Laat je iemand anders de kabels wisselen. Als hij na 10 minuten stiekem zegt dat de Monster is aangesloten ipv de AQ dan is de kans aanwezig dat je die dan beter vindt klinken

Perceptie van iets anders/nieuws speelt altijd mee.
Ik ben wat aan het klooien met foobar alternatieven en had AIMP even in gebruik. Daar zitten handige functies op om het geluid wat beter te laten klinken. Werkt bizar goed. Waarom geluid met kabels proberen te tweaken en er achter komen dat er bij scepsis opeens enkel kabels van 100en euro's écht goed blijken te zijn

terwijl je softwarematig wel een echt resultaat kan bewerkstelligen.
Wat kabels betreft heb ik recent 2x4mm2 van Cordial gehaald (2,40/m). Vervanging van m'n AQ type 4. Doet het uiteraard top. Kijk voor de grap naar m'n sig. Oude Kenwood eind (220Watt 8Ohm/440Watt 4Ohm, sowieso zeer goede specs) uit de jaren 80, was paar 100 euro en goedkope speakers (geen aansprekend merk, wel een oude toplijn) van <500,-. Klinkt waanzinnig, ik moet er steeds weer om lachen als ik luister. Paar weken terug had ik een andere set speakers te koop staan. Kwam iemand luisteren, wilde de Jamo's voor de grap horen. Hij blij, speelde mooi. Ik de anderen aangesloten, hij gelijk een bedrukt gezicht. Ik minder blij