Author Topic: fluissie's woonkamer ht  (Read 254764 times)

HarrieA and 1 Guest are viewing this topic.

Offline fluissie

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+22)
  • Total likes: 469
  • pa zonder handen!, ja l*l tis een driewieller
fluissie's woonkamer ht
« on: July 29, 2014, 21:35:15 »
 beste forumgenoten

na al veel te hebben gepost en en nog meer te hebben gelezen hier maar is mijn reeds opgebouwde set :thumbs-up:

eerst even voorstellen; mijn naam is jeroen ik ben getrouwd en we hebben 2 prachtige dochters van 6 jaar en 5 jaar

naast ht/stereo is mijn grote passie vechtsporten en heb al vele soorten beoefend over de vele jaren heen, tae kwondo,kyokushin karate,kickboksen op wedstrijd niveau en free fight en momenteel heb ik me helemaal in het boksen gevonden :yinyang: daarnaast is hardlopen en fitness nog een bezigheid dus aardig druk mee allemaal ;D. alhoewel het met 2 dochters en verruwd kraakbeen in mijn beide knieen allemaal wel wat minder is geworden de laatste jaren

de 1e aanraking met ht was voor mij toen ik op 20/21 jarige leeftijd kwam te werken bij de firma penhold in geldermalsen
dit was toen de verdeler van denon in nederland. :clapping:

man man man wat een vreselijk mooie spulletjes allemaal!, ik was automatisch ook al snel in het demo pand verslingerd aan het vele moois.

omdat ik vrij veel korting kreeg (man wat was dat spul duur zeg)besloot ik mijn 1e echte ht set aan te schaffen bestaande uit een receiver en een dvd speler.
hier sloot ik mijn ps spel systeem op aan en ik was de koning te rijk!. via via kon ik een 5.0 mirage setje speakers overnemen en het was voor mij toen af!.

maar ja al gauw kwam er beter spul op de markt en ik had al gauw een nieuwe receiver gekocht van denon, daar ik weinig deed met de dvd speler en mijn "oude setje " kon verkopen aan een maatje deed ik dit samen met de mirage speakers.

ik kocht een setje magnat vloerstaanders voor dit geld en wederom was het even goed zo, immers ik sliep op zolder bij mijn ouders thuis dus tja.

toen leerde ik mijn huidige vrouw kennen en na wat jaren gingen we samenwonen :pompom:
voor mij een aangelegenheid om de receiver in de woonkamer te planten samen met xbox en magnat speakers.
ennnnnnnn.....:  even gauw ook maar een 5.1 jbl setje  er snel bij te kopen :clapping:
wederom de koning te rijk: lekker gamen op mijn xbox in 7.1 surround in mijn eigen woonkamer.

maar toen kwam de ps3!, en hier moest natuurlijk een full hd scherm op, dus kwam deze al gauw in de vorm van een samsung
vervolgens was de receiver ook niet goed meer want deze kon geen dolby true hd en dts master hd weergeven :nervous: haha

denon receiver werd al snel verkocht en er kwam dit maal een onkyo receiver: de tx-nr609 met alle toeters en bellen :pompom:
weer helemaal happy maaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrr..... die jbl  sattelietjes en magnat vloerstaanders waren natuurlijk veel te licht en te klein bevonden dus deze moesten plaats maken voor de tannoy mercury v 5.0 set.

dit alles was genieten echter begon ik door de komst van spotify meer muziek te luisteren en vlot werd de verhouding ht/muziek
50/50....

de onkyo 609 werd door mij echter niet goed bevonden in stereo weergave en deze moest plaats maken voor een tx-nr818 die ik kon
overnemen hier op het forum welke pas een jaar jong was! :clapping:

hier een klein jaar mee hebben gespeeld kom ik aan op mijn huidige set:

door ik meer en meer muziek begon te luisteren en ook de 818 hier niet goed voor was in mijn ogen ging ik 2 maandjes terug voor een nieuwe marantz sr7008 welke ik voor een mooie prijs bij marcel (henc hifi) kon kopen.

ondanks dat ik streamde (middels mijn eminent 7385 3d hd speler,ps 4, en spotify besloot ik toch om een wat "hoogwaardiger" blu ray speler aan te schaffen, uiteraard van marantz en al snel werd dit de ud5007.

man wat mooi zon marantz torentje en wat een geluid! :wub:, ideaal ook die ud5007: een hard schijfje eraan middels usb en draaien maar die flac audio bestanden.

inmiddels had een maatje van me teufel ultima 40mk2 speakers gekocht en was hier helemaal wild van!, na wat luisteren besloot ik ze ook te bestellen en de 100 euro zomerkorting deed dit wat versnellen haha.

geluid is mooi zeg! poeh voor dat geld en de afwerking!?,  :worship:

de tannoys fronts gingen op marktplaats daar de vrouw deze niet op de slaapkamer wilde,
snel kwam er een koper die ook maar ''even'' ook de center en boekenplankspeakers kocht......... :ohmy:

snel de centerspeaker los erbij gekocht bij teufel (niet los op de site maar na telefonisch kontakt kon ik deze gewoon bestellen!,top service daar)

dit laatste gebeurde 2 weken terug in mijn vakantie.....

omdat ik ook al zoooo lang met stereo bezig was naast de ht en nog betere manieren van weergave zocht kwam ik wat moois tegen op marktplaats en dit was een marantz pm7004 stereo amp met power amp direct functie van het weekend :clapping:

deze kwam vandaag binnen en na het aansluiten en luisteren ben ik zo enthousiast geworden dat ik dit alles wilde delen met jullie :wub:

heeeeeeerlijk zeg: lekker een cd luisteren via de ud5007 of vanaf de harde schijf(usb) aangesloten op mijn nieuwe marantz stereo amp, stereo geluid is nu in mijn ogen en oren perfect (tuurlijk beter kan het altijd maar toch,met een gezin en gemiddeld inkomen :wub:)

maar dit niet alleen!; surround is ook  mooi van de sr7008 en ik heb nu het beste uit 2 werelden.

Inmiddels (26 feb 2015) ben ik erachter dat het nog mooier kan allemaal en de marantz stal heeft plaats gemaakt voor mijn oude liefde de denon avr4520 wat t vlaggenschip was van denon in 2014,inmiddels is er de  x7200 voor als opvolger maar atmos in mijn huiskamer kan me eerlijk gezegd gestolen worden.

dat de denon 4520 een echte klasse beter is als de sr7008 merk je vooral met stereo, hier had ik met de sr7008 nog de pm8005 voor nodig, nu kan ik het af met de denon receiver welke het zeker net zo goed doet als de 8005

wat ook een blijver is zijn mijn nieuwe kef speakers, zeer mooi open, RUSTIG en degelijke klank hebben deze samen met de denon

verder zijn er in mijn aanloop en speurocht naar deze set nog veeeeeeeeeeeeeeeele subs voorbij gekomen :nervous: :headbanging:
wat jullie allemaal kunnen lezen door het topic heen maar hier een kleine  :xmas: opsomming ervan
jbl ?, klipsch sw112, bk xxls400, svs 20-39pci, svs pb12isd/2 (2x 12inch),svs pb12 nsd, svs pb2000, dual svs pc 2000, svs pc13 ultra met 750w bash amp,en momenteel mijn huidige aanwinst de (jawel verassing) SVS  :D pc 12 plus met sledge amp

kabels zijn inmiddels ook vervangen van gewoon naar audioquest pearl hdmi kabels, audioquest sub kabel, audiquest slip bi wire speakerkabel (fronts) en goed ofc 2.5mm konig kabel voor de center en rears onder het motto: iets duurder LIJK ik wel te merken qua geluid en beeld kwaliteit maar kapitalen ga ik hier niet voor uitgeven.

hierbij wat fototjes van de huidige setup :pompom:

hoop dat jullie t een leuk verhaal vonden.

ps de fotos hierboven zijn oud, nieuwe fotos staan gaande weg in mijn topic

groetjes jeroen
« Last Edit: October 7, 2020, 06:37:58 by fluissie »
* Yamaha aventage RX-A2070 * Kef R900, R600c, R800ds, R50a * Dayton Ultimax um 18  * xbox one x * stroomverziening ;isotek * bekabeling ;heul veul Audioquest; oa chocolate ,red river * Philips Oled 803 *

Offline Xander32

• HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 595
  • Pluk de dag voor je in een vaas eindigt !
    • Sander's Stereo Site
Re: fluissie's woonkamer ht
« Reply #1 on: July 29, 2014, 21:47:35 »
Mooie set :thumbs-up:.
Hoe ben je bij Teufel terecht gekomen? Nou niet het meest voor de hand liggende keuze.

(ik volg Teufel maar ook Nubert al sinds een jaar of 10 en zij maken zeer zeker aantrekkelijke speakers).
Tannoy Kensington SE  ||  Marantz PM11 s3  ||  Marantz NA11 s1  ||  Audiolab 6000 CDT  ||  Hypex Ncore

Offline Kamidioblitz

« Reply #2 on: July 29, 2014, 21:54:09 »
Gave set met mooie componenten! Hele dikke subwoofer heb je daar ook staan. Heb je ook een overzichten foto van de achterkant van de ruimte?
Woonkamer Stereo: Rega Elex R, RP6, Ear - Monitor Audio Silver 6 - Bluesound Node 2- Audioquest Rocket 44
Dedicated HT: JVC N5 - Marantz SR7011, Klipsch 9.2 Auro 3D setup - Sony UBP X800 - Canare

Offline fluissie

« Reply #3 on: July 29, 2014, 22:15:40 »
Mooie set :thumbs-up:.
Hoe ben je bij Teufel terecht gekomen? Nou niet het meest voor de hand liggende keuze.

(ik volg Teufel maar ook Nubert al sinds een jaar of 10 en zij maken zeer zeker aantrekkelijke speakers).

dank je!

haha tsja ik had die teufels al is gezien en goede verhalen over gehoord.

de tannoys die ik had waren super in ruimtelijke weergave echter miste ik wat meer body erachter,
toen mijn maatje ze besteld had en ik ben gaan luisteren was ik verkocht....

toch die ruimtelijkheid maar met veel meer body erachter :wub:, en dan de afwerking voor dit geld!

ze maken reclame dat ze het kunnen opnemen tegen duurdere speakers maar na ze nu te hebben en beluisterd te hebben geloof ik dit wel! (tot op zekere hoogte natuurlijk, maar ga maar na geen tussen handel/showroom ed normaal kost dit in de winkel al gauw 500euro ps ipv per paar)
« Last Edit: July 29, 2014, 22:24:27 by fluissie »
* Yamaha aventage RX-A2070 * Kef R900, R600c, R800ds, R50a * Dayton Ultimax um 18  * xbox one x * stroomverziening ;isotek * bekabeling ;heul veul Audioquest; oa chocolate ,red river * Philips Oled 803 *

Offline fluissie

« Reply #4 on: July 29, 2014, 22:23:43 »
Gave set met mooie componenten! Hele dikke subwoofer heb je daar ook staan. Heb je ook een overzichten foto van de achterkant van de ruimte?

thanx!

subs is echt een aanrader!, subtiel als het moet en met knaleffecten een beest (15/16hz inroom zonder al te veel pijn te hebben)
echter let wel: hij is wel wat groot  haha, op de foto lijkt t wat kleiner allemaal maar in real life staat het best vol zeg maar!

gelukkig heb ik een hele lieve vrouw met een hoog waf gehalte :hehe:

achterkant is nog ff weinig omdat de boekenplankers nog moeten komen, staan nu alleen 2 kale stands :D
beurs is alleen even leeg nu

Online twani

« Reply #5 on: July 29, 2014, 22:33:56 »
Leuk man!  Zal aardig genieten zijn :headbanging:  Prima bekabeling ook, helemaal Šf ;)

Offline fluissie

« Reply #6 on: July 29, 2014, 22:50:45 »
dank!, ja had vandaag na het aansluiten van mijn stereo amp en de cd nirvana unplugged in ny beluisterd te hebben echt het wauw gevoel! :wub:

@ kamadioblitz nog ff een foto van de pb12isd/2 die ik heb gehad om een idee te geven hoe groot die was:

haha, echt een beest! te tunen dmv poortplugs tot 16 hz ( in room 12 a 13hz :eh:) 2x12 inch en 600w rms bash amp!
ondanks een hoekhuis en dove buurvrouw (jaja echt waar! :D) te bizar voor in een rijenhuis ( kleine meid trilde ook der ledikant uit :headbanging:)
« Last Edit: July 29, 2014, 22:51:40 by fluissie »

Offline bazzzman

• full member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 0
  • I love the HTforum
« Reply #7 on: July 29, 2014, 22:58:28 »
 :wub:
Het blijft toch allemaal mooi spul he!!!
Leuk om te lezen jeroen!
Marantz sr 7008, B&W CM8,CMC & CM1, Sony VPL-HW40es, PS4, asrock met openelec, Harmony 1100 remote

Offline morca

• Hulp nodig met Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek of ADSY ?
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 316
« Reply #8 on: July 29, 2014, 23:07:04 »
Hey Jeroen leuk stukje over je hobby geschreven.
 :thumbs-up:
Set staat er mooi bij zo  :music:

Offline fluissie

« Reply #9 on: July 29, 2014, 23:25:56 »
dank julllie wel!

ja werd wel tijd marco om is wat meer over mezelf te schrijven/wat te laten zien ;D

Offline tonv

« Reply #10 on: July 30, 2014, 01:01:53 »
Ziet er mooi uit Jeroen! :clapping:
Ik heb denk ik wat gemist maar,
mag ik vragen waarom je van de PB2000 overgegaan bent naar de PB12-NSD DSP?
TV: Samsung UE 7000, 40 inch,Geluid:Denon X6500-H,Blu-Ray:Marantz UD 7007,netwerkspeler: Pioneer N50A,Luidsprekers:Front:B&W 803 Matrix serie 2,Center:B&W Matrix HTM Center, Surround:Monitor Audio radius R90,Atmos:Monitor audio silver inbouwspeakers Sub:BK ,Mediaplayer : Mede8er 600 3XD, Nassen: Synology 411, Synology 216 Play.

Offline knubbe

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+85)
  • Total likes: 50
« Reply #11 on: July 30, 2014, 02:11:52 »
Mooie set hoor  :pompom:
Leuk om te lezen!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Offline fluissie

« Reply #12 on: July 30, 2014, 07:10:15 »
Ziet er mooi uit Jeroen! :clapping:
Ik heb denk ik wat gemist maar,
mag ik vragen waarom je van de PB2000 overgegaan bent naar de PB12-NSD DSP?

Thanx, ja sub verhaal heb ik kort gehouden daar ik hier nogal in wisselde in korte tijd.

Pb2000 is een dijk van een sub!, echter wilde ik voor een betere spreiding 2x pb1000 neer zetten.
Toen reageerde een forum lid dat ie zijn jaar oude svspb12 wilde verkopen om mijn sub te kopen....

Daar ik ook graag een blu ray speler wilde en een mooie deal voor beide kanten kon sluiten heb ik dit gedaan opdat ik wat centjes erbij Had voor de ud5007 (blijft wat schipperen her en der met een gezin :D)

Speel nog met de gedachte om er 1 sub bij te zetten...

Voorlopig speelt de pb12-nsd ook echt super :inlove:

Wat me wel duidelijk is: wil je een goede filmsub die ook nog strak met muziek mee speelt?; svs :clapping:
« Last Edit: February 4, 2015, 07:35:03 by fluissie »

Offline tonv

« Reply #13 on: July 30, 2014, 10:25:22 »
Okee,das duidelijk! :headbanging:
TV: Samsung UE 7000, 40 inch,Geluid:Denon X6500-H,Blu-Ray:Marantz UD 7007,netwerkspeler: Pioneer N50A,Luidsprekers:Front:B&W 803 Matrix serie 2,Center:B&W Matrix HTM Center, Surround:Monitor Audio radius R90,Atmos:Monitor audio silver inbouwspeakers Sub:BK ,Mediaplayer : Mede8er 600 3XD, Nassen: Synology 411, Synology 216 Play.

Offline felix01

« Reply #14 on: July 30, 2014, 13:34:53 »
mooi verhaal;mooi setje  :clapping:;veel plezier ermee!!
VIVID audio Giya G2,CHORD DAVE DAC-,Aurender XL1006TB,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-700u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata pyton, shunyata black mamba HC,shunyata hydra HC,

Offline fluissie

« Reply #15 on: August 1, 2014, 23:25:10 »
Bedankt,

Vandaag nog lekker wat cd's geluisterd :inlove:

Heb echt intensief geswitcht tussen de weergave vd sr7008 stereo en de pm7004 (wat heel makkelijk gaat eigenlijk) met steeds t zelfde nummer En dan is de stereo amp (pm7004) een betere keuze voor stereo muziek
« Last Edit: February 9, 2019, 08:55:51 by fluissie »

Offline Wim76

• member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 0
  • I love the HTforum
« Reply #16 on: August 3, 2014, 08:36:21 »
Ziet er netjes uit Fluissie. De sub is inderdaad een pracht ding echter zal die slecht gaan scoren op de WAF hier geloof ik.
Voor de rest hebben we dezelfde andere hobby's.
Ben alleen na een paar jaar Thai Boxen gestopt omdat zowel een abonnement voor Thai boxen als voor het fitness na een poos ook niet de WAF heen kwam.

Maar geweldig om de knuffel op de sub te zien staan. Ik zou ook zo uit mijn ogen kijken als ik de hele dag daar op mag (moet) zitten hahaha.
Denon x4000 | Denon 1713 | Infinity kappa 70 | Dali LCR center | Dali zensor 1 rear | SVS PB12 nsd | AC ryan mediaspeler 3.5TB | Samsung 40UE8000

Offline fluissie

« Reply #17 on: August 8, 2014, 13:24:45 »
Dank je wim!,

Als t goed is mag onze ice age vriend ergens anders op zitten binnenkort :clapping:

Wil toch naar een dual pb1000 toe ( of een ultra :headbanging:)

yorkie13

• Guest
« Reply #18 on: August 16, 2014, 09:43:19 »
De PB12nsd doet het prima met film, maar wat ga je nu zelf doen ?

2 x pb1000 of toch DIY ?

Offline fluissie

« Reply #19 on: August 16, 2014, 10:14:47 »
De PB12nsd doet het prima met film, maar wat ga je nu zelf doen ?

2 x pb1000 of toch DIY ?

Tsjaaa dat is de vraag.

voor de lezers van mijn topic:heb me pb12 aan ralf verkocht

Eigenlijk heb ik spijt dat ik die pb12isd / 2 verkocht heb toen en aangezien dat ik de sub tegenwoordig alleen met film gebruik zal het een diy met zeker een 15inch of een svs ultra moeten worden denk ik.....

Iemand ideeŽn misschien?

Gr jeroen
« Last Edit: August 22, 2014, 08:05:34 by fluissie »

Offline GPO

• Trade Count: (+3)
  • Total likes: 58
  • Into the Pit!!
    • showcase:
« Reply #20 on: August 16, 2014, 11:58:46 »

Tsjaaa dat is de vraag.

Eigenlijk heb ik spijt dat ik die pb12isd / 2 verkocht heb toen en aangezien dat ik de sub tegenwoordig alleen met film gebruik zal het een diy met zeker een 15inch of een svs ultra moeten worden denk ik.....

Iemand ideeŽn misschien?

Gr jeroen

Dual PB1000. Ik zat gisteren die nieuwe Captain America te kijken en het LFE geweld was weer heerlijk bruut uit die SVS (+Onix niet te vergeten). Ik ga zelf nog een stap verder door met een dsp te gaan werken om het laag nog strakker te krijgen.

Ik denk dat je met dual SVS PB1000 (+ evt dsp) een geweldige combi hebt die je wss beter kan integreren dan 1 grotere sub.

Gpo
thuis : Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch R-115SW - Klipsch RP-260F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-250F | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul luidspreker kabels | Profigold interlinks | Samsung Full HD 116 cm LED TV | Xbox One | Philips HUE lighting | Google Chromecast Ultra

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS compose

Offline GPO

• Trade Count: (+3)
  • Total likes: 58
  • Into the Pit!!
    • showcase:
« Reply #21 on: August 16, 2014, 12:07:35 »
...
naast ht/stereo is mijn grote passie vechtsporten en heb al vele soorten beoefend over de vele jaren heen, tae kwondo,kyokushin karate,kickboksen en free fight en momenteel heb ik me helemaal in het boksen gevonden :yinyang:
...

Oh ja dan hebben we nog wat gemeen met elkaar Jeroen; ik doe al 24 jaar aan Taekwondo & vind vechtsporten ook in het algemeen erg interessant... ;-)

Cool.

Gpo
thuis : Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch R-115SW - Klipsch RP-260F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-250F | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul luidspreker kabels | Profigold interlinks | Samsung Full HD 116 cm LED TV | Xbox One | Philips HUE lighting | Google Chromecast Ultra

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS compose

Offline fluissie

« Reply #22 on: August 16, 2014, 12:10:02 »
Hey gertjan

Ja jij heb ook een pb12 gehad en nu een pb1000,
Zit daar niet een een erg groot verschil in?

Ik neig ook naar een dual pb1000 setup echter (daar wees iemand me recentelijk ook al op) zijn dat niet een beetje honky ponky drivers?....

+ qua lfe ben ik inmiddels best wel wat gewend, vraag me af of 2x 10 inch me dat gaat verassen

Lastig lastig

Offline fluissie

« Reply #23 on: August 16, 2014, 12:13:20 »
Oh ja dan hebben we nog wat gemeen met elkaar Jeroen; ik doe al 24 jaar aan Taekwondo & vind vechtsporten ook in het algemeen erg interessant... ;-)

Cool.

Gpo

Dat meen je :bigsmile:!, en we konden het al goed vinden!,

Wordt toch echt tijd voor nog een x :coffee:, of niet?

Offline morca

• Hulp nodig met Sub/Dualsub,s afstelling/plaatsing, REW/DSP, akoestiek of ADSY ?
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 316
Re: fluissie's woonkamer ht, @opzoek naar bruut laag....
« Reply #24 on: August 16, 2014, 13:35:43 »
Gezien wat je in je bezit gehad hebt zou 13 of 15 niet mistaan.
Denk dat die 10 inch je niet gaat verrassen dan.
DIY zou ik zeker overwegen,Je bent dan misschien net zoveel kwijt als nu,alleen dan met 13,5 of 15 inch.

ZOu in het geval van DIY niet beknibbelen op de amp kosten.
Je mag altijd eens komen luisteren wat 2 13,5 DIY sub,s doen.
Of 3 als je nog even wacht staat me HT/bandpass filmsub in de living denk ik.