volgende dag met een een koud systeem gestart en het laag bleek er nog steeds (te) veel in te zitten. Zoveel dat ik dacht dat Alt-J mee had gedaan met de loudness war.
Ik meende zelfs te horen dat de tweede dag er nog meer bij in was gekomen.
Dus heb ik op mijn Behringer een nieuw profiel aangemaakt en er flink wat bas uitgehaald. Echt een behoorlijk aantal db's. Nu klonk het een stuk beter. Gelukkig!
Zo af en toe ben ik terug gaan luisteren op het oude profiel (met het extra laag) en dat bleek steeds niet om aan te horen. Terwijl ik daarvoor er erg gelukkig mee was.
Ik ben eens wat verklaringen proberen te gaan vinden voor het extra laag (waar ik overigens wel blij mee was, want ik EQ liever niet bij...)
Het laatste dat ik heb verandert waren de absorberende panelen. Dit heeft inderdaad voor minder hoge fluttertonen gezorgd. Maar dat hoorde ik gelijk al en het zou volgens mij niet opeens na enkele weken verandering op moeten kunnen brengen.
Wel hangt mijn hele set vol met nieuwe stroomkabels en een nieuwe interlink. Mijn enige conclusie is op dit moment dat Frank2 wel eens gelijk zou kunnen hebben met het soms erg lang inspelen van stroomkabels. Hij heeft het over 200+ uren toch?

Dan deel 2 van mijn verhaal:
Ik wil al een tijdje mijn hifi-rack uit het midden weg hebben en links achter de speaker neerzetten. En dan proberen wat met kabelmanagement te doen. Dat geeft wat meer rust in de looks hier in de huiskamer. Probleem was altijd dat mijn hdmi kabels te kort zijn om dit te doen en ook mijn speakerkabels.
ik kwam gisteren een leuke aanbieding tegen voor 5 mtr hdmi kabels en heb die besteld. Dan bleef nog het probleem van de speakerkabels over.
Ik had daarin 2 keuzes: of de versterker naast het rack zetten op een speciale versterkerrack of nieuwe kabels kopen. Vandaag wat online rondgesnuffeld en kwam niet iets tegen wat me aansprak qua rack en het leek me ook niet heel erg opgeruimd eruit zien zo'n tweede lage rack erbij.
Ik kwam op de site van De Groef wel een paar tweedehands speakerkabels tegen. En op weg naar huis (het zit toch op de route :P) Maar eens bij Rogier wat info gevraagd over de kabel. Dit vooral in vergelijk met hun De Groef speakerkabel. Hij verwachte dat deze kabel meer laag zou hebben en dat daardoor het hoog in eerste instantie wat minder zou zijn. Laat dat nou net goed in mijn oren klinken voor mijn set en mijn akoestiek. Terwijl Rogier de kabel in een tas stopte zodat ik het thuis zou kunnen testen vroeg ik hem of hij voor de fun aan het luisteren was of dat hij iets aan het testen was toen ik binnen kwam.
Er bleek een nieuwe versterker door de importeur van Accuphase neer te zijn gezet. Een nieuwe stereo klasse A versterker met een groot prijskaartje eraan. En dat hij vooral even aan het genieten was geweest. 1 minuut later zat ik op de bank met een kop thee in mijn handen het eerste album van Massive Attack te luisteren. Op een nogal dure set wat bestond uit Accuphase cd speler, voor versterker en dus de nieuwste klasse A eindversterker van Accuphase met als speakers de grote JBL jongens. Ik gok dat het systeem zeker 30.000 euro kost in ieder geval een veelvoudige van mijn systeem.
En het eerste wat ik dacht was. Dit klinkt niet zo goed als thuis. Veel hoog en weinig laag. Vreemd.
Bij het tweede nummer van het album bleken er opeens een aantal lagen laag bij te komen (wat zo hoort in het album) en het hoog bleek opeens niet te hoog maar wel ERG goed geplaatst. Alle instrumenten kon je er zo uitpikken. Stemmen bleken vlak bij elkaar te staan maar wel tastbaar. Het laag bleek erg gelaagd te zijn en superstrak. Oftewel: Het klonk vele malen beter dan mijn eigen systeem :P

Thuis gekomen ben ik wat nummers gaan luisteren op mijn oude speakerkabels. Dit klonk natuurlijk nergens meer naar, haha. Het laag was lang zo gelaagd niet. Maar vooral het hoog was niet lekker geplaatst. Veel kwam uit het midden en minder goed te plaatsen. Dat is een nadeel als je direct van een goed systeem naar een aardig systeem gaat luisteren ;)

Maar nu komt deel 3 van mijn verhaal:
De nieuwe speakerkabels. Een paar itialaanse HiDiamonds (model tuinslang ook qua kleur: groen) Niet zo dik als waar ik nu mee speel een paar W&M's trouwens, maar samen met de kleur veel meer model tuinslang.
Rogier had verteld dat er in vergelijking met hun De Groef speakerkabels meer laag in zou zitten. En dus verbaasde het mij nogal dat er na het aansluiten niet alleen meer laag te horen was maar vooral ook meer en beter hoog! Dat had ik niet verwacht. Dit kwam achteraf gezien omdat ik ze had geruild met de W&M kabels die minder hoog hebben dan de De Groef kabels. Maar over de hele linie zijn de HiDiamonds dus beter dan beide kabels. Ze hebben het sprankelende van de De Groef kabels en een beter gelaagd laag van de W&M's.
Zoveel laag dat ik mij afvroeg wat er zou gebeuren als ik mijn Behringer even uit zou schakelen. Zou er genoeg bas over blijven?
Als je de Behringer uit zet gaat het signaal er door heen zonder processing. Dus het aan/uit knopje uitgezet en weer op de bank gaan zitten. En het kon! Er bleef genoeg bas over en het hoog was niet vervelend. Voor alle duidelijkheid, bijna alle bas was al via de Behringer eruit gehaald.
Uiteindelijk heb ik de Behringer momenteel helemaal uit het systeem en daar heb ik nog iets extra leuks voor terug gekregen:
een betere plaatsing van de instrumenten! Ik was net even helemaal weg bij het beluisteren van de nieuwe Herman van Veen. Ik hoorde lispeltjes en reverbs in zijn stem die ik nog niet eerder had gehoord. En daarnaast een veel beter laag. Veel gelaagder dan ik met de Behinger had. Daar was alle bas vooral luider maar klonk het meer als 1 geheel.

Wat ik dus vooral geleerd heb dat ik teveel aan het pielen ben geweest zonder een echte referentie bij de hand te houden. Als je afgaat op alleen je gehoor kun je behoorlijk afdwalen (althans ik wel)
En dat daarnaast je systeem pas echt ten volle benut wordt als het echt goed ingespeeld is.
En dat de Behringer dus inderdaad veel laat liggen als het op plaatsing van het beeld aankomt. Zoals een aantal mensen al hier aangaven. Ook al heb ik er wel veel aan gehad hiervoor en wogen de nadelen minder zwaar dan de voordelen.
Maar ik ben blij dat ik mijn systeem nu weer wat beter in orde heb. Op onverwachte wijze :D
Ik hoop dat ik snel een mooie DAC over kan nemen van een forumgenoot om nog meer genot bij het luisteren te hebben. Maar daarover hopelijk later meer :D

zo.. en lap tekst met 3 verhaaltjes ineen en een moraal... :P
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Xander32

Leuk om over jouw ervaringen te lezen, het enthousiasme spat er vanaf :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RZeemering

Ik heb bovenstaande 'the curious case of extra bass' met Frans van de Groef besproken en hij vond het heel vreemd dat er zoveel verschil ineens door alleen inspelen nieuwe kabels kon komen.
Na een tijdje kletsen kwam hij met een suggestie dat het misschien wel de speakers zou kunnen zijn. Door gebruik van de eq en de extra laag daarmee dat de woofers een extra laag zouden kunnen geven.
Daarover doordenkend zou dit wellicht wel eens kunnen. Ik heb de speakers nieuw gekocht en eigenlijk altijd zo tussen de 70 en 80db geluisterd. Totdat ik hier in een topic las over hoe luid mensen muziek luisteren. Ik ben sindsdien luider gaan luisteren. Hierdoor zou zomaar eens de speaker echt zijn ingespeeld en daarmee nog wat extra bas mee geven.
Voor mij in ieder geval een betere verklaring dan het inspelen van stroomkabels en een interlink.

Vandaag bij de hifi show in Heerenveen geweest. Dat was erg leuk!
Een aantal erg mooie dingen gehoord. 2 die er voor mij uitsprongen waren Daudio speakers (eigenlijk heel systeem, dipool systeem) en LUA Con Emozione mk2 speakers. Niet dat andere systemen daarmee slecht waren (in tegendeel...) maar deze waren voor mij qua klank erg fantastisch! De dipool luidsprekers gaven een heerlijke ruimtelijkheid en zagen er heerlijk design uit. De LUA speakers waren joekels van speakers en klonken ook fantastisch. Nog even doorsparen :P Dynaudio had draadloze speakers mee. Geen gedoe meer welke interlink of speakerkabel nou nodig is (bah...geen leuke forumdiscussies meer...;)) En het klonk erg goed. Er was ook een ander merk (naam vergeten...) welke de muziekdata via stroomkabels doorstuurde. Dus van harde schijf/muziekselector naar versterker/DAC niet met interlinks maar via ethernetprotocol via de stroomkabels. Erg interessant! We kregen ook nog een privé voorlichting van iemand van MBL. Hij gaf een presentatie maar wij waren de enige twee bezoekers, LOL. Leuk om te horen met hoeveel precisie zij de speakers in elkaar zetten in de fabriek in Duitsland. Ze klinken ook erg goed, maar ik vind ze nogal lelijk... (en voor mij onbetaalbaar) Ook al kosten hun kleinste telg van de familie iets meer dan 5000 euro.
Dan heb ik voor dat geld liever de grote Hepta's die ook vrolijk stonden te spelen. Hepta krijgt van mij in ieder geval wel de prijs voor leukste muziek :D Kwamen een aantal leuke nummers voorbij!

Het was een gezellige middag met maar eigenlijk 1 nadeel: er stonden in 3 ruimtes per ruimte 4 importeurs/fabrikanten. Dit betekende dat ieder een kwartier kreeg om wat te laten horen. Dat is soms best kort om echt te luisteren en je moest met een beetje pech 3 kwartier wachten als je net te laat was voor een demo. En soms waren er meerdere sets te beluisteren (MBL had een grote en een kleine set mee) dan moest je zelfs 2 uur wachten. Maar voor de rest zeker een aanrader om morgen (vandaag, zondag) nog even heen te gaan als je niet te ver van Heerenveen woont.
Erg fijn om een hifi beurs eens een keer in de buurt te hebben :D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.