Author Topic: fluissie's woonkamer ht  (Read 227277 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online morca

• Hulp nodig met Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek of ADSY ?
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 278
Ah je hebt al hulp,beter,....goed bezig heren  :thumbs-up:
Zondag was mij toch niet gelukt,druk weekend.

Offline fluissie

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+21)
  • Total likes: 342
  • pa zonder handen!, ja l*l tis een driewieller
Ah je hebt al hulp,beter,....goed bezig heren  :thumbs-up:
Zondag was mij toch niet gelukt,druk weekend.

Jij bent ook van harte welkom hoor Marco :thumbs-up:
Anders kom je toch een andere keer.

Met gertjan en RalphH stond al sinds t vorige bezoek eigenlijk.

Heb trouwens net een kameraad geraadpleegd voor een aparte audio groep daar het wat 'druk' wordt op mijn huiskamer groepje
Daar hij  elektricien is moet dit vast goed komen, iemand ideeŽn die dit eerder gedaan heeft en zegt dat is een 'must' have?
« Last Edit: August 22, 2014, 18:35:39 by fluissie »
Marantz sr7013 * Marantz pearl lite pm & pearl lite Cd * KEF R900 R600c HTS3001 SE 4X LS50 * SVS pc13 ultra * xbox one x * stroomverziening ;isotek * bekabeling ; Audioquest Chocolate HDMI , rocket 33 , pearl & forrest ethernet * Philips Oled *

Offline GPO

• Trade Count: (+3)
  • Total likes: 54
  • Into the Pit!!
    • showcase:
Jij bent ook van harte welkom hoor Marco :thumbs-up:
Anders kom je toch een andere keer.

Met gertjan en RalphH stond al sinds t vorige bezoek eigenlijk.

Heb trouwens net een kameraad geraadpleegd voor een aparte audio groep daar het wat 'druk' wordt op mijn huiskamer groepje
Daar hij  elektricien is moet dit vast goed komen, iemand ideeŽn die dit eerder gedaan heeft en zegt dat is een 'must' have?

Dat ligt er maar net aan wat je er allemaal op aansluit en vooral hoeveel stroom al die apparatuur trekken. Meestal valt dat wel mee, want 1 groep kan ongeveer 3500/3600 Watt aan.... dat is heel veel ... :) Ik heb hier mijn audio/video/game-console/gitaarspullen ook op 1 groep en tot nu toe gaat dat heel goed en heb ik nog reserve over. Meeste versterkers zijn allemaal klasse D, dus efficient en geen stroomslurpers.

komt vast goed, mits je je droger er bij op aansluit... :)

Hoeveel verschillende groepen heb je nu?

GPO
« Last Edit: August 22, 2014, 20:30:59 by GPO »
thuis : Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch R-115SW - Klipsch RP-260F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-250F | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul luidspreker kabels | Profigold interlinks | Samsung Full HD 116 cm LED TV | Xbox One | Philips HUE lighting | Google Chromecast Ultra

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS compose

Offline fluissie

Heb nu 8 groepen waarvan 2 nutteloos zijn te wezen....

Maar tis een bonte verzameling hoor gertjan
Plus de keuken die aangrenzend aan de woonkamer zit zit er ook bij...

Dus ook koelkast, vaatwasser ed.

Marantz sr7013 * Marantz pearl lite pm & pearl lite Cd * KEF R900 R600c HTS3001 SE 4X LS50 * SVS pc13 ultra * xbox one x * stroomverziening ;isotek * bekabeling ; Audioquest Chocolate HDMI , rocket 33 , pearl & forrest ethernet * Philips Oled *

Offline Henrie

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 0
  • "Excellent..."
(...) 1 groep kan ongeveer 3500/3600 Watt aan.... (...)
Niet helemaal. De maximum belasting van een standaard groep is 16A. Hoeveel Watt dat is, is afhankelijk van de 'cosinus phi' is van de belasting. Als die '1' is (stroom en spanning in fase, hoek phi is dus 0, dus cosinus (0) = 1), dan is de maximum belasting 16 x 230 x 1 = 3680W. Als de cosinus phi '0' is (hoek tussen stroom en spanning is 90 graden), dan is het precies 16 x 230 x 0 = 0W :D

Beide situaties zijn overigens onrealistisch ;D De werkelijkheid ligt ergens in het midden. Nou ja, vlak bij cos(phi)=1 waarschijnlijk, dus niet echt in het midden, maar toch... ;)
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

Offline fluissie

Ho is, heb jij ervoor geleerd henrie of wa? ;D

Nog tips? :clapping:

Kleine opsomming van wat er nu staat te draaien: tv, modem, glasvezelkast, routersplitser,2 versterkers, koelkast, vaatwasser, tvontvanger. Babyfoon(En dan ben ik wellicht nog iets vergeten :D)
« Last Edit: August 22, 2014, 20:46:54 by fluissie »

Online morca

• Hulp nodig met Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek of ADSY ?
  • Forever Addicted
Hernie maakt het wel ingewikkeld.
Het is simpel gezegd ong 3500 watt.

De formule is p - u x i.
P is vermogen 3500 wat
U de spanning  230 volt.
I  de max stroom  16 amp.

Ik heb er ook voor geleerd  ;D

Offline Henrie

• senior member
  • "Excellent..."

Kleine opsomming van wat er nu staat te draaien: tv, modem, glasvezelkast, routersplitser,2 versterkers, koelkast, vaatwasser, tvontvanger. Babyfoon(En dan ben ik wellicht nog iets vergeten :D)
Eh, ja, ik heb ervoor geleerd inderdaad... ;)

Tips? Nou ja, als het op 1 groep kan, waarom niet? Maar ik vind het wel een beetje veel. Ik heb bij mijn broer voor alleen de vaatwasser (en een paar stopcontacten) een nieuwe groep aangelegd. Hij had ook zo'n 'drukke' (zwaar belaste dus) groep, waar zo'n beetje z'n hele woonkamer en keuken op zat. Het ging vooralsnog wel goed, maar ideaal was het niet. En hij heeft bovendien zekeringen. Als je die flink belast gaan ze (snel) verouderen, wat betekent dat ze 'zo maar' ineens, onverklaarbaar doorsmelten. Nieuwe erin en hij doet het gewoon weer, maar lastig is het wel natuurlijk. Bij installatieautomaten heb je daar geen last van. Maar die hebben dan weer andere nadelen (onterecht uitschakelen door inschakelpieken van apparatuur bijvoorbeeld)...
« Last Edit: August 22, 2014, 21:46:23 by Henrie »
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

Online morca

• Forever Addicted
Eh, ja, ik heb ervoor geleerd inderdaad... ;)

Tips? Nou ja, als het op 1 groep kan, waarom niet? Maar ik vind het wel een beetje veel. Ik heb bij mijn broer voor alleen de vaatwasser (en een paar stopcontacten) een nieuwe groep aangelegd. Hij had ook zo'n 'drukke' (zwaar belaste dus) groep, waar zo'n beetje z'n hele woonkamer en keuken op zat. Het ging vooralsnog wel goed, maar ideaal was het niet. En hij heeft bovendien zekeringen. Als je die flink belast gaan ze (snel) verouderen, wat betekent dat ze 'zo maar' ineens, onverklaarbaar doorsmelten. Nieuwe erin en hij doet het gewoon weer, maar lastig is het wel natuurlijk. Bij installatieautomaten heb je daar geen last van. Maar die hebben dan weer andere nadelen (onterecht uitschakelen door inschakelpieken van apparatuur bijvoorbeeld)...
Idd geen automaten nemen,heb ik ook last van.
Trage smeltzekeringen zou ik plaatsen als het mijn huis was.

Offline Henrie

• senior member
  • "Excellent..."
Hernie maakt het wel ingewikkeld.
Wees blij dat ik er geen THD bij haal... ;D

Het is simpel gezegd ong 3500 watt.
Praktisch gezien is dat wel de stelregel ja...

De formule is p = u x i
Maar dat is dan weer wat al te simpel. We hebben het niet over DC he... ;)

Online morca

• Forever Addicted
Wees blij dat ik er geen THD bij haal... ;D
Praktisch gezien is dat wel de stelregel ja...
Maar dat is dan weer wat al te simpel. We hebben het niet over DC he... ;)
THD heeft hier imo niks of weinig mee te maken.

Dat is gewoon hanteerbaar je maakt het nodeloos ingewikkeld.
Nee we hebben het over AC ,daar is de formule ook voor  ;)
Dat is niet simpel maar een feit je maakt het nodeloos verwarrend nu!

https://www.google.nl/search?q=THD&oq=THD&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8
Niks met netspanning te maken.

Hier staat simpel wat ik ook geleerd heb.Dus jij ook,als het goed is ?
http://www.4nix.nl/vermogen-p--u-x-i.html

Online morca

• Forever Addicted
Heb nu 8 groepen waarvan 2 nutteloos zijn te wezen....

Maar tis een bonte verzameling hoor gertjan
Plus de keuken die aangrenzend aan de woonkamer zit zit er ook bij...

Dus ook koelkast, vaatwasser ed.
Maar goed je hebt dus 2 loze groepen,die kan je leuk voor HT inzetten!

Offline Henrie

• senior member
  • "Excellent..."
THD heeft hier imo niks of weinig mee te maken.
THD heb je ook mee te maken bij netspanning hoor. Maar voor in huis is dat allemaal wat theoretisch, dus ik hou er verder over op. Het was ook maar een grapje, die THD...

Hier staat simpel wat ik ook geleerd heb.Dus jij ook,als het goed is ?
http://www.4nix.nl/vermogen-p--u-x-i.html
Daar staat het simpel inderdaad, of liever gezegd, een beetje simplistisch. In mijn werk (energietechniek) heb je met 3 soorten vermogen te maken: werkelijk vermogen P (eenheid: Watt), blind vermogen Q (eenheid: VAr; spreek uit volt-ampere) en schijnbaar vermogen S (eenheid: VA; spreek uit 'volt-ampere'). Dat heeft allemaal met die cosinus phi te maken. Wat ze op op die website uitrekenen is eigenlijk het schijnbaar vermogen, niet het werkelijk vermogen. En laat het schijnbaar vermogen nou net de meest oninteressante van de drie zijn... ::)

Voor in huis is dit allemaal niet zo heel interessant, maar in de energietechniek wel. Zo interessant zelfs, dat fabrikanten van apparatuur (ook consumentenelektronica) hun apparaat zo moeten ontwerpen dat de cosinus phi niet te laag wordt, want dat is vervelend voor het net (onnodig zware belasting) en voor de energiebedrijven (die krijgen te weinig betaald). De consument merkt er overigens niet veel van...
« Last Edit: August 22, 2014, 22:26:29 by Henrie »

Offline fluissie

Zullen we t een beetje simpel houden aub in dit topic :D

tips zijn meer dan welkom maar formules of discussie erover liever niet aub

thanx
« Last Edit: August 24, 2014, 13:57:36 by fluissie »

Offline Henrie

• senior member
  • "Excellent..."
Zullen we t wel even simpel houden aub in dit topic :D

tips zijn meer dan welkom maar formules of discussie erover interesseert me niet zo heel veel.

thanx
Je hebt gelijk. Ik zal verder m'n mond houden... ;)

Offline VlisChris

want 1 groep kan ongeveer 3500/3600 Watt aan....

Dat ligt er maar net aan

Je schrijft het zelf al, al is het inderdaad wat flauw knip en plak werk ;)

Ik kan bijvoorbeeld maar 2300Watt aansluiten op 1 groep. En dat is . . . heel weinig. Mijn oven, koffiezetter en een lamp en mijn stoppen slaan door zoals ik laatst nog gemerkt heb.
Het ligt er compleet aan hoeveel ampŤre je stoppen zijn. In mijn geval is het maar 10a.
ps: in het geval van een 16 ampere is het 3680Watt.

Edit. Spuit elf zie ik.
« Last Edit: August 23, 2014, 00:20:58 by Christiaan S »
De groeten.

Offline fluissie

Nog een nachtje slapen :clapping:, ultra komt dichtbij :inlove:

Offline Maikel_audionerd

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 7
  • Assumption is the mother of all failures
Daar staat het simpel inderdaad, of liever gezegd, een beetje simplistisch. In mijn werk (energietechniek) heb je met 3 soorten vermogen te maken: werkelijk vermogen P (eenheid: Watt), blind vermogen Q (eenheid: VAr; spreek uit volt-ampere) en schijnbaar vermogen S (eenheid: VA; spreek uit 'volt-ampere'). Dat heeft allemaal met die cosinus phi te maken. Wat ze op op die website uitrekenen is eigenlijk het schijnbaar vermogen, niet het werkelijk vermogen. En laat het schijnbaar vermogen nou net de meest oninteressante van de drie zijn... ::)

Voor in huis is dit allemaal niet zo heel interessant, maar in de energietechniek wel. Zo interessant zelfs, dat fabrikanten van apparatuur (ook consumentenelektronica) hun apparaat zo moeten ontwerpen dat de cosinus phi niet te laag wordt, want dat is vervelend voor het net (onnodig zware belasting) en voor de energiebedrijven (die krijgen te weinig betaald). De consument merkt er overigens niet veel van...
Enigzins offtopic, maar wel interessant, dank je, weer wat geleerd!

Nog een nachtje slapen :clapping:, ultra komt dichtbij :inlove:
Spannend! Erg veel plezier (vandaag?)!!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geÔntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Offline fluissie

Zojuist een mooi ritje gehad naar neerpelt :colgate:
(Anders komt zijn vriendin ff op 5 km naast geldermalsen vandaan  :withstupid::headbanging:)

En trotse eigenaar geworden van een svs pc13 ultra :inlove:

verder plezier volgt hopelijk vanmiddag :clapping:, eerst mijn vrouw en dochter wat aandacht schenken :D

gr jeroen
« Last Edit: August 24, 2014, 13:13:43 by fluissie »

Offline bazzzman

• full member
  • I love the HTforum
 :clapping:
Holy moly !!!
Had hem al even opgezocht, maar nu ik hem zo zie staan is hij toch wel enorm!
Wat zal dat enorm lekker knallen zeg!!!
Moet wel zeggen dat je ook geluk hebt met de WAF, geen idee of ik daar ook mee weg zou kunnen komen, en ik mag toch best veel vind ik, haha.

geniet er van! en ik lees graag je bevindingen!
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

Online morca

• Forever Addicted
En bevalt ie?
Nog geen buren aan de deur gehad  :clapping: :headbanging:

Offline Xander32

• HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 480
  • Pluk de dag voor je in een vaas eindigt !
    • Sander's Stereo Site
... een kennis heeft een gelijke sub in z`n tot ht-room omgebouwde garage staan van 3 bij 5 meter; je wil niet weten wat een geweld dat geeft :headbanging:.
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1  ||  Audiolab 6000 CDT
B&W P9 Signature  ||  Marantz HD-DAC1  ||  Bluesound Node 2

Online morca

• Forever Addicted
Ik vermoed gezien hij er 1 gekocht heeft,...dat hij dat wel wil weten  :clapping: :headbanging:  ;D

Offline Wim76

• member
  • I love the HTforum
Jezus Jeroen, wat een buis joh  :hehe:
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

Offline GPO

• Trade Count: (+3)
  • Total likes: 54
  • Into the Pit!!
    • showcase:

Ik heb er ook voor geleerd, maar ik ben praktisch ingesteld, dus de 'Henri-theorie' :) is beetje overdreven. Rond de 3500 Watt klopt in het algemeen heel goed.

Als je alles wat je daar opsomt op 1 groep hebt, dan zit het aardig vol. Ik zou vnml die vaatwasser (zijn meestal wel rond de 2000 watt) niet op die groep zetten.

Vergeet overigens ook die consoles niet (dacht dat je een xbox hebt); die doen ook vaak zo'n 200 watt. Ik heb een vermogensmeter waarmee ik dat kan checken, maar die ligt nu ff bij mijn schoonvader. Dus die kan ik de 31e niet meenemen....  ::)

GPO
thuis : Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch R-115SW - Klipsch RP-260F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-250F | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul luidspreker kabels | Profigold interlinks | Samsung Full HD 116 cm LED TV | Xbox One | Philips HUE lighting | Google Chromecast Ultra

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS compose