Jahtari’s Hometheater in opbouw

Started by jahtari, January 12, 2020, 11:21:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

In dat groen zijn zien ze er zeker mooi uit, maar tevens meer aanwezig en mogelijk moeilijker te passen in het interieur  :) Trouwens moet een luidspreker niet "verdwijnen" als we muziek luisteren?  ;)

Heb je ze al 1 op 1 getest in je kelder tov de Dutch&Dutch?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Marco66

Quote from: katwax on December  1, 2023, 14:47:10In dat groen zijn zien ze er zeker mooi uit, maar tevens meer aanwezig en mogelijk moeilijker te passen in het interieur  :) Trouwens moet een luidspreker niet "verdwijnen" als we muziek luisteren?  ;)

Heb je ze al 1 op 1 getest in je kelder tov de Dutch&Dutch?

Nie alle vrouwen/vriendinnen hebben hekel aan speakers in het interieur 😀
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

FrankBe

Quote from: jahtari on December  1, 2023, 13:21:26Uiteindelijk gaat het bij mij om de muziek. Lekker genieten. En ja, dat moet heel goed klinken.

Sinds mijn eerste eigen "set" in 1988 zo veel gewisseld dat ik er nu ook wel redelijk klaar mee ben.

Net niveau van deze "all in one" actieve speakers is wat mij betreft zeer hoog. Meer en beter kan altijd, maar tegen welke prijs? En met welk bedieningsgemak? Ik durf te wedden dat veel audiofiele sets en eigenaren nog staan te kijken als een set LS60 naast hun eigen set draait.

Daarnaast heel wat beurzen bezocht de afgelopen jaren en af en toe kom je maar iets tegen van ja, dat is nóg beter.

Dus voor in de woonkamer meer dan zat en in de kelder gaat het allemaal nog een stap verder, vooral door meer aanpassingen in de akoestiek.

Het gaat erom jezelf duidelijke grenzen op te leggen. Ik zie hier in de privé home theaters ook allerlei lekkers voorbij komen zoals Trinnov, Lyngdorf,... maar ergens stopt het. ik ben 5 jaar geleden met mijn vrouw naar de Lyngdorf TDAI3400 en MP50 gaan luisteren en na aangeven dat het budget op dat moment niet meewerkte, stelde die verkoper doodleuk voor om een lening te nemen om die vlugger in het bezit te krijgen :omg:

jaco

Quote from: FrankBe on December  3, 2023, 10:47:04Het gaat erom jezelf duidelijke grenzen op te leggen. Ik zie hier in de privé home theaters ook allerlei lekkers voorbij komen zoals Trinnov, Lyngdorf,... maar ergens stopt het. ik ben 5 jaar geleden met mijn vrouw naar de Lyngdorf TDAI3400 en MP50 gaan luisteren en na aangeven dat het budget op dat moment niet meewerkte, stelde die verkoper doodleuk voor om een lening te nemen om die vlugger in het bezit te krijgen :omg:
Die persoon is dan een slechte verkoper die alleen aan zijn marge/bonus denkt.
Met grote boog om zulke mensen heen lopen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

MarKath

Quote from: jahtari on November 30, 2023, 19:20:13Nu ik weet hoe lekker ze klinken thuis, heb ik misschien al spijt dat ik toch niet de groene genomen heb.  :alien:

Als die zwarte nog zo nieuw zijn valt er met de leverancier/dealer denk ik nog wel een ruil met bijbetaling van het prijsverschil te maken.

Als je nu al spijt hebt, blijft dat knagen.

Ik vind ze in het groen namelijk ook veel mooier maar dat is niet belangrijk voor jou wat ik ervan vind.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

jahtari

De Kef LS60 nu ook getest door Erin:


:headbanging:

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jahtari

Nieuwe TV binnen, de LG 77 C3 ter vervanging van mijn kapotte Samsung 82RU8000. Van LCD naar OLED.

Kleiner maar fijner. Durfde geen grotere maat meer aan, de 82 inch ging maar nét naar beneden.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dura

Hoe ervaar je het verschil tussen OLED en LCD?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

jahtari

#258
Quote from: Dura on December 21, 2023, 20:39:47Hoe ervaar je het verschil tussen OLED en LCD?
Out of the box niks ingesteld vind ik het beeld een stuk beter. Meer contrast, natuurlijker, het spat meer van het scherm.

Het is een beetje als met geluid, je snapt pas wat beter is als je het hoort.

Dat gezegd hebbende voor mij was het "oude" lcd beeld ook prima en had als het gepast had door de trap eerder een 85 of 98 LCD genomen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dura

Ik heb mijn LG G3 nu een paar weken, komende van een oude Panasonic plasma was dat wel een revalatie.

Beste instelling bij mij is Filmmaker (die kan als de producent dat wil jouw setting overrulen) verder alles standaard behalve peak brightness, die op medium.
Nog mooier is brightness op 100% en peak brightness op maximaal en dan zwart ietsje terug, zonlicht spat gewoon van het scherm met dat MLA scherm maar dan voel ik al snel mijn ogen moe worden en het schijnt ook te koste te gaan van de levensduur.

Wat dat laatste betreft, LG geeft nu 5 jaar garantie op het panel, geruststellend na die nare ervaring van jou.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.